to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11 προτάσεις βιβλίων για τα Χριστούγεννα

«Πάντα φανταζόμουν τον παράδεισο σαν ένα είδος βιβλιοθήκης» είχε πει ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες μιλώντας για την σημασία του βιβλίου.


Λογοτεχνία ή ποίηση, αστυνομικό μυθιστόρημα ή ιστορικό, νουβέλα ή δοκίμιο είναι τα αιώνια ερωτήματα των αναγνωστών κάτι τέτοιες μέρες, όπου η αγορά ενός βιβλίου, είτε για δώρο είτε για συντροφιά τις γιορτινές μέρες,γίνεται επιτακτική. 

Οι τίτλοι βιβλίων χιλιάδες, παλιοί και καινούργοι, που αξίζουν την προσοχή μας, τα χρήματά μας και τον λιγοστό διαθέσιμο χρόνο μας. Μην αγχώνεστε!

Εμείς ξεχωρίσαμε μερικούς τίτλους βιβλίων για όλα τα γούστα....'Αντε και καλά αναγνωστικά Χριστούγεννα!:

«Όταν η βία πλησιάζει», εκδ. Πόλις

Ένα απροσδόκητο τέλος ολοκληρώνει με συναρπαστικό τρόπο την Τριλογία της Γλασκώβης που άρχισε με τον "Αναγκαίο θάνατο του Λιούις Γουίντερ" και συνεχίστηκε με το "Πώς ένας εκτελεστής λέει αντίο". Με φόντο ένα σιωπηλό, θανάσιμο πόλεμο, όπου οι μεγαλύτερες εγκληματικές οργανώσεις της Γλασκώβης συγκρούονται για την επικράτησή τους στον χώρο του υποκόσμου, ο Malcolm Mackay περιγράφει με οξυδέρκεια τα κίνητρα των ηρώων του, ανατέμνει τις πράξεις τους, αποκαλύπτει τη μοναξιά, τις αμφιβολίες, τους υπολογισμούς και τους φόβους τους, τα λόγια που δεν θα πουν, τα συναισθήματα που δεν θα εκδηλώσουν…


 

«Το μεγαλείο της ζωής», εκδ. Άγρα

Καλοκαίρι του 1923 σε μια λουτρόπολη της Βαλτικής, το Μύριτς. Ο φυματικός Φράντς Κάφκα, που έχει μόλις κλείσει τα σαράντα, γνωρίζει την εικοσιπεντάχρονη Ντόρα Ντιαμάντ και τολμά, λίγο πριν από το τέλος της ζωής του, να κάνει ένα βήμα που δεν είχε επιχειρήσει ως τότε: Μετακομίζει στο Βερολίνο και ζει για πρώτη φορά μαζί με μια γυναίκα. Χάρη στον Μίχαελ Κούμπφμύλλερ, μπορούμε να φανταστούμε τον διάσημο συγγραφέα σαν ευτυχισμένο άνθρωπο που στο τέλος της ζωής του βρίσκει τον μεγάλο έρωτα. Ένα έξυπνο, συγκινητικό μυθιστόρημα για την αγάπη, την πλήρωση και την αξία κάθε μιας μέρας που ζει κανείς με προσοχή και φροντίδα.

«Πετρούπολη», εκδ. Κίχλη

Τον θυελλώδη Οκτώβριο του 1905 μια βόμβα πρόκειται να εκραγεί στο γραφείο του γερουσιαστή Αμπλεούχοφ. Το σχέδιο έχει δεσμευτεί να φέρει εις πέρας ο γιος του, που βρίσκεται στην αντίπερα ιδεολογική όχθη.

