to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:46 | 20.10.2021

πηγή: Αυγή

Οικονομία

«Πετάνε έξω» από τον Δακτύλιο χιλιάδες Ι.Χ. με φυσικό αέριο - Σφοδρές αντιδράσεις

Μόνο «εργοστασιακά» Ι.Χ. με φυσικό αέριο ελεύθερα στο κέντρο από τις 25/10 που επανέρχεται ο Δακτύλιος - Ηλεκτρικά, Υβριδικά και Euro6 οι άλλες 3 «τυχερές» κατηγορίες - Σοβαρά εμπόδια στην τροφοδοσία


Σοβαρό πλήγμα στον κλάδο της τροποποίησης κινητήρων βενζίνης ώστε να λειτουργούν με φυσικό αέριο προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο επανέρχεται στην καθημερινότητα των κατοίκων του κέντρου της Αθήνας ο δακτύλιος. Ταυτόχρονα, η παλαιότητα των επαγγελματικών οχημάτων που καλύπτουν την τροφοδοσία επιχειρήσεων οδηγεί σε σοβαρά προβλήματα ένα μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο κέντρο της πόλης.
 
 

Συγκεκριμένα, από την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου για την μεγάλη πλειοψηφία των οχημάτων στο λεκανοπέδιο, επανέρχεται το καθεστώς εισόδου στον δακτύλιο με το καθεστώς των «μονών-ζυγών», που πρακτικά θα δώσει μικρή ανάσα εντός των δρόμων του κέντρου της Αθήνας, αλλά την ίδια ώρα θα επιβαρύνει τις μεγάλες οδικές αρτηρίες όπως η Εθνική Οδός, η Αττική Οδός, η Περιφερειακή Υμηττού, η Κηφισίας, η Συγγρού κτλ.

Ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο θα έχουν:

  • αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (είναι περίπου 2.500 σήμερα)
  • υβριδικά οχήματα με παράλληλη ηλεκτροκίνηση και χρήση καυσίμου (υπολογίζονται σε 500.000 περίπου)
  • οχήματα με κινητήρα τεχνολογίας Euro6, κατασκευής μετά το 2015 (είναι περίπου 350.000 σήμερα στην Αττική, 530.000 σε όλη τη χώρα)
  • «εργοστασιακά» οχήματα που καταναλώνουν φυσικό αέριο, καθώς τροποποιημένοι κινητήρες δεν μπορούν να πιστοποιηθούν ως προς τις εκπομπές ρύπων)
 

Η επιλογή του υπουργείου Μεταφορών για τα οχήματα που καταναλώνουν φυσικό αέριο έχει προκαλέσει σοκ στον κλάδο των εταιρειών τροποποίησης κινητήρων, αλλά και στους ιδιοκτήτες χιλιάδων τέτοιων οχημάτων που τα προηγούμενα χρόνια μείωσαν τους ρύπους που εκπέμπουν, τα τέλη που πληρώνουν και το κόστος των καυσίμων που καταναλώνουν, «γυρνώντας» στο φυσικό αέριο ένα όχημα.

Αυτά τα οχήματα που τροποποιήθηκαν στην Ελλάδα, έχουν πάρει νέα άδεια κυκλοφορίας από το υπουργείο Μεταφορών και περνούν κανονικά ΚΤΕΟ. Ωστόσο για γραφειοκρατικούς λόγους που αφορούν την τεκμηρίωση των μετρήσεων ρύπων δεν περιλαμβάνονται στα οχήματα που έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Για το θέμα ήδη υπάρχουν αντιδράσεις από τον σύνδεσμο των εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις τροποποιήσεις, καθώς με τα νέα μέτρα ο κλάδος εξοντώνεται.

Σοβαρό πρόβλημα αναμένεται να αντιμετωπίσουν και εκατοντάδες ή και χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν μικρά οχήματα τροφοδοσίας, καθώς όσα φορτηγάκια δεν είναι τεχνολογίας Euro6 θα περιορίζονται από το καθεστώς των «μονών-ζυγών».

Τα ταξί συνεχίζουν να έχουν πρόσβαση στον δακτύλιο ανεξαρτήτως παλαιότητας ή τεχνολογίας κινητήρα, αλλά στο τέλος του 2021 δρομολογείται απόσυρση από τους δρόμους για περίπου 8.000 παλιά ταξί, που είχαν πάρει τρεις παρατάσεις χρήσης στο παρελθόν. Ταυτόχρονα, δίνονται κίνητρα για αγορά νέων, είτε αμιγώς ηλεκτρικών είτε υβριδικών οχημάτων.

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)