to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:01 | 31.01.2023

Κοινωνία

Άκαρπες οι ολονύχτιες έρευνες για τον κυβερνήτη του Phantom

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό - Εμπόδιο η επιδείνωση του καιρού στην περιοχή


[ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ/ILIALIVE.GR/EUROKINISSI]

Συνεχίζεται η αγωνία για την τύχη του κυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, οδηγώντας στον θάνατο τον 29χρονο συγκυβερνήτη υποσμηναγό (Ι) Μάριο - Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, συνεχίζονταν με αμείωτο ρυθμό ενώ με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νικολάου Παναγιωτόπουλου κηρύχθηκε τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις έως τις 2 Φεβρουαρίου.

Παράλληλα διεξάγονται έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα νερά του Ιονίου.

Υπενθυμίζεται ότι χθες, Δευτέρρα, τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί για την εκπαίδευση των ιπταμένων πραγματοποιώντας πτήσεις σε χαμηλό ύψος.

Άγνωστο γιατί, το ένα πολεμικό αεροσκάφος κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στα νερά του Κατάκολου, 8 ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας.

Τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης. Παρά το γεγονός πως η κατασκευή τους χρονολογείται τη δεκαετία του 1970 παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές έχοντας αναβαθμιστεί τεχνολογικά.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης  αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του διευκρίνισε ότι τα F-4 Phantom «μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό,τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από εκεί και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Ο ίδιος τόνισε ότι η χαμηλή πτήση που πραγματοποιούσε το αεροσκάφος δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 300 πόδια, στα 100 μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».

Εμπόδιο για τις έρευνες η επιδείνωση του καιρού

Από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης οι καιρικές συνθήκες στον Κυπαρισσιακό Κόλπο έχουν επιδεινωθεί, με έντονους βορειοδυτικούς ανέμους 5-6 μποφόρ, κυματισμό άνω του 1 μ. και βροχόπτωση, δυσχεραίνοντας τις προσπάθειες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους και του 31χρονου κυβερνήτη του, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη.

Την πιθανότητα άμεσου εντοπισμού δυσχεραίνουν και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βυθού της περιοχής. Στο σημείο όπου εικάζεται ότι έχει βυθιστεί η άτρακτος του αεροσκάφους, το βάθος μπορεί να φτάνει ως και τα 1.000 μ.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)