to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:22 | 09.10.2019

Κοινωνία

Υποχώρηση: Δεν θα υλοποιηθούν τα 2 έργα που είχε συμπεριλάβει στο νέο master plan ο ΟΛΠ

Μαζική η συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Τετάρτης στο υπουργείο Ναυτιλίας


*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το κρυμμένα μυστικά του Master Plan του ΟΛΠ: Αριθμοί

Σύμφωνα με τηλεγράφημα του ΑΠΕ - ΜΠΕ, δεν θα υλοποιηθούν τελικά τα δύο έργα που είχε συμπεριλάβει στο νέο master plan στις αρχές Αυγούστου ο ΟΛΠ. Το ένα που αφορούσε την επέκταση του car terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, δεν τέθηκε από τον ΟΛΠ στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, την Τετάρτη 9/10. Ο νέος μώλος Δραπετσώνας παραμένει ως έχει για χρήση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και της ακτοπλοϊας. Παράλληλα, η πρόταση για επέκταση του container terminal με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας, κρίθηκε ως μη ώριμη από τα μέλη της ΕΣΑΛ για την υλοποιησή της.

Η ανακοίνωση του υπουργείου

Για «μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης», κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) όπου επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.

Σε ό,τι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου, το υπουργείο Ναυτιλίας τονίζει τα εξής:

1. Η ΟΛΠ Α.Ε. - σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης - απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.

2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Η θέση των δημάρχων και η συγκέντρωση διαμαρτυρίας

Νωρίτερα την Τετάρτη, οι δήμαρχοι της περιοχής σε τοποθετήσεις τους, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις του στο προτεινόμενο master plan.

O δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τόνισε ότι "η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επι της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο, που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίαςναυπηγοεπισκευαστικής βάσης. Ο δήμος Περάματος δεν θα συμμετέχει σε καμία παρανομία, αποχωρούμε και δηλώνουμε ότι θα κινηθούμε δικαστικά. Η Cosco όλα αυτά τα χρόνια απαξιώνει εντελώς τις πόλεις και μας έχει γυρίσει την πλάτη. Γιατί δεν ανέβηκαν τα πρακτικά της ΕΣΑΛ στη 'Διαύγεια', όπως γινόταν στις προηγούμενες συνεδριάσεις; Εμείς από που θα ενημερωθούμε;" διερωτήθηκε ο δήμαρχος Περάματος.

"Αντιμετωπιζόμαστε με ένα τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά. Για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε" δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος και πρόσθεσε ότι «θέλετε δεν θέλετε αυτό θα το ανατρέψουμε». «Ας καταλάβετε  ότι απέναντί σας δεν πρέπει να έχετε τις τοπικές κοινωνίες. Με καλέσατε σήμερα εδώ να κάνω τι; Διαβούλευση. Τη διαβούλευση την κάνει η εταιρεία και όχι η ΕΣΑΛ. Το σχέδιο αυτό έχει ένα και μοναδικό κριτήριο: το πως η εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της. Δεν υπάρχουν γι' αυτή οι τοπικές κοινωνίες και οι ανάγκες τους. Εσείς καλείστε σήμερα να πάρετε μία πολιτική απόφαση. Πώς μπορείτε να έχετε εμπιστοσύνη σε μία εταιρεία κολοσσό, η οποία μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου αλλάζει το Master Plan; Δεν μπορείτε κύριοι να πάρετε καμία απόφαση για το μέλλον τριών πόλεων. Γι' αυτό αποχωρούμε» υπογράμμισε ο δήμαρχος Κερατσινίου. 

Ο πρόεδρος της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, ενημέρωσε τα μέλη της ΕΣΑΛ για τα καινούργια στοιχεία, που σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν στο νέο σχέδιο του Master Plan και αφορούν το duty free. Tόνισε ότι "τα μέλη της ΕΣΑΛ εγκρίνουν μελέτες με σχισμένες σελίδες" και ζήτησε την ακύρωση του έργου στoν νότια προβλήτα.

