to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:04 | 18.03.2023

Πολιτική

Δ. Τζανακόπουλος: Το κράτος πλέον λειτουργεί ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των συμφερόντων του στενού επιτελείου Μητσοτάκη

«Το κράτος πλέον λειτουργεί ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των συμφερόντων του στενού επιτελείου και των ειδικών σχέσεων που έχει οικοδομήσει στο Μέγαρο Μαξίμου με την ελληνική ελίτ και τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή είναι η εικόνα της σημερινής κυβέρνησης»


«Όλη αυτή η προσπάθεια στοχοποίησης των δημοσίων υπαλλήλων, αποτελεί την ύστατη συνέπεια της δήλωσης του πρωθυπουργού την πρώτη μέρα μετά το ατύχημα, σύμφωνα με την οποία  την κύρια ευθύνη για το τραγικό αυτό δυστύχημα στα Τέμπη τη φέρει ο σταθμάρχης. H κυβέρνηση μιλάει για ευθύνες, για έλεγχο, για αξιολόγηση και αναρωτιέται κανείς ως προς τι θα αξιολογούνταν αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι με βάση την χθεσινή έκθεση της ΡΑΣ, δεν είχαν λάβει την απαραίτητη εκπαίδευση για να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται με ευθύνη της ίδιας της διοίκησης του ΟΣΕ» ανέφερε ο Βουλευτής Α΄ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Δημήτρης Τζανακόπουλος σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ και συνέχισε λέγοντας « Με βάση ποια κριτήρια θα αξιολογούνταν τη στιγμή που η ίδια η κυβέρνηση με πολιτική επιλογή του κυρίου Καραμανλή είχε κλείσει το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου, που λειτουργούσε στην Καρόλου μέχρι το 2020 και μπορούσε να έχει εικόνα για το τι συμβαίνει στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Πώς ακριβώς θα μπορούσαν να αποδοθούν ευθύνες όταν έχει απαξιωθεί πλήρως  ο ΟΣΕ και από εκεί που είχε 1300 εργαζόμενους σήμερα βρίσκεται να έχει 750, εκ των οποίων αρκετές δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, έχουν προσληφθεί με μπλοκάκι μόνο και μόνο για να παρακαμφθεί ο ΑΣΕΠ, με κυβερνητική επιλογή.»

Όπως σημείωσε ο βουλευτής: « Η βασική ευθύνη βρίσκεται στην κυβέρνηση και σ΄ αυτή τη λογική του επιτελικού κράτους, το οποίο στην πραγματικότητα είναι ένας γιγαντιαίος γραφειοκρατικός και πελατειακός μηχανισμός, τον οποίο έχουν δημιουργήσει στο επιτελείο του Μαξίμου για να εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, συγκεκριμένων τμημάτων της ελληνικής ελίτ, αλλά και να μπορούν να γεμίζουν το κράτος με τις δικές τους πελατειακές επιλογές. Και από την άλλη μεριά, είναι ένα κράτος το οποίο αποσύρεται πλήρως από την κοινωνική του λειτουργία. Χθες έγινε το αδιανόητο, ιδιωτικοποιήθηκε το ογκολογικό νοσοκομείο, μετατράπηκε σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, για λόγους τους οποίους η κυβέρνηση δεν έχει εξηγήσει. Μπορώ όμως να τους εξηγήσω εγώ. Αποσύρεται πλήρως το κράτος από τις κοινωνικές του λειτουργίες, από την υποχρέωσή του να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πολίτες και λειτουργεί πλέον ως μηχανισμός εξυπηρέτησης των συμφερόντων του στενού επιτελείου και των ειδικών σχέσεων που έχει οικοδομήσει στο Μέγαρο Μαξίμου με την ελληνική ελίτ και τμήματα της ελληνικής κοινωνίας. Αυτή είναι η εικόνα της σημερινής κυβέρνησης.»

Ακολούθως, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, επεσήμανε τα εξής:  «Για την κυβέρνηση και τον κύριο Σκέρτσο φταίνε ο σταθμάρχης, η  Hellenic train,  φταίει το κακό το ριζικό μας, οι δημόσιοι υπάλληλοι στο σύνολό τους, ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΡΑΣ.Ο μόνος που δεν φταίει είναι ο κύριος Μητσοτάκης. Αυτό που αναγνωρίζει στον εαυτό της ως ευθύνη η κυβέρνηση, είναι ότι έκανε τα πράγματα καλά και πολύ πιο γρήγορα από τους προηγούμενους, αλλά όχι αρκετά γρήγορα. Δηλαδή ήταν καλή, αλλά όχι αρκετά καλή για να μπορέσει να αποφύγει το τραγικό αυτό δυστύχημα. Αυτού του τύπου η τοποθέτηση είναι προσβλητική. Είναι μια τοποθέτηση η οποία προσπαθεί να διαχύσει τις ευθύνες σε οποιονδήποτε άλλον, εκτός από αυτούς που έχουν την πολιτική ευθύνη διοίκησης της χώρας τα τελευταία τέσσερα χρόνια.»

