to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:09 | 19.11.2021

Πολιτική

Ο Δ. Βίτσας για το κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης στη Καλαμάτα

«Σήμερα είναι η αρχή όχι το τέλος της συζήτησης» είπε μεταξύ άλλων ο Δ. Βίτσας στη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης 85 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, για το διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης της Πολεμικής Αεροπορίας στην Καλαμάτα


«Θα ήθελα κατ’ αρχήν να εκφράσω τις ευχές μου για ταχεία επάνοδο του πιλότου του μαχητικού F-16 μετά το χθεσινό ατύχημα στην Ανδραβίδα και πιστεύω ότι ακολουθώντας τα αντίστοιχα  πρωτόκολλα θα είναι γρήγορα ξανά σε μάχιμη θέση.

Ας έρθουμε τώρα στο θέμα μας:

Στις 21 Δεκεμβρίου 2020 στην επιτροπή εξοπλιστικών προγραμμάτων παρουσιάστηκε το θέμα της ίδρυσης διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης ιπτάμενων μαχητικών αεροσκαφών στην Καλαμάτα.

Τότε υπήρχε το εξής ερώτημα:

Χρειαζόμαστε ένα τέτοιο κέντρο εκπαίδευσης;

Η συμφωνία ήταν απόλυτη και από όλες τις πτέρυγες της Βουλής.

Άλλωστε έχουμε ένα τέτοιο κέντρο εκπαίδευσης από το 1960 περίπου και στην Καλαμάτα συγκεκριμένα από τις αρχές της δεκαετίας του ‘70.

Όμως, εξ αιτίας των μνημονίων που εφαρμόστηκαν, υπήρξε έλλειψη ιπταμένων μέσων, με αποτέλεσμα τα έτη 2014 έως 2016 να χάνονται ώρες εκπαίδευσης (κατ’ εκτίμησή μας περίπου 8 χιλ ώρες).

Το πρακτικό αποτέλεσμα εξ’ αυτού, ήταν να καθυστερεί η ένταξη των ιπταμένων κατά 2-3 χρόνια στις αντίστοιχες μονάδες.

Ήδη από το 2017 αυτό το ζήτημα είχε παρθεί υπόψη από το ανώτατο αεροπορικό συμβούλιο.

Στη διάρκεια της συζήτησης στην επιτροπή, υπήρξαν δύο διακριτές προτάσεις.

Η πρώτη ήταν η πρόταση της ΝΔ, να προχωρήσει το project με χρηματοδοτική πίστωση, μέσω διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ, ύψους 1,375 δις ευρώ για 20 έτη.

Αντίθετα, η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι η Πολεμική μας Αεροπορία έχει τη τεχνογνωσία και τους ανθρώπους (ήδη 5 Έλληνες πιλότοι είναι στις ΗΠΑ σαν εκπαιδευτές και από τους οποίους έχουμε και κάποιο οικονομικό όφελος σα χώρα) για να προχωρήσει σε αυτό το κέντρο εκπαίδευσης.

Οι διαφορές στις δύο προτάσεις ήταν πολύ μεγάλες ιδιαίτερα όσο έχει να κάνει με το κόστος. Η πρόταση της ΝΔ ήταν 1,375 δις και η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ δεν υπερέβαινε τα 700 εκ.

Τον Απρίλιο του 2021 μαθαίνουμε, παρά το γεγονός ότι επανειλημμένα έχουμε ζητήσει να φέρει η κυβέρνηση την συμφωνία στην επιτροπή εξοπλιστικών για διαβούλευση, ότι έχει υπογραφεί ήδη η συμφωνία από τον τότε διοικητή της ΓΔΑΕ τον κο Λάγιο και το συνολικό ποσό ανέβηκε ξαφνικά στα 1,85 δις.

Όπως και να έχει, υπογράψατε μια “λεόντειο” συμφωνία όσο αφορά την άλλη πλευρά.

Στο δε εισηγητικό κατά τη γνώμη μου προσβάλλεται την Πολεμική Αεροπορία, υπερτιμώντας μια άλλη πολεμική αεροπορία μιας άλλης χώρας, όταν την ίδια στιγμή, την ίδια  τεχνογνωσία, τα ίδια στελέχη ,τις ίδιες δυνατότητες έχουμε και εμείς.

Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες πιλότοι  βρίσκονται ανάμεσα στις 2 πρώτες θέσεις μεταξύ των  πιλότων των χωρών του ΝΑΤΟ.

Σε αυτό λοιπόν καλείστε να απαντήσετε.

Λόγω αυτής της κατάστασης προκύπτουν πολιτικές και όχι μόνο ευθύνες.

Για το λόγο αυτό, η σημερινή συζήτηση δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή της όλης διαδικασίας.»

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)