to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:36 | 09.03.2022

Οικονομία

Ανεξέλεγκτες οι αυξήσεις στις τιμές καυσίμων - Προς τα 2,5 ευρώ το λίτρο οδεύει η βενζίνη

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις για την τιμή της βενζίνης, η οποία καθημερινά σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο


Δεδομένη θεωρείται πλέον η υπέρβαση του ορίου των 2 ευρώ το λίτρο, όχι μόνο για την αμόλυβδη βενζίνη των 95 οκτανίων, η οποία χθες βρισκόταν κοντά στο 1,95 πανελλαδικά (2,094 η αμόλυβδη των 100), αλλά ακόμα και για το diesel κίνησης που πωλούνταν λιγότερο από 1,70 ευρώ.

Από την έναρξη των εχθροπραξιών στις 24 Φεβρουαρίου οι τιμές διάθεσης της αμόλυβδης στα βενζινάδικα αυξήθηκαν κατά 2,75% (από 1,892 το λίτρο), ποσοστό πολύ μικρότερο από τις αυξήσεις στις τιμές διάθεσης χονδρικής διυλιστηρίων, που ξεπερνάνε το 11% (1.573 ευρώ το κυβικό μέτρο προ ΦΠΑ, από 1.417). Η αιτία για την προσωρινή συγκράτηση των τιμών στη λιανική είναι ότι πολλά πρατήρια δουλεύουν ακόμα από τα αποθέματά τους και δεν ακολουθούν τη ραγδαία αύξηση των τιμών χονδρικής, η οποία αναπόφευκτα θα μετακυλιστεί στη λιανική ετεροχρονισμένα.

Στην εκτίμηση ότι η τιμή της βενζίνης θα φτάσει στα 2,5 ευρώ το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας προχώρησε την Τετάρτη 9/3 ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Ασμάτογλου στον ΑΝΤ1, τις τελευταίες μέρες οι τιμές της βενζίνης μεταβάλλονται συνεχώς, έχουν πλέον ξεπεράσει τα 2 ευρώ και "οδεύουν" προς τα 2,20 ευρώ ανά λίτρο. Παράλληλα, εξήγησε ότι, στην περίπτωση που υπάρξει μείωση στα καύσιμα, θα φανεί αμέσως στις τιμές των πρατηρίων βενζίνης.

«Αν είχε μπει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των διυλιστηρίων...»

Η μείωση του όγκου κατανάλωσης εξαιτίας της ακρίβειας στα καύσιμα είναι άλλη μια παρενέργεια της κρίσης, καθώς όπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων, Θέμης Κιουρτζής, «ο κόσμος που εξακολουθεί να παίρνει το αυτοκίνητό του για να μετακινηθεί βάζει όσο αντέχει η τσέπη του, αλλά κάθε μέρα με το ίδιο ποσό παίρνει όλο και λιγότερα λίτρα». Μια άλλη παρενέργεια είναι η στροφή του καταναλωτικού κοινού σε όσο το δυνατόν φτηνότερα καύσιμα, τα οποία όμως, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, «ενέχουν ερωτηματικά νομιμότητας».

Οσο για το πλαφόν του μικτού περιθωρίου κέρδους στα καύσιμα, ώστε να συγκρατηθεί στα ύψη του Σεπτεμβρίου του 2021, οι πρατηριούχοι επιμένουν ότι πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και κυρίως να ελεγχθούν τα διυλιστήρια. «Αν είχε μπει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των διυλιστηρίων, τώρα η τιμή του πετρελαίου θα ήταν τουλάχιστον 250 με 300 ευρώ κάτω τον τόνο».

Σήμερα, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης είναι πάνω από τα 2 ευρώ σε όλη τη χώρα όπως καταγράφεται στους επίσημους πίνακες του υπουργείου Ανάπτυξης:

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)