to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:54 | 10.03.2023

Πολιτική

Δημ. Βίτσας: Ο Μητσοτάκης να προσδιορίσει με ακρίβεια τις ευθύνες που αναλαμβάνει για το τραγικό δυστύχημα

Σημεία συνέντευξης του Δημήτρη Βίτσα, Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία, στον «FLASH 99,4 FM», στο «ACTION24 TV», καθώς και στον τηλεοπτικό σταθμό «ONE TV»


«Ο κ. Μητσοτάκης δεν αντέχει την ευθύνη»

«…Όλοι συμμετέχουμε σε αυτή τη συλλογική -  κοινωνική θλίψη που αφορά τις οικογένειες των ανθρώπων που σκοτώθηκαν αλλά  και των βαριά τραυματισμένων και κανείς δεν γνωρίζει  πως  αυτό  θα το ξεπεράσουν . Είναι  φανερό  ότι ο κος Μητσοτάκης δεν αντέχει την ευθύνη. Μας λέει γενικά ότι αναλαμβάνει την ευθύνη αλλά δεν λέει τι ακριβώς αναλαμβάνει. Και όταν λέει ότι αναλαμβάνει τις ευθύνες ολόκληρου του πολιτικού συστήματος, το κάνει ακόμα χειρότερο.  Απλά  διαχέει την ευθύνη και τίποτα παραπάνω.

Ένα πράγμα που δεν έχει ακόμα αναδειχθεί είναι η ευθύνη των δύο εταιριών οι οποίες μέσω του ανταγωνισμού τους, επιμήκυναν το χρόνο υλοποίησης της σύμβασης που υπεγράφη το 2014 (σύμβαση 717).

Όμως προκύπτει   το εύλογο ερώτημα:

-Τι ακριβώς έκανε ο ΟΣΕ όλο αυτό το διάστημα;

- Γιατί κάποιοι μιλούν  σαν ο ΟΣΕ να ξεκίνησε τη λειτουργία του το Φλεβάρη του ΄23 και τελείωσε με τη σύγκρουση των τρένων;

Η διορισμένη από το ΣΥΡΙΖΑ  διοίκηση του ΟΣΕ, παρέδωσε το 2019. Στο έγγραφο της παράδοσης αναφέρεται ρητώς ότι παραδόθηκε το 68% του έργου της τηλεματικής. Είναι φανερό ότι ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και η νέα διοίκηση του ΟΣΕ , δεν έκαναν τίποτα απολύτως  από εκεί και μετά.

Οι αρμόδιοι Τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σ. Παππάς και Γιαννούλης  που έχουν την ευθύνη του ΟΣΕ, έχουν επανειλημμένα βγει και έχουν κάνει τοποθετήσεις. Είναι άχαρο λοιπόν να εγκαλεί η ΝΔ στο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί ο κος Σπίρτζης  δεν βγαίνει να τοποθετηθεί.

Είναι αστείο κάποιοι να ισχυρίζονται ότι την ενδεχόμενη συμμετοχή του κ Κώστα Καραμανλή, θα την κρίνουν οι πολίτες των Σερρών και μόνο αυτοί, τη στιγμή που πρωτίστως αυτό θα έπρεπε να το κάνει  η δικαιοσύνη .  Αυτό για το οποίο ελέγχεται ο κος Καραμανλής είναι για το γεγονός ότι βγήκε μέσα στη Βουλή και κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για εθνική προδοσία επειδή αμφισβητούσαμε  την  κατάσταση και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων της χώρα μας.

Όποιον και να ρωτούσαμε σήμερα θα μας έλεγε ότι προέχει γρήγορα να ολοκληρωθεί το έργο της τηλεματικής και το υπολειπόμενο έργο που αφορά το σιδηρόδρομο και  να προσληφτούν περισσότεροι ελεγκτές και μηχανοδηγοί …».-

«Να προσδιορίσει με ακρίβεια ο κ. Μητσοτάκης τις ευθύνες που αναλαμβάνει για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών»

«…Νιώθω πολύ άσχημα, να έχουμε μια τέτοια εθνική τραγωδία και εμείς να συζητάμε για ποσοστά και δημοσκοπήσεις. Η γενική λογική που φαίνεται να κυριαρχεί είναι μια αναμενόμενη φθορά της ΝΔ και μια μετακίνηση ψηφοφόρων προς το ΄΄άκυρο΄΄, κάτι που δεν το θεωρώ θετικό. Αν κάποιος θέλει να συνεισφέρει στη λύση των ζητημάτων θα πρέπει να συμμετέχει και να ψηφίζει.

