to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

22:15 | 16.07.2022

Πολιτισμός

«Βιαστής είναι»: Μπαράζ διαμαρτυριών για Λιγνάδη - Απίστευτη ανακοίνωση Μενδώνη

Μετά την μικρή Επίδαυρο και άλλα θέατρα, ήρθε η σειρά της Επιδαύρου απόψε να στείλει ηχηρό μήνυμα ενάντια στην απόφαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου να έχει αναστέλλουσα δύναμη η έκτιση της 12ετούς ποινής του Δημήτρη Λιγνάδη, που κρίθηκε ένοχος για κατά συρροή βιασμούς δύο ανηλίκων χωρίς ελαφρυντικά - Απίστευτη ανακοίνωση από το Υπ. Πολιτισμού που χαρακτηρίζει τις διαμαρτυρίες υποκεινούμενες από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Πριν ξεκινήσουν οι «Πέρσες» του Αισχύλου στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο, πολίτες άνοιξαν πανό, που έγραφε «Βιαστής είναι», με το κοινό να ξεσπά σε χειροκροτήματα. Ο σκηνοθέτης της παράστασης ήταν ανάμεσα στους ανθρώπους του καλλιτεχνικού κόσμου, που είχαν εκφράσει την αγανάκτισή τους για την αποφυλάκιση του τέως διευθυντή του Εθνικού. «Το δικαστήριο έκρινε ότι είναι βιαστής. Το ίδιο δικαστήριο του δίνει το ελεύθερο να είναι βιαστής» είχε γράψει σε ανάρτησή του.

Για τα όσα συνέβησαν νωρίτερα στη Καλαμάτα γράφει το kalamatajournal.gr:

Υπάρχουν καλλιτέχνες που δεν συμβιβάζονται και χθες το βράδυ, στην πρεμιέρα του 28ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας παρουσίασαν πανό με το μήνυμα “Rapists must be in jail” (οι βιαστές πρέπει να είναι στη φυλακή) προφανώς αναφερόμενο στην αποφυλάκιση του Δημήτρη Λιγνάδη μόλις το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για βιασμούς ανηλίκων.

Όμως στο κοινό δεν ήταν ούτε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, ούτε ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, που είχαν πληροφορηθεί ότι κάτι ετοιμαζόταν σχετικά με την υπόθεση Λιγνάδη και έφυγαν από το Μέγαρο Χορού όταν ξεκινούσε η παράσταση…

Την κίνηση αυτή των καλλιτεχνών καθώς και την αποχώρηση της υπουργού και του υφυπουργού σχολίασε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Χαρίτσης, που παρακολούθησε την παράσταση: “Εκπληκτική έναρξη στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας απόψε με την συγκλονιστική παράσταση Triptych της βελγικής ομάδας PEEPING TOM.

Η κ. Μενδώνη, παρ'ότι βρισκόταν στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, επέλεξε να αποχωρήσει ελάχιστα λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης. Μάλλον, μετά και τις τελευταίες νοσηρές εξελίξεις, δεν θα ένιωθε και πολύ άνετα μεταξύ των εκατοντάδων θεατών.

Με το πανό που σήκωσαν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες στο τέλος της παράστασης και που προφανώς αποθεώθηκαν από το κοινό,  δικαίωσαν την απόφαση της…”.

Στη Μικρή Επίδαυρο

Δεν ήταν όμως μόνο στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που οι καλλιτέχνες δεν σιώπησαν: Ηθοποιοί που συμμετείχαν στην παράσταση «Ρίζες από βαμβάκι», της Κάλλιας Παπαδάκη, ανέγνωσαν την ανακοίνωση του ΣΕΗ για την αποφυλάκιση Λιγνάδη. Το Κείμενο διάβασε ο ηθοποιός Χάρης Τζωρτζάκης:

Στην Τίρυνθα

Στην πρεμιέρα του θεατρικού έργου "Η Ανατολή" σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στον αρχαιολογικό χώρο της Τίρυνθας στο Ναύπλιο στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», ο ηθοποιός της παράστασης Μιχάλης Τιτόπουλος εκπροσωπώντας όλους τους ηθοποιούς της παράστασης, διάβασε την ανακοίνωση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών για την απόφαση αποφυλάκισης του Δημήτρη Λιγνάδη και καταχειροκροτήθηκε από τους θεατές.

«Θέλουμε ο ήλιος να πάψει επιτέλους να είναι νοητός. Είμαστε με τα θύματα. Ο ένοχος για δύο βιασμούς παιδιών Δημήτρης Λιγνάδης να παραμείνει στη φυλακή» κατέληξε ο Μιχάλης Τιτόπουλος.

