to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:00 | 11.06.2021

Πολιτική

Άτολμο και δέσμιο των συμφερόντων το αθλητικό νομοσχέδιο που κατέθεσε ο Αυγενάκης

Ξεκίνησε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη - Σκληρή κριτική από την αντιπολίτευση.


Από σκληρή κριτική από την αντιπολίτευση συνοδεύτηκε η έναρξη της συζήτησης του αθλητικού νομοσχέδιο που κατέθεσε ο Λευτέρης Αυγενάκης, που εισήχθη στη Βουλή και την Πέμπτη 10/6 ξεκίνησε η συζήτηση του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Τη Δευτέρα 14/6 θα γίνει ακρόαση των φορέων και έχουν κληθεί η ΕΠΟ, η Super League 1 και 2, η ΔΕΑΒ, η διεύθυνση Αθλητικής Βίας της ΕΛ.ΑΣ., τα συνδικαλιστικά όργανα των αθλητών ποδοσφαίρου, μπάσκετ και βόλεϊ, η ομοσπονδία προπονητών αθλημάτων, η αντίστοιχη του ποδοσφαίρου (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης) και ο Εθνικός Οργανισμός Καταπολέμησης του Ντόπινγκ.

Στη συνέχεια θα γίνει η συζήτηση επί των άρθρων, την Τρίτη 15/6 θα γίνει η β’ ανάγνωση και την Πέμπτη 17/6 το αθλητικό νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην Ολομέλεια προς ψήφιση.

Μάρκου: «Κατά περίπτωση αποσπασματικό και ασαφές σχέδιο νόμου»

Αναφερόμενος στο υπό συζήτηση σ/ν, ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τόνισε ότι πρόκειται για ένα νομοθέτημα που δεν κοιτάει στο μέλλον, ούτε θέτει “τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων” στα πολλά προβλήματα που μαστίζουν την αθλητική οικογένεια.

Ένα σ/ν που, στον βαθμό που δεν αντιγράφει εύστοχες νομοθετικές παρεμβάσεις της περιόδου 2015-2019, διατηρεί τον έλεγχο σε οιονεί ανεξάρτητες αρχές και ενσωματώνει επιλεκτικά τις προβλέψεις της «ολιστικής μελέτης» για το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Στις περισσότερες προβλέψεις του αφήνει εκκρεμή και άλυτα διάφορα ζητήματα, παραπέμποντάς τα στις νομοθετικές καλένδες των εξουσιοδοτικών διατάξεων, και, γενικά δεν αγγίζει και δεν ασχολείται με τα φλέγοντα προβλήματα του επαγγελματικού αθλητισμού, όπως για παράδειγμα τη διαπλοκή των παραγόντων με τα ΜΜΕ και τις παρεμβάσεις που αυτοί ασκούν για τον έλεγχο του ποδοσφαίρου, διαιωνίζοντας ένα πλέγμα αδιαφάνειας.

Όπως τόνισε ο Κ. Μάρκου, με τη θέσπιση ένα ιδιώνυμου αδικήματος, εισάγεται μια επικίνδυνη ρύθμιση για την αντιμετώπιση του οπαδικού χουλιγκανισμού, που θα αποδειχθεί αλυσιτελής και ατελέσφορη ως προς τον επιδιωκόμενο σκοπό της. Με τη ρύθμιση αυτή παιδιά ανήλικα, παιδιά στην μετεφηβική και νεαρή ηλικία τους θα βρεθούν στη φυλακή, ενώ οι ομάδες τους και οι Πρόεδροι που τα κατευθύνουν, τα χειραγωγούν, τα ποδηγετούν και τα φορτώνουν με μίσος και οργή από τα κανάλια και τις εφημερίδες που ελέγχουν, θα παραμένουν στο απυρόβλητο.

Μωραΐτης για Αυγενάκη: «Καμία ρήξη με τις παθογένειες, την αδιαφάνεια και τη διαφθορά».

Ο Τομεάρχης Αθλητισμού και βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, Θάνος Μωραΐτης, κατά την εισήγησή του, επεσήμανε πως «τον κ. Αυγενάκη συνοδεύει πλέον ένα αρνητικό πρόσημο γύρω από την προσπάθειά του να χειραγωγήσει και να ελέγξει το αθλητικό κίνημα».

Ανέφερε ότι «αν πραγματικά ήθελε η κυβέρνηση να ‘σπάσει αυγά’, αν πραγματικά ήθελε να έρθει σε ρήξη με συμφέροντα, θα έπαιρνε στο νομοσχέδιο αυτό γενναίες αποφάσεις» και χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «άτολμο και δέσμιο των συμφερόντων που το κρατούν καθηλωμένο».

