to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

19:29 | 23.02.2022

Πολιτική

Ό. Γεροβασίλη: Αλλεργική στη στήριξη της κοινωνικής πλειοψηφίας η κυβέρνηση Μητσοτάκη

«Η κυβέρνηση της ΝΔ στις πολλαπλές κρίσεις που ήρθε να αντιμετωπίσει απέτυχε. Δεν κυβερνά η αντιπολίτευση. Δεν αποφασίζει μέτρα η αντιπολίτευση. Οι πολίτες περιμένουν βοήθεια από την κυβέρνηση. Και αυτή η βοήθεια κινείται μεταξύ ανυπαρξίας, αποσπασματικότητας, κοροϊδίας και ταξικής μεροληψίας. » ανέφερε σε συνέντευξη της η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στον ΣΚΑΪ και στον Α. Πορτοσάλτε


Τα βασικά σημεία στα οποία στάθηκε η κ. Γεροβασίλη

Ιδεολογική και απολύτως συνειδητή η επιλογή της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να μη στηρίξει το ΕΣΥ-Κανένας εφησυχασμός, καμία κανονικότητα!

Σύμφωνα με την μελέτη των Τσιόδρα-Λύτρα Θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει χιλιάδες θανάτους εάν είχαμε ενισχύσει έγκαιρα το σύστημα υγείας κάτι το οποίο εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα.

Η πολιτική οφείλει να υπακούει στα επιστημονικά δεδομένα. Δεν είναι σε θέση ούτε να τα αμφισβητήσει ούτε να θέσει νέα. Η κυβέρνηση όμως δεν τα έλαβε υπόψη της με αποτέλεσμα οι ιδεολογικές της θέσεις, οι ιδεοληψίες της να χρωματίζουν τις πολιτικές αποφάσεις της και άρα, να μην ενισχύσει το δημόσιο σύστημα υγείας όσο χρειαζόταν για να ανταποκριθεί σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.

Η πανδημία δεν τελείωσε. Δεν τελειώνει ούτε με ευχές ούτε επειδή το επιθυμούμε. Αυτά που λέγονται για χαλάρωση και δήθεν κανονικότητα δεν ισχύουν. Δεν επιτρέπεται κανένας εφησυχασμός. Δεν γυρνάμε στην κανονικότητα. Εισερχόμαστε σε μία νέα πραγματικότητα.

Χαμηλά στη λίστα πολιτικών προτεραιοτήτων της κυβέρνησης ΝΔ  η μείωση του  Ε.Φ. Κ. στα καύσιμα- Ψηλά, οι απευθείας αναθέσεις

Σήμερα, εξαιτίας της χρηστής διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση διαθέτει μαξιλάρι λόγω του οποίου μπόρεσε να κινηθεί αυτοδύναμα στις αγορές και να δανειστεί με χαμηλά επιτόκια. Με τα υπάρχοντα δεδομένα λοιπόν και την χαλάρωση των δημοσιονομικών περιορισμών από την ΕΕ για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης και δεδομένης της επέλασης της κρίσης ακρίβειας, βεβαίως και είναι σε θέση να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Όμως δεν το επέλεξε. Γιατί δεν αποτελεί ιδεολογική προτεραιότητά της. Και αυτό το γεγονός αποτελεί το φίλτρο πίσω από την άσκηση πολιτικής της: Ας μιλήσουμε για τα 7 δις απευθείας αναθέσεων εκ των οποίων μόνο μερικά εκατομμύρια εξ αυτών είναι για την πανδημία. Ας μιλήσουμε και για τα επιπλέον εξοπλιστικά-έκπληξη ενόσω η κοινωνία χειμάζεται από την οικονομική και υγειονομική κρίση

Όταν οι ιδεολογικές προτεραιότητες της κυβέρνησης συνδυάζονται με τη δομική αδυναμία πρόβλεψης που την χαρακτηρίζει,  το μίγμα πολιτικής γίνεται καταστροφικό για την κοινωνική πλειοψηφία

Στο αλφάβητο της ψυχιατρικής, στο οποίο εισάγονται οι φοιτητές ιατρικής, μαθαίνουν ότι καθοριστικό στοιχείο μίας ώριμης προσωπικότητας είναι η πρόβλεψη. Και, όσο επιτρέπεται ένας χάριν λόγου τέτοιος παραλληλισμός,  είναι πασιφανές ότι η χώρα πληρώνει ακριβά αυτή την αδυναμία πρόβλεψης  της «συλλογικής προσωπικότητας» της κυβέρνησης.

