to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

20:37 | 27.07.2021

Πολιτική

Ευκλ. Τσακαλώτος: Θέλετε την ελίτ στα πανεπιστήμια - Θέλουμε το σχολείο να είναι κοινωνικό συλλογικό εγχείρημα

«Για μας το πανεπιστήμιο, η μόρφωση έχει αυταξία. Εμείς δεν θέλουμε κάποιος να μορφώνεται επειδή φοβάται ότι αν δεν το κάνει δεν θα βρει δουλειά ή γιατί θέλει να γίνει Golden boy. Η μόρφωση, η παιδεία έχει αξία από μόνη της. Γι' αυτό θέλουμε δημοκρατικά σχολεία, γι' αυτό θέλουμε σχολεία που είναι όλα τα παιδιά μαζί» τόνισε μεταξύ άλλων ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ μιλώντας στη βουλή για το ν/σ του υπ. Παιδείας για το δημόσιο σχολείο


Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ξεκίνησε την τοποθέτηση του στη συνεδρίαση της Ολομέλειας επί του ν/σ Κεραμέως, με μια ιστορία:

«Θα αρχίσω την τοποθέτηση μου με μια ιστορία που έχω ξαναπεί: Σε μια από της τελευταίες σταυροφορίες ο Ιβ Ντε Μπρετόν είδε μια γυναίκα που περπατούσε προς την Ιερουσαλήμ κρατώντας στο δεξί της χέρι  μια δάδα φωτιά και στο αριστερό έναν κουβά νερό. Όταν την ρώτησε γιατί, απάντησε ότι με τον κουβά θέλω να σβήσω τις φωτιές της κόλασης και με τη φωτιά να κάψω τον παράδεισο. Γιατί δεν θέλω κανείς να αγαπάει το θεό ούτε γιατί φοβάται την κόλαση αλλά ούτε και για να πάει στον παράδεισο. Αλλά μόνο για την αγάπη για τον Θεό».

Και εξήγησε:

«Έτσι και για μας το πανεπιστήμιο, η μόρφωση έχει αυταξία. Εμείς δεν θέλουμε κάποιος να μορφώνεται επειδή φοβάται ότι αν δεν το κάνει δεν θα βρει δουλειά ή γιατί θέλει να γίνει Golden boy. Η μόρφωση, η παιδεία έχει αξία από μόνη της.

Για αυτό θέλουμε δημοκρατικά σχολεία

Για αυτό θέλουμε σχολεία που είναι όλα τα παιδιά μαζί.

Αυτές είναι οι δικές μας αξίες».

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος τόνισε στη συνέχεια:

«Αλήθεια στη δική σας εκδοχή του καπιταλισμού, στο δικό σας αξιακό πλαίσιο υπάρχει κάποια περιοχή της κοινωνικής πολιτικής ζωής που  να είναι προστατευμένη από τις αγοραίες αξίες, τις αξίες του management; Ο καπιταλισμός είναι παρασιτικός σε δομές που έχουν άλλες αξίες και προωθούνε την εμπιστοσύνη και την συνεργασία που τις χρειάζεται ακόμα και ο ίδιος ο καπιταλισμός.

Έχετε καταλάβει ότι το πανεπιστήμιο παράγει γνώση για τον δημόσιο και τον  ιδιωτικό τομέα με πολλούς τρόπους, και με πολλούς έμμεσους τρόπους; Ότι μπορεί μια έρευνα που αρχικά δεν έχει καμία σχέση με την πληροφορική να παράξει αποτελέσματα που θα ναι επαναστατικά για τον κλάδο των υπολογιστών;

Έχετε καταλάβει ότι η δημιουργία κοινωνικού κεφαλαίου έχει αδρανοποιηθεί από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές;

Είπατε ότι η Ευρώπη θέλει περισσότερη κατάρτιση και όχι περισσότερους φοιτητές στα πανεπιστήμια. Αλλά όπως σας επισήμανε και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κάνατε διπλό λάθος.

Πρώτον η Ευρώπη θέλει περισσότερους νέους με πανεπιστημιακή μόρφωση και δεύτερον μιλάτε εσείς  που ήσασταν από τα πρώτα πράγματα που κάνατε ήταν να καταργήσετε τα διετή προγράμματα κατάρτισης στα πανεπιστήμια για τα παιδιά των ΕΠΑΛ που θέσπισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Η κυρία Υπουργός με ρώτησε να της πως για το σύστημα στα Βρετανικά πανεπιστήμια που έχω σπουδάσει. Θέλω λοιπόν να της πω ότι στα Βρετανικά πανεπιστήμια δεν μένουν άδειες θέσεις, υπάρχει και δεύτερος και τρίτος γύρος κάλυψης τους, λέγεται clearing σε περίπτωση που θελήσει να του γκουγκλάρει. Και με αυτόν τον τρόπο και ο Διονύσης και η Ελένη θα περνούσαν στις σχολές τους.

Στο σύστημα που επιχειρείτε να εισάγετε απλώς θα μείνουν άδειες θέσεις.

Μιλάτε για αυτονομία, αποκέντρωση και από-γραφειοκρατικοποίηση. Και εμείς είμαστε με τη μείωση της γραφειοκρατίας και της αποκέντρωσης και κάνουμε πράγματα για αυτό αλλά όχι αυτό που εννοείτε εσείς ότι ο διευθυντής σε ένα σχολείο στις ακριβές γειτονιές θα μπορεί να βρει χρήματα και ένας στις λαϊκές ή στις μεσαίες δεν θα μπορεί.

Αυτό το σύστημα των διευθυντών που πάτε να περάσετε που ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι το κάνουν όλοι, έχει φέρει κοινωνική κινητικότητα; Στην Αμερική όπου εφαρμόζεται το σύστημα αυτό, που δεν είναι ευρωπαϊκό, είναι πολύ πιο δύσκολο τα παιδιά να ανέβουν στην κοινωνική σκάλα.

Για την αξιολόγηση μας ζητάει ο κ. Μητσοτάκης να πάρουμε θέση ναι ή όχι τη στιγμή που φέρνετε μια συγκεκριμένη αξιολόγηση με ατομική αξιολόγηση. Και είναι εντυπωσιακό ότι πιστεύετε ότι η επιμόρφωση είναι τιμωρία στο πλαίσιο της αξιολόγησης.

Όλα τα κάνετε μόνοι σας. Χωρίς συζήτηση, χωρίς διαβούλευση με κανέναν φορέα.

Δεν μπορεί να συνεχίζετε να απαξιώνετε το Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Εμείς πιστεύουμε σε ένα σχολείο και ένα πανεπιστήμιο που είναι ένα δημοκρατικό κοινωνικό συλλογικό εγχείρημα».

Και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος έκλεισε την ομιλία του, λέγοντας: «Το εγχείρημα το δικό σας είναι διαχωρισμός στα πανεπιστήμιο. Εσάς είναι να μπαίνει η ελίτ στα πανεπιστήμια. Τα φτωχότερα στρώματα να μπαίνουν είτε στην τεχνική εκπαίδευση είτε, αν μπορούν να πληρώσουν, στα κολλέγια. Και βέβαια ένα κομμάτι της ελίτ που θα κόβεται από την βάση θα πηγαίνει στο εξωτερικό. Για αυτό εμείς λέμε ότι είναι ανάγκη να υπάρξει μια άλλη κυβέρνηση με άλλα προτάγματα με άλλες αξίες».

2021 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)