to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:58 | 27.05.2022

Πολιτική

Δ. Καλαματιανός: H κυβέρνηση συνεχίζει να νομοθετεί ιδεοληπτικά και πελατειακά

«Η οπτική σας στο ζήτημα αυτό εντάσσεται στη γενικότερη τάση της κυβέρνησής σας σε αυστηροποίηση των ποινών», σχολίασε ο Δ. Καλαματιανός, βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ, στην τοποθέτησή του για το ν/σ του υπ. Προ.Πο. στην αρμόδια επιτροπή


Ο Δ. Καλαματιανός, βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ τοποθετήθηκε ως εισηγητής στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης σε σ/ν του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. 

Στην αρχή της ομιλίας του, ο κ. Καλαματιανός αναφέρθηκε στα απαράδεκτα και καταδικαστέα γεγονότα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και απευθυνόμενος προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη τόνισε τα εξής:

«Μονάδες καταστολής επιτέθηκαν σε φοιτητές που διαδήλωναν μέσα στο Πανεπιστήμιο. Επιτέθηκαν με χημικά και κρότου λάμψης και τραυματίστηκε σοβαρά φοιτητής. Χτυπήθηκε και έχασε την ακοή του από το ένα αυτί.

Τι ακραία καταστολή είναι αυτή; Τι αστυνομοκρατία, αυταρχισμός και καθεστωτική συμπεριφορά;

Κύριε Υπουργέ έχετε ευθύνη για όλα αυτά. Έχετε ευθύνη εσείς και όλη η κυβέρνηση. Δυστυχώς, ωθείτε τα πράγματα στα άκρα.

Αλήθεια, είστε ικανοποιημένος και περήφανος και αποδέχεστε τα πρωτοφανή και απαράδεκτα αυτά γεγονότα;

Που είναι η προστασία των φοιτητριών και των φοιτητών; Έτσι εννοείτε την προστασία της ακαδημαϊκής κοινότητας;

Μαζέψτε τις μονάδες καταστολής για να μην έχουμε χειρότερα.»

Εισερχόμενος στο νομοσχέδιο, εστίασε στο άρθρο 28.

«Σχετικά με τη νέα τροπολογία για την Πανεπιστημιακή Αστυνομία.

Καταρχάς έχουμε μια ξεκάθαρη θέση για τη βία στα Πανεπιστήμια. Την καταδικάζουμε απερίφραστα.

Εμείς και όλες οι προοδευτικές δυνάμεις της Χώρας, πολιτικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές, αγωνιζόμαστε για δημόσια, καλά στελεχωμένα, επιστημονικά επαρκή και δημοκρατικά διοικούμενα πανεπιστήμια. Θέλουμε δημόσια πανεπιστήμια τα οποία θα επιτελούν ακόμα καλύτερα το ακαδημαϊκό τους έργο και θα το βελτιώσουν ακόμα περισσότερο.

Το λέω αυτό διότι η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να επιβάλλει ιδεοληπτικά και επικοινωνιακά την ατζέντα της, η οποία επιδιώκει την ισχυροποίηση της ιδιωτικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και την επιβολή της ίδρυσης ειδικής αστυνομίας στα πανεπιστήμια, τα συκοφαντεί.

Και το κάνει αυτό ενώ γνωρίζει ότι επιτελούν σπουδαίο έργο, όπως αναγνωρίζεται από διεθνείς φορείς, οι οποίοι κατατάσσουν τα δημόσια πανεπιστήμια της Ελλάδας σε πολύ υψηλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη.

Όμως, κ. Υπουργέ χθες δεν απαντήσατε στα ερωτήματά μου. Σας ζήτησα να εξηγήσετε με πειστικά, λογικά και νομικά επιχειρήματα γιατί ιδρύετε ειδική υπηρεσία της αστυνομίας στον πανεπιστημιακό χώρο.

Είναι δεδομένο και γνωρίζετε ότι η αστυνομία μπορούσε και μπορεί να επεμβαίνει άμεσα στον πανεπιστημιακό χώρο όταν τελούνται αδικήματα. Αυτό μπορεί να το κάνει όπως οπουδήποτε αλλού σε όλη την ελληνική επικράτεια. Γιατί ειδικό σώμα, λοιπόν;

Έχετε κάποια στοιχεία ότι υπάρχει μεγαλύτερη παραβατικότητα εντός των πανεπιστημίων ή ότι υφίσταται κάποιος ιδιαίτερος λόγος ίδρυσης ειδικού αυτού σώματος;

Σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη τα πανεπιστήμια έχουν δική τους φύλαξη. Δεν έχουν ειδικό αστυνομικό σώμα. Αυτό δεν συμβαίνει ούτε σε χώρες με αυταρχικά καθεστώτα.