Η "Πετρούπολη" αποτελεί ξεχωριστό δείγμα του ρωσικού μοντερνισμού. Οι επαναλήψεις μοτίβων και φράσεων, οι υποβλητικές, έντονα εικαστικές περιγραφές της πόλης, καθώς και η ιδιάζουσα μουσική οργάνωση του κειμένου συνιστούν τυπικά χαρακτηριστικά της ποιητικής του συμβολισμού. Το τολμηρότερο ρωσικό μυθιστόρημα του 20ού αιώνα, με συγγραφέα τον Αντρέι Μπέλυ, μεταφράζεται πρώτη φορά στα ελληνικά, από την πλήρη εκδοχή του 1913-1914. Έχει στον πυρήνα του το θέμα της πατροκτονίας ενώ στην έκδοση περιλαμβάνεται επιστολή του Μπέλυ προς τον Στάλιν.

«Ο εγγονός της Άννας», εκδ. Κέδρος

Αθήνα 2012. Ο Ιάκωβος, ο μικρός εγγονός της Άννας, Εβραίας που γλίτωσε από τις θηριωδίες των Ναζί, γοητεύεται από τα συνθήματα και τις πρακτικές των σημερινών οπαδών τους. Αποφασισμένη να τον προστατεύσει, η Άννα θα του μιλήσει για την Ιστορία.

Με οδηγό τις αναμνήσεις της, μέσα από την πορεία της στις γειτονιές και στους δρόμους της Αθήνας, ξετυλίγονται πτυχές της ιστορίας των Εβραίων στη διάρκεια της Κατοχής. Οι διώξεις τους, οι πλαστές ταυτότητές τους, η συμμετοχή τους στο ΕΑΜ, η στάση του ραβίνου Μπαρζιλάι, ο ρόλος του αρχιεπίσκοπου Δαμασκηνού, τα αρχεία της Συναγωγής, τα Δεκεμβριανά. Ο συγγραφέας Γιώργος Κ. Μπουγελέκας συνδέει το χθες με το σήμερα, αφού στα χρόνια της κρίσης επέστρεψε και ο εφιάλτης του νεοναζισμού.


Για παιδιά και όχι μόνο...

«Οι τρεις εξερευνητές της Αλάσαρνας», εκδ. «Σαββάλας»

Είναι αυτονόητο να μπαίνουν τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους, τις χώρες, την ιστορία και τον πολιτισμό τους; Είναι δυνατόν η περιβόητη ανάπτυξη, οι –τόσο ακριβοθώρητες- επενδύσεις, να μπαίνουν πάνω από τους νόμους του συντεταγμένου κράτους; Ερωτήματα που οι απαντήσεις δεν είναι προφανείς, ούτε ίδιες, για όλους τους ανθρώπους, απασχολούν τις κοινωνίες αιώνες τώρα.

Ένα μυθιστόρημα για παιδιά, εφήβους και όχι μόνο, «Οι τρεις εξερευνητές της Αλάσαρνας», γραμμένο από τη Μαρία Καζάντη, θέτει αυτούς τους προβληματισμούς και ταυτόχρονα, μέσα από την περιπέτεια των νεαρών ηρώων, απαντά ποιος τελικά κερδίζει στη μάχη του καλού με το κακό. Είναι το δεύτερο βιβλίο της συγγραφέως. Το πρώτο, με τίτλο «…Της μετανάστευσης της κρίσης, της ειρήνης…» και άλλα διηγήματα για παιδιά, ήταν στις βραχείες λίστες των Κρατικών Βραβείων Παιδικού Βιβλίου 2013 για τις εκδόσεις του 2012, στην Κατηγορία Εφηβικού - Νεανικού Βιβλίου. Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σαββάλας.


 

«Ο άνθρωπος φωτιά», εκδ. «Μεταίχμιο»