Χαρακτηριστικά είπε: «Καμία ρήξη με τις παθογένειες, την αδιαφάνεια και τη διαφθορά. Μόνο - για άλλη μια φορά - είναι παρούσα η αγωνία άσκησης ελέγχου από τον Υπουργό».

Αναφορικά με το ιδιώνυμο, τόνισε πως «έχει δοκιμαστεί κι έχει αποτύχει», ενώ, αναφορικά με τη δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής, επεσήμανε ότι, «ενώ  το νομοσχέδιο του κ. Αυγενάκη περιγράφει τη δημιουργία μίας τέτοιας, που δεν υπόκειται στον έλεγχο του Υπουργού, στην πραγματικότητα καταργεί ακριβώς αυτό το στοιχείο, αφού τα μέλη της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού διορίζονται από τον Υπουργό και τα οικονομικά της εξαρτώνται άμεσα από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου - μην έχοντας τελικά καμία ευελιξία κινήσεων». Αυτό, όπως είπε, «δημιουργεί ένα έωλο νομικό καθεστώς για την Επιτροπή».

Σε αντιπαραβολή έφερε το νόμο Βασιλειάδη, με τον οποίο «είχε γίνει μία προσπάθεια να δοθούν στην Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού εργαλεία, μέσω αυτονόμησής της και δυνατότητας αυτοτελών πόρων».

Καλλιόπη Βέττα: Ο αθλητισμός χρειάζεται όραμα και σχέδιο, όχι αποσπασματικές διατάξεις

Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Π.Ε. Κοζάνης κΚαλλιόπη Βέττα μίλησε στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με θέμα τον αθλητισμό.

Η κ. Βέττα αρχικά αναφέρθηκε στις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ενάντια στο εργασιακό νομοσχέδιο ζητώντας παράλληλα την τοποθέτηση του Υφυπουργού Αθλητισμού για τις διατάξεις που επιτρέπουν πλέον την εργασία την Κυριακή σε πολλούς κλάδους, γεγονός που θα απομακρύνει εργαζόμενους από την άθληση και την αναψυχή.

Στη συνέχεια, επεσήμανε τα επίμαχα σημεία του νομοσχεδίου, ξεκινώντας από τις διατάξεις για την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, όπου επέκρινε τις προβλεπόμενες, μειωμένες ποινές για τις ανώνυμες αθλητικές εταιρίες που δεν είναι συνεπείς με τις προϋποθέσεις του νόμου.

Έπειτα, αναφέρθηκε στα δρακόντεια, κατασταλτικά μέτρα που προβλέπονται για περιστατικά βίας στους αθλητικούς χώρους, με την επαναφορά του ιδιώνυμου ακόμα και για πλημμελήματα, τονίζοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να συμπεριλαμβάνει στην φαρέτρα της τόσο την καταστολή, όσο και τον σωφρονισμό, ιδιαίτερα για τους νέους συμπολίτες μας.

Τέλος, αφού ανέδειξε ζητήματα που αφορούν την αναδιάρθρωση των κατηγοριών ποδοσφαίρου και το Εθνικό Οργανισμό Καταπολέμησης Ντόπινγκ, αναφέρθηκε στην διάταξη που δίνει το προνόμιο στην ΕΠΟ να αποδίδει επαγγελματικά δικαιώματα στους προπονητές ποδόσφαιρου, καταστρατηγώντας έτσι την αυτοτέλεια του κράτους στον συγκεκριμένο τομέα.

Τέλος, έκανε ειδική αναφορά στο όραμα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για τον αθλητισμό, τονίζοντας ότι: «ο αθλητισμός περνάει μια δομική κρίση, που δεν θεραπεύεται από αποσπασματικές διατάξεις. Χρειάζεται μια συνολική μεταρρύθμιση, εστιασμένη στο συνταγματικό δικαίωμα της άθλησης για όλους τους πολίτες, στην εκπαίδευση, στα προγράμματα άθλησης των δήμων, στα σωματεία και τον αγωνιστικό αθλητισμό.

Μόνο έτσι θα έχουμε ανάπτυξη του αθλητισμού, θωράκιση της υγείας και ενίσχυση της ευεξίας, ευρεία συμμετοχή των δύο φύλων στα όργανα διοίκησης, συλλογικότητα, άμιλλα και αλληλεγγύη που ο αθλητισμός, προνομιακά μπορεί να προσφέρει».

