to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:06 | 26.03.2018

Κοινωνία

Ανελαστική... κόντρα με το υπουργείο σε 6 νηπιαγωγεία!

Η αποχή από τα μαθήματα εξαγγέλθηκε ειδικά στα έξι νηπιαγωγεία (τρία στην Ξάνθη και τρία στη Ροδόπη), στα οποία πρόκειται να εφαρμοστεί η πιλοτική παρέμβαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας με την παράλληλη χρήση της μητρικής γλώσσας των παιδιών ως γλώσσας στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.


Ρεπορτάζ: Διαλεκτή Αγγελή - Εφημερίδα των Συντακτών

Με συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας εδώ και μία εβδομάδα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) και οι τοπικοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ροδόπης και Ξάνθης εμποδίζουν την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος του υπουργείου Παιδείας στα έξι Νηπιαγωγεία της Θράκης, με το επιχείρημα των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

Η αποχή από τα μαθήματα εξαγγέλθηκε ειδικά στα έξι νηπιαγωγεία (τρία στην Ξάνθη και τρία στη Ροδόπη), στα οποία πρόκειται να εφαρμοστεί η πιλοτική παρέμβαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας με την παράλληλη χρήση της μητρικής γλώσσας των παιδιών ως γλώσσας στήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Το πρόγραμμα έχει στόχο την ομαλότερη ένταξη των νηπίων της μειονότητας στην κοινωνία και φυσικά την προετοιμασία τους για την εισαγωγή στο Δημοτικό, με τη σημαντική βοήθεια εκπαιδευτικών της μειονότητας (συνεργατιδών).

Η αποχή αυτή έρχεται μετά την πραγματοποίηση της διημερίδας που διοργάνωσε η ΔΟΕ για την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας και η οποία προκάλεσε αντιδράσεις το προηγούμενο διάστημα («Εφ.Συν.» 14/03/2018, «Μια διημερίδα με πολλές ενστάσεις»).

Σχολιάζοντας τη διημερίδα

«Οι προσδοκίες διαψεύστηκαν τόσο από την οργάνωση όσο και από κάποιες εισηγήσεις της πρώτης ημέρας. Κατ’ αρχάς οι δάσκαλοι δεν χωρούσαν σε ένα επιστημονικό συνέδριο, μπορεί να διδάσκουν, αλλά δεν μπορούν να κάνουν εισηγήσεις (!) μπορούν να εφαρμόζουν προγράμματα, αλλά δεν μπορούν να τα ανακοινώνουν σε ένα συνέδριο, αυτά είναι δουλειά των ακαδημαϊκών και μάλιστα η διάκριση έρχεται από το ίδιο το συνδικάτο. [...] Την προτελευταία μέρα το μεσημέρι, μου ζήτησαν να μιλήσω, αρνήθηκα, μετά από ακυρώσεις ομιλητών που έθεσαν ζήτημα για μη ισομερή και ισότιμη συμμετοχή των διαφορετικών απόψεων, την απουσία καταρτισμένων εκπαιδευτικών στο θέμα, όπως και των σχετικών επιστημόνων από το ΠΕΜ (Πρόγραμμα Ενταξης Μουσουλμανοπαίδων) και φορέων από τη μειονότητα», διαβάζουμε στην προσωπική ανάρτηση της Λένας Παπαδοπούλου, δασκάλας στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Γλαύκης στην Ξάνθη, η οποία αναφέρεται στην εμπειρία της από την παρακολούθηση της πρώτης ημέρας της διημερίδας.

Η Λένα Παπαδοπούλου συνεχίζει αναφερόμενη ειδικά στο πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα:

