to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:33 | 24.09.2020

Πολιτική

Ανδρέας Μιχαηλίδης: Αποδυνάμωση των περιφερειακών αεροδρομίων

Με νομοσχέδιο της κυβέρνησης προωθείται η κατάργηση των «Τμημάτων Αεροπορικής Αρχής» από τα αεροδρόμια και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων επιθεώρησης σε μια κεντρική διεύθυνση που θα πραγματοποιεί ελέγχους - «Σηματοδοτεί την αποδυνάμωση του δημόσιου ελέγχου σε μια σειρά από διαδικασίες από την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και την εφαρμογή των υγειονομικών κανονισμών ως την εποπτεία των διαφόρων ιδιωτικών φορέων»


Όπως τονίζει ο Ανδρέας Μιχαηλίδης, βουλευτής Χίου και αναπληρωτής τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ:

Πολλαπλά και σοβαρά προβλήματα, ιδίως σε αεροδρόμια νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών, αναμένεται να επιφέρουν οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου και αναμένεται η κατάθεσή του στη Βουλή.

Στον νόμο 4427/2016 (ΦΕΚ 188/Α΄/8-10-2016) που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και με τον οποίο συστάθηκε ΑΠΑ, προβλέπεται η ύπαρξη Τμημάτων Αεροπορικής Αρχής σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Βασικές αρμοδιότητες των Τμημάτων αυτών, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 24 του νόμου, αφορούν το πεδίο της ασφάλειας των αερολιμένων, αλλά και την «πρόληψη του αθέμιτου ανταγωνισμού και της αισχροκέρδειας», τον «συντονισμό κρατικών και μη υπηρεσιών» που δραστηριοποιούνται στους αερολιμένες, αλλά και τον «έλεγχο εφαρμογής υγειονομικών κανονισμών και διατάξεων».

Μια βασική προβληματική πρόβλεψη του σχεδίου νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ είναι η κατάργηση αυτών των Τμημάτων Αεροπορικής Αρχής από τα αεροδρόμια και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων επιθεώρησης σε μια κεντρική διεύθυνση που θα πραγματοποιεί ελέγχους.

Η πρόβλεψη αυτή είναι εν γένει προβληματική γιατί σηματοδοτεί την αποδυνάμωση του δημόσιου ελέγχου σε μια σειρά από διαδικασίες και δραστηριότητες στα αεροδρόμια, από την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και την – ιδιαιτέρως σημαντική σήμερα λόγω της πανδημίας – εφαρμογή των υγειονομικών κανονισμών ως την εποπτεία των διαφόρων ιδιωτικών φορέων που δραστηριοποιούνται στα αεροδρόμια. Ειδικά δε για τα νησιά και τις παραμεθόριες περιοχές, η πρόβλεψη αυτή αποτελεί ένα ακόμα βήμα αποψίλωσης των δημόσιων υπηρεσιών σε αυτά και κρατικής εγκατάλειψης.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)