to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Από την «αεροπειρατεία» στη ρύθμιση

Η επόμενη ημέρα στο τηλεοπτικό τοπίο δεν αφήνει περιθώριο για την ύπαρξη καναλιών που στηρίζονται σε θαλασσοδάνεια ή/και εργαζόμενους με ελαστικές μορφές εργασίας, που διασφαλίζουν τη «νόμιμη» λειτουργία τους από την εξαγορά ή την υφαρπαγή πολιτικής επιρροής για να προωθήσουν άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.


Στη χώρα έχει συντελεστεί αεροπειρατεία. Εκλάπη ο αέρας της με τρόπο σκοτεινό και δόλιο. Αυτή είναι η εμπειρία του διαγωνισμού για τον ψηφιακό πάροχο.

Τον διαγωνισμό δηλαδή που πραγματοποιήθηκε μόνο με ένα διαγωνιζόμενο, τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των καναλιών.

Η ΕΡΤ είχε κλείσει πριν γίνει ο διαγωνισμός, ενώ οι άλλοι διαγωνιζόμενοι έφυγαν όταν διαπίστωσαν ότι υπάρχουν απαγορευτικά χρονοδιαγράμματα για την εκτέλεση του έργου. Οταν λοιπόν αποχώρησαν οι υπόλοιποι, οι όροι του διαγωνισμού άλλαξαν προκειμένου να διευκολύνουν ποιον άλλο;

Την εταιρεία DIGEA η οποία αποτελείται από την εταιρική ενότητα των τηλεοπτικών σταθμών.

Μ’ αυτό τον τρόπο βρέθηκε η χώρα να έχει παραχωρήσει και το δίκτυο κεραιών και τα κανάλια σε μια κλειστή ομάδα επιχειρηματιών.

Οι επιχειρηματίες Κοντομηνάς, Βαρδινογιάννης, Ψυχάρης, Μπόμπολας, Κυριακού και Αλαφούζος έχουν όλα αυτά τα χρόνια στην κατοχή τους και το δίκτυο των κεραιών και τα κανάλια (άνευ αδείας, αντίθετα με αυτό που ρητά προβλέπει το Σύνταγμα) που μεταδίδουν το πρόγραμμά τους μέσω του δικτύου κεραιών σε όλη την Ελλάδα.

Αντιλαμβάνεται κανείς ότι όχι μόνο δημιουργήθηκε υπερσυγκέντρωση στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά υπήρξαν και συγκεκριμένα πολιτικά και οικονομικά παρελκόμενα αυτής της κατάστασης.

Ενα από τα παρελκόμενα ήταν ότι οι ψηφισμένοι φόροι δεν εισπράττονταν και ο συνταγματικός όρος της αδειοδότησης δεν τηρούνταν. Αυτό ήταν το καθεστώς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης το οποίο παραλάβαμε.

Από τον Γενάρη του 2015 έχει ξεκινήσει μια διαρκής προσπάθεια για τη ρύθμιση του τηλεοπτικού τοπίου και του τοπίου της ενημέρωσης.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Εισπράξαμε φόρους που είχαν ψηφιστεί και δεν είχαν καταλογιστεί. Πενήντα εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη εισπραχθεί από τον φόρο διαφήμισης και τα τέλη χρήσης συχνοτήτων. Και βεβαίως 250 εκατ. ευρώ θα μπουν στα δημόσια ταμεία από τον διαγωνισμό αδειοδότησης.

Ας αναλογιστεί ο αναγνώστης για το εάν αυτή μας η επιλογή επηρεάζει τη στάση κάποιων τηλεοπτικών σταθμών που έβλεπαν ως «σωτηρία» την απώλεια του 25% του ΑΕΠ από το 2010 έως το 2015 και ως «καταστροφή» τη σταθεροποίηση που έχει καταφέρει αυτή η κυβέρνηση.

