to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

8:13 | 27.02.2024

Κοινωνία

Χωρίς ταξί σήμερα και αύριο η Αττική

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι αυτοκινητιστές ταξί της Αθήνας, καθώς το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) αποφάσισε την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 27 και τις 28 Φεβρουαρίου, ένα χρόνο μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών


Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πραγματοποιεί σήμερα στην Αθήνα η Αστυνομία λόγω της πορείας διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιήσουν οδηγοί ταξί προς το Υπουργείο Μεταφορών. Οι οδηγοί ταξί αναμένεται να συγκεντρωθούν στην οδό Σπύρου Πάτση κατά τις 10:30 και στην συνέχεια θα κατευθυνθούν προς το Υπουργείο Μεταφορών.

Ειδικότερα, θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από την οδό Σπύρου Πάτση, όπου θα συγκεντρωθούν τα ΤΑΞΙ, και στη συνέχεια διαδοχικές ρυθμίσεις κυκλοφορίας στο δρομολόγιο μέσω της Λεωφόρου Αθηνών, Πλατεία Καραϊσκάκη, Μάρνη, Πατησίων, Λεωφόρου Αλεξάνδρας καθώς και στη Λεωφόρο Μεσογείων, μέχρι το Υπουργείο Μεταφορών.

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παραπάνω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση της κινητοποίησης. Σε περίπτωση εφαρμογής επιπλέον κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

Οι αυτοκινητιστές, οι οποίοι είχαν προχωρήσει πριν λίγους μήνες σε κινητοποιήσεις με αφορμή και το φορολογικό νομοσχέδιο, χαρακτηρίζουν «αιτία πολέμου» το οικονομικό μοντέλο που επέλεξε η κυβέρνηση και «έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στη χώρα μας».

Το διήμερο της νέας απεργίας που εξήγγειλαν θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση του κλάδου για την εναρμόνιση του καταστατικού του με όσα ορίζει η νομοθεσία, ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

**24ωρη απεργία: Πως θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς την Τετάρτη 28/2

Το ΣΑΤΑ καλεί όλους τους αυτοκινητιστές ταξί από όλη την Ελλάδα να συστρατευτούν συμμετέχοντας στην κινητοποίηση.

Τα βασικά αιτήματα του κλάδου είναι:

  • Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.

  • Απάντηση από την κυβέρνηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».

  • Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).

  • Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.

  • Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.

  • Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.

Σε ό,τι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών, το ΣΑΤΑ προτείνει:

  • Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.

  • Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.

  • Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.

  • Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.

  • Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.

  • Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.

  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

  • Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε στα οκτώ έτη.

«Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στην στασιμότητα. Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου», επισημαίνει το ΣΑΤΑ σε σχετική ανακοίνωση.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)