to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:34 | 16.06.2018

Πολιτισμός

«Blindfold - Η Νύχτα του Κυνηγιού», από το ΘΕ.ΑΜ.Α., στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

«Αναλώσιμοι, ελεύθεροι σκοπευτές και ηθικοί αυτουργοί, σ' ένα γιορταστικό λούναπαρκ διαστροφών»...


Το κάλεσμα και οι λεπτομέρειες της παράστασης (εδώ η σελίδα στο facebook):

“Blindfold- Η Νύχτα του Κυνηγιού" της Σοφίας Σταυρακάκη

Δεν είναι ο κίνδυνος αλλά ο φόβος που μας ακινητοποιεί. 

Blindfold, μια επίπλαστη αδιέξοδη κατάσταση ομηρίας.

Αναλώσιμοι, ελεύθεροι σκοπευτές και ηθικοί αυτουργοί, σ' ένα γιορταστικό λούναπαρκ διαστροφών.

Καθημερινοί άνθρωποι, μάρτυρες, εκτελεστικά όργανα, θεατές και υποψήφιοι, συμπρωταγωνιστές ενός θεατρικού τελετουργικού ατίμωσης.

Για τέσσερις καθολικά προσβάσιμες παραστάσεις με την επιμέλεια και πιστοποίηση της "Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών": 14-15-16-17 Ιουνίου 2018 από το ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. 

Παίζουν:

Βασίλης Οικονόμου 

Σοφία Σταυρακάκη 

Κωνσταντίνος Λούκας 

Hannah El Haj Omar 

Μουσική: Ηλίας Κουρτπαρασίδης 

VideoArt: Σοφία Σταυρακάκη-Ηλίας Κουρτπαρασίδης

Δημιουργία Τηλεοπτικού Trailer: Ηλίας Κουρτπαρασίδης

Σχεδιασμός/ Έκδοση Προγράμματος: Εκδόσεις "Άπαρσις" 

Φωτογραφίες: Peny Delta

Camera: Άλκηστη Διακρούση

Μετάφραση στην Αγγλική Γλώσσα: Μαρία Δραγατάκη

Ταυτόχρονη Διερμηνεία Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας: Θεοδώρα Τσαποΐτη 

Ακουστική περιγραφή (AD) για τυφλά άτομα και άτομα με προβλήματα όρασης: Θανάσης Παπαντωνόπουλος - Νεφέλη Παπαντωνοπούλου

Υπέρτιτλοι (CAP) στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη

Προγράμματα σε μεγαλογράμματη σειρά και σε γραφή Braille

Προσβασιμότητα χώρου

Προπώληση:

www.mcf.gr

2103418579 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11.00-14.00)

Στα ταμεία του Ιδρύματος  Μ. Κακογιάννης (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00 - 14:00)

Από την «Ticket Services» (Πανεπιστημίου 39 - Στοά Πεσματζόγλου: Δευ. & Τετ. 09:00 - 17:00, Τρ., Πεμ. & Παρ. 09:00 - 20:00, Σαβ. 10:00 - 14:00)

Από την εταιρεία Forth-crs

Σημείωμα της συγγραφέως- σκηνοθέτιδος:

                 ‘‘Blindfold - η νύχτα του κυνηγιού’’ είναι ένα θεατρικό κείμενο ενάντια στην αλαζονεία, το θράσος, την υποτίμηση, την στέρηση ελπίδας. Το έργο είναι μια καταγγελία εναντίον των μεθόδων επιβολής, συμμόρφωσης και υπακοής σε κανόνες με σκοπό την καταστολή αντιδράσεων, τον θρίαμβο της Αρχής. Αναφέρεται σ ‘ ένα μέλλον πλήρους  πολιτικής  και πολιτισμικής αδράνειας . Ο Duke και η Donna είναι πολιτικοί  κρατούμενοι και υποχρεώνονται στην άσκηση   κοινωφελούς  εργασίας   έναντι  ποινής  . Λόγω του αντισυμβατικού τους χαρακτήρα θεωρούνται παραβάτες, πιθανοί ταραξίες και ανατροπείς και τίθενται στην υπηρεσία της μπουρζουαζίας ως καλλιτέχνες - διασκεδαστές παράγοντας εφήμερη στρατευμένη τέχνη, μόνη μορφή τέχνης στις μελλοντικές τούτες κοινωνίες. Ζωτικός τους χώρος ένα δωμάτιο - κλουβί. Τους παρέχουν    τροφή, ανάλογη της αποδοτικότητάς τους και φάρμακα για την καταπολέμηση κάθε ψυχικής νόσου ως συνέπεια της περιθωριοποίησης, της φυλάκισης, της απομόνωσης, των στερήσεων, του εξευτελισμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η διαπόμπευσή τους ολοκληρώνεται με τις μάσκες λύκων που είναι αναγκασμένοι να φορούν σε κάθε τους εμφάνιση μιας και οι λύκοι δεν ‘‘χορεύουν’’ ποτέ  σε τσίρκο.

