to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:24 | 28.02.2024

Πολιτική

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Οι παρεμβάσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Επιτροπή της Βουλής

Στην αντισυνταγματικότητα του σχεδίου νόμου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αλλά και στον κερδοσκοπικό χαρακτήρα που θα έχουν, εστιάστηκαν οι τοποθετήσεις των βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατά τη συζήτηση του ν/σ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής που ξεκίνησε την Τρίτη 27/2/2024


Το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια εισήχθη την Τρίτη 27/2/24 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ να ζητά να αποσυρθεί λόγω  της καταφανούς αντισυνταγματικότητάς του, αφού παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 16.

Μερικές από τις παρεμβάσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:

Κ. Βέττα: Η κυβέρνηση δεν σέβεται το Σύνταγμα, την Δημοκρατία και τις αγωνίες της νεολαίας για δημόσια και δωρεάν Παιδεία

Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Yπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Η κ. Βέττα επεσήμανε αρχικά ότι το υπό συζήτηση νομοσχέδιο συνιστά ευθεία παραχάραξη του Συντάγματος, όπως εξάλλου προκύπτει και από τις γνωματεύσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των Συνταγματολόγων, οι οποίοι ξεκαθαρίζουν ότι απαγορεύεται η ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην χώρα. Όπως τονίστηκε, οι θεσμικές ακροβασίες της κυβέρνησης είναι επικίνδυνες και ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω καταστρατηγήσεις των συνταγματικών κεκτημένων.

Στη συνέχεια, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο, τόνισε ότι η κυβέρνηση αντί να ενισχύσει τα δημόσια πανεπιστήμια, με αυξημένη χρηματοδότηση -ώστε να φτάσουν τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους-, προσλήψεις και αναβάθμιση των υποδομών, νομοθετεί για την εμπορευματοποίηση της Παιδείας.

Το αποτέλεσμα, όπως τόνισε, θα είναι το εξής:

- Εξυπηρέτηση των κερδοσκοπικών Funds, που ήδη έχουν τοποθετηθεί στην αγορά,

- Αποδιάρθρωση των δημόσιων Πανεπιστημίων, ειδικά των περιφερειακών,

- Απαξίωση του δημόσιου σχολείου καθώς πολλοί μαθητές, ήδη από το Γυμνάσιο, θα στρέφονται προς την επιλογή των ιδιωτικών πανεπιστημίων, με όσες συνέπειες επιφέρει αυτή η αλλαγή για την ποιότητα των σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

- Υπερχρέωση των νοικοκυριών με υπέρογκα φοιτητικά δάνεια

- Εμπόριο ελπίδας και φοίτηση σε σχολές χαμηλού επίπεδου, με αμφίβολα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά προσόντα για τους απόφοιτους.

Κλείνοντας κ. Βέττα ανέφερε: «Η εκπαίδευση, έδινε το δικαίωμα για ανοδική κοινωνική κινητικότητα σε χιλιάδες επίμονους, επιμελείς και προικισμένους νέους και νέες της χώρας μας. Πλέον, αυτή η απελευθερωτική και δημοκρατική διάσταση, ναρκοθετείται, η παιδεία γίνεται εμπόρευμα και προϊόν με ανταλλακτική αξία.»

Κ. Μάλαμα : Παγίδα κερδοσκοπίας το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ.

Η Κυριακή Μάλαμα, βουλεύτρια και τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ξεκινώντας την τοποθέτησή της στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τόνισε ότι «θα ήθελα σήμερα να απευθυνθώ στο φοιτητικό κίνημα, στη νεολαία, αλλά και στο γονεϊκό ζήτημα και να τους πω ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι παγίδα κερδοσκοπίας. Είναι παγίδα, η οποία μαζί με την συνολική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, θα οδηγήσει σε αδυναμία πληρωμής των σπουδών των παιδιών τους για την συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών».

Η Κυριακή Μάλαμα πρόσθεσε:

«Η κυβέρνηση, με πονηρό πολιτικά τρόπο, επιτρέψτε μου την έκφραση, την προηγούμενη τετραετία επέβαλε την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια. Τότε έλεγε η κυβέρνηση ότι είναι μέτρο αριστείας για να μην μπαίνουν με χαμηλούς βαθμούς τα παιδιά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σήμερα, κι ο τελευταίος πολίτης καταλαβαίνει ότι αυτό ήταν ένα ψέμα, μια παγίδα κερδοσκοπίας, γιατί αυτός που έχει λεφτά θα μπορεί να περάσει σε σχολή του ιδιωτικού πανεπιστημίου, του κολλεγίου με αναβαθμισμένη ταμπέλα, με χαμηλότερη βάση εισαγωγής.

