to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:34 | 13.02.2014

πηγή: enet.gr

Οικονομία

13 δισ. δολ. οι παραγγελίες των εφοπλιστών το 2013

Λεφτά για πλοία έχουν, για φόρους δεν έχουν. Κάθε ρεκόρ νέων παραγγελιών έσπασαν πέρσι οι Ελληνες εφοπλιστές, αν και γκρινιάζουν για την «υπερφορολόγησή» τους από το ελληνικό κράτος.



Η ελληνόκτητη ναυτιλία, σύμφωνα με το Newsfront, επένδυσε πέρσι περισσότερα από 13 δισ. δολάρια, σε παραγγελίες 275 νέων πλοίων χωρητικότητας άνω των 24,5 εκατ. dw, αυξάνοντας το, υπό παραγγελία, συνολικό dwt κατά 364%, σε σχέση με το 2012.

Αυτό σημαίνει ότι, για το 2013, οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών αντιστοιχούν στο 25% επί του συνόλου, σε παγκόσμια κλίμακα! Ανά κατηγορία, οι Ελληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν 4,5 δισ. δολάρια σε φορτηγά πλοία, καταλαμβάνοντας την κορυφή στην αντίστοιχη κατηγορία με 134 παραγγελίες και παράλληλα επένδυσαν άλλα 4 δισ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), παραγγέλνοντας συνολικά 51 πλοία.

Ο κατάλογος περιλάμβανε επίσης 65 δεξαμενόπλοια αξίας 3 δισ. δολαρίων και 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.

Αξιο αναφοράς είναι ότι η Κίνα έλαβε το 72% των παραγγελιών φορτηγών πλοίων από την Ελλάδα, ενώ η Νότιος Κορέα εξασφάλισε πάνω από το ένα τρίτο των παραγγελιών ελληνικών πλοίων μεταφοράς αερίου, με την Ιαπωνία να ακολουθεί.

Αντιδράσεις

Οι Ελληνες εφοπλιστές μπορεί να επένδυσαν πέρσι 13 δισ. δολάρια, αλλά για φόρους δεν τους περισσεύει ούτε ένα ευρώ. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης εξαπέλυσε ευθείες βολές κατά του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, εξαιτίας της μετατροπής της εθελούσιας συνεισφοράς των εφοπλιστών, σε υποχρεωτική, μέσω σχεδίου νόμου για το φόρο ακινήτων.

Το Δημόσιο υπολογίζεται ότι θα εισπράξει για τα επόμενα τρία έτη 90-100 εκατ. ευρώ ετησίως, επιπλέον των ποσών που θα εισπραχθούν από τους φόρους πλοίων, με ελληνική και ξένη σημαία, βάσει του ν. 27/1975.

Στην τριετία, μετά και την ψήφιση της παραπάνω παροχής, υπολογίζεται ότι τα έσοδα από φόρους των πλοιοκτητριών και διαχειριστικών εταιρειών πρόκειται να ανέλθουν στο ποσό των 500 εκατ. ευρώ.

Οι εφοπλιστές αντιδρούν, όχι μόνο επειδή η εθελοντική εισφορά έγινε υποχρεωτική, αλλά και για το γεγονός ότι, ενώ είχαν συμφωνήσει με το Μέγαρο Μαξίμου επιχορήγηση 140 εκατ. ευρώ ετησίως, το ποσό αυτό αυξήθηκε σημαντικά.

«Ο κ. Στουρνάρας διατάραξε το, εδώ και δεκαετίες, σταθερό θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας», ανέφερε ο κ. Βενιάμης σε εκδήλωση της Ενωσης Εφοπλιστών, συμπληρώνοντας ότι «το οικονομικό επιτελείο αιφνιδιαστικά και παρασυρόμενο, όπως θέλω να πιστεύω, από την τρόικα, προέβη σε κατάφορη συνταγματική εκτροπή».

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ προανήγγειλε ουσιαστικά την αποτυχία του εν λόγω μέτρου, καθώς υποστήριξε ότι «θα γίνει σύντομα αντιληπτό ότι η υιοθέτηση του καθαρά φοροεισπρακτικού μέτρου δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα, όπως εξάλλου έχει συμβεί και με την επιβολή άλλων παρόμοιων».

«Πράγματι», πρόσθεσε, «πρόκειται για οξύμωρη ενέργεια εκ μέρους της κυβέρνησης, εάν σκεφθούμε ότι σφόδρα επιθυμεί την ανάπτυξη -και ανάπτυξη χωρίς επενδύσεις δεν μπορεί να υπάρξει- ενώ παράλληλα τορπιλίζει το ζητούμενο επενδυτικό κλίμα εμπιστοσύνης και σταθερότητας».

Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε ο κ. Βενιάμης, οι αποκλίσεις στα έσοδα που ανέμενε η κυβέρνηση από την εθελοντική εισφορά θα μπορούσαν να καλυφθούν, είτε με την περαιτέρω προσέλκυση εγκατάστασης πλοίων στην Ελλάδα, είτε με αναζήτηση άλλων προτάσεων αμοιβαία αποδεκτών.

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)