Το νομοσχέδιο όπως το παρουσίασε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού

Η ανακοίνωση αναφέρει:

«Η αθλητική μεταρρύθμιση που υλοποιείται, έχει ήδη επιφέρει την ανανέωση, την αξιοκρατία και τη διαφάνεια στο αθλητικό οικοδόμημα της χώρας. Η αθλητική οικογένεια στο σύνολό της και ιδιαίτερα ο πυρήνας, τα ερασιτεχνικά σωματεία και οι αθλητές απέκτησαν τη φωνή και το ρόλο που τους αρμόζει.

Στηρίζεται έμπρακτα και διαρκώς ο ερασιτεχνικός αθλητισμός για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας, επικρατεί πλέον η νομιμότητα και η τάξη και εξελίσσεται η ανάπτυξη με τη δημιουργία του Μητρώου Αθλητικών Σωματείων και του Μητρώου Αθλητικών Υποδομών, με τη διαρκή προσπάθεια για την καταπολέμηση των χειραγωγημένων αγώνων, για την αντιμετώπιση του ντόπινγκ, για την υιοθέτηση και εφαρμογή της χρηστής διακυβέρνησης στον αθλητισμό, αλλά και για τη συντήρηση και αξιοποίηση των αθλητικών υποδομών της χώρας.

Το σχέδιο νόμου που συζητείται στη Βουλή στοχεύει στην επίλυση χρόνιων δυσλειτουργιών και δυσαρμονιών στα τρία μεγάλα ζητήματα που ταλανίζουν τον αθλητισμό:

* τη βία,
* το ντόπινγκ
* τους χειραγωγημένους αγώνες.

Με τις διατάξεις του επιδιώκεται η άμεση βελτίωση των συνθηκών, ιδίως γύρω από το ποδόσφαιρο, με τη νομοθετική εφαρμογή όσων απαιτούνται από την Ολιστική Μελέτη των FIFA/UEFA, ενισχύεται η διαφάνεια, όσον αφορά στις Λέσχες Φιλάθλων , αυστηροποιείται η αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών και θωρακίζεται η Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας (Ε.Π.ΑΘΛ.Α.), αλλά και η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού (Ε.Ε.Α.).

Επιπλέον, επιτυγχάνεται η ουσιαστική και παραγωγική λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (Ε.Ο.ΚΑ.Ν.), εκσυγχρονίζεται και επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των προπονητών αθλημάτων και σπάει το καθεστώς ‘’ομηρίας’’ των ερασιτεχνών αθλητών με την απελευθέρωση των μετεγγραφών στα 19 τους χρόνια.

Τα κυριότερα σημεία του σχεδίου νόμου:

Α. Λέσχες Φιλάθλων, ‘’Ιδιώνυμο’’, οργανωμένες μετακινήσεις φιλάθλων
* Εξορθολογίζεται και γίνεται διακριτή η αντικειμενική ευθύνη των ομάδων για τη δράση των φιλάθλων τους, διευκολύνοντας έτσι την αναγνώριση από μεριάς τους των Λεσχών Φιλάθλων και τη λειτουργία τους με κανόνες.
* Επανέρχεται η απαγόρευση της αναστολής και της μετατροπής των στερητικών της ελευθερίας ποινών, για ποινικά αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις.
* Τίθεται νέο πλαίσιο διενέργειας οργανωμένων μετακινήσεων φιλάθλων, με αυστηρό πλέγμα κυρώσεων σε περιπτώσεις τέλεσης επεισοδίων.

Β. Αναδιάρθρωση – Συγχώνευση Επαγγελματικών Κατηγοριών Ποδοσφαίρου
* Συγχωνεύονται οι Super League 2 και Football League σε μία επαγγελματική κατηγορία ποδοσφαίρου ώστε το πρωτάθλημα να αναπτυχθεί και να γίνει βιώσιμο, πιο ποιοτικό και ανταγωνιστικό, με αυστηρά κριτήρια όπως:
> δραστική αύξηση του ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου
> δραστική αύξηση του κατώτατου ορίου εγγυητικής επιστολής
> υποχρεωτική συμμετοχή Ελλήνων ποδοσφαιριστών,
> τριετή κεντρική διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων
* Επιπλέον, με τροπολογία που θα εισαχθεί κατά τη συζήτηση του σ/ν, θα θεσμοθετηθούν και οι Β’ ομάδες των ΠΑΕ της Super League 1.