Νάσος Ηλιόπουλος: Δεν χρειαζόταν να φύγει, ας έβγαζε δικό της πανό που θα 'γραφε «τον κάλυψα όσο μπορούσα»

«Η κυρία Μενδώνη δεν χρειαζόταν να φύγει άρον άρον από την παράσταση στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, για να μην βρεθεί αντιμέτωπη με το σύνθημα της βελγικής καλλιτεχνικής ομάδας Peeping Tom: "οι βιαστές πρέπει να είναι φυλακή"», σημειώνει  ο Νάσος Ηλιόπουλος, αναφερόμενος στο συμβάν το βράδυ της Παρασκευής ση μεσσηνιακή πόλη, και επισημαίνει σκωπτικά:

Η κ. Μενδώνη πορούσε απλά να σηκώσει το δικό της πανό: «τον διόρισα δίχως διαγωνισμό, τον κάλυψα όσο μπορούσα, αμφισβήτησα τα θύματα και τώρα απλά κάνω την ανήξερη». Η κυβέρνηση είναι έκθετη και η κα Μενδώνη συμμέτοχη σε μια πρωτοφανή υπόθεση συγκάλυψης.

Η ανακοίνωση που  διαβάστηκε στην Τίρυνθα

«Είμαστε ζώντες και παρόντες σε ένα έγκλημα.

Σε ένα έγκλημα που αποδεικνύει ότι η εξουσία, το χρήμα, οι δημόσιες σχέσεις και οι ισχυροί φίλοι είναι πάνω από την Δικαιοσύνη.


Η Δικαιοσύνη είναι επιλεκτική, προκατειλημμένη και προστατεύει τους δυνατούς αυτής της γης, σκορπώντας με την απόφασή της φόβο σε αυτές και αυτούς που είχαν το θάρρος να μιλήσουν, αλλά και σε όλους και όλες μας.

Είμαστε βαθιά οργισμένοι, απογοητευμένοι και τρομαγμένοι από την χθεσινή απόφαση του ΜΟΔ για αναστολή φυλάκισης του πρωτοδίκως ενόχου για 2 βιασμούς ανηλίκων, Δημήτρη Λιγνάδη.

Είμαστε τραυματισμένοι.

Αδυνατούμε να αντιληφθούμε πώς είναι δυνατόν κάποιος που προφυλακίστηκε, γιατί υπήρχαν ενδείξεις για κατά συρροή βιασμό, να απελευθερώνεται όταν πλέον ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ πως έχει τελέσει δύο βιασμούς.

Αδυνατούμε να βρούμε ανάλογο περιστατικό, πλέον της δεκαετούς κάθειρξης, που έχει πάρει αναστολή. Έτσι απλά.

Αδυνατούμε να αντιληφθούμε πώς ο «επικίνδυνος» κατά Μενδωνη άνθρωπος, που την «εξαπάτησε με την υποκριτική του τέχνη» αξιολογείται από την Πρόεδρο Παναγιώτα Γιούπη ως μη επικίνδυνος για τέλεση νέου αδικήματος μέχρι την έφεση!

Και πώς, πλέον, αυτός ο άνθρωπος θα κυκλοφορεί ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ανάμεσά μας, δίπλα στα πρώην θύματά του και σε απροστάτευτα και αντικειμενικά αδύνατο να ενημερωθούν σχετικά με την υπόθεση ανήλικα από άλλες χώρες.

Δεν ξεχνούμε όμως πως αυτή η καταφανής καταπάτηση όχι μόνο του κοινού περί δικαίου αισθήματος της κοινωνίας, αλλά του ίδιου του θεσμού της Δικαιοσύνης, είναι συνέχεια σε μια σειρά αποφάσεων που τεντώνουν τους νόμους μόνο εκεί που συμφέρει: στους δολοφόνους του Ζακ, τον Ε. Κορκονέα, τον Π. Φιλιππίδη. Έπεται συνέχεια άραγε με τις εφέσεις της Χρυσής Αυγής;

Όμως δεν φοβόμαστε.

Παρότι, προσωρινά λυγίζουμε, βλέποντας το άδικο να μας καταπατά, παίρνουμε θάρρος και διαπιστώνουμε την ουσία:

Ο Δημήτρης Λιγνάδης είναι πρωτοδίκως ένοχος για 2 βιασμούς ανηλίκων.

Αυτός, ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, καθηγητής στο Αρσάκειο και την δραματική σχολή του Εθνικού θεάτρου, που υπουργικά συμβούλια παρακολουθούσαν τις παραστάσεις του και ο Πρωθυπουργός έπαιρνε ελικόπτερα από την Αντίπαρο για να παρευρεθεί στην πρεμιέρα του, καταδικάστηκε για την ειδεχθή συμπεριφορά του στα πιο τρυφερά μέλη της κοινωνίας μας.