                  Με την καταναγκαστική χρεοκοπία, τον αποκλεισμό των υποταγμένων, με τον εγκλεισμό σε κέντρα επιβολής εξουσίας επιτυγχάνεται έλεγχος και ελαχιστοποιούνται πιθανές αντιδράσεις και επιδιώξεις διάλυσης του κοινωνικού ιστού. Στις αναπτυγμένες κοινωνίες είναι τόσο ευέλικτος ο μηχανισμός εγκλωβισμού σε συνθήκες και απαιτήσεις της ζωής που η κοινωνία χωρίζεται μεταξύ αυτών που παράγουν φόβο κι αυτών που καταναλώνουν φόβο.

Όπως και σήμερα, έτσι και στο εγγύς μέλλον όπως παρουσιάζεται στο ‘‘Blindfold’’, υπάρχουν κι εκείνοι που υποτάσσονται, υπηρετούν ελπίζοντας σε μια απλή ζωή, που παρασιτούν προσκολλώντας σ’ αυτούς που έχουν συγκεντρωμένη κυρίως την οικονομική δύναμη στα χέρια τους, επιζητώντας την εύνοιά τους. Αυτή η κοινωνική συμπεριφορά εκπροσωπείται από τον Manstro και τη Star, θηριοδαμαστή και ντίβα του τσίρκου, δύο μύστες μιας εγκλεισμένης Αρχής. 

Οι μηχανισμοί εξαντλούν τα όρια της ισχύος τους και μοιραία έρχεται η κατάρρευση γιατί υπάρχουν κι αυτοί που ζουν διωκόμενοι από το σύστημα, αμφισβητίες που δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Δεν φοβούνται την συνάντηση με τον θάνατο, έξω από φιλοσοφικά πλαίσια, είναι ελεύθεροι.

Στο έργο δεν τους αναζητά κανείς. Δεν περιμένουν κανένα. Δεν είναι μόνο η άρνηση, ο πόνος που τους ενώνει αλλά κι ο έρωτας, η δίψα για ζωή που τους ανυψώνει. Ο έρωτας ως υπερβολή σε συνθήκες ανέχειας, είναι η μόνη τους ελπίδα ενάντια στην δουλεία. Και για όσο θα υπάρχουν ανθρώπινα πλάσματα που δεν ‘‘εκπορνεύονται’’ ο ανίκητος στη μάχη έρωτας, θα αφυπνίζει συνειδήσεις. 

Βιογραφικό ΘΕ.ΑΜ.Α.

Το ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ανάπηρων Ατόμων), www.distheater.gr αποτελεί το μοναδικό επαγγελματικό θέατρο στην Ελλάδα με ηθοποιούς με και χωρίς αναπηρία.

Το 2010 παρουσίασε το πρώτο του έργο, τη «Λάμια» ένα έργο της Λίνας Αμπντελχαμίντ που αποτελούσε θεατρική αναπροσαρμογή του μύθου της Λάμιας. Το 2011 παρουσίασε την παράσταση «Ήρωες και Μύθοι», μία σκηνική δημιουργία βασισμένη σε μονολόγους από τα κορυφαία θεατρικά έργα του Τέννεση Ουΐλλιαμς που έκανε πρεμιέρα στην κεντρική αυλή της "Τεχνόπολις" στις 25/7/2011. Την άνοιξη του 2012 συμμετείχε στο international workshop 'Act for Acting' (Avigliana-Italy) και παρουσίασε  την αυτοσχεδιαστική παράσταση "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή σε δύο μέρη: Α. Video-Art: "Electra mourning" B. Αυτοσχεδιαστική αναπαράσταση της "σκηνής της αναγνώρισης" μεταξύ Ηλέκτρας και Ορέστη.