Υπογράμμισε μάλιστα: «Ο  κύριος Σκέρτσος δε μας είπε για ποιο λόγο η εκπαίδευση των ανθρώπων αυτών κρίνεται σήμερα από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ως ανεπαρκέστατη και ότι δεν θα έπρεπε να βρίσκονται στη θέση τους. Το μόνο το οποίο έκανε ήταν ότι κατηγόρησε τη ΡΑΣ  για αυτή  την παρέμβαση. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει αυτό η κυβέρνηση σε σχέση με μια ανεξάρτητη αρχή. Η προηγούμενη φορά που το είχε κάνει ήταν όταν ο κύριος Ράμμος προσπαθούσε να αναδείξει το μέγεθος του σκανδάλου των υποκλοπών και η κυβέρνηση τα έβαλε με τον κ.Ράμμο. Κάθε φορά που μια ανεξάρτητη αρχή κάνει κριτική στο έργο της κυβέρνησης, το πρόβλημα δεν είναι στην κυβέρνηση, το πρόβλημα είναι ότι η ανεξάρτητη Αρχή ήταν ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος Ράμμος ήταν ΣΥΡΙΖΑ, η επικεφαλής της ΡΑΣ είναι σήμερα ΣΥΡΙΖΑ. Οποτεδήποτε υπάρχει μια ανεξάρτητη αρχή, η οποία με τον ένα με τον άλλο τρόπο αναδεικνύει τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και επισημαίνει συγκεκριμένα προβλήματα χρεώνεται στον ΣΥΡΙΖΑ.»

«Να σας θυμίσω ότι η ΡΑΣ έχει τοποθετηθεί με τα τέσσερα πέμπτα. Συμφωνία δηλαδή στο επίπεδο του Κοινοβουλίου, όπως όλοι οι επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών με βάση το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο. Δεν είναι τοποθέτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι τοποθέτηση από τη Διάσκεψη Προέδρων της Βουλής και σας συμβουλεύω να μάθετε το τεχνικό και νομικό μέρος της υπόθεσης, έτσι ώστε να μη διατυπώνετε κατηγορίες οι οποίες δεν έχουν καμία βάση στην πραγματικότητα. Είναι εξόχως προβληματικό το γεγονός ότι οποιοσδήποτε κάνει κριτική στην κυβέρνηση, στοχοποιείται με τέτοια ένταση που παίρνει και τη μορφή  δολοφονίας χαρακτήρα. Φταίει λοιπόν η ΡΑΣ, φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ που δήθεν δεν ολοκλήρωσε το έργο.» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής.

Όπως σημείωσε ο κ.Τζανακόπουλος: «Μεταξύ του 2015 και  2017 δημιουργήθηκε η διπλή γραμμή, όλες οι σήραγγες οι οποίες απαιτούνταν για να μπορέσει να υπάρξει η διπλή γραμμή που είναι η προϋπόθεση για  φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση. Από το 2014 μέχρι το 2015 δεν υπήρξε καμία κίνηση για την εφαρμογή της σύμβασης. Το 2016 και το 2017, ολοκληρώθηκαν τα απαραίτητα έργα που προϋποτίθεντο. Όμως επειδή η κυβέρνηση επιμένει διαρκώς στο θέμα αυτής της σύμβασης, η οποία με βάση τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδοθεί στο 68%, στην πραγματικότητα αυτό το οποίο επιχειρεί να κάνει, είναι να δημιουργήσει την αίσθηση ότι το ατύχημα οφείλεται στη μη ολοκλήρωση του έργου. Και  εγώ ρωτώ τον Κύριο Σκερτσο για ποιο λόγο από το 1972 που έγινε το τελευταίο ατύχημα μετωπικής σύγκρουσης τρένων μέχρι το 2023 δεν είχαν συγκρουστεί τρένα μεταξύ τους; Υπήρχε τότε το έργο αυτό  ολοκληρωμένο; Όχι βέβαια. Αυτό το οποίο οδήγησε στη σύγκρουση των τρένων,  ήταν η πλήρης απαξίωση του ΟΣΕ με πολιτική επιλογή της κυβέρνησης, πράγμα το οποίο ομολόγησε ο κ. Σκέρτσος λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε ατελή ιδιωτικοποίηση. Τι έκανε η κυβέρνηση; Η κυβέρνηση απαξίωνε μέρα με τη μέρα τον ΟΣΕ, έκλεινε συγκεκριμένες υπηρεσίες και συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας, του αφαιρούσε προσωπικό, έτσι ώστε να μπορέσει να τον ιδιωτικοποιήσει. Αυτή ήταν η λογική πίσω από το δυστύχημα.»

«Η ίδια η διοίκηση  του ΟΣΕ έβαλε ως προαπαιτούμενο για την κινητικότητα στη συγκεκριμένη θέση την ηλικία των 48 ετών. Και η ίδια η διοίκηση του ΟΣΕ παραβίασε τη δική της κανονιστική πράξη και στη συνέχεια ήρθε με νέα υπουργική απόφαση ο κ. Καραμανλής να νομιμοποιήσει την παραβίαση. Το γεγονός ότι βγαίνει μία προκήρυξη μίας θέσης από τη διοίκηση του ΟΣΕ στα νομικά, είναι κανόνας δικαίου. Υπήρχε λοιπόν κανόνας δικαίου που ορίζει συγκεκριμένο όριο ηλικίας και αυτός ο κανόνας δικαίου παραβιάζεται. Αυτό το οποίο έχει γίνει είναι ότι η διοίκηση παραβίασε το δικό της κανόνα δικαίου για να κάνει ρουσφέτι στο φίλο της Νέας Δημοκρατίας. Τόσο απλά είναι τα πράγματα» κατέληξε ο Δημήτρης Τζανακόπουλος.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)