to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:06 | 08.04.2013

Πολιτική

Αλ. Τσίπρας: Να αποτρέψουμε το έγκλημα της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας

Ομιλία του προέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ σε συγκέντρωση εργαζομένων στον ΟΣΕ


Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Αλέξης Τσίπρας, επικεφαλής αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, επισκέφθηκε σήμερα τον ΟΣΕ και είχε συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Στη συνέχεια πραγματοποίησε ομιλία σε συγκέντρωση εργαζομένων Οργανισμού:

«Είναι μεγάλη χαρά μου που βρίσκομαι ανάμεσά σας. Η παρουσία της αντιπροσωπείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ σήμερα στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ για να συναντηθούμε με τους εργαζόμενους και τη διοίκηση της ομοσπονδίας υποδηλώνει τη διαρκή και αμέριστη συμπαράσταση στον αγώνα σας που δεν έχει να κάνει μονάχα με τον βασικό σας στόχο να διατηρήσετε το δικαίωμά σας στη δουλειά, σε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και σε αξιοπρεπή μισθό, αλλά και με τον εθνικό συλλογικό στόχο να διατηρηθεί ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη της χώρας υπό δημόσιο έλεγχο. Διότι, ο σιδηρόδρομος, τα δίκτυα, οι σιδηροδρομικές γραμμές, αλλά και το τροχαίο υλικό είναι μέρος της δημόσιας περιουσίας. Και σε κάθε χώρα του κόσμου όχι μονάχα στη χώρα μας είναι και μέτρο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της δυνατότητας μιας χώρας να παρέχει στοιχειώδεις υπηρεσίες στους πολίτες της. Μόνο στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος είναι διαχρονικά απαξιωμένος από τις παλιότερες εποχές και κυρίως τα χρόνια της ανάπτυξης όταν τα ισχυρά λόμπι των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών επιχείρησαν να διατηρήσουν ισχνό το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας, προκειμένου να είναι μια ιδιαίτερα κερδοφόρος αγορά η αγορά των αυτοκινήτων. 

Σήμερα, όμως, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα έγκλημα. Σε ένα έγκλημα το οποίο δεν γίνεται εν κενώ, είναι προδιαγεγραμμένο και προμελετημένο. Σε ένα σχέδιο εκποίησης ενός σημαντικού πλούτου της πατρίδας μας το οποίο όμως δεν είναι άσχετο με τις συνολικότερες πολιτικές εξελίξεις. Δεν άσχετο με την κεντρική στρατηγική των μνημονιακών κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας. Τις τελευταίες μέρες, ιδιαίτερα μετά την τραγωδία της Κύπρου για την οποία έχει τεράστια ευθύνη και η δική μας κυβέρνηση, ακούμε συχνά από μερίδα των ΜΜΕ και από τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ που ξεμύτισαν ξανά μετά την τραγωδία της Κύπρου το ερώτημα προς τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: «Εσείς τι σχέδιο έχετε; Ποιο είναι το Α, ποιο είναι το Β, ποιο είναι το Γ σχέδιό σας;». 

Και θα ήθελα από εδώ, από τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ να αντιστρέψω το ερώτημα. Ποιο είναι το σχέδιο της μνημονιακής κυβέρνησης; Όχι το εναλλακτικό, αλλά το βασικό σχέδιο. Ποιο είναι; Γιατί εναλλακτικό δεν έχουν. Ποιο είναι το σχέδιό τους 3 χρόνια τώρα; Το σχέδιό τους είναι το ΝΑΙ σε όλα. Έχουν αναγάγει το ΝΑΙ σε όλα σε κυρίαρχη εθνική ιδεολογία. Το σχέδιό τους είναι να αποδέχονται οποιαδήποτε αξίωση της τρόικας. Το σχέδιό τους είναι να αποδέχονται βήμα το βήμα μια στρατηγική εκποίησης του δημόσιου πλούτου και φτωχοποίησης των ελλήνων πολιτών. Αυτό είναι το σχέδιο. Το σχέδιό τους είναι το μνημόνιο. Έχουν καταντήσει οι καρπαζοεισπράκτορες της Ευρώπης. Ότι τους πουν, το αποδέχονται. 

