to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

Από την «τρύπα του Κούβελα» στον πρώτο σταθμό του μετρό...

Η αντίδραση της Ν.Δ. στην επίσκεψη Τσίπρα στο μετρό ανέδειξε την αδυναμία της


Η λυσσαλέα αντίδραση της Ν.Δ., τοπικών στελεχών της, φερέφωνων και συνοδοιπόρων της για την εκδήλωση που έγινε το Σάββατο στον πρώτο ολοκληρωμένο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσία του πρωθυπουργού, δείχνει την απόλυτη αμηχανία τους για το σημαντικό έργο που έχει συντελεστεί στη Θεσσαλονίκη και την προσπάθειά τους να το απαξιώσουν.

Βάφτισαν την εκδήλωση, που είναι μία από τις πολλές που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό σε σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της γνωριμίας του κόσμου με το έργο, ως «εγκαίνια» και «προεκλογική φιέστα». Ούτε εγκαίνια έγιναν, ούτε κορδέλες κόπηκαν, ούτε προεκλογική φιέστα ήταν. Ήταν μια προγραμματισμένη εδώ και καιρό εκδήλωση και ο πρωθυπουργός έδωσε το «παρών» στο πλαίσιο ακόμη μίας επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, στην οποία βρίσκεται συχνά. Και δεν ήρθε αποκλειστικά γι' αυτή. Νωρίτερα στο γραφείο του στο ΥΜΑ-Θ, είχε συνάντηση με τους πρυτάνεις των ΑΕΙ που συμφώνησαν να συνενωθούν και να δημιουργήσουν το Διεθνές Πανεπιστήμιο, κάτι το οποίο επίσης κριτίκαρε η αρμόδια τομεάρχης της Ν.Δ., διότι δεν έγινε μελέτη σκοπιμότητας (!)... «Την ίδια ευαισθησία περί των 'μελετών σκοπιμότητας' παρακαλούνται όπως επιδείξουν και ενόψει της πρότασής τους περί αναθεώρησης του άρθρου 16 και της δυνατότητας ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων...» σχολίασε στο Twitter ο Χριστόφορος Βερναρδάκης.

"Απαντάμε με πράξεις"

«Απαντάμε σε όσα έκαναν, έταζαν, έλεγαν και λένε με τις πράξεις μας» σχολίασε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναρτώντας ένα βίντεο με δηλώσεις και στελεχών της Ν.Δ. για το μετρό που αναδεικνύει τη διαφορά ανάμεσα στα λόγια και τα έργα. Διότι αυτό που έγινε το Σάββατο είναι ότι, στη θέση που επί χρόνια υπήρχε η «τρύπα του Κούβελα» (του «γαλάζιου» δημάρχου Θεσσαλονίκης που στο τέλος της δεκαετίας του '80 δήθεν θα έκανε μετρό με χρηματοδότηση του δημοτικού ραδιοφώνου) και στη συνέχεια λαμαρίνες του εργοταξίου, σήμερα υπάρχει ο πρώτος ολοκληρωμένος σταθμός Σιντριβάνι - Έκθεση. Όλοι γνωρίζουν ότι η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε ένα βαλτωμένο έργο, με πάρα πολλά προβλήματα και από το 2016 το έβαλε στις ράγες και «τρέχει» για να ολοκληρωθεί το 2020. Και είναι η πρώτη φορά στην Ιστορία του που τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται και δεν είναι «λόγια και εκτιμήσεις του αέρα».

Διπλό κατόρθωμα

Από το βήμα της εκδήλωσης, ο πρωθυπουργός στον χαιρετισμό του τόνισε ότι χρέος της Πολιτείας απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης είναι να μετακινούνται ανθρώπινα και αξιόπιστα και παρουσίασε τον συνολικό σχεδιασμό για τις αστικές μεταφορές. Μίλησε για την πρόοδο του έργου, σημειώνοντας ότι πλέον το 95% της βασικής γραμμής είναι έτοιμο. «Λείπουν οι συρμοί και οι ιδιοκτήτες, που είναι οι πολίτες της Θεσσαλονίκης» συμπλήρωσε, ενώ εκτίμησε ότι η λειτουργία της βασικής γραμμής μπορεί να ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2020. Επισήμανε ότι η κυβέρνηση πέτυχε ένα διπλό κατόρθωμα, καθώς το έργο ολοκληρώνεται με το λιγότερο δυνατό κόστος, αλλά και διασώζοντας και αναδεικνύοντας την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης.

