to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:25 | 21.03.2023

Κοινωνία

«Δεν έχει γίνει ποτέ δοκιμή στα συστήματα πυρασφάλειας» καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του Μετρό

«Είμαι από το '08 στην εταιρεία, δεν έχω δει πουθενά δοκιμή» πυρασφάλειας δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ


Στο επίκεντρο μετά την τραγωδία στα Τέμπη έχει μπει η ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και η συντήρησή τους, με καθημερινές αποκαλύψεις και καταγγελίες όπως η πρόσφατη για τον σταθμό του Μετρό του Πειραιά που μπάζει θαλασσινό νερό.

Μιλώντας στην τηλεόραση του OPEN σήμερα το πρωί ο πρόεδρος Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ, Πάνος Κοντογιάννης, είπε πως η καντίνα που τοποθετήθηκε στον σταθμό Πειραιά τον Αύγουστο, «μας έκανε να κοιτάξουμε μια σειρά από γεγονότα και να δούμε πώς συνέβη, γιατί εμείς θεωρούμε πως δεν ταιριάζει σε καμία περίπτωση με τον χαρακτήρα του σταθμού, που είναι μνημείο νεότερης πολιτιστικής κληρονομιάς».

Όπως εξήγησε «εχει βγει δηλαδή σε ΦΕΚ και οποιαδήποτε παρέμβαση γίνεται πρέπει να πάρει άδεια από την Εφορία Νεότερων Μνημείων».

Παίρνοντας αφορμή από την καντίνα, όπως είπε, «αρχίσαμε να ψάχνουμε την πυρασφάλεια του σταθμού, τις εξόδους κινδύνου και όλα αυτά. Είδαμε με έκπληξη ότι το 2018 όταν η ΣΤΑΣΥ εγκατέστησε τις εξόδους, τις πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και άλλαξε το σχέδιο πυρασφάλειας του σταθμού. Το σχέδιο δεν εγκρίθηκε από την πυροσβεστική και έγιναν παρατηρήσεις. Εκ του νόμου, όμως, άλλαξε η διαδικασία και δεν γίνεται πια μέσω πυροσβεστικής».

Όπως τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων, αν χρειαστεί εκκένωση του σταθμού σε κάποια επείγουσα κατάσταση και σχετικά με το εάν θα λειτουργήσει η πυρασφάλεια, αναφέρει πως δεν γνωρίζει τι θα συμβεί αλλά «εγώ ανησυχώ ότι η πυροσβεστική δεν ενέκρινε το αρχικό σχέδιο».

Σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν πυροσβεστικές φωλιές, τρεις μεγάλοι έξοδοι, οι πύλες που ανοίγουν με emergency κουμπί, «αυτό δεν ξέρω όμως αν είναι αρκετό. Δεν έχει γίνει ποτέ δοκιμή εδώ όπως και σε κανένα σημείο του ΗΣΑΠ στα συστήματα πυρασφάλειας».

«Είμαι από το '08 στην εταιρεία, δεν έχω δει πουθενά δοκιμή. Το μόνο που κάνουν είναι να αλλάζουν πυροσβεστήρες όταν φτάνει η ημερομηνία λήξης», τονίζει χαρακτηριστικά.

Όσον αφορά στην έλλειψη φωτισμού των εξόδων κινδύνου, δήλωσε πως αυτό αφορά το κομμάτι του Μοναστηρακίου έως και την Αττική. «Εκεί υπάρχουν έξοδοι που θα έπρεπε να είναι ανοιχτές, αν συμβεί κάτι να φύγει από εκεί ο κόσμος, αμφιβάλλω αν υπάρχουν αυτά», είπε.

Σε ερώτηση δημοσιογράφων αν οι εργαζόμενοι είναι εκπαιδευμένοι σε περίπτωση πυρκαγιάς, απάντησε «φαντάζομαι στα χαρτιά θα υπάρχουν. Τώρα, αν έχουν κάνει κάποια εκπαίδευση ή δοκιμή, θα απαντήσω όχι. Δεν το έχω δει ποτέ να συμβαίνει αυτό».

ΣΤΑΣΥ: Σε λειτουργία σύστημα πυρασφάλειας, εξαερισμός και φωτισμός στη Γραμμή 1

Στις καταγγελίες εργαζομένων σχετικά με τη λειτουργία της πυρασφάλειας αλλά και του εξαερισμού σε σταθμούς της γραμμής 1 του Μετρό,(παλαιό ΗΣΑΠ) απαντά με ανακοίνωσή της η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ.  Όπως επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης καθώς και είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν αυτόματα συστήματα αερισμού αλλά και επαρκής φωτισμός κατά μήκος του υπόγειου τμήματος.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ:

«Σε συνέχεια των δημόσιων αναφορών, σχετικά με τη λειτουργία του δικτύου της Γραμμής 1 και ειδικότερα του τμήματος Μοναστηράκι - Αττική και με στόχο την υπεύθυνη ενημέρωση του επιβατικού κοινό, η ΣΤΑ.ΣΥ επισημαίνει τα ακόλουθα:

  •   Σε ολόκληρο το μήκος της σήραγγας, καθώς και στους σταθμούς είναι εγκατεστημένο και λειτουργεί πυροσβεστικό δίκτυο εφοδιασμένο με σύστημα πυρανίχνευσης.
  •   Αυτόνομα συστήματα αερισμού είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στην υπόγεια σήραγγα, ενώ στα σημεία διασύνδεσης με τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό η λειτουργία του συστήματος είναι σε φάση περαιτέρω ενίσχυσης.
  •   Στον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ είναι εγκατεστημένο σύστημα αερισμού και κλιματισμού. Το σύστημα αερισμού είναι σε λειτουργία και επαρκές για την απαγωγή, εάν απαιτηθεί, καπνού από τις αποβάθρες. Το σύστημα κλιματισμού είναι σε διαδικασία συντήρησης, ώστε να είναι διαθέσιμο πριν το καλοκαίρι.
  •   Κατά μήκος του υπόγειου τμήματος υπάρχει επαρκής φωτισμός με φωτιστικά τοποθετημένα, τόσο στο μέσο, όσο και στα πλευρικά τοιχώματα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και διακοπής λειτουργίας τους, ενεργοποιείται αυτόματα εφεδρικός φωτισμός ασφαλείας. Επιπλέον, κατά μήκος του υπόγειου τμήματος μεταξύ των σταθμών ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ - ΑΤΤΙΚΗ υπάρχουν έξοδοι διαφυγής ανά 250μ. περίπου, με την απαιτούμενη σήμανση, για να κατευθύνει το επιβατικό κοινό προς αυτές.  Οι έξοδοι διαφυγής απελευθερώνονται και χειροκίνητα από το εκπαιδευμένο προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ, είναι  όμως και τηλεχειριζόμενες από το Κέντρο Ελέγχου. Επιπλέον, οι σχάρες των εξόδων διαφυγής βοηθούν και στον αερισμό της σήραγγας.
  •  Το 2022 για τη γραμμή 1 εκπαιδεύτηκαν σε θέματα  ασφαλούς εργασίας επί ή πλησίον της τροχιάς 140 εργαζόμενοι στις τεχνικές υπηρεσίες και 20 οδηγοί Συρμών και εντός του 2023 αναμένεται η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης 80 ακόμη ηλεκτροδηγών. Επιπλέον, έχει προγραμματιστεί η επανεκπαίδευση των οδηγών συρμών σε θέματα υγείας και ασφάλειας επί της εργασίας».
tags: Μετρό

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)