Δηλαδή, αν χρειάζεται να γράψει 18 στα 20 κάποιος για να περάσει στη δημόσια ιατρική, με 9 στα 20 και 15 χιλιάδες ευρώ το χρόνο θα μπορεί να πάει σε μία ιδιωτική ιατρική σχολή, ενός παραρτήματος ιδιωτικού ιδρύματος της Κύπρου, που θα έχει στήσει ένα παράρτημα στο ίδιο κτίριο με ένα ΙΕΚ κι ένα κολλέγιο.

Ήδη, στο κέντρο της Αθήνας οι ταμπέλες αλλάζουν, ας κάνουν οι κύριοι της κυβερνητικής πλειοψηφίας μια βόλτα να τα δουν.

Τι ισχύει σήμερα; Τα κολλέγια προωθούν συνεργασίες franchise με ιδρύματα της αλλοδαπής, όπου λένε, κάνε τα δύο πρώτα χρόνια εδώ και πάνε τον τρίτο χρόνο του bachelor στην Αγγλία για παράδειγμα.

Πλήρωσε 20 χιλιάδες ευρώ το χρόνο για δίδακτρα και διαμονή στέλνοντας το παιδί σου από τη Χαλκιδική στην Αθήνα και μετά την τρίτη χρονιά πήγαινε το έξω για 8 μήνες με fast track διαδικασίες και γύρνα πίσω με ένα τριετές δίπλωμα.

Τώρα, με το νομοτεχνική κόλπο που κάνετε, στην ουσία λέτε, καταργώ και τον τρίτο χρόνο στο εξωτερικό και μείνε για τρία χρόνια εδώ στο παράρτημα, πάρε την βεβαίωση από τον ΔΟΑΤΑΠ και ψάξε να δεις τι αντίκρισμα έχει το χαρτί αυτό που πλήρωσες τόσες δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε γνώσεις και σε κύρος στην αγορά εργασία.

Όμως, εσείς τώρα, το εμπόριο αυτό ελπίδας και ψέματος το κλιμακώνετε. Λέτε ότι με λίγα παραπάνω λεφτά θα σε κάνω και γιατρό.

Δεν πρέπει οι πολίτες να πιστέψουν λέξη από όσα λέει η κυβέρνηση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Θα είναι άκρως κερδοσκοπικά, εμπορικές επιχειρήσεις ελπίδας και τίποτα περισσότερο. Ιδιαίτερα, θα ήθελα να επαναλάβω στους γονείς ότι η κυβέρνηση παίζει παιχνίδια με την αγωνία τους.

Αποκλείει τα παιδιά τους από το δημόσιο πανεπιστήμιο, μέσα από την ελάχιστη βάση εισαγωγής και τους καλεί να πληρώσουν αδρά για να σπουδάσουν αυτό που ονειρεύτηκαν, μέσα από ιδιωτικά ιδρύματα, που είναι πολύ πιθανό να μην υπάρχουν σε 5 ή σε 10 χρόνια.

Το νομοσχέδιο παραβιάζει το σύνταγμα, παραβιάζει το άρθρο 16, παραβιάζει κάθε ηθική αρχή για αξιοκρατία στην εκπαίδευση και στις ίσες ευκαιρίες. Δεν υπάρχει κανένας ιδιώτης φορέας που να μην είναι κερδοσκοπικός, κανένας δεν θα έρθει για τη δόξα, θα έρθει μόνο για να πληρωθεί αδρά.

Και θα ήθελα να κλείσω με μία ερώτηση προς τον κύριο Υπουργό. Ισχύει ότι το πρώτο πανεπιστήμιο που θα έρθει είναι το ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Λευκωσίας; Κι αν ισχύει, βγείτε και πείτε πόσο θα χρεώνει την χρονιά. Ξέρετε; Βγείτε και πείτε το».