Και όχι γιατί στήθηκε μια σκευωρία, μια πολιτική συνωμοσία, μια ιδιοτελώς υποκινούμενη εκδίκηση: όλη η γραμμή υπεράσπισης, αλλά και οι ισχυρισμοί του ίδιου κατέρρευσαν πανηγυρικά.

Παίρνουμε θάρρος, λοιπόν, γιατί όσο κι αν λοιδορηθήκαμε, ξέρουμε πως κάναμε αυτό που έπρεπε. Σταθήκαμε εξ’ αρχής πλάι στα θύματα, εξαντλήσαμε όλα τα μέσα που είχαμε και προσκαλέσαμε όλες, όλους και όλα να μιλήσουν και να μην φοβηθούν.

Το ίδιο, λοιπόν, θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Όσο κι αν συντονισμένες οι κατ’ επίφαση διακριτές εξουσίες κάνουν τα πάντα για να ανατρέψουν τον χείμαρρο του metoo, τώρα που καταλαβαίνουν ότι χτυπάει τα δικά τους παιδιά, εμείς θα συνεχίσουμε να καλούμε σε συλλογικές διαδικασίες και επώνυμες καταγγελίες παραβιαστικών συμπεριφορών.

Η απελευθέρωση του Δημήτρη Λιγνάδη είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη ότι δεν ζούμε πια σε κράτος δικαίου. Είναι η απόδειξη της εκδίκησης της σάπιας αστικής εξουσίας που εκπροσωπεί η κυβέρνηση απέναντι σε όποιον τολμάει να καταγγείλει τα εγκλήματα των δικών της παιδιών. Την ίδια ώρα που αφήνει τον Γιάννη Μιχαηλίδη να αργοπεθαίνει μετά από 52 ημέρες απεργίας πείνας για τους ίδιους ακριβώς εκδικητικούς λόγους, διαχωρίζοντας καταφανώς τους πολίτες σε α’ και β’ κατηγορίας.

Δεν θα μας φιμώσετε, δεν θα μας λυγίσετε, θα μας βρείτε εκεί που ήμασταν πάντα. Απέναντι στη σάπια εξουσία σας, μαζί με τα θύματα, μαζί με τους αδύναμους, μαζί με αυτό που ορίζει η πραγματική Δικαιοσύνη και η Δημοκρατία!

Το οφείλουμε στους εαυτούς μας, αλλά κυρίως στους στους Νίκο Σ., Α., Π., Σ., Β. και τους μάρτυρες στη δίκη, που έμπρακτα δε φοβήθηκαν και ΜΙΛΗΣΑΝ ΔΥΝΑΤΆ, όπως είπε και ο εισαγγελέας στην αγόρευση του».

Τι απαντά η Μενδώνη

 Αποχώρησαν Μενδώνη, Γιατρομανωλάκης -  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΘΑΡΡΟΣ

Στην απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού να μην παραστεί στην πρεμιέρα του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, αναφέρεται ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.

"Ήταν απολύτως συνειδητή επιλογή, προκειμένου να μη νομιμοποιήσει με την παρουσία της την εργαλειοποίηση του Πολιτισμού", σημειώνει για την απόφαση αυτή το ΥΠΠΟΑ. Και προσθέτει: "Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να μετατρέψει τις θεατρικές σκηνές σε λαϊκά δικαστήρια. Σε αυτόν τον κατήφορο δεν πρόκειται να τους ακολουθήσουμε".

Το να καταδικάζει ο κόσμος της τέχνης έναν βιαστή, να θέλει να καθαρίσει το επάγγελμα από κακοποιητικές και αποκρουστικές συμπεριφορές προσώπων που για χρόνια θωπεύονταν με την εξουσία για την κ. Μενδώνη -σύμφωνα με την ανακοίνωση- είναι εργαλειοποίηση του πολιτισμού. Ενώ η δημόσια αποδοκιμασία της αναστολής της ποινής ενός καταδικασμένου βιαστή ανηλίκων συνιστά λαϊκό δικαστήριο που προκαλεί μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Θα προτιμούσε η ηγεσία του Υπουργείου να παριστάνει ο κόσμος της τέχνης οτι δε γνωρίζει τίποτα; Να παραστήσει η κοινωνία ότι είναι λογικό να απελευθερώντεται ένας καταδικασμένος βιαστής;

Με πληροφορίες από Kalamata Journal, ΑΠΕ-ΜΠΕ και Αυγή

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)