«Είδα την πόλη σας να καίγεται. Είδα τα σπίτια σας να μαυρίζουν. Είδα τα δέντρα σας να γίνονται κάρβουνο και εσάς να τρέχετε μακριά. Πέταξα από θάμνο σε θάμνο, από ελιά σε ρείκι, από χωράφι σε χωράφι, από αυλή σε σπίτι και τα έκαψα όλα». Φωτιά ξέσπασε στο νησί, το καλοκαίρι απέκτησε διαφορετικό χρώμα, άλλη μυρωδιά. Οι υποσχέσεις που δόθηκαν από τον προηγούμενο Αύγουστο κάηκαν μαζί με τις πρώτες ελιές, θάφτηκαν στη στάχτη. Τρεις χαρακτήρες που αφηγούνται τα γεγονότα: ο γιος, ο πατέρας και ο παππούς. Τρεις νέοι που ωριμάζουν μέσα από τη σύγκρουση με το παρελθόν και το μέλλον. Το τέλος της αθωότητας μέσα σ’ ένα καλοκαίρι που θα σημαδέψει τη ζωή τους, γραμμένο από τον Κωνσταντίνο Πατσαρό. Ο συγγραφέας έλαβε το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου για το πρώτο του βιβλίο, «Το κουτί», που κυκλοφόρησε το 2014 από τις εκδόσεις Μεταίχμιο


«Ο ρακοσυλλέκτης γάτος Μπαμ-Μπουμ και το φεγγάρι», εκδ. «Καλέντης»

Ο κόσμος του γάτου Μπαμ-Μπουμ είναι η μεγάλη πλατεία, γιατί εκεί, κάτω από έναν κάδο απορριμμάτων, είναι το σπίτι του. Εκεί γεννήθηκε μια χειμωνιάτικη νύχτα που γινόταν κάτι σαν πόλεμος, διαδηλώσεις, φασαρίες, μπαμ-μπουμ εδώ, μπαμ-μπουμ εκεί... Η γατίσια του ζωή στην πλατεία είναι γεμάτη από χρώματα και από μια υπέροχη παρέα: τη ρακοσυλλέκτρια κυρία Ρίνα, που κάποτε ήταν μεγάλη ηθοποιός, τον κύριο Ευτύχιο, τον ταλαντούχο δάσκαλο που από τις λέξεις των κακών ειδήσεων φτιάχνει χαρούμενα ποιήματα, και τον φίλο του τον Νικόλα, το αγόρι με τα μπλε μάτια που μένει στην μπλε πολυκατοικία. Κάποια μέρα ο γάτος Μπαμ-Μπουμ θα συναντήσει έναν άγνωστο γάτο, που έρχεται από μακριά, γιατί στην πατρίδα του γίνεται χρόνια τώρα πόλεμος...

Η ελπίδα για ειρήνη, η πίστη στην ευτυχία, η αναζήτηση ταυτότητας και ανθρωπιάς σε μια ιστορία που αποτυπώνει την αλήθεια, μέσα από την παραμυθένια αφήγηση του Χρήστου Μπουλώτη και τον χρωστήρα της Φωτεινής Στεφανίδη.


 

Δοκίμια, ποίηση, ιστορία

«Οκτωβριανή επανάσταση 1917-2017: Από το όραμα στην πράξη», εκδ. Θεμέλιο

Κομμουνιστική Διεθνής. Κομμουνιστικό κόμμα Ελλάδας, ρωγμές στη μονολιθικότητα

Συστατικό μέρος του παγκόσμιου κομμουνιστικού κινήματος, που την ώθηση στην ανάπτυξή του έδωσε η Οκτωβριανή Επανάσταση στη Ρωσία, το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα διαμορφώνει τη δική του φυσιογνωμία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του και πορεύεται με μια δική του, εσωτερική, λαογενή δυναμική αυτοτέλειας. Μέλος της Κομμουνιστικής Διεθνούς, το ΚΚΕ ακολουθεί με συνέπεια τη γενική πολιτική της γραμμή, η οποία κατά την εφαρμογή της φιλτράρεται στον ηθμό της συγκεκριμένης πραγματικότητας της χώρας, προσλαμβάνοντας στοιχεία από αυτήν. Ο συγγραφέας Τάσος Τρίκκας περιγράφει τις στενές αλλά και με λανθάνουσα διαλεκτική ένταση σχέσεις του ΚΚΕ με την Κ.Δ.

«Από την ταξική πάλη στον πόλεμο των συμμοριών», εκδ. Ακυβέρνητες Πολιτείες

Δύο κείμενα για την ταξική θεωρία, από τους στοχαστές της σχολής της Φρανκφούρτης.