Γιώργος Παπαηλιού βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία: Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό

Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος  Παπαηλιού, μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  της Βουλής, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια-«Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», είπε, μεταξύ των άλλων, τα εξής:

Το νομοσχέδιο είναι αντισυνταγματικό.

Προσκρούει ευθέως στο άρθρο 16 του Συντάγματος, που προβλέπει ότι η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, πλήρως αυτοδιοικούμενα και ότι οι καθηγητές τους είναι δημόσιοι λειτουργοί.  Απαγορεύει δε απολύτως την ίδρυση σχολών ανώτατης εκπαίδευσης από ιδιώτες.

Το δε ακροτελεύτιο άρθρο 120 του Συντάγματος, αφού επαναλαμβάνει το άρθρο 114 του Συντάγματος του 1952, ότι η τήρησή του επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, παραπέμπει στο δικαίωμα και την υποχρέωση του ελληνικού λαού, των βουλευτών συμπεριλαμβανομένων, να αντιστέκονται με κάθε μέσον στην παραβίαση του Συντάγματος.

Πλέον τίθεται ζήτημα Δημοκρατίας.

Αυτό γίνεται και σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Το θέμα της αντισυνταγματικότητας τίθεται, όχι από «ιδεοληπτικό οριτζιναλισμό», όπως απαξιωτικά και υποτιμητικά είπε ο Υπουργός  για τη θέση μας,  αλλά από την ανάγκη υπεράσπισης του Συντάγματος, όπως δικαιούμεθα και υποχρεούμεθα από το ίδιο.

Η διατύπωση του άρθρου 16 είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια για ερμηνείες, παρερμηνείες και εξαιρέσεις.

Η «ερμηνεία», που επιχειρείται να δοθεί  από την κυβέρνηση για να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο, συνιστά παράκαμψη του Συντάγματος. Η κυβέρνηση δεν τολμά να αντικρούσει τη στέρεη επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς άμεσα και ευθέως. Μάλιστα ο Υπουργός μίλησε εκτενώς για τα άλλα κεφάλαια του νομοσχεδίου, όμως όχι για να αντικρούσει την αντισυνταγματικότητά του.

Με το νομοσχέδιο εισάγονται νεοφυείς όροι «νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης», προκειμένου να παρακαμφθεί το άρθρο 16.

Δεν είναι πρωτόγνωρο για την κυβέρνηση. Όταν κάτι δεν την   βολεύει-δεν την συμφέρει,  όταν κάτι δεν ανταποκρίνεται στη νεοφιλελεύθερη πολιτική της, ακόμη και το Σύνταγμα γίνεται «κουρελόχαρτο».

Το κράτος δικαίου, η δικαιοσύνη, η ελευθερία του τύπου, τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα βρίσκονται στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής, όπως προκύπτει και από το πρόσφατο ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Με το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της εμπορευματοποίησης-της ιδιωτικοποίησης των πάντων, καθιστά και το κοινωνικό αγαθό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εμπόρευμα-αντικείμενο συναλλαγής.

Θεοδώρα Τζάκρη για ιδιωτικά πανεπιστήμια: Συνταγματική παραβίαση άνευ προηγουμένου

Η βουλευτής Πέλλας μιλώντας στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής κατά την οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για τα «μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων» είπε χαρακτηριστικά ότι το θέμα της αντισυνταγματικότητας του παρόντος σχεδίου νόμου είναι ένα ιστορικό περιστατικό συνταγματικής παραβίασης που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία της χώρας και μία ακόμη απόδειξη της κρίσης που διέρχεται το κράτος δικαίου επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη.

Προανήγγειλε δε την κατάθεση από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ένστασης αντισυνταγματικότητας κατά του σχεδίου νόμου στην Ολομέλεια, κατά την συνεδρίαση της οποίας ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα αναδείξει ότι το νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση, ακόμη και ως ψηφισμένος νόμος θα είναι ανίσχυρος ως αντισυνταγματικός.

Επεσήμανε δε ότι η αναφορά στην ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης επιχειρείται ψευδεπίγραφα μόνο και μόνο για να αντισταθμίσει τις εντυπώσεις που δημιούργησε η κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα και αναφέρθηκε στα εντυπωσιακά και σαφή επιχειρήματα της πανεπιστημιακής κοινότητας, σύμφωνα με τα οποία δεν υπάρχει καμία ενίσχυση και υποστήριξη του δημοσίου πανεπιστημίου ούτε με το παρόν νομοσχέδιο.