Οι μεταρρυθμίσεις μας στον χώρο των Μέσων Ενημέρωσης δεν σταματούν με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τις τηλεοπτικές άδειες. Εχουμε ήδη βάλει τις βάσεις για την εφαρμογή ενός κανονιστικού πλαισίου που στόχο έχει να ενισχύσει την ποιότητα της απασχόλησης, τον υγιή ανταγωνισμό και τη διαφάνεια, ενώ προβλέπονται νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες, όπως:

■ η λειτουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την αγορά και πώληση του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου,

■ η εφαρμογή ενός συστήματος αποτύπωσης σε πραγματικό χρόνο της κυκλοφορίας των εφημερίδων, καθώς και ενός σύγχρονου τρόπου μέτρησης της τηλεθέασης και της ακροαματικότητας, ώστε να μη νοθεύεται ο ανταγωνισμός,

■ η διαμόρφωση ενός μητρώου Περιφερειακού Τύπου με στόχο την πλήρη -και για πρώτη φορά- εφαρμογή των διατάξεων για την απόδοση της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης,

■ η εφαρμογή ενός συστήματος εντοπισμού φαινομένων λογοκλοπής στο διαδίκτυο στο πλαίσιο του μητρώου online media με στόχο την προστασία των δημιουργών και την καταπολέμηση του αθέμιτου πλουτισμού από συμμορίες που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να εκβιάσουν επιχειρηματικούς και πολιτικούς παράγοντες,

■ η αποτελεσματική εποπτεία της κρατικής διαφήμισης από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν πού πάνε τα λεφτά της κρατικής διαφήμισης,

■ η έναρξη της λειτουργίας του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) με στόχο τη διάσωση και ανάδειξη της οπτικοακουστικής μας κληρονομιάς, καθώς και την αύξηση της απασχόλησης στον κλάδο της επικοινωνίας, της δημιουργικής βιομηχανίας και των τεχνολογιών πληροφορικής.

Ενώ μέχρι σήμερα η Ελλάδα παρακολουθούσε άπραγη τις εξελίξεις, τώρα τις διαμορφώνει δημιουργώντας ένα σύγχρονο και λειτουργικό κράτος που σέβεται τους πολίτες και τις αρχές του κράτους δικαίου.

Η επόμενη ημέρα στο τηλεοπτικό τοπίο δεν αφήνει περιθώριο για την ύπαρξη καναλιών που στηρίζονται σε θαλασσοδάνεια ή/και εργαζόμενους με ελαστικές μορφές εργασίας, που διασφαλίζουν τη «νόμιμη» λειτουργία τους από την εξαγορά ή την υφαρπαγή πολιτικής επιρροής για να προωθήσουν άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Η επόμενη μέρα στο τηλεοπτικό τοπίο θα είναι μία μέρα διαφάνειας και σταθερού πλαισίου, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα παρέμβει νομοθετικά για να εγγυηθεί και τη σταθερότητα και τη διαφάνεια.

● Θα επιβεβαιωθεί η υποχρέωση του παρόχου δικτύου (DIGEA) να μεταδίδει μόνο πρόγραμμα αδειοδοτημένων σταθμών, ενώ θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο των ποινικών κυρώσεων και προστίμων σε περίπτωση παράβασης.

● Θα χορηγηθεί εξάμηνη προθεσμία για τη συμμόρφωση προς την υποχρέωση μετάδοσης και διανομής προγραμμάτων των αδειοδοτημένων σταθμών εθνικής εμβέλειας σε τεχνολογία υψηλής ευκρίνειας (High Definition).

● Μετά από δύο χρόνια θα πρέπει και όλες οι παραγωγές να γίνονται σε τεχνολογία υψηλής ευκρίνειας.

● Τέλος η πολιτεία θα εγγυηθεί το σταθερό πλαίσιο, το οποίο δεν θα πρέπει να υπονομευτεί ούτε από μία αλλαγή του αριθμού των αδειών ούτε από την (ομολογουμένως μεγάλη) δυνατότητα δικτύωσης περιφερειακών σταθμών.

Το πέρασμα από την κατάσταση αεροπειρατείας στην κατάσταση της διαφάνειας και της ρύθμισης έχει αναταράξεις, ψέματα, συκοφαντίες, αθλιότητες και περούκες.

Λογικό και αναμενόμενο.

Η επόμενη μέρα όμως έχει ήδη έρθει.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)