Ο κ. Μητσοτάκης, δύο φορές έχει πει ότι αναλαμβάνει την ευθύνη που του αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα, χωρίς να προσδιορίσει  για ποιες συγκεκριμένες ευθύνες πρόκειται. Έχει στα χέρια του και αυτός αλλά και ο κος Καραμανλής (για την ακρίβεια θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους.), την έκθεση της προηγούμενης  Διοίκησης του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία μιλά για περάτωση του έργου κατά 68%.

Και το ερώτημα που τίθεται αυτή τη στιγμή είναι:

-          Τι κάνει ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ ; Όπως φαίνεται μάλλον τίποτα.

-          Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο έργο που εξήγγειλε και ο κος Γεραπετρίτης;

Το πρόβλημα λοιπόν είναι ποια πολιτική ασκείται και ποια είναι η κατεύθυνση που δίνεται. Το τραγικό αυτό γεγονός , με τον πιο χυδαίο τρόπο έδειξε ότι δεν ήταν ασφαλείς οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας μας. Χρειάζεται λοιπόν οι κυβερνώντες να ακούν τους εργαζόμενους οι οποίοι δουλεύουν εκεί και  γνωρίζουν τα προβλήματα,  τους  επιστήμονες που εξειδικεύονται  σε αυτές, καθώς και να δρομολογούνται ταχύτερα οι όλες διαδικασίες. Στα τέλη του έτους θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 100% του έργου.

Απεδείχθη λανθασμένη η επιλογή να σπάσει ο παλιός ΟΣΕ σε τρία μέρη. Συγχρόνως ήρθε και η Τρόϊκα που απαιτούσε πιεστικά την πλήρη ιδιωτικοποίησή του. Εμείς αναγκαστήκαμε να υλοποιήσουμε τη συμφωνία του 2010 της κυβέρνησης Σαμαρά…».

«Η κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο αντανακλά τον τρόπο που οικοδομήθηκε το κράτος της δεξιάς»

«…Πρώτη φορά στα τελευταία 50 χρόνια που μετέχω στην πολιτική ζωή αυτής της δύσμοιρης  χώρας, βλέπω τέτοια κοινωνική θλίψη. Και αυτό απεδείχθη με τις τεράστιες συγκεντρώσεις αυτής της εβδομάδας και θα αποδειχθεί και την ερχόμενη Κυριακή.

Ας μας προσδιορίσει λοιπόν ο κος Μητσοτάκης για την ευθύνη που του αναλογεί, όπως ανέφερε στο  χθεσινό υπουργικό συμβούλιο.

Ποιος έλεγξε την πορεία υλοποίησης του έργου από τον Οκτώβριο 2019 και μετά;

Υπάρχει το πρακτικό παράδοσης από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ που μιλά για ποσοστό υλοποίησης του έργου κατά  68% επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.  Ας μας πει κάποιος από την κυβέρνηση τι ακριβώς έγινε στο επόμενο διάστημα μέχρι σήμερα;

Ο κος Καραμανλής παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας,  ή γιατί είχε λερωμένη τη φωλιά του;

Τους ρώτησε τους προηγούμενους πρωθυπουργούς της χώρας ο κος Μητσοτάκης, που φροντίζει στις αναφορές του να  αίρει  τις ευθύνες τους για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο;

Κάθισε να δει διαχρονικά τον τρόπο με τον οποίο οικοδομήθηκε  το κράτος της Δεξιάς και η έκφρασή του στην περίπτωση των σιδηροδρόμων;

Υπάρχει η δυνατότητα μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί το σύστημα , για να μπορέσουμε να ξαναμπούμε στο τρένο, έχοντας ήσυχο το κεφάλι μας. Άρα χρειάζονται γρήγορες προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού και ελπίζω οι εκλογές να αναδείξουν μια ικανή κυβέρνηση , αποφασισμένη να υλοποιήσει όποιους εκσυγχρονισμούς χρειάζεται ένα Ευρωπαϊκό κράτος σε όλους τους τομείς.

Μέχρι στιγμής ,είναι φανερό ότι η κυβέρνηση ακολουθεί λάθος πολιτική και ευνοεί  τους αυτοκινητόδρομους έναντι του σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο σε γενικές γραμμές είναι και απείρως πιο  ασφαλές μέσο μεταφοράς.

Υπάρχουν λοιπόν και άλλα ζητήματα στη δομή του κράτους, εκσυγχρονιστικού χαρακτήρα,  που θα πρέπει να υλοποιηθούν  για να προσεγγίσουμε και την υπόλοιπη Ευρώπη…».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)