Που είναι το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων;

Με τη διάταξη που φέρνετε δεν μένει καμία αμφιβολία ότι ο έλεγχος του σώματος και των ενεργειών του δεν θα γίνεται από τις Πρυτανικές αρχές, αλλά απευθείας από την αστυνομία και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.»

Για το Α΄ Μέρος του νομοσχεδίου, όπου προβλέπονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιδόσεων εγγράφων της ποινικής και της πολιτικής δίκης, ο Βουλευτής ανέφερε τα εξής:

«Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας για τη διενέργεια των επιδόσεων, είναι σε θετική κατεύθυνση.

Όμως, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη διαχείριση των θεμάτων αυτών.

Οι διατάξεις αφορούν δικονομικά δικαιώματα των πολιτών και αν χαθούν, θα τους προκληθεί ιδιαίτερη βλάβη.

Δεν πρέπει, λοιπόν να παραγνωρίζεται ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για να πετύχει το όλο εγχείρημα.

Είναι αναγκαίο πριν την εφαρμογή των διατάξεων αυτών:

να προμηθευτούν οι αρμόδιες υπηρεσίες σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, υπολογιστές, προγράμματα και γρήγορο ιντερνετ,

να επαληθευτεί η ορθή λειτουργία της πλατφόρμας,

να εκπαιδευτούν οι υπάλληλοι.

Επίσης, πρέπει να υπάρχει όσο το δυνατόν πιο ασφαλή ταυτοποίηση της ηλεκτρονικής διεύθυνσης με το πρόσωπο προς το οποίο απευθύνεται η επίδοση.

Επιπλέον, θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιβεβαίωση παραλαβής του ηλεκτρονικού μηνύματος. Πρέπει να διασφαλιστεί ότι η επίδοση έφτασε και διαβάστηκε από τον παραλήπτη.

Θέλω να διευκρινίσω κάποια στοιχεία.

Είπε χθες, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ότι 1.500 αστυνομικοί μας είναι υπεύθυνοι για να διακινούνται πάνω από 1,2 εκατ. δικαστικά έγγραφα στους πολίτες.

Θέλω να καταστήσω σαφές ότι δεν υπάρχουν αστυνομικοί που να απασχολούνται μόνο για τις επιδόσεις δικαστικών εγγράφων. Ίσως αυτό να συνέβαινε παλαιότερα.

Ήδη από την εποχή του πρώτου μνημονίου όταν και άρχισε η αποψίλωση των Αστυνομικών Τμημάτων, όλοι οι αστυνομικοί υπάλληλοι κάνουν τα πάντα.

Μην δημιουργείτε εντυπώσεις λοιπόν ότι την επόμενη μέρα από την ψήφιση του Νομοσχεδίου, 1500 αστυνομικοί θα βγουν στη δράση. Οι 1500 αυτοί αστυνομικοί, υπάρχουν και καλύπτουν κάθε ανάγκη της Πολιτείας και των πολιτών.»

Περνώντας στο Β΄ Μέρος και συγκεκριμένα στο άρθρο 20 τόνισε πως:

«Η τροποποίηση που φέρνετε στο άρθρο 20 είναι η δεύτερη προκειμένου να κατευθύνετε τις αποφάσεις της δικαιοσύνης.

Η διαφορά μεταξύ εμπρηστικού και εκρηκτικού μηχανισμού είναι τεράστια. Μια εμπρηστική πρώτη ύλη δεν προκαλεί απαραίτητα και έκρηξη. Σε αυτό συνηγορεί τόσο η θεωρία όσο και η νομολογία. Εσείς, όμως, επιλέγετε να τους ταυτίζετε.

Η οπτική σας στο ζήτημα αυτό εντάσσεται στη γενικότερη τάση της κυβέρνησής σας σε αυστηροποίηση των ποινών.»

Για το άρθρο 22 υπογράμμισε πως η αποδέσμευση των υπηρεσιών της Αστυνομίας από τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής και την επικύρωση αντιγράφων από το πρωτότυπο ή το ακριβές αντίγραφο εγγράφου, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, αυτή η νομοθετική πρόβλεψη δεν θα είναι επιτυχής αν τα ΚΕΠ δεν ενισχυθούν με προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν.

«Θα προτείναμε, επίσης, να υπάρξει πρόβλεψη διατήρησης της υφιστάμενης κατάστασης σε περιοχές δυσπρόσιτες ή σε νησιά όπου δεν υπάρχει ΚΕΠ, αλλά υπάρχει αστυνομικό τμήμα ή σταθμός.»

Περνώντας στο άρθρο 29 υπογράμμισε πως οι αγροτικές φυλακές αντί να ενισχύονται και να γεμίζουν με κρατούμενους, έχουν αδειάσει ως αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής.

«Οι αγροτικές φυλακές θα μπορούσαν να προσφέρουν και στην παραγωγική διαδικασία της χώρας, ιδιαίτερα τώρα που υπάρχει διεθνής κρίση.

