to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:02 | 12.08.2014

Πολιτική

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθέσεις έργων από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ

Την κατάθεση των εγγράφων που αφορούν όλους τους διαγωνισμούς και τις αναθέσεις έργων των ΕΛΤΑ σε ιδιώτες τον τελευταίο χρόνο ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, επτά βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.


«Την ώρα που τα ΕΛΤΑ βουλιάζουν, η διοίκηση των ΕΛΤΑ μοιράζει υπέρογκα ποσά σε ιδιώτες εργολάβους, καθώς με πρόσχημα τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, επιχειρεί να καθιερώσει τη συμμετοχή των εργολάβων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του» καταγγέλουν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης με επικεφαλής τον Δημήτρη Στρατούλη.

Οι βουλευτές επικαλούνται ανακοίνωση- καταγγελία της συνδικαλιστικής παράταξης ΠΑΚ- ΕΛΤΑ, σύμφωνα με την οποία η διοίκηση των ΕΛΤΑ προκήρυξε τρεις διεθνείς διαγωνισμούς στις 7 Αυγούστου, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 εκατομμυρίου ευρώ, για την επιλογή αναδόχων εργολάβων, οι οποίοι θα φέρουν στα ΕΛΤΑ δικό τους προσωπικό προκειμένου να εκτελεί έργο διαλογής, διανομής και θυρίδας συναλλαγής.

Ακόμη, αναφέρεται ότι με απόφαση του συμβουλίου διεύθυνσης ανατέθηκε ύστερα από διαπραγμάτευση σε εργολάβο, με τον οποίο υπήρχε συνεργασία μέχρι σήμερα, το έργο «υποστήριξης και επέκτασης Track & trace» σε μονάδες διανομής, κέντρα διαλογής και ταχυδρομικά καταστήματα, συνολικού προϋπολογισμού 474.751 ευρώ.

«Βρισκόμαστε μπροστά στην υλοποίηση ενός προσχεδιασμένου κατακερματισμού του ταχυδρομικού έργου και την εκχώρησή του στους ιδιώτες» σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και επικαλούνται καταγγελίες εργαζομένων ότι «ειδικοί στα ρουσφέτια έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να διαμορφώσουν τις λίστες με τους υποψηφίους για πρόσληψη.

Μεταξύ άλλων, οι βουλευτές ερωτούν τον υπουργό Υποδομών, γιατί η διοίκηση των ΕΛΤΑ συνεχίζει τον τεμαχισμό και την εκποίηση του Δημόσιου Ταχυδρομείου υπέρ ιδιωτικών συμφερόντων και ανταγωνιστών του Οργανισμού, πως θα διασφαλιστεί το απόρρητο της αλληλογραφίας, εάν θα γίνει έλεγχος νομιμότητας των ενεργειών της διοίκησης των ΕΛΤΑ και εάν θα αποδώσει το Δημόσιο τις οφειλές του, ύψους 40 εκατ. ευρώ, προς τα ΕΛΤΑ.

Ολόκληρη η ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, με σύμφωνη γνώμη της δικομματικής κυβέρνησης (Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ) απαξιώνει, τεμαχίζει και εκχωρεί σε ιδιώτες το ταχυδρομικό έργο !

Την ώρα που τα ΕΛΤΑ βουλιάζουν, η διοίκηση του ΕΛΤΑ μοιράζει υπέρογκα ποσά σε ιδιώτες εργολάβους, καθώς με πρόσχημα τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού, επιχειρεί να καθιερώσει την συμμετοχή των εργολάβων σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση-καταγγελία της συνδικαλιστικής παράταξης ΠΑΚ-ΕΛΤΑ, η διοίκηση του ΕΛΤΑ προκήρυξε 3 ανοικτούς διαγωνισμούς στις 7 Αυγούστου, συνολικού προϋπολογισμού 1.427.200 ευρώ για την επιλογή αναδόχων εργολάβων, οι οποίοι θα φέρουν στα ΕΛΤΑ δικό τους προσωπικό προκειμένου αυτό να εκτελεί έργο διαλογής, διανομής και θυρίδας συναλλαγής. Παράλληλα, με απόφαση του συμβουλίου διεύθυνσης ανέθεσε ύστερα από διαπραγμάτευση, σε εργολάβο με τον οποίο συνεργαζόταν μέχρι σήμερα, το έργο «υποστήριξης και επέκτασης Track & trace» σε μονάδες διανομής, κέντρα διαλογής και ταχυδρομικά καταστήματα συνολικού προϋπολογισμού 474.751 ευρώ.