Ολιστικό σχέδιο

«Είμαστε περήφανοι γιατί ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο που αφορά τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με όλα τα διαθέσιμα μέσα. Ολοκληρώνουμε και υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στη βόρεια Ελλάδα, να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό, αλλά και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων» τόνισε ο Αλ. Τσίπρας και πρόσθεσε ότι η Θεσσαλονίκη «μετεξελίσσεται, από συμπρωτεύουσα, από φτωχό συγγενή, από ουραγό, σε πρωτεύουσα των Βαλκανίων».

Θύμισε ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν και οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, «που παραδοσιακά οι κυβερνήσεις με τα μεγάλα λόγια για την πόλη συνέχιζαν να ξεχνούν, μαζί βεβαίως και με τις ανάγκες των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης» και τόνισε ότι «στόχος μας είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης να εκτείνεται από το αεροδρόμιο έως τις δυτικές συνοικίες της πόλης, ο προαστιακός να συνδέει τις όμορες περιοχές της περιφερειακής ενότητας της Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ, στον χώρο ευθύνης τους ο καθένας, να μεταφέρουν τους πολίτες στους πλησιέστερους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Ενώ μελετάται, επίσης, και η βιωσιμότητα αστικών ακτοπλοϊκών μεταφορών στον Θερμαϊκό».

Άμεσα μέτρα για ΟΑΣΘ

Ο Αλ. Τσίπρας παραδέχθηκε ότι υπάρχουν δυσκολίες στην υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού, αλλά «υλοποιείται παρά τα εμπόδια και παρά τη στρεβλή κληρονομιά που έχουμε αναλάβει». Στο πλαίσιο αυτό, ο πρωθυπουργός επισήμανε ότι έχουν προγραμματιστεί κάποιες άμεσες ενέργειες προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση με τον ΟΑΣΘ. Αφού αναφέρθηκε στο αμαρτωλό παρελθόν του Οργανισμού, ανακοίνωσε ότι τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος οργανισμός Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης, που θα έχει στην ευθύνη του και το μετρό. Τον ίδιο μήνα προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 350 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ άμεσα πρόκειται να προσληφθούν 150 οδηγοί με διετείς συμβάσεις έργου και μέσω ΑΣΕΠ προκειμένου να λυθούν δυσλειτουργίες και αδυναμίες που υπάρχουν σήμερα.

Καλύτερη πόλη η Θεσσαλονίκη το 2020

Ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε βέβαιος ότι «η Θεσσαλονίκη το 2020 θα είναι μια άλλη πόλη, πολύ καλύτερη» έχοντας και έναν ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σχεδιασμό και απευθυνόμενος στον Γιάννη Μπουτάρη του είπε «κρίμα, δήμαρχε, δεν θα είσαι τότε δήμαρχος. Σημαντικό το έργο που αφήνεις». Γυρίζοντας δε το βλέμμα προς την Κατερίνα Νοτοπούλου συμπλήρωσε: «Ας δώσουμε προοπτική στους νέους ανθρώπους να φτιάξουν ακόμα καλύτερη αυτή την πόλη».

«Βρήκαμε μια πόλη σε κατάσταση χαώδη σε ό,τι αφορά τη συγκοινωνία της. Βρήκαμε τεράστια σπατάλη. Δίνουμε μια μάχη όλα αυτά τα χρόνια σιωπηρά, αλλά ουσιαστικά να αλλάξουμε αυτή την εικόνα. Να αλλάξουμε την εικόνα της πόλης. Προβλήματα υπάρχουν και σήμερα δουλεύουμε σκληρά για να τα αντιμετωπίσουμε. Μαγικό ραβδί δεν έχουμε. Έχουμε όμως βούληση και όραμα. Έχουμε πραγματική έγνοια για αυτή την πόλη, για τη βόρεια Ελλάδα, για τη Μακεδονία. Πραγματική έγνοια και όχι ψεύτικη, από αυτή που κάποιοι κηρύσσουν, κηρύσσοντας ταυτόχρονα και το μίσος για τον διπλανό» κατέληξε ο Αλ. Τσίπρας.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)