to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:49 | 18.03.2014

πηγή: topontiki

Κοινωνία

Ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες από το 2016

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) συνολικής αξίας 95 εκατ. ευρώ και ένα από τα σπουδαιότερα έργα τεχνολογίας, αναλαμβάνει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή - LG CNS, στην οποία ανατίθεται το Σύστημα Αυτόματης Συλλογής Κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.


Την απόφαση ανάδειξης της ΤΕΡΝΑ - LG CNS ως προσωρινής αναδόχου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που από το 2016 θα αντικαταστήσει το χάρτινο με μία «έξυπνη» κάρτα στο μέγεθος της τηλεκάρτας, έλαβε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ κατατάχθηκε πρώτη με σημαντική έκπτωση που αγγίζει το 17-18%. Σημειώνεται, ότι η LG CNS ο τεχνολογικός προμηθευτής του ελληνικού ομίλου, έχει υλοποιήσει και συντηρεί το σύστημα συλλογής κομίστρου στη Σεούλ, σε 9.500 λεωφορεία και 390 σταθμούς μετρό, ενώ η κοινοπραξία έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση για το έργο από την ΕximBank της Κορέας (Τράπεζα Εισαγωγών και Εξαγωγών).

Το έργο θα διαχειρίζεται η κοινοπραξία για 12 χρόνια, καθώς κατασκευάζεται μέσω ΣΔΙΤ. Ο ανάδοχος εκτός από την οργάνωση και την κατασκευή της υποδομής, θα συντηρεί και θα λειτουργεί το έργο για τα επόμενα χρόνια, ενώ με τη λήξη της 12ετίας η υποδομή θα επιστρέψει στον ΟΑΣΑ.

Δεύτερη κατατάχθηκε η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΑΤΕΣΕ με τεχνολογικό προμηθευτή τη γαλλική Thales προσφέροντας έκπτωση περίπου 12% και τρίτη η ένωση των εταιρειών Ιntrasoft International -Ιntracom Κατασκευές σε συνεργασία με την Βρετανική Cubic, η οποία όμως προσέφερε πολύ χαμηλή έκπτωση που κατά πληροφορίες ανήλθε στο 1%.

Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις - προσφυγές η διοίκηση του ΟΑΣΑ εκτιμά ότι η σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ θα μπορεί να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι, ώστε το έργο να ξεκινήσει να υλοποιείται από το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο χρόνος υλοποίησης έχει εκτιμηθεί ότι θα είναι δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το νέο σύστημα συλλογής κομίστρου θα είναι έτοιμο αρχές του 2016.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελεί στρατηγική επιλογή του υπουργείου Μεταφορών για την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς και το όχημα για την παροχή καλύτερων και ποιοτικότερων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό.

Ταυτοχρόνως, θα αποτελέσει τη βάση για την υλοποίηση τιμολογιακών πολιτικών και νέων προϊόντων κομίστρου, καθώς δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα δικαιότερης τιμολόγησης και κατανομής του κόστους μετακίνησης ανάλογα με τη χρήση, όπως καθορισμός ζωνών, απόστασης και αριθμού επιβιβάσεων.

Πώς θα λειτουργεί

Το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου θα εξυπηρετεί το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό και προαστιακό σιδηρόδρομο) και θα υποκαταστήσει πλήρως τα υφιστάμενα εισιτήρια με τις «έξυπνες κάρτες».

Οι κάρτες θα επικοινωνούν με ένα ασύρματο πρωτόκολλο με τα επικυρωτικά μηχανήματα που θα βρίσκονται μέσα στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και στις πύλες εισόδου - εξόδου του μετρό. Με βάση το σχεδιασμό, θα υποστηρίζονται δύο τύποι ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η επικύρωση των οποίων θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισαγάγει την κάρτα του στο μηχάνημα.

Ο πρώτος τύπος θα αντικαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο δεύτερος τις δεσμίδες εισιτηρίων. Θα υπάρξει όμως ένα μεταβατικό στάδιο κάποιων μηνών μέχρι να εκπαιδευτεί ο κόσμος, όπου θα λειτουργεί και το συμβατικό σύστημα.

Η επικύρωση των καρτών θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση και στα σιδηροδρομικά μέσα (μετρό, Προαστιακός), αλλά και κατά την έξοδο του επιβάτη.

Το σύστημα χτίζεται από την αρχή με την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και ο υφιστάμενος σχετικός εξοπλισμός, με κάποια αναβάθμιση του μετρό (κέντρο ελέγχου και αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων). Επιπλέον, στο μετρό και στον Προαστιακό θα εγκατασταθούν πύλες στο πλαίσιο της μετατροπής του συστήματος σε κλειστό.

 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)