Την περίοδο 2012-13 παρουσιάστηκε το δραματικό έργο «Αύριο» της Έφης Τούμπα.  Το 2013 υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο «Έτους Καβάφη 2013» παρουσίασε την παράσταση «Κ. Π Καβάφης: Επάγγελμα Ποιητής». Το 2014, το «ΘΕ.ΑΜ.Α.» ανέβασε το θεατρικό έργο του E. Albee «Η Ιστορία του Ζωολογικού Κήπου» (The Zoo Story) που περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα με τελευταίο σταθμό το θέατρο Εμπρός στις 29 Μαρτίου 2015 στο πλαίσιο του 3ου Αντιφασιστικού Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών εκπροσωπώντας την "Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία".

Η Ελιάνα Περηφάνου και η Μαρία Σιδηροπούλου δημιούργησαν για την ομάδα με αμεσότητα και ευαισθησία το ντοκιμαντέρ "Spectacle" (ΘΕΑΜΑ) που περιγράφει την προετοιμασία της παράστασης "Η Ιστορία του Ζωολογικού Κήπου" σε όλα τα στάδια. Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε σε πολλές χώρες του εξωτερικού ενώ η ΝΕΡΙΤ Plus τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27 Μαρτίου 2015) πρόβαλε το ντοκιμαντέρ εκείνη τη μέρα.

Το 2015, το «ΘΕ.ΑΜ.Α.» παρουσίασε το έργο του κορυφαίου εκπροσώπου του Θεάτρου του Παραλόγου, Eugène Ionesco «Ιάκωβος ή η Υποταγή» (Jacques ou la Soumission). Στις 3 Δεκεμβρίου 2015 παρουσιάστηκε στο θέατρο Απόλλων στη Σύρο η performance «Φιλοκτήτης» βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή. Στις 29 Μαΐου 2016 στο Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη» του Πανεπιστημίου Πατρών παρουσίασε την performance «Έρημοι: Κασσάνδρα-Φιλοκτήτης» βασισμένη σε υπερκείμενα της Σοφίας Σταυρακάκη και Απολλωνίας Τσαντά στην «Αλεξάνδρα» του Λυκόφρονα και στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή αντίστοιχα, για τη λήξη του 1ου Συμποσίου Πρόσληψης Κλασικών Κειμένων με γενικό τίτλο «Συνέχειες κι Ασυνέχειες στην Πρόσληψη Κλασικών Κειμένων» που διοργανώθηκε από το τμήμα Φιλολογίας (ερευνητική ομάδα «Jocasta Classical Reception») του Πανεπιστημίου Πατρών. Σε συνεργασία με την NGO OCEAN συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EDUCATHE+ στο πλαίσιο Erasmus+. 

Στις 13 και 14 Ιουλίου 2016 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου παρουσίασε στη σκηνή "Ν. Κούρκουλος" του Εθνικού Θεάτρου την τραγωδία "Πέρσες" του Αισχύλου σε μετάφραση και σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου.

Το Μάϊο του 2017 παρουσίασε στην Αγγλία (Brighton Fringe Fest & Theatro Technis of London) με διθυραμβικές κριτικές υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟΑ το θεατρικό εργο της Σοφίας Σταυρακάκη με τιτλο "Blindfold- The Night of the Hunt". Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο 2018 παρουσίασε το έργο του J.P. Sartre «Νεκρασόφ» (Nekrassov) στην κεντρική σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου σε πανελλήνια πρώτη. 

“BLINDFOLD – The Night of the Hunt”, by Sofia Stavrakaki

It is not danger but fear that immobilizes us.

Blindfold a counterfeit reality, a state of siege that leads nowhere.

Expendable lives, snipers and instigators in a festive amusement park of vices.

Ordinary people, martyrs, executioners, audience and candidates are all part of the cast of a theatrical ceremony of defamation. 

At the M. Cacoyannis Foundation, four performances 14, 15, 16 and 17 June 2018 performed by THE.AM.A. – Theater for Disabled and Non Disabled People. Performances are accessible for people with sensory and mobility disabilities certified by the “Dis Art Move”.

