to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:24 | 01.02.2023

Πολιτική

Ν. Φίλης, Π. Σκουρλέτης: Υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου υπέρ της «αγοράς των κολεγίων»

Με κοινή τους δήλωση ο τομεάρχης Παιδείας και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταγγέλλουν την αποσύνδεση της διδακτικης επάρκειας από τα πτυχία των σχολών που οδηγούν σε εργασία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Σε κοινή δήλωση προέβησαν ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Α’ Αθήνας, Νίκος Φίλης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος και βουλευτής Επικρατείας Πάνος Σκουρλέτης για τη διδακτική επάρκεια στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. 

Για υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου με όχημα και τη συρρίκνωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που συνδέονται με τα πτυχία μιλούν οι δύο βουλευτές. 

«Η αποειδίκευση της εργασίας και της επιστημονικής αναγνώρισης που προωθείται και από αυτή την ρύθμιση -καθώς η όποια αναγνώριση θα γίνεται μετά την κτήση του πτυχίου μετατρέποντας τον κάθε πτυχιούχο σε κυνηγό πιστοποιήσεων χωρίς σαφή επαγγελματικά δικαιώματα- αποτελεί κεντρική κυβερνητική στρατηγική και γίνεται ορατή και στην περίπτωση του ΠΔ στον χώρο των τεχνών. Αποτελεί όχημα ώστε μέσω της υποβάθμισης να γίνει πιο ελκυστική η αγορά των κολεγίων» αναφέρουν.

Μοναδική λύση αλλά και «απόλυτη ανάγκη [είναι] να παραμείνει σε όλους τους φοιτητές, των σχολών που οδηγούν σε εκπαιδευτική εργασία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το δικαίωμα κτήσης διδακτικής επάρκειας εντός του πτυχίου με την παρακολούθηση των αναγκαίων μαθημάτων και να ενισχυθεί αυτό το δικαίωμα με κάθε πρόσφορο μέσο» τονίζουν ο Ν. Φίλης και ο Π. Σκουρλέτης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των δύο βουλευτών:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ, με μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, στοχεύει στην υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου με όχημα και την συρρίκνωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που συνδέονται με τα πτυχία που αυτά παρέχουν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το άρθρο 99 του νόμου 4957/2022, που αποσυνδέει την άμεση κτήση διδακτικής επάρκειας σε πλήθος σχολών (Μαθηματικό, Φυσικό, Φιλοσοφική, Οικονομικά κ.α.) με την απόκτηση του πτυχίου.

Η αποειδίκευση της εργασίας και της επιστημονικής αναγνώρισης που προωθείται και από αυτή την ρύθμιση -καθώς η όποια αναγνώριση θα γίνεται μετά την κτήση του πτυχίου μετατρέποντας τον κάθε πτυχιούχο σε κυνηγό πιστοποιήσεων χωρίς σαφή επαγγελματικά δικαιώματα- αποτελεί κεντρική κυβερνητική στρατηγική και γίνεται ορατή και στην περίπτωση του ΠΔ στον χώρο των τεχνών. Αποτελεί όχημα ώστε μέσω της υποβάθμισης να γίνει πιο ελκυστική η αγορά των κολεγίων.

Απάντηση στη λογική υποβάθμισης της αγοράς είναι η ουσιαστική στήριξη του Δημόσιου Πανεπιστημίου και η μεγαλύτερη δυνατότητα ένταξης και συμμετοχής των αποφοίτων του Λυκείου σε αυτό, ώστε συνολικά να ενισχύεται ο αποκλειστικά δωρεάν και δημόσιος χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Είναι απόλυτη ανάγκη να παραμείνει σε όλους τους φοιτητές, των σχολών που οδηγούν σε εκπαιδευτική εργασία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το δικαίωμα κτήσης διδακτικής επάρκειας εντός του πτυχίου με την παρακολούθηση των αναγκαίων μαθημάτων και να ενισχυθεί αυτό το δικαίωμα με κάθε πρόσφορο μέσο. Επίσης να παρασχεθεί η δυνατότητα και σε πτυχιούχους να αιτηθούν το δικαίωμα εξέτασης σε αυτά τα μαθήματα (Παιδαγωγική Επιστήμη, εκπαιδευτικός σχεδιασμός, οικονομία της εκπαίδευσης κ.α.) ώστε να ισχυροποιηθούν τα πτυχία τους.

Η αναστολή της εφαρμογής των διατάξεων του προαναφερόμενου Νόμου, όπως έχουν ήδη τονίσει συνδικαλιστικοί και επιστημονικοί φορείς φοιτητών και διδασκόντων στα Πανεπιστήμια, πρέπει άμεσα να εφαρμοστεί και να εκκινήσει ένας ουσιαστικός διάλογος για την ουσιαστικότερη και πληρέστερη διδακτική και παιδαγωγική προετοιμασία των φοιτητών για την άσκηση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)