Ολόκληρη η ομιλία της Θ. Τζάκρη:

Το θέμα της αντισυνταγματικότητας του παρόντος νόμου είναι ένα ιστορικό περιστατικό συνταγματικής παράβασης που όμοιό του δεν υπάρχει στην ιστορία της χώρας. Να είστε βέβαιος ότι θα επανέλθουμε στην Ολομέλεια όπου θα καταθέσουμε ένσταση αντισυνταγματικότητας και θα κάνουμε το αυτονόητο δηλαδή θα αναδείξουμε ότι το νομοσχέδιο αυτό, ακόμη κι ως ψηφισμένος νόμος θα είναι ανίσχυρος γιατί είναι αντισυνταγματικός.

Η απροκάλυπτη παραβίαση του συντάγματος με νομικισμούς, παρα-αναγνώσεις και παρερμηνείες του σαφέστατου γράμματος του Συντάγματος είναι ακόμη μία απόδειξη της κρίσης του κράτους δικαίου στην διακυβέρνηση Μητσοτάκη.

Η αναφορά στην ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης επιχειρείται ψευδεπίγραφα μόνο για να αντισταθμίσει τις εντυπώσεις που δημιούργησε η κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα.

Δεν υπάρχει καμία ενίσχυση και υποστήριξη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Αντιθέτως υπάρχει συστηματική υπονόμευσή της και με το παρόν νομοσχέδιο, όπως υποστηρίζει άλλωστε και σύσσωμη η πανεπιστημιακή κοινότητα.

Συγκεκριμένα

Η πανεπιστημιακή κοινότητα λέει τα εξής εντυπωσιακά και σαφή:

Πρώτον: Ποια είναι η σχέση διδακτικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΔΕΠ) και φοιτητών. Δηλαδή σε πόσους φοιτητές αντιστοιχεί ένα μέλος ΔΕΠ, άλλως ένας δάσκαλός τους. Ποια είναι η αντίστοιχη αναλογία σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και της Αμερικής. Ακούστε είναι 1 καθηγητής για κάθε 13 φοιτητές στις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι 1 καθηγητής ανά 47 φοιτητές περίπου. Στην γειτονική Βουλγαρία μάλιστα είναι 1 προς 11. Αποτέλεσμα: η υποστελέχωση του ελληνικού πανεπιστημίου τα τελευταία 5 χρόνια οδηγεί στην κατάρρρευσή του διότι δεν προσλαμβάνετε κανέναν και όλο τούτο φαίνεται ότι είναι εσκεμμένο για να πριμοδοτηθεί το ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο ΙΕΚ.

Δεύτερον: Ποια είναι η αναλογία  μεταξύ διοικητικού προσωπικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα και φοιτητών; Εδώ η αναλογία είναι έτι δυσμενέστερη. Και αυτή η υποστελέχωση, η οποία είναι κραυγαλέα, οδηγεί στην καταβαράθρωση του ελληνικού πανεπιστημίου και στην αδυναμία υποστήριξης του ακαδημαϊκού έργου.

Να σημειωθεί επίσης ότι τα ανωτέρω δύο στοιχεία δεν εξαρτώνται από τις αποφάσεις του Πανεπιστημίου, αποτελούν αποφασιστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας. Επειδή τα τελευταία 5 χρόνια το Υπουργείο Παιδείας δεν προσλαμβάνει, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται η πλασματική εντύπωση ότι δεν πάει καλά το ελληνικό πανεπιστήμιο, σύμφωνα με τις διεθνείς κατατάξεις. Γιατί στις διεθνείς κατατάξεις οι ανωτέρω δύο κρίσιμες αναλογίες είναι οι πιο σημαντικές παράμετροι για την διεθνή κατάταξη των πανεπιστημίων.

Άρα η υποχρηματοδότηση δεν κάνει μόνο ζημιά στην λειτουργία του πανεπιστημίου, αλλά πλήττει και την διεθνή του εικόνα προφανώς υπέρ του ιδιωτικού Πανεπιστημίου που φέρνετε. Με αυτό τον τρόπο νοθεύετε και τον ανταγωνισμό που θα ήταν απαραίτητος μεταξύ του δημοσίου και του ιδιωτικού Πανεπιστημίου,  με αποτέλεσμα να μην λειτουργεί ούτε καν το επιχείρημα του υγιούς και αποτελεσματικού ανταγωνισμού μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού πανεπιστημίου.

