to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:55 | 21.02.2019

Οικονομία

Άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου

Ξεκινά η κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλλι Ηρακλείου Κρήτης: Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε σήμερα τη Σύμβαση Παραχώρησης για την υλοποίηση του έργου


Υπεγράφη σήμερα στο Καστέλλι Πεδιάδας, η Σύμβαση Παραχώρησης του έργου κατασκευής του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου («Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού»).

Η τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπούμενου από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και της εταιρείας παραχώρησης «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ», πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο δημαρχείο Καστελλίου, του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε ιδιαίτερη μέρα χαράς τη σημερινή, για όσους έχουν συμβάλει επί πολλά χρόνια στο να φτάσει η ώρα της σύμβασης, ενώ ζήτησε από τον πρόεδρο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ» Μιχάλη Γουρζή το έργο να είναι έτοιμο νωρίτερα απ’ ό,τι προβλέπει το χρονοδιάγραμμα, «σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια» όπως είπε.

Πρόκειται για μια σύμβαση παραχώρησης όπου το Δημόσιο κατέχει ισχυρή παρουσία με ποσοστό 45,9% και με σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη.

Η επένδυση είναι ύψους 1,5 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, όπως επισημάνθηκε, φτάνει τα 180 εκατ. ευρώ που θα δοθούν ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας και πολλαπλάσιες θέσεις με την ολοκλήρωση του έργου.

Στη σύμβαση, επιπλέον, αποτυπώνεται ανάγλυφα το όφελος του δημοσίου συμφέροντος αλλά και της τοπικής κοινωνίας με ανταποδοτικά οφέλη.

Ο υπουργός, συνοδευόμενος από το νέο υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών Θάνο Μωραΐτη, σημείωσε ότι στην πορεία μέχρι σήμερα, υπήρξαν μεγάλες πιέσεις για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο 2% του τζίρου που θα πάει στην τοπική κοινωνία αλλά και την ευρύτερη περιοχή, πέραν του Δήμου Μινώα Πεδιάδας.

«Το 2% του τζίρου είναι μεγάλο πόσο, υπολογίζεται στα 184 εκατομμύρια» είπε ο κ. Σπίρτζης, ενώ συμπλήρωσε, ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι και στο νυν αεροδρόμιο η δυναμική έχει αλλάξει, καθώς από τις αρχικές, όπως είπε, προβλέψεις όταν ξεκίνησαν οι συζητήσεις, ότι η κίνηση έφτανε στα 6,5 εκατομμύρια επιβάτες, πέρυσι, έφτασε τα 8,5 εκατ. επιβάτες.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα όπως είπε, της πρόβλεψης των οδικών συνδέσεων, μιλώντας για 18 χλμ. δρόμου με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου για συνδέσεις με τον ΒΟΑΚ και 6 χλμ. δρόμου για σύνδεση, με το νότο. Αναφέρθηκε και στους ιδιοκτήτες γης που θα χάσουν το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας τους, σημειώνοντας ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα και να δοθούν λύσεις.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι πρέπει να υπάρξει ετοιμότητα για την αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου, ενώ δεσμεύτηκε ότι ο δήμαρχος, ως εκπρόσωπος της τοπικής κοινωνίας θα είναι στο ΔΣ του αεροδρομίου. Επίσης δεσμεύτηκε για το τοπικό χωρικό σχέδιο, «ώστε η περιοχή να προστατευτεί και η ανάπτυξη που θα έρθει να μην είναι άναρχη» όπως σημείωσε.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Σπίρτζης είπε ότι είναι κατανοητές οι αντιδράσεις πολιτών που ανησυχούν, «όχι όμως και συγκεκριμένων συμφερόντων που έχουν δραστηριοποιηθεί και στο παλιό αεροδρόμιο». Τόνισε, δε, ότι το έργο ανήκει στους πολίτες. (δείτε περισσότερα και στο spirtzis.gr)

Στο Φράγμα Αποσελέμι

Το Φράγμα του Αποσελέμη, που εμφανίζει μια πρωτοφανή εικόνα σε ότι αφορά την ποσότητα του νερού στον ταμιευτήρα, λόγω των βροχοπτώσεων, επισκέφθηκε σήμερα, Πέμπτη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εξήγησε ότι έχει γίνει ένας σοβαρός σχεδιασμός, ενώ με μια ορθολογική διαχείριση του δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα, για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Πιστεύω ότι έγινε ένας πολύ σοβαρός σχεδιασμός από το υπουργείο Υποδομών και με την επιμέλεια του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης για την υλοποίησή του. Ο σωστός σχεδιασμός, μας οδηγεί συνήθως στα σωστά αποτελέσματα. Η ευρύτερη περιοχή μπορεί για τα επόμενα τρία χρόνια, με μια ορθολογική διαχείριση του νερού να μην έχει κανένα πρόβλημα. Απομένουν να γίνουν τα υπόλοιπα δίκτυα για την ύδρευση ή την άρδευση περισσότερων περιοχών».

Στη συνέχεια ο κ. Σπίρτζης επισκέφθηκε τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και συγκεκριμένα στο τμήμα του δρόμου Γούρνες -Χερσόνησος που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες, μετά την έγκριση της αστυνομίας. Πρόκειται για 9 χιλιόμετρα του δρόμου στο βόρειο κλάδο (την κατεύθυνση προς Ηράκλειο), ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί και ο νότιος κλάδος, όπως σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

«Παραδίδεται άμεσα ο ένας κλάδος. Πιστεύουμε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα ολοκληρωθεί και ο δεύτερος, άρα μέχρι 30 Μαρτίου θα έχουμε αρκετά έργα που ταλαιπωρούν την Κρήτη ολοκληρωμένα» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. (πηγή: ΑΠΕ_ΜΠΕ)

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)