Εσείς, όμως, συνεχίζετε την ιδεοληπτική και τιμωρητική αντίληψή σας.

Εμείς λέμε ότι θα πρέπει να επανέλθει η ρύθμιση που υπήρχε πριν τις τροποποιήσεις του ν. 4760/2020, ο οποίος έκανε σχεδόν αδύνατη τη μεταγωγή στις αγροτικές φυλακές και τις άδειασε.

Το πρόβλημα είναι η αυστηροποίηση της χορήγησης αδείας και όσο υφίσταται αυτό το πλαίσιο το πρόβλημα παραμένει.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αλλάξετε κατεύθυνση στην αντεγκληματική πολιτική σας.

Να ενισχύσετε τις ψυχοκοινωνικές δραστηριότητες και τα άλλα προγράμματα μέσα στα ΚΚ, τα εκπαιδευτικά, της επαγγελματικής κατάρτισης, τις υποδομές και τις δραστηριότητες στις αγροτικές φυλακές.

Οι ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και εργασίας συμβάλλουν στην αντεγκληματική πολιτική, μέσω της ομαλής επανένταξης των κρατουμένων.

Αντίθετα, εσείς ακολουθείτε ένα μοντέλο τιμωρίας και αποκλεισμού.»

Κλείνοντας, ο Βουλευτής σχολίασε το άρθρο 33.

«Λίγο πριν τις εκλογές του 2015 (τον Οκτώβριο 2014), η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου τοποθέτησε Διευθυντές και Τμηματάρχες – Αρχιφύλακες.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε αλλαγές παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ακραίας αδυναμίας άσκησης καθηκόντων (π.χ. αδιαφορίας, ανικανότητας) ή άλλων περιπτώσεων (π.χ. ποινικής εμπλοκής).

Το 2015 εκδόθηκε μόνο η υπ’ αριθμ. 44097/9-7-2015 απόφαση με την οποία επανατοποθετήθηκε στο Αγροτικό Κατάστημα Αγιάς η αδίκως παυθείσα Διευθύντρια και ο αδίκως μετακινηθείς Αρχιφύλακας και επανήλθε στην προηγούμενη θέση του ο Διευθυντής του Κ.Κ. Χανίων.

Το 2016, έγιναν μετακινήσεις τριών διευθυντών για να καλύψουν κενές θέσεις.

Κανείς δεν υποβαθμίστηκε, κανείς δεν έχασε τη θέση του. Όσοι κέρδισαν δικαστικά, επανατοποθετήθηκαν σε θέσεις που επιθυμούσαν.

Το 2018, με το νέο οργανισμό του Υπουργείου δικαιοσύνης (ΠΔ 96/2017), έγινε επανατοποθέτηση όλων των Προϊσταμένων των Κ.Κ., χωρίς ουσιώδεις αλλαγές.

Άρα αυτά έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ και υπήρξαν μόνο τρεις δικαστικές προσφυγές και δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες εφαρμόστηκαν.

Πάμε τώρα να δούμε τι έκανε η κυβέρνησή σας δια της Γενικής Γραμματέως κας Νικολάου.

Απομακρύνθηκαν 17 Διευθυντές Κ.Κ. (12 Διευθυντές παύθηκαν και οι άλλοι μετακινήθηκαν). Πολλοί από αυτούς έχουν 20 ή 30 και πλέον χρόνια προϋπηρεσία και πτυχία ή μεταπτυχιακά.

Απομακρύνθηκαν 16 Αρχιφύλακες.

Πολλοί από αυτούς έχουν προσφύγει δικαστικά.

Μέχρι τώρα έχουν εκδοθεί 11 αποφάσεις που βεβαίως δικαιώνουν τους προσφεύγοντες, καθότι οι καρατομήσεις τους έγιναν παράνομα και χωρίς κανένα αξιοκρατικό κριτήριο.

Κύριε Υπουργέ ζητήστε τα έγγραφα από τους συνεργάτες σας και θα διαπιστώσετε ποιος κάνει πελατειακές και κομματικές τοποθετήσεις.

Και τώρα αυτό που κάνει η διάταξη που φέρνετε είναι να παρακάμψει και να καταστρατηγήσει τον Υπαλληλικό Κώδικα και τις αποφάσεις των Δικαστηρίων.

Δημιουργείτε τη συνθήκη ώστε, ακόμα και αν επανέλθουν στις θέσεις τους να μπορείτε να τους ξαναδιώξετε και να βάλετε άλλους στη θέση τους. Άλλους που θα είναι οι αρεστοί και οι εκλεκτοί!

Για αυτό σας καλούμε να αποσύρετε τη διάταξη αυτή που είναι μια ακόμα απόδειξη των πελατειακών σχέσεων και του κομματισμού που προσπαθείτε να επιβάλετε.»

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)