«Ακούστηκαν από τον κ. Συρίγο [σσ. αναπληρωτής καθηγητής στο Πάντειο] “περίεργες” απόψεις. Από τη μια μίλησε για δίγλωσσα νηπιαγωγεία με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα, γεγονός βέβαια που δεν αποτελεί πρόταση του ΙΕΠ, αλλά άποψη της Νέας Δημοκρατίας και της παράταξής της ΔΑΚΕ που αποτελεί κορυφαίο σημείο αντιπαράθεσης για τη μειονοτική εκπαίδευση με την κυβέρνηση. Ο ίδιος πρότεινε τον ρόλο του διαμεσολαβητή, ο οποίος όμως δεν θα είναι νηπιαγωγός, αλλά κάποιος από την κοινότητα, άμισθος εθελοντής. Εντέλει ένα συνονθύλευμα από προτάσεις ακούστηκαν από τον κ. Σύριγο, η μια άποψη αναιρεί την άλλη, αλιεύοντας κάποιες θέσεις από άλλους πολιτικούς χώρους και προσθέτοντας ολίγη επιστημονικότητα από ανάλογα εγχειρήματα σε ευρωπαϊκά κράτη, ωστόσο υπηρετώντας τον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο της Δεξιάς. Ακόμη, σχεδόν αποσιωπήθηκαν στα λεγόμενα του καθηγητή τα επιτεύγματα του ΠΕΜ. Με δυο τρεις φράσεις προσπέρασε την πιο σοβαρή, αποτελεσματική προσπάθεια του ελληνικού κράτους για τη μειονοτική εκπαίδευση».

Η ΔΟΕ αλλά και οι τοπικοί σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας κήρυξαν στάση εργασίας την πρώτη μέρα εφαρμογής της πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης».

Συνδικαλιστές αρνήθηκαν την είσοδο στις μειονοτικές συνεργάτιδες του προγράμματος και ακολούθως προκηρύχθηκε στάση εργασίας, με τις νηπιαγωγούς να διώχνουν εσπευσμένα τα παιδιά από τα σχολεία, όπως μας μεταφέρουν καλά γνωρίζοντες.

Οι στάσεις εργασίας συνεχίστηκαν όλη την προηγούμενη εβδομάδα και επηρέασαν αποκλειστικά τα έξι νηπιαγωγεία, όπου θα εφαρμοζόταν το πιλοτικό πρόγραμμα.

Εντύπωση προκαλεί, πάντως, το γεγονός ότι, τόσο στις ιστοσελίδες των δύο Συλλόγων όσο και σε αυτό της ΔΟΕ, δεν υπάρχει καμία σχετική αναφορά, πέραν της πρώτης μέρας της κινητοποίησης στο σάιτ του συλλόγου εκπαιδευτικών της Ξάνθης, ενώ οι συνεργάτιδες εμφανίζονται καθημερινά στο πόστο τους αλλά φεύγουν άπραγες, καθώς τα σχολεία παραμένουν κλειστά.

Επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», Στέφανο Μακρυγιάννη, αλλά κάτι τέτοιο δεν κατέστη εφικτό.

Οι δύο τοπικοί Σύλλογοι εκπαιδευτικών έχουν εκφράσει ενστάσεις που εντοπίζονται σε εργασιακής φύσης ζητήματα, τα οποία όμως συνεπικουρούνται από προβληματισμούς εθνικώς ανησυχούντων... Σε επιστολή που απευθύνει ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης στον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, με την οποία ζητά την απόσυρση του πιλοτικού προγράμματος στα νηπιαγωγεία της Θράκης, διαβάζουμε:

«Η “ένοχη σιωπή” όλων αυτών που οραματίζονται και πρωτοστατούν στην ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη εγείρει πάμπολλα ερωτηματικά που χρήζουν απάντησης, ως προς την αξιοποίηση και εκμετάλλευση του συγκεκριμένου πιλοτικού προγράμματος προς την κατεύθυνση των δικών τους, αλλά και των έξωθεν κατευθυνόμενων συμφερόντων. Την ομογενοποίηση δηλαδή της μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης, με ενσωμάτωση των Πομάκων και Ρομά στους τουρκογενείς, αφού στις δηλώσεις τους μιλάνε για σωστή πρωτοβουλία, όπου τα παιδιά για να μάθουν καλύτερα τα ελληνικά πρέπει πρώτα να έχουν βοήθεια στην τουρκική γλώσσα. Τα παιδαγωγικά επιχειρήματα για την υλοποίηση της πιλοτικής παρέμβασης στα νηπιαγωγεία της Θράκης αποτελούν απλά το περιτύλιγμα μιας επικοινωνιακής προσπάθειας για την αποδοχή αυτής και ενδεχομένως η παρουσία στην τάξη του συνεργάτη/τιδας να αποτελέσει τον Δούρειο Ιππο για τη γενίκευση της τουρκικής γλώσσας ως μητρικής και να οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μετατροπή των νηπιαγωγείων από μονόγλωσσα σε δίγλωσσα, πάγιο αίτημα που γνωρίζουμε όλοι από πού διακινείται και δεν αποτέλεσε ποτέ αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς και αντικείμενο συζήτησης».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)