Εδώ και ένα χρόνο ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει επισημάνει το επερχόμενο κύμα ακρίβειας. Συγκεκριμένα το έκανε από τον Μάιο του 20. Το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου το φέραμε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση. Το Σεπτέμβριο του 20 ήρθε ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ και μας μίλησε για μικρή και παροδική κρίση η οποία θα τελείωνε το α’ τρίμηνο του 2022. Στη βάση αυτής της αδυναμίας πρόβλεψης και της ελαφρότητας που τη συνοδεύει καταρτίστηκε ο προϋπολογισμός, χωρίς να εμπεριέχει τον πληθωρισμό. Σημειωτέον ότι σήμερα κινείται στο δυσθεώρητο μέγεθος 6,2%.  Η γενικευμένη κρίση δεν αποτελεί δικαιολογία για τις «ειδικές» εκτιμήσεις της κυβέρνησης, γιατί άλλες χώρες ακολούθησαν διαφορετικές τακτικές, άρα δεν βρίσκονται -ως προς το μέγεθος του πληθωρισμού- στην δική μας τραγική κατάσταση. Το δυστύχημα είναι ότι πρόσφατη πρόβλεψη που άκουσα μιλά για +2% αύξηση του πληθωρισμού. Θλιβερός πρωταθλητισμός της χώρας μας.

Αδιαπραγμάτευτη θέση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ο δημόσιος έλεγχος των κοινωνικών αγαθών, όπως η ενέργεια και η ύδρευση

Η επιλογή της κυβέρνησης να εκχωρήσει την ΔΕΗ αφού την δυσφήμησε αρκετά (ως πάγια επικοινωνιακή της τακτική) συμβαδίζει βεβαίως με την ιδεολογία της όμως είναι απολύτως κατακριτέα. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπερασπίζεται, αδιαπραγμάτευτα, το δημόσιο έλεγχο των βασικών κοινωνικών αγαθών, είτε μιλάμε για ενέργεια, είτε για ύδρευση.  Και για τούτο, υπάρχουν πρακτικές εντός ευρωπαϊκού δικαίου, εφαρμοσμένες και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες το διασφαλίζουν, προστατεύοντας έτσι τους πολίτες.  Αυτός είναι ο στόχος μας και προς αυτό εργαζόμαστε.

Πάνω στην κυβερνητική αδυναμία σχεδιασμού και στο ενεργειακό χτυπά και η ουκρανική κρίση - Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζητά άμεση ενεργοποίηση όλων των συμφωνιών πλαίσιο ώστε να εξασφαλιστεί επάρκεια φυσικού αερίου

Προχώρησε  σε πράσινο δάνειο 1,6 δις για να σταματήσουν οι λιγνίτες το 2023, βιαίως και, κυρίως, χωρίς σχεδιασμό, με αύξηση της εξάρτησης για την ηλεκτροπαραγωγή, από το φυσικό αέριο. Όλες οι χώρες έκαναν σχεδιασμό για την απεξάρτηση από το λιγνίτη, όπως και η χώρα μας οφείλει. Όμως σήμερα η λιγνιτική παραγωγή δουλεύει και πρέπει να συνεχίσει να δουλεύει γιατί η ενεργειακή κρίση είναι εδώ και βαθαίνει.

Με δεδομένη την ουκρανική κρίση έχουμε πρόβλημα και ποσότητας και τιμής. Το 40% προέρχεται από εκεί. Σήμερα λοιπόν η χώρα μας αυτή τη στιγμή, επειγόντως  πρέπει να ενεργοποιήσει όλες τις συμφωνίες πλαίσιο που έγιναν από παλιές κυβερνήσεις και από τη δική μας προκειμένου να εξασφαλίσει την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου. Τα αποθέματα της χώρας αρκούν για  10 μέρες. Δεν διαθέτουμε αποθηκευτικές δυνατότητες για παραπάνω φυσικό αέριο.

Οι πολίτες περιμένουν βοήθεια από την κυβέρνηση. Και αυτή η βοήθεια κινείται μεταξύ ανυπαρξίας, αποσπασματικότητας, κοροϊδίας και ταξικής μεροληψίας. 