Ανεξάρτητα από τις όποιες δικαιολογίες χρησιμοποιεί η Διοίκηση, είμαστε μπροστά στην υλοποίηση ενός προσχεδιασμένου κατακερματισμού του ταχυδρομικού έργου και την εκχώρηση του σε ιδιώτες.  Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του Οργανισμού εσκεμμένα άφησε τον προγραμματισμό των καλοκαιρινών αδειών του μόνιμου προσωπικού να φτάσει στα τέλη Ιουλίου, προκειμένου να επικαλεστεί στη συνέχεια τις χρονοβόρες διαδικασίες πρόσληψης εποχικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ και να επιλέξει τελικά την διαδικασία του σύγχρονου σκλαβοπάζαρου των ενοικιαζομένων εργαζομένων μέσω των εργολάβων. Οι ακολουθούμενες διαδικασίες πρόσληψης ενοικιαζομένων μέσω εργολάβων, γίνονται αναξιοκρατικά, εκτός ΑΣΕΠ και με στόχο να προσληφθούν «τα δικά τους παιδιά».

Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, οι «ειδικοί» στα ρουσφέτια έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου προκειμένου να διαμορφώσουν τις λίστες με τους υποψηφίους για πρόσληψη, οι οποίοι ήδη άρχισαν να καταφθάνουν στους χώρους εργασίας για να εκτελέσουν, υποτίθεται, το έργο «υποστήριξης και επέκτασης Track & trace», την τελευταία ανάθεση έργου (α. π. 1.1.1./1536/22.07.2014), ενώ στην πραγματικότητα εκτελούν έργο διανομής όπως το μόνιμο προσωπικό.

Η σκοπιμότητα των ενεργειών της διοίκησης του ΕΛΤΑ, αποδεικνύεται επιπλέον από το γεγονός πως οκτώ μήνες νωρίτερα δεν είχε προβλέψει απαραίτητο κονδύλι στο προϋπολογισμό του 2014, για πρόσληψη εποχικού προσωπικού. Ούτε στο πενταετές Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο 2013-2017 που σχεδίασε και υλοποιεί, προβλέπεται πρόσληψη προσωπικού. Το αντίθετο μάλιστα, προβλέπεται μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΕΛΤΑ και σταδιακή κατάργηση του θεσμού πρόσληψης εποχικού προσωπικού.

Η διαδικασία πρόσληψης ενοικιαζομένων στα ΕΛΤΑ είναι παράνομη, αφού είναι γνωστό πως οι προσλήψεις προσωπικού στον Οργανισμό, είτε αορίστου, είτε ορισμένου χρόνου, γίνονται μόνο σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 2190/94 και πάντα μέσω ΑΣΕΠ. Οι ακολουθούμενες νομιμοφανείς μεθοδεύσεις με επιλογή εργολάβων για ανάθεση συμβάσεων έργου δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα, αφού αυτές υποκρύπτουν συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας και θεωρούνται άκυρες σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 21 του νόμου 2190/94.

Η Διοίκηση του Οργανισμού προχώρησε σε αυτές τις σοβαρές ενέργειες παράτυπα, χωρίς απόφαση του  Δ.Σ. του ΕΛΤΑ, χωρίς σχετική νομική γνωμάτευση της νομικής υπηρεσίας του οργανισμού, ενώ προχωρά σε τρεις διαγωνισμούς (με μικρότερα ποσά των 500.000 ευρώ ο καθένας), αντί για έναν, προκειμένου να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια κ.λ.π. Παράλληλα, αρνείται να δρομολογήσει τις διαδικασίες έγκρισης και πρόσληψης μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, γνωρίζοντας τις πάγιες ανάγκες του οργανισμού, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει συνταξιοδοτηθεί μεγάλος αριθμός εργαζομένων (4.000). Την ώρα, μάλιστα, που ο νέος μόνιμος εργαζόμενος στοιχίζει πολύ λιγότερο από τα 1.197 ευρώ που κοστολογείται ο ενοικιαζόμενος σύμφωνα με την τελευταία ανάθεση έργου (α. π. 1.1.1./1536/22.07.2014) και που ο ίδιος ο ενοικιαζόμενος θα λαμβάνει αμοιβή από 400 έως 500 ευρώ!