Γ. Ρύθμιση θεμάτων προπονητών: Εθνική Σχολή Προπονητών ΓΓΑ, άδειες και επαγγελματικά δικαιώματα
* Δημιουργείται σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για το επάγγελμα του προπονητή, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, θέμα που χρονίζει επί δεκαετίες και ουδείς άγγιζε.
* Ιδρύεται Εθνική Σχολή Προπονητών.
* Δημιουργείται Μητρώο Προπονητών, συμβάλλοντας στην διαφάνεια και την επαγγελματική πιστοποίηση.
* Κατοχυρώνονται οι απόφοιτοι ΣΕΦΑΑ με κύρια ειδικότητα το ποδόσφαιρο.
* Εξασφαλίζεται η εκπροσώπηση των προπονητών στα Δ.Σ. των αθλητικών Ομοσπονδιών

Δ. Ασφάλιση ερασιτεχνών αθλητών
* Για πρώτη φορά οι ερασιτέχνες αθλητές ομαδικών αθλημάτων εθνικών κατηγοριών, που ως τώρα ήταν ανασφάλιστοι, αποκτούν ασφαλιστική κάλυψη για την περίπτωση ατυχήματος.

E. Απελευθέρωση μετεγγραφών ερασιτεχνών αθλητών στα 19 έτη
* Εκλογικεύεται και περιορίζεται το θεσμικό πλαίσιο που κρατούσε ομήρους τους αθλητές αρκετά χρόνια έπειτα από την ενηλικίωσή τους και δεν μπορούσαν να μετεγγραφούν χωρίς την συναίνεση του σωματείου τους.

ΣΤ. Ψηφιακή πλατφόρμα καταγραφής αθλητικών εγκαταστάσεων ΠΕΛΟΠΑΣ
* Κατοχυρώνεται η πλατφόρμα ‘’ΠΕΛΟΠΑΣ’’, σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ και η υποχρέωση εγγραφής και καταχώρισης όλων των αθλητικών εγκαταστάσεων των ΟΤΑ σε αυτή.
* Επιτυγχάνεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των αθλητικών εγκαταστάσεων, αλλά και στην προτεραιοποίηση των κατά τόπους αναγκών για αθλητικές υποδομές.
* Παρατείνεται έως 31-8-2021 η προθεσμία εγγραφής των αθλητικών σωματείων στο Μητρώο, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα χρήσης αθλητικών εγκαταστάσεων των ΕΑΚ και των ΟΤΑ για την προσεχή αγωνιστική σεζόν.

Ζ. Νέος τρόπος αντιμετώπισης ύποπτων για χειραγώγηση αγώνων μέσω της Ε.Π.ΑΘΛ.Α.
* Η Ε.Π.ΑΘΛ.Α. και όχι πλέον η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού θα επιλαμβάνεται των αναφορών για ύποπτους αγώνες που προέρχονται από την Ε.Π.Ο., από την Ε.Ο.Ε., από την Ε.Π.Ε. και τις λοιπές αθλητικές Ομοσπονδίες.

Η. Νέο θεσμικό πλαίσιο Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού
* Ενισχύεται με εγγυήσεις περαιτέρω λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας η Ε.Ε.Α.
* Για τη σύνθεσή της απαιτείται η γνώμη της Βουλής.
* Ενδυναμώνονται οι ελεγκτικές της αρμοδιότητες και αυξάνονται οι ανθρώπινοι και υλικοί πόροι της.

Θ. Κίνητρα για την αναβάθμιση δημόσιων αθλητικών εγκαταστάσεων από τις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες
* Δίδεται η δυνατότητα σε Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες να χρηματοδοτούν παρεμβάσεις σε αθλητικές εγκαταστάσεις του Δημοσίου και να τις συμψηφίζουν με τα μισθώματα χρήσης τους.

Η. Λειτουργική ενίσχυση του ΕΟΚΑΝ
* Εξασφαλίζεται αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης του Ντόπινγκ.
* Καθορίζονται επακριβώς τα απαιτούμενα προσόντα των υποψηφίων για τις θέσεις ευθύνης του Οργανισμού Αντι-ντόπινγκ.

Θ. Έλεγχος αθλητικών φορέων από την ΓΓΑ
* Δημιουργούνται κλιμάκια ελέγχου από τη ΓΓΑ και θεσπίζεται ο επιτόπιος έλεγχος των αθλητικών φορέων για να θωρακιστεί περαιτέρω ο αθλητισμός με την αποφυγή φαινομένων υποβολής ψευδών στοιχείων και μη τήρησης της νομιμότητας

Ι. Διοργάνωση στην Ελλάδα των ‘’3ων Παγκόσμιων Αγώνων Εργασιακού Αθλητισμού 2021’’
* Καλύπτεται το πλαίσιο ενιαίας διοργάνωσης όλων των σχετικών αθλημάτων και δραστηριοτήτων για τους ‘’3ους Παγκόσμιους Αγώνες Εργασιακού Αθλητισμού 2021’’, που θα διοργανωθούν το φθινόπωρο στην Αθήνα και θα συμβάλουν σημαντικά στη διεθνή προβολή της χώρας μας».

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)