«… η ιστορία είναι η ιστορία των μονοπωλίων. Σύμφωνα με την εικόνα του κατάφωρου σφετερισμού που διαπράττεται σήμερα από τους ηγέτες του κεφαλαίου και της εργασίας σε αρμονική συνεργασία μεταξύ τους, η ιστορία είναι η ιστορία του πολέμου των συμμοριών, των εγκληματικών και μαφιόζικων οργανώσεων» (Theodor W. Adorno).

«Μια πραγματική κοινωνιολογία της συμμορίας ως του ζωντανού στοιχείου της κυρίαρχης τάξης στην ιστορία θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τόσο έναν πολιτικό όσο και έναν επιστημονικό σκοπό. Θα μπορούσε να συνδράμει στη διασάφηση του στόχου της πολιτικής πρακτικής: του προτύπου μιας κοινωνίας που διαφέρει από το πρότυπο της συμμορίας, μιας κοινωνίας χωρίς συμμορίες. Θα μπορούσε να συμβάλει στον προσδιορισμό της ιδέας της δημοκρατίας, η οποία εξακολουθεί να υπάρχει σε λανθάνουσα μορφή στο μυαλό των ατόμων (Max Horkheimer)

«Η Ελλάδα στο Μεσοπόλεμο», εκδ. Αλεξάνδρεια

Επιμέλεια: Έφη Αβδελά, Ραϋμόνδος Αλβανός, Δημήτρης Κουσουρής, Μενέλαος Χαραλαμπίδης

Σε μια εποχή όπου οι θεωρίες της "σύγκρουσης των πολιτισμών" και οι ουσιοκρατικές θεωρήσεις των κοινωνικών φαινομένων τείνουν να ταυτίσουν το παρελθόν με μια αέναη ακολουθία επετείων εκτός ιστορίας, μελέτες σαν αυτήν δείχνουν τη σημασία της κοινωνικής ιστορίας για μια κατανόηση του παρελθόντος στηριγμένη στη συγκεκριμένη ανάλυση συγκεκριμένων δεδομένων.

Εξετάζονται οι πολιτικές διαμόρφωσης του χώρου μέσα από αρτηρίες, κόμβους και τόπους μνήμης, η υπαγωγή της υπαίθρου στην εθνική νομιμότητα, η διαμόρφωση νέων κοινωνικών και πολιτικών υποκειμένων, οι προσπάθειες ενσωμάτωσης των προσφύγων ως διαδικασίες προσαρμογής του κράτους στο διεθνές πλαίσιο. Μας επιτρέπεται έτσι να εντοπίσουμε τις ιδιαιτερότητες και τις ομοιότητες του Μεσοπολέμου τόσο ως προς άλλες περιόδους της ελληνικής ιστορίας όσο και σε σχέση με τις σύγχρονές τους διεθνείς εξελίξεις.


 

«Δώδεκα», εκδ. Γκοβόστη

Αν ο Μαγιακόβσκι θεωρείται "ο ποιητής" της Ρωσικής Επανάστασης, το "Δώδεκα" του Αλέξανδρου Μπλοκ θεωρείται "το ποίημά" της: Πετρούπολη, χειμώνας του 1917-18, νύχτα. Η πόλη είναι βυθισμένη στην δίνη των αιματηρών συγκρούσεων μεταξύ των Μπολσεβίκων και των "Μπουρζουάδων". Σ’ αυτήν την ατμόσφαιρα εγκληματικότητας, εξαχρείωσης, πείνας, καχυποψίας και τρομοκρατίας - κι ενώ μαίνεται η χειρότερη χιονοθύελλα, μια ομάδα δώδεκα κομμουνιστών πολιτοφυλάκων περιπολεί στους έρημους δρόμους, συναντώντας πρόσωπα χαρακτηριστικά των τάξεων που συνέθεταν την προεπαναστατική κοινωνία. Μετάφραση, Γιώργου Μπλάνα.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)