Πάμε λοιπόν στην σκληρή πραγματικότητα. Επειδή επαίρεστε ότι θα δώσετε πολλά χρήματα στο δημόσιο Πανεπιστήμιο, θα σας θυμίσω ότι είμαστε στις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη σε φοιτητικές εστίες και ποιοτικά και ποσοτικά, ότι είμαστε στις τελευταίες χώρες του προηγμένου δυτικού κόσμου στις δαπάνες για έρευνα και ότι είμαστε στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης στην οικοδόμηση δικτύων συνεργασίας του Πανεπιστημίου και της αγοράς εργασίας, με αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με τους χαμηλούς μισθούς να έχουμε το μεγαλύτερο brain drain σε σχέση με τον πληθυσμό μας σε όλη την Ευρώπη. Αν δεν πολλαπλασιάσετε τα κονδύλια για την έρευνα κύριε Υπουργέ δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει διασύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά εργασίας ούτε πρόκειται να ανθίσουν καλές ιδέες που μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία καινοτόμων επιχειρήσεων.

Ιδίως για τα περιφερειακά πανεπιστήμια μας Αιγαίου και Θράκης έχω μία τελευταία παρατήρηση.

Τα περιφερειακά μας πανεπιστήμια δεν παράγουν μόνο ακαδημαϊκό έργο, αλλά έχουν και προφανή εθνική αποστολή.

Αυτή την εθνική αποστολή υπονομεύει το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Ο καθηγητής που θα πάρει τον διπλάσιο μισθό στην Πλατεία Συντάγματος από αυτόν που δίνετε στους καθηγητές στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα φύγει από το Περιφερειακό Πανεπιστήμιο. Και θα έρθει στην Πλατεία Συντάγματος που θα μαζευτούν όλα τα ιδιωτικά για να  υποδεχτεί την μαθητή με βάση εισαγωγής το 8 κι όχι το 18 όπως είναι ο μέσος όρος εισαγωγής  στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Και θα μαζευτούν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που φτιάχνετε μαθητές με το 8 και όχι με το 18 γιατί καταστρατηγείται η αρχή της αξιοκρατίας που εγγυώνται οι πανελλήνιες εξετάσεις. Και πως το κάνετε αυτό;

Ανοίγεται το παράθυρο σε όσους μαθητές οι γονείς τους έχουν αρκετά χρήματα να παρελάσουν από ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, να πάρουν χωρίς την δοκιμασία των πανελληνίων εξετάσεων ένα baccalaurean  και να εισέρχονται χωρίς καμία εξέταση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Τόσα χρόνια κυβερνήσατε στο παρελθόν και δεν τολμήσατε να προφέρεται την δυνατότητα εισαγωγής σε ελληνικό πανεπιστήμιο και με baccalaurean. Για κάποιο λόγο υπάρχουν οι πανελλαδικές εξετάσεις, στις οποίες σήμερα συμμετέχει η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων και εσείς τους δείχνετε το δρόμο της πλήρους αποφυγής των πανελληνίων εξετάσεων. Αν αυτός δεν είναι ταξικός διαχωρισμός, τότε τι είναι;

Άρα λοιπόν μιλάμε για ένα νομοσχέδιο σκληρά ταξικό, ένα νομοσχέδιο που θεμελιώνει ακόμη και στην ανώτατη παιδεία κερδοσκοπικές λογικές και εμπεδώνει στους νέους μας το αίσθημα ανισότητας στην ίδια τους την χώρα, στο ξεκίνημα της ζωής τους.

Για αυτό είμαστε αντίθετοι και θα παραμείνουμε αντίθετοι.

Και επειδή δεν θα έχετε καμία πλειοψηφία για να αναθεωρήσετε το Σύνταγμα στο μέλλον θα δώσουμε την μάχη στο κοινοβούλιο για να καταλάβουν όλες οι Ελληνίδες και οι Έλληνες για ποιο λόγο προσπαθείτε τώρα να δημιουργήσετε μη αναστρέψιμα τετελεσμένα». 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)