to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:52 | 01.02.2016

πηγή: Στο Κόκκινο

Πολιτική

Δ. Βίτσας από την Θεσσαλονίκη: Η ΕΛΒΟ εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση

Την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων επισκέφθηκε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Θεσσαλονίκη ενώ προ δέκα ημερών είχε προηγηθεί σχετική συνάντηση με το Σωματείο Εργαζομένων στην Αθήνα.


Κατερίνα Μπακιρτζή

Στόχος της κυβέρνησης είναι να επανεκκινηθούν οι μηχανές της ΕΛΒΟ και να επεκταθούν οι δραστηριότητές της ώστε να μην κλείσει αλλά αντίθετα να συμβάλλει στο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

 

Αυτό ήταν το μήνυμα του Δ. Βίτσα στους εργαζόμενους κατά την διάρκεια της ξενάγησης του στους χώρους της ΕΛΒΟ σε μία ουσιαστική αλλά και συμβολική επίσκεψη καθώς παρότι η βιομηχανία από την άποψη του ιδιοκτησιακού αλλά και της εποπτείας ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει όπως είπε “ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον”. 

“Ο βασικός στόχος όλων μας είναι καταρχήν η ΕΛΒΟ να επανεκκινήσει ή καλύτερα να μεγαλώσει την δραστηριότητά της”, υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός και ξεκαθάρισε πως “θεωρούμε την ΕΛΒΟ ως ένα σοβαρό εργαλείο στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας”.

Ειδικότερα ο κ. Βίτσας έθεσε τρεις στόχους για το μέλλον της βιομηχανίας το χρονοδιάγραμμα των οποίων θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα είτε στην μισθοδοσία, είτε σε άλλο επίπεδο.

Πρώτον να συμμετάσχει η ΕΛΒΟ σε προγράμματα που αφορούν το στρατό. Ήδη όπως είπε το Υπουργείο είναι σε συνεννόηση με  το Γενικό Επιτελείο του Στρατού. Δεύτερον η προσπάθεια για την ανάπτυξη των εξαγωγικών δραστηριοτήτων που έχει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την αναβάθμιση και ανακατασκευή οχημάτων τα οποία ανήκουν σε άλλες χώρες, δραστηριότητα που προωθείται να περάσει μέσα από την ΕΛΒΟ. Τρίτον να διαμορφωθούν προγραμματικές συμφωνίες και ιδιαίτερα με τους εποπτευόμενους φορείς και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Όσον αφορά την διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης ο κ. Βίτσας υπογράμμισε πως “αυτό είναι ένα ζήτημα που αφορά και το συζητάμε κατά κύριο λόγο με το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, στην κατεύθυνση η ΕΛΒΟ να μην κλείσει και να μπορέσει μέσα από προγράμματα που μπορεί να δώσει ο στρατός ως “προίκα” πάνω εκεί να οικοδομήσει το επόμενο βήμα”.

“Αυτά θα πρέπει να είναι όχι ο τρόπος λειτουργίας της ΕΛΒΟ αλλά η βάση για την λειτουργία της”, ξεκαθάρισε και τόνισε πως “η ΕΛΒΟ πρέπει να αναπτύξει παραπέρα την δραστηριότητά της, δεν θα γίνει στρατιωτικό εργοστάσιο”.

Επιπλέον ανέφερε πως πολλές χώρες όπως η Αίγυπτος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ισραήλ και άλλες βαλκανικές χώρες ενδιαφέρονται για συνεργασία και μπορεί η ΕΛΒΟ να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους είτε αυτά είναι κατασκευαστικά, είτε αναβάθμισης, είτε και νέα προγράμματα.

Ερωτηθείς για το σχέδιο για ενιαίο φορέα για την αμυντική βιομηχανία επεσήμανε πως “το σημαντικό για την ΕΛΒΟ είναι ότι έχει και ένα ισχυρό κομμάτι πολιτικού χαρακτήρα. Εμείς σαν ένοπλες δυνάμεις έχουμε μια υποδομή που είναι βασικό στοιχείο για την λειτουργία της ΕΛΒΟ. Θέλουμε αυτή η υποδομή και να παραμείνει και να μας βοηθήσει σε πολλά επίπεδα”.

Σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε πως είναι σημαντικό το γεγονός της ολοκλήρωσης της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής που θα είναι 15ετης και θα χωρίζεται σε τριετή. 

“Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι διαβουλεύσεις με τα επιτελεία και τις βιομηχανίες”, τόνισε και πρόσθεσε πως η κυβέρνηση αντιστρέφει την πορεία των εταιρειών που έχουν σχέση με την αμυντική βιομηχανία και πηγαίναν όλες για κλείσιμο.

“Προσπαθούμε να τις ανασυγκροτήσουμε. Αυτό έχει να κάνει και με τα ελληνικά αμυντικά συστήματα και με την ναυπήγηση πλοίων και με την ΕΛΒΟ, την ΕΑΒ”, υπογράμμισε.

Τέλος νωρίτερα ο αναπληρωτής υπουργός είχε συνάντηση και με τους συνταξιούχους της επιχείρησης στους οποίους οφείλονται αποζημιώσεις απόλυσης και δεσμεύτηκε πως θα θέσει το θέμα στο Υπουργείο Οικονομικών ώστε να τεθεί το θέμα σε τροχιά επιλύσης.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)