to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

7:26 | 01.09.2014

Κοινωνία

Από σήμερα τα νέα τιμολόγια στα Μέσα Μεταφοράς - Οι μεγάλοι χαμένοι

Παρά το επικοινωνιακό μπαράζ της κυβέρνησης, οι «μειωμένες» τιμές των εισιτηρίων που ισχύουν σταδιακά από σήμερα, 1η Σεπτέμβρη, αφήνουν εκτός πολύ μεγάλο τμήμα του επιβατικού κοινού - ΣΥΡΙΖΑ: Υπέρογκες αυξήσεις πίσω από τις πολυδιαφημισμένες μειώσεις στα μέσα μεταφοράς


Σε ισχύ τίθενται από σήμερα, Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, οι σημαντικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των μέσων μεταφοράς της Αθήνας, που προωθούν ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Μεταφορών. Προωθείται νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των «Συγκοινωνιών Αθηνών» (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ):

  • Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών 30 ευρώ, με την οποία οι επιβάτες-μόνιμοι χρήστες των «Συγκοινωνιών Αθηνών» θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα.

Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ) και 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).

  • Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ, εξάμηνης ισχύος 170 ευρώ και ετήσιας ισχύος 320 ευρώ.
  • Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο κατά 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) και αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).
  • Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).

Σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών», δύο είναι οι μεγάλες κατηγορίες των επιβατών που χάνουν με τα νέα μέτρα και θα διαπιστώσουν από τη Δευτέρα ότι οι πολυδιαφημισμένες μειώσεις φέρνουν για αυτούς… υπέρογκες αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια, που στην καλύτερη περίπτωση θα είναι 50%.

Συγκεκριμένα:

  • Όσοι αγόραζαν τη «φτηνή» μηναία κάρτα των 20 ευρώ, οι οποίοι με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ για το 2013 αποτελούσαν το 17,3% των μετακινούμενων με αστικές συγκοινωνίες, που σημαίνει πάνω από 400.000 επιβάτες την ημέρα.
  • Όσοι χρειάζονται περισσότερα από 70 λεπτά για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, οι οποίοι υπολογίζονται στο 6% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ σε πρόσφατη ημερίδα του συλλόγου συγκοινωνιολόγων.

Με τα σημερινά δεδομένα περίπου 150.000 επιβάτες την ημέρα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν για 90 λεπτά με το ίδιο εισιτήριο των 1,20 ή 1,40 ευρώ, ανάλογα αν στιςμετακινήσεις τους χρησιμοποιούν ή όχι το μετρό.

Από τη Δευτέρα θα έχουν δύο πανάκριβες επιλογές: ή να πληρώσουν δεύτερο εισιτήριο, που σημαίνει αύξηση του κόστους μετακίνησης κατά 100%, ή να στραφούν σε νέες κατηγορίες εισιτηρίων με πολύ μεγάλη επιβάρυνση, που δεν είναι δυνατόν να υπολογιστεί. Ανάλογα με τις ανάγκες τους, μπορούν να αγοράσουν το εισιτήριο των 10 ευρώ με απεριόριστη χρήση πέντε ημερών ή τη μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ.

Τις υπέρογκες αυξήσεις για τις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες υπογραμμίζει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του το τμήμα Μεταφορών και Δικτύου του ΣΥΡΙΖΑ. «Με τα σημερινά δεδομένα», τονίζεται στην ανακοίνωση, «περίπου 150.000 χιλιάδες επιβάτες την ημέρα έχουν την δυνατότητα να μετακινούνται για 90 λεπτά της ώρας με το ίδιο εισιτήριο των 1.20 ή 1.40 ανεξάρτητα αν στις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούν ή όχι το μετρό. Από την Δευτέρα(1/9/014) θα έχουν δυο πανάκριβες επιλογές, ή να πληρώσουν δεύτερο εισιτήριο που σημαίνει πρακτικά αύξηση του κόστους μετακίνησης κατά 100% ή να στραφούν σε νέες κατηγορίες εισιτηρίων ή καρτών με πολύ μεγάλη επιβάρυνση».  

Το Τμήμα Μεταφορών & Δικτύων του ΣΥΡΙΖΑ «θεωρεί ότι χρειάζεται ριζική αλλαγή της ασκούμενης μνημονικής τιμολογιακής πολιτικής που ισχύει στα ΜΜΜ της Αθήνας  προς όφελος όλων των πολιτών που μετακινούνται με αυτά  και  που σήμερα αποτελούν τα μόνιμα υποζύγια της κρίσης, ενώ για τις ευαίσθητες κατηγορίες των ανέργων, των  συνταξιούχων, και των  μισθωτών, άμεσα πρέπει να ισχύσουν ειδικά κοινωνικά κριτήρια σε σχέση με τις μετακινήσεις τους, που να κινούνται σε  διαφορετική κατεύθυνση από τα όσα προτείνει και εφαρμόζει η σημερινή μνημονιακή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών». 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)