Πριν από λίγους μήνες πανηγύρισαν τη διευθέτηση για την τραπεζική ένωση της Eurobank με την Εθνική. Μόλις σκεφθήκαν στην τρόικα ότι αυτό δεν τους βολεύει για τους δικούς τους λόγους και χωρίς να ενημερώσουν κανέναν άλλαξαν απόφαση. Και εφόσον άλλαξαν απόφαση οι αγάδες, σπεύδουν εδώ να υλοποιήσουν την αλλαγή της απόφασης. Αν αύριο αλλάξουν ξανά απόφαση, θα σπεύσουν πάλι να υλοποιήσουν ό,τι μας ορίσουν. 

Το κρίσιμο ερώτημα που θέλω να απευθύνω προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό των Οικονομικών είναι αν αύριο το πρωί του ζητήσουν και στην Ελλάδα αυτό που έγινε και στην Κύπρο τι θα πουν; Πως θα αντιδράσουν; Εφόσον ο κ. Στουρνάρας το αποδέχθηκε στην κρίσιμη Σύνοδο του Eurogroup για κούρεμα καταθέσεων πρώτη φορά και μάλιστα για καταθέσεις κάτω των 100.000 ευρώ με ποιο ηθικό σθένος θα φέρει αντίρρηση για μια ανάλογη εξέλιξη και στην Ελλάδα; Διότι, το κρίσιμο δεν είναι να ρωτάνε διαρκώς από το πρωί μέχρι το βράδυ ποιο είναι το σχέδιο της αντιπολίτευσης. Δεν κυβερνά ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτοί κυβερνάνε. Και το κρίσιμο ερώτημα είναι ποιο είναι το δικό τους σχέδιο. Αλλά μπροστά στα αδιέξοδα της στρατηγικής τους, που η στρατηγική τους είναι η στρατηγική του καλού μαθητή προς την κ. Μέρκελ και μπροστά στην κορύφωση των αδιεξόδων τους πολλές φορές βγάζουν κάποιες αλήθειες που δύσκολα μπορεί κανείς να τις εκμαιεύσει στα πάνελ των τηλεοράσεων. Τι είπε σε κάποια στιγμή πανικού ο Στουρνάρας στην τρόικα προχθές; Μη μας ζορίζετε άλλο, γιατί θα δείτε απέναντί σας τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ. Φανταστείτε τι έχασε η χώρα 8 μήνες τώρα, πόσες υποχωρήσεις έχουμε υποστεί ακριβώς διότι μπροστά σε αυτούς τους αδίστακτους είναι ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος, ο Κουβέλης και ο Στουρνάρας. Η ύστατη καταφυγή του Στουρνάρα ήταν η απειλή προς τους δανειστές ότι θα βρείτε  μπροστά σας τον ΣΥΡΙΖΑ. Λες και δεν το ξέρουν όμως αυτοί. Για ποιο λόγο άραγε υποστήριξαν με νύχια και με δόντια τη ΝΔ και τα κόμματα του μνημονίου τον περασμένο Ιούνιο απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ; Ακριβώς διότι δεν ήθελαν να έχουν απέναντί τους τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τον Στουρνάρα, τον Σαμαρά, τον Βενιζέλο και τον Κουβέλη. 

Και ξέρουν πάρα πολύ καλά ότι αυτό αργά ή γρήγορα είναι αναπόφευκτο να συμβεί, εκτός αν καταλύσουν και την ίδια τη δημοκρατία σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Δεν ξέρω μπορεί να είναι και αυτός ο σχεδιασμός τους. Αλλά επειδή ξέρουν πολύ καλά ότι αυτό είναι αναπόφευκτο να συμβεί, τώρα είναι που θα διεκδικήσουν να πάρουν όσα περισσότερα μπορούν. Τώρα που έχουν μια κυβέρνηση του χεριού τους

