to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:26 | 27.07.2022

Πολιτική

Σ. Βαρδάκης: Οι χειρισμοί του Υπουργείου σε ζητήματα υποδομών αποδεικνύουν την αναξιοπιστία της Κυβέρνησης

Την πορεία υλοποίησης του Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Καρτερού, έθεσε επί τάπητος, στα πλαίσια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης, ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Σωκράτης Βαρδάκης, προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.


Ο κ. Βαρδάκης επεσήμανε ότι, ο Α/Κ Καρτερού αναμένεται να εξυπηρετήσει περίπου 40.000, που θα γίνουν 100.000 με τη λειτουργία του νέου Αεροδρομίου, κατοίκους, επαγγελματίες και επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι διέρχονται καθημερινά από το σημείο αυτό του ΒΟΑΚ. Επιπρόσθετα η κατασκευή του έργου θα βελτιώσει αδιαμφισβήτητα και την οδική ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.

Σημείωσε μάλιστα ότι ενώ οι μελέτες του έργου έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχει η απαιτούμενη ωριμότητά του, δεν έχει υπάρξει ακόμα η έγκριση της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη δημοπράτηση του έργου.

Κάνοντας μια αναδρομή, ο κ. Βαρδάκης τόνισε ότι το 2016 είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ Δημάρχου Χερσονήσου, φορέων της περιοχής. στο Υπουργείο Υποδομών, παρουσία του Υπουργού, του γενικού γραμματέα και όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιακών παραγόντων, με την διεύθυνση οδικών υποδομών να εκφράζει σοβαρές αντιρρήσεις για προϋπάρχουσα μελέτη, η οποία και διορθώθηκε, βάσει των αντιρρήσεων της Διεύθυνσης μελετών.

  • Στις 26/7/2017 το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης διατύπωσε Σύμφωνη Γνώμη για την ανανέωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου με την επισήμανση για θέματα της τροποποίησης της ΑΕΠΟ να γνωμοδοτήσει η αρμόδια Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου.
  • Στις 11/9/2017 η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος αποστέλλει στην Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, με κοινοποίηση ΟΑΚ και πρωτόκολλο 37952/11/09/2017 την πράξη του ΚΕΣΠΑ και ζητάει την άμεση γνωμοδότηση επί του θέματος.
  • Στις 26/09/2017 η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών αποστέλλει στην ΔΙΠΑ έγγραφο στο οποίο δηλώνει ότι για την μελέτη Α/Κ Καρτερού (θέματα της τροποποίησης της ΑΕΠΟ), Προϊσταμένη αρχή και Διευθύνουσα υπηρεσία είναι ο ΟΑΚ.
  • Στις 1/12/2017 ο ΟΑΚ στέλνει τις απόψεις του ως προϊσταμένη αρχή και διευθύνουσα υπηρεσία και τις θέσεις του για την ασφάλεια και τα πλεονεκτήματα της τεχνικής λύσης που προτείνει η μελέτη.

Η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών ήρε τις επιφυλάξεις της επί της τεχνικής λύσης, έδωσε την απαιτούμενη άδεια, όπως επίσης έδωσε την άδεια και η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, ενώ έχει εγκριθεί και η Μελέτη περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ήδη από τον 12/2016.

«Αυτές είναι μολυβιές στο χάρτη;

Τμήμα του ΒΟΑΚ είναι

Γονατογραφήματα ήταν η Αγία Πελαγία, τμήμα του ΒΟΑΚ με δεκάδες θύματα, που ξεκίνησε και τελείωσε μέσα στη δική μας τετραετία;», ανέφερε ο κ. Βαρδάκης στηλιτεύοντας παράλληλα,  την επιλογή της Κυβέρνησης να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων την εργασία δεκάδων επιστημόνων.

Το 2020 είχε γίνει συγκεκριμένη πρόταση ένταξης του έργου στο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας. 2+3 εκατομμύρια, με εισήγηση της Διεύθυνσης προϋπολογισμού του Υπουργείου.

Ο κ. Βαρδάκης έθεσε το βασικό ερώτημα γιατί το Υπουργείο δεν εφαρμόζει εδώ και τρία χρόνια τώρα την ωριμότατη μελέτη, την στιγμή μάλιστα που υπάρχει ρητή δέσμευση της περιφέρειας Κρήτης για χρηματοδότηση αν υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Υποδομών.

Ο κ. Βαρδάκης αναφέρθηκε στην λανθασμένη απόφαση της Κυβέρνησης να θέσει σε διαβούλευση τον σχεδιασμό τμήματος του ΒΟΑΚ, του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη, μέχρι τέλος Αυγούστου, εν μέσω θέρους και διακοπών

«Ο κόσμος Κύριε Υπουργέ μας ψηφίζει, μας στέλνει στο Κοινοβούλιο για να τον εκπροσωπήσουμε, να λύνουμε τα προβλήματα και όχι να τα επιδεινώνουμε.

Αν επιτέλους δεν συνειδητοποιήσουμε, ότι παρά τις διαφωνίες μας, τις πολιτικές, τις ιδεολογικές, πρέπει να συνεργαζόμαστε για μείζονος σημασίας προβλήματα της κοινωνίας, μαύρη  μας μοίρα.

Αν δεν αφουγκραζόμαστε την κοινωνία, η αποτυχία είναι δεδομένη.

Οι λύσεις που προτείνετε, δεν εξυπηρετούν, αντί να λύσουν το πρόβλημα θα το επιδεινώσουν.

θα περιμένουμε άλλα 10 χρόνια και θα είναι όμηροι κάποιων συμφερόντων 40.000 πολίτες.

Κάνατε Σλόγκαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σας παρέδωσε μόνο γονατογραφήματα για τον ΒΟΑΚ, όταν μετά από τρία χρόνια παρουσιάσατε χθες σχεδόν την ίδια μεθοδολογία που είχε προτείνει και μελετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Με μια διαφορά διπλασιασμού του κόστους ΝΕΑΠΟΛΗ Αγ. Νικόλαος με έκπτωση μόλις 7,1 % και διόδια.» τόνισε ο κ. Βαρδάκης, ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του».

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)