to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:22 | 16.04.2013

Οικονομία

Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Χανίων για την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων «Γιάννης Δασκαλογιάννης»

"Το έργο επέκτασης του Αεροσταθμού Χανίων που μόλις πριν από λίγες μέρες υπεγράφη με χρηματοδότηση των Ευρωπαίων φορολογουμένων, θα παραδοθεί μετά την ολοκλήρωσή του στα χέρια της εταιρείας που πιθανόν θα έχει αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου, ως “προίκα” από την οποία μόνη αυτή θα ευνοηθεί", τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ σε ανακοίνωση του σχετικά με την προωθούμενη από την τρικομματική κυβέρνηση ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανιών.


Επιπλέον, προειδοποιεί τους πολίτες ότι τα σχέδια αυτά "θα οδηγήσουν σε αποδιάρθρωση και τον τελευταίο εναπομείναντα στυλοβάτη της τοπικής μας οικονομίας, τον τουρισμό"

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μας,  γίνεται χωρίς τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών και δεν λειτουργεί προς το συμφέρον της τουριστικής οικονομίας των εν λόγω περιοχών.  

Ως μοναδικό στόχο έχει την εξεύρεση χρημάτων για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, ενώ σε συνδυασμό με τη μεθόδευση για τη διάλυση της Υ.Π.Α δεν εξασφαλίζει ούτε την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα αεροδρόμια, ούτε την προσφορά νέων θέσεων εργασίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το μοναδικό ιδιωτικοποιημένο αεροδρόμιο της χώρας, το Ελ. Βενιζέλος, αύξησε υπερβολικά την τιμολογιακή του πολιτική με αποτέλεσμα να απολέσει ένα μεγάλο μέρος της κίνησής του ενώ η γερμανική εταιρεία που το διαχειρίζεται χρωστάει στο ελληνικό δημόσιο 500 εκατομμύρια ευρώ σε ΦΠΑ.

Η ιδιωτικοποίηση των χρήσεων του αεροδρομίου Χανίων Γιάννης Δασκαλογιάννης θα έπρεπε να ανησυχεί όλους αυτούς που κόπτονται για την πρόοδο και την ανάπτυξη του νομού μας.

Γιατί δεν διασφαλίζει καθόλου ότι θα παραμείνει ίδια η τιμολογιακή του πολιτική, που ως σήμερα προσελκύει  με τις εκπτώσεις του (έως και κατάργηση των τελών προσγείωσης και παραμονής) , εταιρείες χαμηλού κόστους που συμβάλλουν τα μέγιστα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, όχι μόνο για το νομό Χανίων αλλά κι ολόκληρη την Κρήτη. Ας σημειωθεί πως το Αεροδρόμιο Ηρακλείου (που θεωρείται κορεσμένο από κίνηση) θα παραμείνει δημόσιο, διατηρώντας αυτές τις εκπτώσεις, μέχρι την ολοκλήρωση του αεροδρομίου Καστελίου Πεδιάδας, που έχει χρονικό ορίζοντα...τη δεκαετία!

Ο ίδιος ο  Επίτροπος της Ε.Ε για τις μεταφορές κ. Kallas απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα αυτό στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, δεν απέκλεισε την αύξηση των τελών στα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια.

Η δημόσια διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων όχι μόνο δεν εμποδίζει την λειτουργία του ως τοπικού πόλου ανάπτυξης, όχι μόνο είναι κερδοφόρα για το Δημόσιο (10 εκατ. το χρόνο), αλλά διασφαλίζει και τα συμφέροντα των εταιρειών χαμηλού κόστους όπως η Ryan Air που δημιουργεί στα Χανιά το μοναδικό σταθμό βάσης της στην Ελλάδα, κάτι που αποτελεί επιτυχία μεταξύ άλλων και της δημόσιας διοίκησης της ΥΠΑ στα Χανιά.

Η δημόσια διαχείριση του Αεροδρομίου εξασφαλίζει δηλαδή και τη συνεχιζόμενη αύξηση των αφίξεων. Γι αυτό είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι το έργο επέκτασης του Αεροσταθμού Χανίων που μόλις πριν από λίγες μέρες υπεγράφη με χρηματοδότηση των Ευρωπαίων φορολογουμένων, θα παραδοθεί μετά την ολοκλήρωσή του στα χέρια της εταιρείας που πιθανόν θα έχει αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου, ως “προίκα” από την οποία μόνη αυτή θα ευνοηθεί.

Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση χρήσεων του αεροδρομίου Χανίων που παραμένει στρατιωτικό, δημιουργεί εξάλλου και ζητήματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας, και αφορούν στη σχέση που θα έχει ο ιδιώτης με την Πολεμική Αεροπορία η οποία έχει τον έλεγχο των συστημάτων ασφαλείας και του Πύργου ελέγχου του αεροδρομίου. Τί γνώμη έχει άραγε το ΓΕΑ, για το ότι διαφημίζεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος ο στρατιωτικός χαρακτήρας του αεροδρομίου;

Με ποιόν τρόπο θα αποσαφηνίζονται οι σχέσεις αυτές;

Τέλος δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει απαρατήρητη τη δήλωση του Χανιώτη βουλευτή και Υφυπουργού κ. Βολουδάκη για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου έξω από το αεροδρόμιο, που θα πρέπει να ανησυχήσει ιδιαίτερα τον εμπορικό κόσμο των Χανίων.

Το Αεροδρόμιο Γιάννης Δασκαλογιάννης όπως και το Λιμάνι της Σούδας, αποτελούν δύο από τα σημαντικότερα εργαλεία ανάπτυξης του νομού Χανίων, ως πύλες εισόδου επιβατών και εμπορευμάτων στην Κρήτη.

Η αναγκαία αναβάθμιση και αξιοποίηση των υποδομών της χώρας μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από συνολικό Εθνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Οικονομίας. Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης όχι μόνο δεν διαπνέεται από ανάλογη λογική, όχι μόνο δεν έχει σχέση με αξιόπιστα αναπτυξιακά σχέδια Δημόσιου ή κοινοπρακτικού χαρακτήρα  αλλά αντίθετα υποθηκεύει το μέλλον της χώρας υλοποιώντας εντολές και απαιτήσεις των δανειστών  και υπονομεύει κάθε προοπτική ανασυγκρότησης προς όφελος του Ελληνικού λαού από μια κυβέρνηση Εθνικής Σωτηρίας με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.

Για όλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Χανίων αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση των χρήσεων του αεροδρομίου Χανίων, καλώντας τους παραγωγικούς φορείς του νομού μας να αποτρέψουν την υλοποίηση των καταστροφικών σχεδιασμών  της κυβέρνησης  που αντικειμενικά θα οδηγήσουν σε αποδιάρθρωση και τον τελευταίο εναπομείναντα στυλοβάτη της τοπικής μας οικονομίας, τον τουρισμό.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)