Και αναρωτιέται κανείς ως πότε θα μπορούν να αντιμετωπίζουν τους έλληνες πολίτες υποτιμώντας τη νοημοσύνη τους; Σκηνοθετημένες και προαποφασισμένες διαδικασίες δήθεν διαπραγμάτευσης και ξέρετε το τελευταίο ανέκδοτο που έχει βγει: Τι λέει το Eurogroup; Είναι μια Σύνοδος υπουργών Οικονομικών  από 17 χώρες της ευρωζώνης όπου μαζεύονται και στο τέλος αποφασίζουν αυτό που λέει ο κ. Σόιμπλε. Και αυτή είναι και η διαπραγμάτευση που δήθεν κάνει εδώ ο κ. Σαμαράς. Έχουν αντικαταστήσει τις θεσμικές διαδικασίες, την κοινοβουλευτική διαδικασία με θεατρικές παραστάσεις συναντήσεων των τριών αρχηγών που στηρίζουν την κυβέρνηση και έχουν αντικαταστήσει με αυτό ακόμα και το ίδιο το Υπουργικό Συμβούλιο που σημειωτέον τις στήνουν στις 6 το απόγευμα, προκειμένου στις 8 την ώρα των δελτίων των ειδήσεων οι δυο spokesmen, οι δυο κυβερνητικοί εκπρόσωποι μαζί με τον τρίτο τον κ. Κεδίκογλου, αλλά οι δυο βασικοί είναι ο κ. Βενιζέλος και ο κ. Κουβέλης, να βγουν να κάνουν δηλώσεις στον κήπο του Μεγάρου Μαξίμου. Και, βεβαίως, σε κάθε τους δήλωση επιβεβαιώνουμε την αρχική μας εκτίμηση. Είναι γαντζωμένοι στην εξουσία. Δεν έχουν καμιά διάθεση να ρισκάρουν την επιβίωση της κυβέρνησης της οποίας ηγούνται ακόμα κι αν το εθνικό συμφέρον, το δημόσιο συμφέρον βρίσκεται σε τεράστιο κίνδυνο, όπως έκαναν και προχθές βέβαια και με το χαράτσι. Τις δήθεν μεγάλες διαφωνίες τους και έσπευσαν να βαπτίσουν το κρέας ψάρι και  να συνεχίζουν να εφαρμόζουν το καταστροφικό σχέδιο εξόντωσης του ελληνικού λαού. 

Θέλω, όμως, να επανέλθω και να επιμείνω στο θέμα του ΟΣΕ. Το θέμα του ΟΣΕ και της δημόσιας περιουσίας δεν είναι άσχετο με αυτές τις εξελίξεις που σας ανέφερα πιο πριν. Διότι, η δική μας εκτίμηση είναι ότι η τρικομματική κυβέρνηση έχει αναλάβει δεσμεύσεις. Και η βασική τους δέσμευση είναι η προώθηση των σχεδίων των αγορών και των δανειστών μας. Η τρόικα ξέρει καλά ότι αυτές οι δεσμεύσεις δεν μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς ανθρωποθυσίες στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Αυτό όμως δεν την ενδιαφέρει. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής ρευστότητας να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν. Και επειδή έχουν την τεχνογνωσία στην εκποίηση του δημόσιου πλούτου από την ένωση των δύο Γερμανιών, το οποίο είναι το μεγάλο σκάνδαλο της Ευρώπης τον προηγούμενο αιώνα, έχουν μεταφέρει αυτή την τεχνογνωσία εδώ στο ΤΑΙΠΕΔ, που αποτελεί τον βασικό φορέα και το βασικό εργαλείο εκποίησης του δημόσιου πλούτου.  Αρχικά είχαν υπολογίσει ότι οι αποκρατικοποιήσεις  θα ήταν το όχημα για την έξοδο από την κρίση, γιατί θα μας έφερναν, λέει, 50 δις ευρώ έσοδα, ένα όχι ευκαταφρόνητο ποσό, μικρό βέβαια σε σχέση με το σύνολο του χρέους, αλλά όχι ευκαταφρόνητο. Πού είναι τα 50 δις;  Τελευταία αποτίμηση του ΤΑΙΠΕΔ είναι για 9,6. Όταν μόνο η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου αποτιμούσε τα ακίνητα του δημοσίου πριν από το 2010 σε 260 δις.