Έξω από το υπουργείο την ώρα που συνεδρίαζε η ΕΣΑΛ, δεκάδες εργαζόμενοι και επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Στη συγκέντρωση βρέθηκαν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ,  Τρ. Αλεξιάδης και Νίνα Κασιμάτη, οι οποίοι έκαναν τις παρακάτω αναρτήσεις:

Το κάλεσμα:

«Οι μάσκες έπεσαν! Καμία ανοχή σε όσους αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς!», τονίζει στο κάλεσμά του ενόψει της σημερινής κινητοποίησης ο Δήμαρχος Περάματος, Γ. Λαγουδάκης. «Ο Δήμος Περαματος σε συντονισμό με το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσωνας και άλλους φορείς των παραλιμενιων δήμων μας, θα διαμαρτυρηθούμε για την απουσία διαβούλευσης του νέου Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εν όψει και της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ που θα πραγματοποιηθεί την ίδια ώρα».

Όπως τονίζεται στο κάλεσμα:

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) αιφνιδιάζοντας όλους τους αρμόδιους φορείς ετοιμάζεται να εγκρίνει το νέο Master Plan της COSCO χωρίς καμία διαβούλευση, όπως είναι υποχρεωμένη να πράξει με βάση τη νομοθεσία. Με απαράδεκτες μεθοδεύσεις προωθείται ένας σχεδιασμός ανάπτυξης του λιμανιού χωρίς να λαμβάνονται υπόψη σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις παραλιμένιες πόλεις.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της COSCO έχει αρνητικές περιβαλλοντικές, χωροταξικές, οικονομικές και εργασιακές συνέπειες που πέρα από κάθε αμφιβολία υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

• Η συνεχής προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της COSCO σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δημιουργεί προβλήματα επιβίωσης στις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, αφού είναι ξεκάθαρο πως προωθεί ολιγοπωλιακές πρακτικές. Ταυτόχρονα, το νέο σχέδιο μειώνει τη χερσαία Ναυπηγοεπισκευή στο 50% της αρχικής της έκτασης, αυξανοντας έτσι τον αριθμό των ανέργων, αφού αυτή η δραστηριότητα αποτελεί την κυρία πηγή εισοδήματος των εργαζομένων της περιοχής.

• Είναι σαφές πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός που να λαμβάνει υπ’ όψιν του τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως την ηχορρύπανση, τη φωτορρύπανση, την ατμοσφαιρική καθώς και την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής μας. Την ίδια στιγμή προωθείται η 24ωρη λειτουργία του λιμανιού παραβιάζοντας τους κανόνες κοινής ησυχίας εις βάρος των κατοίκων.

• Παρά το γεγονός πως στη σύμβαση παραχώρησης δεν δίνεται η δυνατότητα στην COSCO να έχει άδεια ναυπηγείου, εντούτοις ο ιδιώτης επενδυτής προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποκτήσει τέτοιου είδους αδειοδότηση, δηλαδή μία Βιοτεχνική Άδεια Υψηλής Όχλησης, κάτι που απαγορεύεται ρητά σε αστικές περιοχές.

Ο Δήμος Περάματος από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκε έντονα απέναντι στην προσπάθεια να εγκριθεί εν κρυπτώ το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες συντονισμού όλων των συναρμόδιων φορέων, αλλά και αποστέλλοντας εξώδικο στην ΕΣΑΛ, ώστε να μην εγκρίνει ένα σχέδιο με περιεχόμενο αντισυνταγματικό και ευθέως αντίθετο με το Ν. 4404/2016.

Επιδιώκουμε μία ανάπτυξη του λιμανιού που να αποσκοπεί στην αγαστή συνεργασία με τις παραλιμένιες πόλεις και να μην είναι σε καμία περίπτωση ετεροβαρής, υπονομεύοντας έτσι την ποιότητα ζωής των πολιτών που καλούνται να επιβιώσουν στις ασφυκτικές συνθήκες που δημιουργούν σχέδια, όπως το νέο Master Plan του ιδιώτη επενδυτή.

Πριν λίγο ενημερωθήκαμε πως η ΕΣΑΛ άλλαξε την ώρα της συνεδρίασης της, αφού ήταν προγραμματισμένη για τις 9 το πρωί. Παρ' όλα αυτά, όσο κι αν προσπαθούν να μας ξαφνιάσουν με τις συνεχείς αλλαγές, εμείς θα είμαστε παρόντες όποια ώρα κι αν πραγματοποιηθεί.

Η συμμετοχή όλων μας στην αυριανή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 4 το απόγευμα είναι απαραίτητη!».

Η ανάρτηση του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας:

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)