Η οργάνωση χαρακτηρίζει απαραίτητη τη μείωση της εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη και τονίζει την ανάγκη να δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, «τον φτωχό συγγενή των ευρωπαϊκών, δημόσιων πολιτικών».
Οι πτήσεις για αποστάσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων ευθύνονται για το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται από τις αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη, επισημαίνει η μη κυβερνητική οργάνωση και προτείνει το παρακάτω.
Οι 51 από τις 150 πτήσεις μικρών αποστάσεων με τους περισσότερους επιβάτες στην Ε.Ε., δηλαδή το 34% του συνόλου, μπορούν να αντικατασταθούν με ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών.
Άλλωστε, 21 πτήσεις μπορούν να αντικατασταθούν από ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, περιλαμβανομένων των συνδέσεων Άμστερνταμ- Παρίσι, Άμστερνταμ- Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες- Φρανκφούρτη και Παρίσι- Φρανκφούρτη.
«Εκλύουμε 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν κάνουμε το ταξίδι Παρίσι- Άμστερνταμ με το αεροπλάνο σε σχέση με το τρένο, την ώρα που η διαδρομή με το τρένο διαρκεί λιγότερες από τρεισήμισι ώρες», επεσήμανε η Σαρά Φαγιόλ υπεύθυνη της εκστρατείας Μεταφορών στη Greenpeace Γαλλίας.
«Η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για να τηρηθούν οι στόχοι για το κλίμα που τέθηκαν με τη Συμφωνία του Παρισιού και ο περιορισμός των πτήσεων μικρής διάρκειας αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε η ίδια.
Οι αεροπορικές μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο ευθύνονταν το 2019 για την έκλυση 900 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