Ο ΟΣΕ λοιπόν είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του προμελετημένου, προσχεδιασμένου εγκλήματος εκποίησης δημόσιας περιουσίας. Και πρώτο μέρος αυτού του σχεδίου ήταν η κατασυκοφάντηση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΣΕ. Παράλληλα με την απόπειρα δυσφήμησης, συκοφάντησης των δημοσίων υπαλλήλων της χώρας μας όπου, παρά φυσικά τα προβλήματα που υπάρχουν στο δημόσιο τομέα, κανείς δεν τα αρνείται αυτά κι ούτε εμείς θέλουμε να υπερασπιστούμε  ένα δημόσιο τομέα που έφτιαξαν κατ’ εικόνα και ομοίωση τα κόμματα εξουσίας, εντούτοις από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι είναι στρεψοδικία και αδικία να ρίχνουμε τα βάρη της κρίσης και της οικονομικής καταστροφής στους δημόσιους υπαλλήλους. Δεν φταίει η δομή της ευρωζώνης, δεν είναι συστημικό το πρόβλημα, είναι τεμπέληδες οι Έλληνες δημόσιοι υπάλληλοι. Και λίγο αργότερα είδαμε ότι τα ίδια προβλήματα χρέους έχουν κι άλλες χώρες, όλες οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Το μεγάλο θαύμα του νεοφιλελευθερισμού η Ιρλανδία, αργότερα η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Δηλαδή σε όλες αυτές τις χώρες είχαν τεμπέληδες δημόσιους υπάλληλους;

Και βεβαίως, παράλληλα μ΄ αυτή την εκστρατεία κατασυκοφάντησης του ανθρώπινου δυναμικού, ο στόχος ήταν εδώ στον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες. Θυμάμαι –γιατί δεν είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στα γραφεία σας- νομίζω ότι είναι η τρίτη φορά που συναντιέμαι με τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας- την πρώτη φορά ήταν τότε που έβγαινε ο κ Χατζηδάκης στις κάμερες, υπουργός και τότε, υπουργός της κυβέρνησης Καραμανλή,  και έβγαινε και έλεγε, δεσμευόταν ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ. Αλλά αμέσως μετά άρχισε μια άνευ προηγουμένου προπαγάνδα που έφτασε σε σημείο γελοιότητας, όταν ο ίδιος ο υπουργός έλεγε ότι το ταξίδι με αυτοκίνητο από τη Αθήνα σε Θεσσαλονίκη είναι φτηνότερο απ΄ ότι το ταξίδι με τρένο. Και μετά ανέλαβαν να πριονίσουν τον Οργανισμό, με τη συνέργεια και παρότρυνση των γνωστών λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών, το γνωστό λόμπι των αυτοκινητοδρόμων και των διοδίων, προκειμένου να εξοντώσουν τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να εξοντώσουν τους σιδηροδρομικούς, στέλνοντας εκατοντάδες έμπειρους υπαλλήλους να βρίσκονται δίχως αντικείμενο εργασίας σε νοσοκομεία και σε δήμους.

Στη συνέχεια συρρίκνωσαν δραστηριότητες και δρομολόγια, χωρίς καμιά ουσιαστική μελέτη σκοπιμότητας. Αχρήστευσαν υποδομές και όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες, σχεδόν όλες τις κατάντησαν ελλειμματικές. Και βέβαια καθόλη αυτή τη διάρκεια, που το βασικό επιχείρημα της κυβέρνησης ήταν ότι δεν μπορούμε να κρατάμε έναν ελλειμματικό Οργανισμό, ενώ προσέξτε, το αντίθετο συμβαίνει. Τους οργανισμούς που ξεπουλάνε είναι τους κερδοφόρους. Τους ελλειμματικούς τους φορτώνεται το δημόσιο. Αλλά ποιο ήταν το σχέδιο με τον ΟΣΕ; Να τον απαξιώσουν, να τον μετατρέψουν προσωρινά σε ελλειμματικό, να προχωρήσουν  σε διαδικασίες σκληρών περικοπών που τον απαξιώνουν ακόμα περισσότερο, ώστε να τον φτιάξουν πλεονασματικό για τον αγοραστή, αλλά ελλειμματικό για το δημόσιο, για την κοινωνία, για τις κοινωνικές ανάγκες και για τους πολίτες

