to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

10:59 | 11.06.2021

Πολιτική

Σχέδιο νόμου για την τηλεργασία: Οι τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ

Μην επιχειρήσετε με πρόσχημα την τηλεργασία να μειώσετε προσωπικό, μισθούς και δικαιώματα εργαζομένων, τόνισαν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ τοποθετούμενοι στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο σχετικά με τη ρύθμιση της τηλεργασίας


Την Πέμπτη 10 Ιουνίου, με το συλλαλητήριο ενάντια στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη σε εξέλιξη, διεξήχθη στη Βουλή η συζήτηση επί του ν/σ για την τηλε-εργασία. 

Ακολουθούν μερικές από τις τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ:

Αλ. Αυλωνίτης: «Η τηλεργασία οφείλει να αποτελεί την εξαίρεση όχι τον κανόνα»

Στην ανάγκη ανάλυσης των προεκτάσεων της τηλεργασίας ως νέου κεφαλαίου της απασχόλησης αναφέρθηκε ο Βουλευτής Κέρκυρας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Αυλωνίτης κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου για το δημόσιο τομέα στην ολομέλεια της Βουλής.

«Η τηλεργασία οφείλει να αποτελεί την εξαίρεση όχι τον κανόνα, ενώ ο χαρακτήρας της θα πρέπει να θεωρείται οικειοθελής για τον τηλεργαζόμενο. Και αυτό, για να αποτραπεί κάθε δυσμενής μετάλλαξη της εργασίας, ως προς τι θέλουν οι επιχειρηματικές ελίτ» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Αυλωνίτης εξήγησε πως δεν είναι σοβαρός ο προβληματισμός της κυβέρνησης για την εφαρμοσιμότητα της τηλεργασίας στην πράξη, ενώ σχολίασε πως το πιο ρεαλιστικό ενδεχόμενο βάσει των σχολίων που κατατέθηκαν κατά τη διαβούλευση του σχεδίου νόμου είναι ναι χαρακτηριστεί ως μια «μια τρύπα στο νερό».

Εν συνεχεία, υποστήριξε πως πρακτικά η ΝΔ δεν μπορεί να ισχυρίζεται πως προστατεύει την οικογενειακή ζωή με την υιοθέτηση του δικαιώματος αποσύνδεσης και μη ανταπόκρισης του τηλεργαζόμενου πέραν του ωραρίου εργασίας του, λέγοντας πως οι ευρωβουλευτές της ΝΔ στο Ευρωκοινοβούλιο ψήφισαν κατά της άμεσης κατοχύρωσης του δικαιώματος αυτού σε σχετική ψηφοφορία. «Μα στο Θεό σας, δεν είναι προκλητικό να το λέτε αυτό όταν μετά από 14 μήνες πανδημίας και αυθαιρεσίας, δεν έχετε φέρει στοιχειώδεις ρυθμίσεις στη Βουλή για την τηλεργασία;».

Ο κ. Αυλωνίτης αναφέρθηκε στις εδώ και καιρό επεξεργασμένες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και ειδικότερα στην υποχρέωση ηλεκτρονικής καταγραφής στο ΕΡΓΑΝΗ του χρόνου εργασίας, ώστε κάθε ώρα δουλειάς από το σπίτι να αμείβεται, στο δικαίωμα στην αποσύνδεση με την ιδιαίτερη αναφορά ότι δεν υφίσταται καμία υποχρέωση του εργαζομένου να απαντάει σε εταιρικά emails εκτός χρόνου εργασίας και στη θέσπιση επιδόματος τηλεργασίας για κάλυψη εξόδων όπως του ρεύματος, του internet.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επισήμανε πως η κοινωνία κρυφοβράζει, προτρέποντας τον αρμόδιο Υπουργό της Εργασίας να πάρει πίσω το νομοσχέδιο καταστροφέα των εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων της χειμαζόμενης εργατικής τάξης που ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή προς ψήφιση.

Χρ. Γιαννούλης: «Βάλτε το αυτί στο χώμα και ακούστε. Η γη χτυπά με 80 σφυγμούς. Ωραίους σαν από παλιό τύμπανο. Κάτι γίνεται. Κάτι γίνεται!»