Cast:

Vassilis Oikonomou

Sofia Stavrakaki

Konstantinos Loukas

Hannah El Haj Omar 

Music: Elias Kourtparasidis

Video Art: Sofia Stavrakaki, Elias Kourtparasidis

Trailer: Elias Kourtparasidis

Original book design and publication: Aparsis Publishing House

Photography: Penny Delta

Camera: Alkisti Diakrousi 

Translated in English: Maria Dragatakis

Greek Sign Language: Theodora Tsapoiti 

Audio Description (AD) for persons with vision impairment: Athanasios Papantonopoulos, Nefeli Papantonopoulou

Hyper-titles (CAP) in Greek and English: Emmanuela Patiniotaki 

Programs also printed in Braille and Large Print.

The theater is wheelchair accessible. 

Tickets on sale:

At the M. Cacoyannis Foundation - www.mcf.gr

210 341 8579 Mon-Fri 11.00-14.00

Through Ticket Services

Panepistimiou 39 – Pesmatzoglou Arcade: Monday and Wednesday. 09:00 - 17:00, Tuesday, Thursday and Friday  09:00 - 20:00, Saturday . 10:00 - 14:00.

Through the services of Forth-crs

Foreword by the author-director

                “Blindfold – The Night of the Hunt” is a theatrical play, an endeavor to oppose the arrogance, the audacity, the devaluation of human nature and the deprivation of all hope.  In a fast-approaching reality, that is more eminent today than ever before, in a society where the powerful elite has classified the rest of the human species into two categories, the majority of those that willingly accept their obligations as a prerequisite for a harmonious life and a minority of anti-conformists, political prisoners who can only survive in a complete state of powerlessness, incarcerated and under strict control. 

                  The play is a denunciation of all prevailing dogmas, of all those methods that enforce compliance to a set of demeaning rules, of all those demands towards a society of unconditional obedience, a society that solely propagates the elimination of social revolt, the inability of its members for any radical reaction and the triumph of Authority. The main characters Duke and Donna  are enslaved and forced to perform in a circus for the entertainment of their masters.

Their rebellious nature is a crime. Society condemns them as potential felons, delinquents and radicals. They are sentenced to serve the bourgeoisie as entertainers, in an entertainment industry that produces only ephemeral and planned Art acceptable to those future societies. 

Their “discomfort” zone is a room that resembles a cell. Food is provided regularly, but only proportional to their productivity and an abundance of medication is offered to combat any mental illness resulting from their incarceration and the subsequent marginalization, isolation, deprivation and violation of human rights. Their pillory is punctuated by making them wear wolf masks in their circus performances, as the wolf is the only untamed animal that has never been made to “dance” in a circus performance.

The social fiber is kept intact by strict enforcement laws that prevent all possible unrest, an authoritarian state of forced bankruptcy and segregation of the obedient majority within the boundaries of the control centers. In the “developed” world the entrapment mechanisms have been perfected, they are so versatile and can easily adapt to the conditions and demands of everyday life. A “fear-producing” industry has been introduced that automatically divides societies into those producing and those consuming fear. 

Today, as in the near future where “Blindfold – The Night of the Hunt” takes place, there are those who are programmed to obey, to serve, always living in hope of a simple life, who have developed a parasitic existence appended mostly to the economic power, and who constantly seek the approval of their superiors. This social behaviour is expressed in Manstro and Star, the Tamer and the Diva of the circus, two mystics of the entrapment cult dictated by the Authority.

However, the power mechanics reach their limits and collapse under their own pressure. The downfall is mostly due to the presence of those who survive under the constant persecution by the system, those who doubt everything and have nothing to lose. They are not afraid to confront death, they have no dependency on futile hopes, and thus they are free. 

In the play nobody is looking for them, they are not waiting for anyone, forgotten in a sterile vacuum. They are not only bonded by negation and pain, but also by love and an unquenchable thirst for life that elevates them. Love is the hyperbole, the only opulence they can afford in their state of deprivation, their only aspiration against slavery.   As long as there are humans than cannot be “prostituted” and demeaned the invincible and impregnable power of Love will always conquer and awaken the human spirit.

Organisation Description:

THE.AM.A – Theater for Disabled and non Disabled People (inclusive team): www.distheater.gr  THE.AM.A is one of the few professional theatre groups for disabled persons operating in Greece. Focused on people with physical and learning/mental disabilities it aspires to establish the first Greek Higher School of Drama for people with all kinds of disabilities. 

THE.AM.A produces plays where the majority of the actors are disabled people who are professional actors and compete in the field of performing arts as equals and within an inclusive framework. 