Κι όλη αυτή τη διάρκεια, που προχωρούσαν σ’ αυτό το σχεδιασμένο έγκλημα, έκρυβαν την αλήθεια από το λαό σε σχέση με τα ελλείμματα. Γιατί το έλλειμμα στον ΟΣΕ κατά 85% είναι δημόσιο χρέος. Οφείλεται στην επί σειρά ετών μη καταβολή από το δημόσιο της θεσμοθετημένης οικονομικής συμβολής του στα έξοδα συντήρησης και εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής του υποδομής και βεβαίως στην παροχή ζημιογόνων, αλλά κατά τα άλλα απόλυτα αναγκαίων κοινωνικών υπηρεσιών μέσω τιμολογιακών εκπτώσεων, που συμβάλουν σε μια κοινωνική πολιτική που είναι απαραίτητη, γιατί το να μπορεί να συνδέεται και το πιο απομακρυσμένο χωριό της πατρίδας μας με σιδηρόδρομο  μπορεί να κοστίζει αλλά είναι αναγκαίο για την κοινωνική συνοχή.  Κι αυτό δεν μπορεί να μπει σε κάποιο ζύγι, δεν μπορεί να αποτιμηθεί με όρους κόστους-ωφέλειας.

Και βεβαίως αυτό το οποίο έκρυψαν επιμελώς από το δημόσιο διάλογο ήταν ο διαχρονικός εξαναγκασμός του ΟΣΕ σε επαχθή δανεισμό, με υψηλότατα τοκοχρεολύσια, προκειμένου να καλύπτει όχι μόνο τις ανάγκες κοινωνικής πολιτικής, αλλά, κυρίως, προκειμένου να καλύπτει και την εθνική συμμετοχή σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ε.Ε.

Φίλες και φίλοι, για μας είναι καθαρό ότι στην υπόθεση του ΟΣΕ, όπως και στην υπόθεση της Ολυμπιακής, όπως και στην υπόθεση  του ΟΤΕ έχουμε ένα προσχεδιασμένο, προμελετημένο από τους τεχνοκράτες, τους κυνικούς νεοφιλελεύθερους τεχνοκράτες έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού, σε βάρος της δημόσιας περιουσίας.

Εμείς πραγματικά θεωρούμε ότι στον ΟΣΕ με τον πιο γλαφυρό τρόπο αποτυπώνονται οι προθέσεις, οι διαθέσεις και οι σχεδιασμοί της τρόικας εσωτερικού αλλά και της τρόικας εξωτερικού σε βάρος του ελληνικού λαού, σε βάρος της δημόσιας περιουσίας. Και θα ήθελα να απευθύνω ένα κρίσιμο ερώτημα σε όλους όσοι ισχυρίζονται ότι ο σιδηρόδρομος δεν έχει νόημα να παραμένει δημόσιος και πρέπει το τάχιστο δυνατό να εκποιήσουμε  τις δραστηριότητές του.

Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, απ’ αυτές οι εκπρόσωποι των οποίων κάθονται να μας δίνουν συμβουλές και υποδείξεις, σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα έχουν εκχωρήσει τις δραστηριότητες του σιδηροδρόμου, έχουν πουλήσει τα δίκτυα σε ιδιώτες και σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα έχουν απαξιώσει τόσο το σιδηρόδρομο όσο έχει συμβεί στη χώρα μας. Άραγε στη χώρα της κυρίας Μέρκελ, που έρχεται εδώ να μας υποδείξει το σωστό δρόμο για να βγούμε από την κρίση, έχουν αφήσει το σιδηρόδρομο σε χέρια ιδιωτών;  Έχουν εκποιήσει το δίκτυο το σιδηροδρομικό;  Που εκεί όποιος πάει θα δει ότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα πιο προσφιλές στους πολίτες μέσο απ’ ότι και τα ιπτάμενα μέσα, πιο εύκολα κανείς παίρνει τον σιδηρόδρομο για να μετακινηθεί, γιατί πιο γρήγορα  και ποιο αποτελεσματικά και πιο φτηνά φτάνει απ’ ότι με τα αεροπλάνα ή τα αυτοκίνητα. 

