Τις έντονες αντιδράσεις των λιμενεργατών έχει προκαλέσει ο τραυματισμός ενός 38χρονου συναδέλφου τους τα ξημερώματα της Πέμπτης, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά της Cosco στο Νέο Ικόνιο.
Ο λιμενεργάτης, που μετά τον τραυματισμό του έχει μεταφερθεί σε ιδιωτικό θεραπευτήριο, έπεσε από ύψος κατά τη διάρκεια εργασιών σε φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα ΙΙΙ της κινεζικής εταιρείας.
Το σωματείο της ΕΝΕΔΕΠ που ζητά μέτρα ασφάλειας και υγιεινής, κήρυξε στάση εργασίας έως τις 12 τα μεσάνυχτα. Το απόγευμα οι λιμενεργάτες θα συνεδριάσουν εκ νέου προκειμένου να αποφασίσουν την περαιτέρω στάση τους.
«Σήμερα που είναι παγκόσμια ημέρα υγιεινής και Ασφάλειας την 'γιορτάζουμε' με ένα συνάδελφο μας να έχει σακατευτεί μετά από πτώση από 12 μέτρα ύψος, διότι το καράβι που εργαζόταν είχε σάπια ρέλια (προστατευτικάκάγκελα). Είναι ευθύνη της εργοδοσίας όλα αυτά τα χρόνια να γίνεται έλεγχος στα καράβια κάτι που όμως δεν συμβαίνει ποτέ» αναφέρει το σωματείο της ΕΝΕΔΕΠ.
Μιλώντας στη γενική συνέλευση ο Μάρκος Μπεκρής, πρόεδρος του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, ανέφερε ότι αυτό το χάλι εδώ και 13 χρόνια τώρα με νεκρούς, σακατεμένους συναδέλφους και επαγγελματικές ασθένειες πρέπει να σταματήσει.
Επεσήμανε ότι στις 6 Μάη, καταληκτική ημερομηνία που η COSCO θα δώσει την τελική της πρόταση, εάν αυτή δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα που προβάλλουν οι εργαζόμενοι μέσα από τις συλλογικές τους διαδικασίες και το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ, «τότε το λιμάνι δεν πρόκειται να ξαναλειτουργήσει».
Αντιπροσωπεία της ΕΝΕΔΕΠ σε συνάντηση που είχε το πρωί με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, έθεσε εκ νέου το θέμα της ασφάλειας των εργαζομένων ενώ ζήτησαν να ενταχθούν όλοι οι εργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα, να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να συμπεριλαμβάνει τις προσαυξήσεις των νυχτερινών, αργιών και Σαββατοκύριακων και όλοι οι εργαζόμενοι να γίνουν πλήρους απασχόλησης.
Η εργολαβική εταιρεία DPort Services (η οποία διαχειρίζεται το προσωπικό για λογαριασμό της Cosco) και οι συνεργαζόμενες εταιρείες στη διαχείριση λιμενικών υπηρεσιών στον ΣΕΠ με ανακοίνωσή τους, τόνισαν ότι βρίσκονται από την πρώτη στιγμή δίπλα στον εργαζόμενο και την οικογένεια του, ενώ πρόσθεσαν ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του ατυχήματος.
Προανάκριση διενεργείται από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά για τον τραυματισμός του λιμενεργάτη στο Νέο Ικόνιο Κερατσινίου.
photo 902.gr
Η Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματικιβωτίων στις Προβλήτες του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ) καταγγέλλει πως δεν είχε προηγηθεί κανένας έλεγχος ασφαλείας στο πλοίο.
photo 902.gr
Αντίδραση των τμημάτων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το νέο εργατικό ατύχημα
Στην κοινή ανακοίνωση των τμημάτων αποτυπώνονται οι ευχές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για πλήρη ανάρρωση του τραυματία λιμενεργάτη στο container terminal της ΣΕΠ/Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, το αίτημα για πλήρη διερεύνηση των αιτιών του εργατικού ατυχήματος, καθώς και η στήριξη στις διεκδικήσεις των λιμενεργατών.
Τονίζεται μεταξύ άλλων:
«Έξι μήνες μετά και παρόλες τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τις υποσχέσεις ΣΕΠ/Cosco και κυβέρνησης, ελάχιστα φαίνεται ότι έχουν βελτιωθεί. Οι αιτίες παραμένουν οι ίδιες, ίδιοι παραμένουν και οι υπεύθυνοι.
Πρέπει να διερευνηθούν οι συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν άμεσα οι ευθύνες.
Πρέπει παράλληλα να αντιμετωπιστούν οι αιτίες του κακού για να μην υπάρξει άλλο τέτοιο δυστύχημα ή ατύχημα.Συγκεκριμένα:
· Να σταματήσουν οι υπεργολαβίες. Οι εργαζόμενοι να προσληφθούν απευθείας από την ΣΕΠ/Cosco με συμβάσεις πλήρους εργασίας
· Να συμφωνηθεί Γενικός Κανονισμός Προσωπικού με τους εκπροσώπους των εργαζομένων που να οριοθετεί και να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας στο τέρμιναλ
· Να λειτουργήσει Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εργαζομένων
· Η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να επιτελέσουν το ρόλο τους που είναι η προστασία των εργαζομένων από την εργοδοτική αυθαιρεσία»
Διαβάστε εδώ αναλυτικά τη δήλωση των Τμ. Ναυτιλίας και Τμ. Εργατικής Πολιτικής
___________
Πηγές: 902.gr, avgi.gr, υπ. Ναυτιλίας