It strongly advocates the message that art is for all and anyone capable of maintaining the artistic and aesthetic values should be able to participate and none should be excluded on the basis of disability or other social biases. 

THE.AM.A. since its inception in 2010 has produced the following plays/performances and has been accredited by their participation in the prestigious 2016 Festival of Athens and Epidaurus.

In 2010“LAMIA” - THE.AM.A produced a stage interpretation of the myth of ‘Lamia’ based on the literary adaptation of the work of Lina Abdelhamid. In 2011 they presented “Heroes and Myths” –based on monologues extracted from the plays of Tennessee Williams. The play premiered on 25/07/2011 at the central courtyard of “Technopolis”, the old Gas Factory renovated into a place for cultural happenings in Central Athens.

In Spring 2012 the group participated in the international workshop 'Act for Acting' that took place in Avigliana, Italy and presented an improvisational performance of "Electra" by Sophocles, in two parts:

Α. Video-Art: "Electra's mourning".

B. An improvised version of the “recognition scene” between Electra and Orestes.

For the period 2012-2013 they produced and staged several performances of the play “Tomorrow” by Efi Toumpa.

In 2013 under the auspices of the Ministry of Culture and Athletics THE.AM.A presented “C.P. Cavafy: Occupation Poet” on the occasion of “C.P. Cavafy Year – 2013”.

In 2014 THE.AM.A staged the production “The Zoo Story” by Edward Albee, initially presented from 21st March till 13thApril, on the stage of the Centre for Social Dialogue in Athens and toured all major cities in Greece with a grand finale on 29/03/2015 in the theatre “EMPROS” within the festivities that took place for the 3rd Antifascist Festival of Performing Arts representing the faction “The Movement of Special Needs Artists”.

A documentary, with the title "Spectacle" (THE.AM.A), was produced by Eleana Perifanou and Maria Sidiropoulou describing the group’s preparation for the staging of “The Zoo Story”, during all its phases. The documentary was presented on the Greek Public Television ΝΕΡΙΤ Plus on the 27th of March 2015 honouring the World Day for Theatre and was also shown by many TV channels abroad.

For 2015 THE.AM.A premiered “Jacob, or the Submission” by Eugène Ionesco, with several performances in Athens and it toured across the country.

THE.AM.A also produced and presented an experimental monologue/performance adapted from "Philoctetes" by Sophocles which premiered on December 3rd, 2015 World Day for Disability in the Municipal Theatre of the island of Syros.

On 29/5/2016 at the “Melina Merkouri” theatre of the University of Patra a performance was staged, «Deserts: Cassandra-Philoctetes» based on hypertexts by Sophia Stavrakaki and Apollonia Tsanta adaptations of Philoctetes by Sophocles and Alexandra by Lycophron.  The performance concluded the First Symposium for the Reception in Classical Antiquity “Continuities and Discontinuities in the Reception of Classical Texts” of the graduate and post-graduate students of the University of Patra.

On July 13th and 14th, 2016 “Persians” by Aeschylus was performed at ‘Nikos Kourkoulos’ stage of the National Theatre of Greece. THE.AM.A’s production of the ancient tragedy was selected to participate in the Festival of Athens and Epidaurus, one of the most prestigious Festivals for Performing Arts worldwide. The production then went on to tour regional theatres and festivals around Greece.

In January 2017, THE.AM.A participated in a Key Action 3 – Erasmus+ project, EDUCATHE+ organised by Croatia in collaboration with 8 European partners. Its role in the project was that of educator and provided artistic support and participants for the Workshops held in Greece, Italy and Latvia.

In May 2017 its production of “BLINDFOLD – The Night of the Hunt” by Sofia Stavrakaki, translated into English, was performed at Brighton Fringe Festival for 7 performances and continued on to perform in London at the Theatro Technis at Camden. The UK tour was under the auspices of the Greek Ministry of Culture, the Greek Ministry of Tourism and the National Tourist Board.

For the 2017 summer season stage performances of Antigone by Sophocles took place at Korydallos Summer Festival and at the National Conservatory of the City of Larisa.

The winter 2017/2018 is the staging of Jean Paul Sartre’s play “Nekrassov” from January through April 2018 at the central Athens Theater Ex-Machina with regular bi-weekly performances.

THE.AM.A. possesses the required artistic and administrative experience and skills required to produce and deliver the project with all its requirements.

 

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)