Πώς είναι δυνατόν να μας αναγκάζουν να προχωρήσουμε σε μια διαδικασία και σε ένα μοντέλο το οποίο οι ίδιοι στις χώρες τους δεν το επιλέγουν.

Για μας λοιπόν είναι σαφές ότι εδώ βρισκόμαστε σ’ ένα σχέδιο, σ’ ένα σχέδιο εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, λεηλασίας του δημόσιου πλούτου. Θέλουμε όμως να επισημάνουμε ότι ο δημόσιος πλούτος δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Και ιδιαίτερα αυτοί που σήμερα διαχειρίζονται την τύχη της δημόσιας περιουσίας μέσω του ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να γνωρίζουν ότι την προσωρινή ασυλία που τους παρέχει η μνημονιακή κυβέρνηση δεν θα την έχουν διαχρονικά και εσαεί. Θα είναι υπόλογοι για τις πράξεις τους και για τις υπογραφές τους απέναντι στον ελληνικό λαό. Ας κρύβονται σήμερα κι ας αρνούνται στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δώσουν ακόμα και τα πρακτικά των συνεδριάσεών τους.  Όσο κι αν κρυφτούν δεν πρόκειται να μείνουν έξω από την κρίση των Ελλήνων πολιτών και της δικαιοσύνης. Σ΄ αυτή τη χώρα υπάρχουν νόμοι, υπάρχει Σύνταγμα και είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να τηρούμε το Σύνταγμα και τους νόμους.

Φίλες και φίλοι θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα αγωνιστεί για ένα σιδηρόδρομο που θα υπηρετεί το κοινωνικό σύνολο και την ανάπτυξη της χώρας, για έναν σιδηρόδρομο που θα παρέχει γρήγορη και ασφαλή  μεταφορά, για ένα δημόσιο σιδηρόδρομο προσιτό στο λαό ,μακριά από πελατειακές σχέσεις, διαπλοκή, κακοδιοίκηση, κακοδιαχείριση. Και βεβαίως μακριά από τις κατεστημένες λογικές και νοοτροπίες των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων που ήθελαν και το δημόσιο σιδηρόδρομο χώρο ικανοποίησης ρουσφετιών των κυβερνήσεων και των κυβερνητικών κομμάτων προς τους κομματικούς στρατούς και χρηματοδότες.

Και θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπει μπροστά  στους δικούς σας αγώνες, στον αγώνα του ελληνικού λαού για τη διάσωση της δημόσιας περιουσίας και για έναν σύγχρονο δημόσιο και κοινωνικό σιδηρόδρομο. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι βασική προϋπόθεση για να είναι νικηφόροι αυτοί οι αγώνες είναι η δική σας συμμετοχή. Ό,τι  κι αν εγώ σας πω απ’ αυτό το βήμα ή ό,τι κι αν σας πουν κι άλλα κόμματα.  Η δική σας συμμετοχή, η δική σας πίστη ότι αυτός ο αγώνας μπορεί να είναι νικηφόρος. 

Θα μπορούσε κανένας να σας πει ότι η μόνη βεβαιότητα να μην κερδηθεί ένας αγώνας είναι να μην γίνει. Αγώνες που δεν δίνονται σίγουρα δεν κερδίζονται.

Ενδεχομένως να μην κερδίζονται κι όλοι όσοι δίνονται. Εντούτοις όμως αξίζει  τον κόπο. Δεν αφορά μονάχα τη δική μας τη ζωή, δεν αφορά μονάχα τη δυνατότητά μας να έχουμε ένα μεροκάματο αξιοπρέπειας. Αφορά το μέλλον της χώρας και των επόμενων γενιών. Γιατί η καταστροφή που συντελείται στη χώρα μας είναι βιβλική και θα περάσουν πολλές γενιές για να την επαναφέρουν. Αξίζει τον κόπο να ενώσουμε δυνάμεις και να βάλουμε ένα τέρμα στην καταστροφή. Έστω ως εδώ.

Σας ευχαριστώ πολύ».

2019 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)