Η κυβέρνηση, τέλος, διαχρονικά και μεθοδευμένα επέβαλλε στα ΕΛΤΑ ένα οικονομικό στραγγαλισμό, αφενός με την μη καταβολή των οφειλόμενων ποσών από το κράτος προς τον Οργανισμό, αφετέρου με την μη καταβολή της αποζημίωσης των καθολικών υπηρεσιών, όπως ο νόμος προβλέπει. Επίσης πάγωσε την υλοποίηση των εγκεκριμένων προγραμμάτων μέσω ΕΣΠΑ, τα οποία θα εκσυγχρόνιζαν τον Οργανισμό.  Εδώ και τέσσερα χρόνια, λοιπόν, έχει σκοπίμως αφήσει τα ΕΛΤΑ να απαξιώνονται καθημερινά, χωρίς το απαιτούμενο προσωπικό, χωρίς ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών, χωρίς έργο και έσοδα, ενισχύοντας τους ανταγωνιστές του.

Επειδή οι ενέργειες της Διοίκησης για το χειρισμό του μεγάλου ζητήματος της έλλειψης προσωπικού στα ΕΛΤΑ είναι παράτυπες, αντεργατικές και επικίνδυνες, καθώς υπονομεύουν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων με τη δημιουργία εργαζομένων δύο και τριών ταχυτήτων, αλλά και το ίδιο το μέλλον του Οργανισμού.

Επειδή τα κόμματα της συγκυβέρνησης και οι διορισμένες από αυτά διοικήσεις διαχρονικά  ακολουθούν πολιτική διάλυσης του Δημόσιου Ταχυδρομείου  και την εκχώρηση του έργου του στους ιδιώτες.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί η διοίκηση του ΕΛΤΑ συνεχίζει τον τεμαχισμό και την εκποίηση του Δημόσιου Ταχυδρομείου, υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων και των ανταγωνιστών του;

2. Γιατί η διοίκηση του ΕΛΤΑ σε συνεργασία με την κυβέρνηση επιλέγει παράνομες διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού με αναθέσεις έργου σε εργολάβους, εκτός ΑΣΕΠ, και δεν προχωρά σε προσλήψεις  προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, για την κάλυψη των πάγιων αναγκών του Οργανισμού;

3. Πως θα διασφαλιστεί το απόρρητο της αλληλογραφίας και η ασφάλεια των αξιών που διακινεί ο Οργανισμός με τις προσλήψεις αυτού του τύπου;

4. Θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε έλεγχο, μέσω των αρμοδίων οργάνων της πολιτείας, της νομιμότητας των ενεργειών της Διοίκησης των ΕΛΤΑ; Θα επιτρέψει η κυβέρνηση να καθιερωθούν στα ΕΛΤΑ οι σύγχρονες μορφές δουλείας και ελαστικής απασχόλησης; Θα σεβαστεί τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο; Θα επιτρέψει τις προεκλογικές, ρουσφετολογικές προσλήψεις;

5. Θα αποδώσει το δημόσιο τις οφειλές του, ύψους 40 εκατ. ευρώ, προς τα ΕΛΤΑ;  Θα αποδεσμεύσει τα εγκεκριμένα κονδύλια του ΕΣΠΑ; Θα αποδώσει το κράτος την με νόμο θεσμοθετημένη αποζημίωση των καθολικών υπηρεσιών;

Τέλος, παρακαλούμε όπως μας καταθέσετε τα έγγραφα που αφορούν όλους τους διαγωνισμούς και τις αναθέσεις έργων του Οργανισμού σε ιδιώτες τον τελευταίο χρόνο, καθώς και τα αντίστοιχα ποσά.

Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές:

Στρατούλης Δημήτρης

Ουζουνίδου Ευγενία

Βαλαβάνη Όλγα-Νάντια

Μητρόπουλος Αλέξης

Μπάρκας Κων/νος

Σταθάς Γιάννης

Χαραλαμπίδου Δέσποινα
 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)