to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

23:48 | 21.07.2014

πηγή: Αυγή

Πολιτική

Αλλαγή θεσμικού πλαισίου για τη συμμετοχή κρατουμένων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, ζητούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Την αναδιαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που να επιτρέπει σε μαθητές ή καταρτιζόμενους κρατουμένους Σωφρονιστικών Καταστημάτων, οι οποίοι συμμετέχουν στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, να παίρνουν απολυτήριο τίτλο, ζητούν σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Δικαιοσύνης, βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Φωτίου, Τ. Κουράκης και Μ. Κανελλοπούλου.


Επιπλέον, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν έναν πιο ευεργετικό υπολογισμό ημερομισθίων, ώστε να παρέχεται κίνητρο στα έγκλειστα άτομα για να συμμετάσχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Όπως τονίζουν οι βουλευτές, "η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης".

Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής:

Με την εμπειρία της μακρόχρονης λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) είναι φανερά τα πολυεπίπεδα οφέλη λειτουργίας του.

Σε επίπεδο εγκλείστων ατόμων που συμμετέχουν στο ΣΔΕ, έχει διαπιστωθεί ότι προάγεται η μόρφωση, η καλλιέργεια ικανοτήτων και δεξιοτήτων, προάγεται η νοηματοδότηση και επεξεργασία των στάσεων Ζωής, με προσανατολισμό την κοινωνική ζωή και τη λειτουργική επανένταξη στο κοινωνικό σύνολο. Η καθημερινή φοίτηση και η εργασία που απαιτεί το σχολείο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα που ενισχύει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια, την προσαρμογή στις απαιτήσεις της μελλοντικής επαγγελματικής απασχόλησης. Αποτελεί αντίδοτο στον ιδρυματισμό, τη παθητικότητα, την αδράνεια.

Η τοποθέτηση των κρατουμένων που επιθυμούν να φοιτήσουν γίνεται από το πενταμελές Συμβούλιο Εργασίας της Φυλακής με ακρόαση κάθε ενδιαφερόμενου. Σπάνια απορρίπτονται αιτήματα φοίτησης.

Συνήθως υπάρχει επιθυμία συμμετοχής αλλά ο μικρός συγκριτικά αριθμός ευεργετικά υπολογισμένων ημερομισθίων που προσφέρει, είναι αντικίνητρο για τους κρατούμενους. Ανάλογα με τις ημέρες λειτουργίας του Σχολείου κάθε μήνα, τα αντίστοιχα ημερομίσθια κυμαίνονται από ελάχιστα, συνήθως 15 ( για 20 ημέρες φοίτησης ) ή στην καλύτερη περίπτωση που δεν παρατηρείται συχνά , 18 και 3/4 (για 25 ημέρες φοίτησης το μήνα). Ο παραπάνω υπολογισμός είναι παράλογος αφού η ιδιότητα του «μαθητή» δεν χάνεται τα σαββατοκύριακα. Επιπλέον οι κρατούμενοι ζητάνε εργασίες που προσφέρουν περισσότερα ώστε να επισπευτεί ο χρόνος αποφυλάκισης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Αν προτίθεται να αναδιαμορφώσει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ώστε όσα έγκλειστα άτομα  συμμετέχουν σε δομές Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης που εξασφαλίζουν απολυτήριο τίτλο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή Δίπλωμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ειδικότητας) να παίρνουν για όσους μήνες λειτουργεί το σχολείο 30 ημερομίσθια μηνιαίως.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)