to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:13 | 18.07.2014

Διεθνή

"Το Boeing δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου"

Μέλη των οικογενειών των ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines, το οποίο συνετρίβη το απόγευμα της Πέμπτης στο ανατολικό τμήμα της Ουκρανίας, συγκεντρώθηκαν τα ξημερώματα της Παρασκευής στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ, πρωτεύουσα της Μαλαισίας, προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τις τελευταίες πληροφορίες που αφορούν στην δυστύχημα.


Tο επιβατικό αεροσκάφος της Malaysia Airlines που κατέπεσε στην ανατολική Ουκρανία δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν από τη συντριβή του, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ράζακ.
«Οφείλουμε, και πρόκειται, να ανακαλύψουμε τι συνέβη σε αυτή την πτήση», είπε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. «Οι υπεύθυνοι θα πρέπει να οδηγηθούν ενώπιον της δικαιοσύνης», πρόσθεσε.
Ο Νατζίμπ σημείωσε ότι η χώρα του δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι προκάλεσε την πτώση του αεροσκάφους και συμφώνησε με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, ότι οι ερευνητές θα πρέπει να έχουν πλήρη πρόσβαση στον τόπο της συντριβής.
«Οι ουκρανικές αρχές εικάζουν ότι το αεροσκάφος καταρρίφθηκε. Ωστόσο, στην παρούσα φάση, η Μαλαισία δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσει τα αίτια της τραγωδίας αυτής».
Ο Νατζίμπ είπε επίσης ότι θα σταλεί στην Ουκρανία μια ειδική ομάδα έρευνας και διάσωσης από τη Μαλαισία.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν «283 επιβάτες και 15 μέλη του πληρώματος», δήλωσε ο Χουμπ Χόρτερ, ο αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής θυγατρικής της μαλαισιανής αεροπορικής εταιρείας, κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο διεθνές αεροδρόμιο Σίπολ του Άμστερνταμ.

Ο Χόρτερ έδωσε έναν κατάλογο με τις εθνικότητες των επιβατών, διευκρίνισε όμως ότι η εθνικότητα περίπου 50 εξ αυτών δεν έχει ακόμη επαληθευτεί.

Ο ίδιος εξήγησε ότι έχει επαληθευτεί πως στο αεροσκάφος επέβαιναν 154 Ολλανδοί, 27 Αυστραλοί, 23 Μαλαίσιοι, 11 Ινδονήσιοι, 6 Βρετανοί, 4 Γερμανοί, 4 Βέλγοι, 3 Φιλιππινέζοι και 1 Καναδός.

Ο αντιπρόεδρος της ευρωπαϊκής θυγατρικής της Malaysia Airlines δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει ότι στο αεροσκάφος Boeing 777 επέβαιναν Γάλλοι υπήκοοι.

Το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ ενώ πετούσε σε ύψος 10.000 μέτρων και συνετρίβη κοντά στην πόλη Σαχτιόρσκ της ανατολικής Ουκρανίας, σε μικρή απόσταση από τα σύνορα της χώρας με τη Ρωσία, σε μια περιοχή την οποία ελέγχουν οι αυτονομιστές.

Οι αρχές στο Κίεβο και οι αντάρτες αλληλοκατηγορήθηκαν ότι κατέρριψαν το επιβατικό αεροσκάφος με αντιαεροπορικό πύραυλο.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Σίπολ περί τις 12:15 (15:15 ώρα Ελλάδας), είπε ο Χόρτερ.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ολλανδίας Φρανς Τίμερμανς, σε δηλώσεις του για την συντριβή του αεροσκάφους, έκανε λόγο περί «μιας μαύρης ημέρας για την Ολλανδία».

Ο Τίμερμανς τόνισε ότι στα συνεργεία έρευνας και διάσωσης που θα μεταβούν στην περιοχή της συντριβής του Μπόινγκ 777 πρέπει να δοθεί «απρόσκοπτη και ασφαλής» πρόσβαση. Ο ΥΠΕΞ της Ολλανδίας πρόσθεσε ότι είναι αναγκαίο να διεξαχθεί μια ανεξάρτητη έρευνα για τις συνθήκες υπό τις οποίες συνετρίβη το επιβατικό αεροσκάφος.

Η κυβέρνηση της Ουκρανίας κατηγόρησε τους αντάρτες ότι εμποδίζουν την πρόσβαση στην περιοχή όπου συνετρίβη το αεροπλάνο.

Δεν υπάρχει καμιά απολύτως ένδειξη ότι υπήρχαν επιζώντες στο σημείο όπου συνετρίβη το επιβατικό αεροσκάφος, όπως μετέδωσαν δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου οι οποίοι μετέβησαν στην περιοχή, διευκρινίζοντας πως είδαν έναν μεγάλο αριθμό απανθρακωμένων σορών στην περιοχή όπου έπεσε.

Τμήματα της ατράκτου, όπως και η ουρά με τον λογότυπο της Malaysia Airlines, καθώς και αποσκευές, έχουν διασκορπιστεί σε μια τεράστια έκταση στο χωριό Γκράμποβε, κοντά στην πόλη Σαχτιόρσκ, στην περιοχή Ντονέτσκ. Στην περιοχή είχαν μεταβεί ομάδες των ανταρτών και άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

Πηγή: ΑΜΠΕ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)