Αυτά ως προς τα επείγοντα που πρέπει να γίνουν από την κυβέρνηση για την τρέχουσα κρίση, διότι για τα υπόλοιπα μέτρα τα οποία θα έπρεπε να έχουν ληφθεί εμπροσθοβαρώς αλλά και να λαμβάνονται εκτάκτως όπως διαμορφώνεται η κρίση λέμε συνεχώς και αδιαλείπτως.  Επαναλαμβάνω: Ενίσχυση των οικονομικά ασφυκτιούντων αγροτών για να μπορέσει να στηριχθεί η παραγωγή- Μείωση ειδικού φόρου κατανάλωσης-μείωση του φόρου για τα βασικά αγαθά (πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει χθες)- ενίσχυση του εισοδήματος των πολιτών καθώς έχει πληγεί βαριά η αγοραστική τους δύναμη και θα συνεχίσει με τον τρέχοντα πληθωρισμό)-αύξηση του κατώτατου μισθού  όχι με τον κοροϊδευτικό τρόπο που επιλέγει η κυβέρνηση-όχι με υποσχέσεις και μεταθέσεις στο μέλλον! . Εδώ επί των ημερών μας έγινε αύξηση της τάξης του 11% ! τι δηλοί ο μύθος λοιπόν ότι κοινός παρονομαστής των μέτρων είναι η λίστα προτεραιοτήτων της κάθε κυβέρνησης. Και για τούτο θα κριθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η οικονομία καθορίζει τελικώς τα αποτελέσματα των εκλογών. Η κυβέρνηση της ΝΔ στις πολλαπλές κρίσεις που ήρθε να αντιμετωπίσει απέτυχε. Δεν κυβερνά η αντιπολίτευση. Δεν αποφασίζει μέτρα η αντιπολίτευση. Οι πολίτες περιμένουν βοήθεια από την κυβέρνηση. Και αυτή η βοήθεια κινείται μεταξύ ανυπαρξίας, αποσπασματικότητας, κοροϊδίας και ταξικής μεροληψίας.  

Τα εξοπλιστικά για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σημαίνουν σχεδιασμό ολιστικό και μακροπρόθεσμο-Για την Κυβέρνηση ΝΔ εκπίπτουν σε ακριβά πρωθυπουργικά γούστα

Είναι σημαντική η ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας. Εμείς σε αυτό προσθέτουμε ότι: δεν αρκεί από μόνο του. Υπάρχει το μεγάλο πεδίο της  διπλωματίας, των διεθνών σχέσεων το οποίο θα πρέπει συνεχώς η χώρα μας, μέσα από πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική, να αναπτύσσει συνεχώς, διευρύνοντας έτσι τις διεθνείς της συμμαχίες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υπό αυτό το πρίσμα έχει στηρίξει και ψηφίσει εξοπλιστικές συμφωνίες οι οποίες βασίζονται στις απαιτήσεις των επιτελών των ενόπλων δυνάμεων με τεκμηριωμένο και σχεδιασμένο προϋπολογισμό, που λαμβάνει παράλληλα υπόψιν και τα οικονομικά περιθώρια της χώρας. Ψηφίσαμε προσφάτως για τις φρεγάτες και τις τορπίλες. Ψηφίσαμε και τα 18 ραφάλ. Δεν συναινέσαμε όμως στο δεύτερο πακέτο των 6 ακόμη ραφάλ το οποίο ο κ. Μητσοτάκης σκέφτηκε μόνος του, χωρίς να το αιτηθούν οι ένοπλες δυνάμεις! Καταψηφίσαμε λοιπόν στη Βουλή την αδικαιολόγητη δαπάνη 1 επιπλέον δις. Σε μια περίοδο κρίσεως θα πρέπει λελογισμένα, με βάση τις αντοχές της χώρας και έχοντας και άλλα ζητήματα να επιλύσεις -και κυρίως έχεις να επιλύσεις τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας εν μέσω πολλαπλών κρίσεων και δεν το κάνεις!  Μιλήσαμε για αλόγιστη δαπάνη, όπως μιλήσαμε και για τα παραπάνω χρήματα τα οποία δόθηκαν στο κέντρο της Καλαμάτας ενώ εμείς είχαμε συμφωνήσει με πολύ λιγότερα χρήματα να γίνει. Δηλαδή σκορπάμε δισεκατομμύρια! Και η χώρα μας έχει ήδη επιβαρυνθεί δεκάδες δις μέχρι το 2030 για τις αμυντικές δαπάνες. Συμπερασματικά και όπως σαφώς εξήγησε και ο κ. Γ. Τσίπρας, παρά την περιττή φασαρία που δημιουργήθηκε, ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ πλαισιώνει την αδιαμφισβήτητα αναγκαία αμυντική θωράκιση της χώρας από παραμέτρους που διασφαλίζουν πολλαπλώς και αποτρέπουν κάθε αλόγιστη δαπάνη, όπως την πρόσφατη των 6 ραφάλ στην οποία διαφωνήσαμε, τεκμηριωμένα.

Η Ουκρανική κρίση αναδεικνύει τις χρόνιες αδυναμίες της ΕΕ σε εκπόνηση κοινής στρατηγικής και σε λήψη πρωτοβουλιών -Η Ελλάδα πρέπει να φροντίσει να παραμείνει πάση θυσία σταθεροποιητικός παράγοντας στην περιοχή

Ως απολύτως καταδικαστέα κρίνεται η κίνηση Πούτιν για την αναγνώριση των  αποσχιστικών εδαφών της Ουκρανίας. Είναι επικίνδυνη, η αναθεώρηση την οποία επιχειρεί, για το παγκόσμιο status quo  που έχει διαμορφωθεί, ανατρέχοντας χρόνια πίσω και προσπαθώντας να ξαναγράψει την ιστορία.

Ως ανάλογα επικίνδυνος κρίνεται και ο αναθεωρητισμός του κ. Ερντογάν.  Οι αναγνώσεις αυτών των φαινομένων φοβάμαι δεν ήταν έγκαιρες -και δεν μιλάω για τη χώρα μας εδώ μόνο- αλλά και για την ΕΕ. Θυμίζω ότι τη δεκαετία του ’90 είχαν γίνει σοβαρές κινήσεις στην κατεύθυνση μιας διαμόρφωσης της αρχιτεκτονικής ασφάλειας της Ευρώπης, σε συζήτηση και με την Ρωσία, ως ενιαία εδαφική μονάδα. Αυτά αργότερα ατόνησαν και πιστεύω ότι υποτιμήθηκε και το γεγονός ότι η Ρωσία είχε ήδη κάνει παρέμβαση και στην Κριμαία αλλά και στη Γεωργία.

Η Ευρώπη δεν έχει υψηλά ανακλαστικά -όχι μόνον ως προς τη χρονικότητα αλλά και ως προς την ορθή της κρίση. Υποτιμά τους κινδύνους. Σήμερα, εδώ που βρισκόμαστε η ΕΕ πρέπει να εξαντλήσει κάθε διπλωματικό εργαλείο ώστε να αποφύγουμε την παράνοια.

Η Ευρώπη θα έπρεπε να είναι παρούσα και ενεργή -όχι αμήχανη και όχι περιμένοντας μόνο τις εντολές των ΗΠΑ. Τα πρόσφατα γεγονότα φέρνουν ξανά στην επιφάνεια το έλλειμα της κοινής αντιμετώπισης και  ενιαίας στρατηγικής. Ανάλογα κατώτερη των περιστάσεων και αμήχανη στάθηκε  και στην αντιμετώπιση όξυνσης της τουρκικής επιθετικότητας  Εμείς ζητήσαμε κυρώσεις για την Τουρκία, αρνήθηκε η Ευρώπη λέγοντας -και ο κ. Μητσοτάκης αναπαρήγαγε- ότι οι κυρώσεις δεν φέρνουν τα αποτελέσματα τα οποία θέλουμε πάντα… Η Ευρώπη αμήχανη και η Ελλάδα χωρίς συνεκτική εθνική στρατηγική.

Σε ό,τι αφορά εμάς στην παρούσα κρίση:  όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά, όντας η χώρα μας μέλος του ΝΑΤΟ, διατήρησαν -εξαιτίας της ιδιαίτερης γεωπολιτικής μας θέσης - καλές σχέσεις και με τη Ρωσία. Το ίδιο πρέπει να συμβεί και σήμερα. Η χώρα μας δεν πρέπει να εμπλακεί σε καμία των περιπτώσεων σε οποιαδήποτε διένεξη. Πρέπει να παραμείνει πυλώνας σταθερότητας σε αυτή τη ταραγμένη περιοχή. Παράλληλα, μέσα σε αυτό το σύνθετο παζλ οφείλουμε να παρατηρούμε και να αξιολογούμε και τη στάση της Τουρκίας.

Η αυτοκριτική είναι στο dna της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Το ίδιο και ο διάλογος.

Δεν χρειάζεται να ερμηνεύσω εγώ τον κ. Τσακαλώτο. Ο ίδιος εντόπισε δημοσίως τις αστοχίες του.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)