Μερικά σημεία από την ομιλία του βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και Αναπληρωτή Τομεάρχη Μεταφορών Χρήστου Γιαννούλη στη Βουλή, στη συζήτηση του σχεδίου νόμου για την τηλεργασία:

"Οι εργαζόμενοι έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα. Δεν μπορούνε πλέον να τους ξεγελάσουν. Οι καθημερινότητα  που βιώνουν, ελάχιστη σχέση έχει με την ονειροχώρα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Την ώρα που φέρνουν στη Βουλή σχέδιο νόμου για μία καινοτόμο μορφή εργασίας όπως η είναι η τηλεργασία, την ίδια ώρα, στην ίδια αίθουσα, με το εργασιακό νομοσχέδιο πολεμούν τον κόσμο της εργασίας.

Όπως κάνουν και με τους δανειολήπτες που τους κουνούν το δάχτυλο και τους ζητούν να είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους και την ίδια ώρα το κόμμα τους χρωστάει στις τράπεζες 342 εκατ. ευρώ.

Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δεν έχουν γίνει αξιολογήσεις γενικών διευθυντών, γιατί αυτοί που απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη του επικεφαλής δεν έχουν τα τυπικά προσόντα για να διεκδικήσουν τις θέσεις. Ο Κωστής Χατζηδάκης εκτελεί ένα ακόμη συμβόλαιο σε βάρος των συμφερόντων του δημοσίου. Ολυμπιακή, ΔΕΗ, περιβάλλον, εργασιακά. Η τηλεργασία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να ανατεθεί στην ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών».

Ν. Γκαρά: «Μην επιχειρήσετε με πρόσχημα την τηλεργασία να μειώσετε προσωπικό, μισθούς και δικαιώματα εργαζομένων»

Την ανάγκη να θεσμοθετηθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που θα προβλέπει συγκεκριμένους κανόνες και όρια για την εφαρμογή της τηλεργασίας, τόνισε η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νατάσα Γκαρά.

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για «επιδερμική» προσέγγιση του ζητήματος της τηλεργασίας στο νομοσχέδιο, και παράλληλα προειδοποίησε να μην επιχειρηθεί με «όχημα» την τηλεργασία, μείωση προσωπικού και μισθών: «σε καμία περίπτωση δεν θα σας επιτρέψουμε με όχημα την τηλεργασία να αλώσετε δημόσιες υπηρεσίες, να μειώσετε προσωπικό, να πλήξετε μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων, να ελαστικοποιήσετε περισσότερο το ωράριο. Διότι δεν σας έχουμε καμία εμπιστοσύνη σε αυτά τα ζητήματα. Άλλωστε, ο κ. Μητσοτάκης ήταν ο Υπουργός των απολύσεων και της διαθεσιμότητας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Υπογράμμισε πως η εφαρμογή κρίσιμων πτυχών της τηλεργασίας, που αφορούν στην προστασία προσωπικών δεδομένων των εργαζομένων ή τη θέσπιση ενιαίων κανόνων για όλους τους φορείς είτε παραπέμπεται σε μελλοντικές παρεμβάσεις είτε το νομοσχέδιο αφήνει «παραθυράκια» για εργαζόμενους διαφορετικών ταχυτήτων.

Επιπλέον, η Βουλευτής Έβρου έθεσε στην ομιλία και το ζήτημα της προμήθειας των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων για την τηλεργασία, τονίζοντας πως δεν μπορεί οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να επιβαρύνονται για την αγορά και συντήρηση του εξοπλισμού (υπολογιστές, κάμερες, δίκτυα κλπ), κάτι που πρέπει να αναφέρεται ρητά στο νομοσχέδιο.

Επιπρόσθετα, η κα Γκαρά υπογράμμισε πως θα πρέπει στο νομοσχέδιο να περιγράφεται και ένα σαφές πλαίσιο για την ενθάρρυνση και συμμετοχή στην τηλεργασία και των ατόμων με αναπηρία ή ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή αποτελούν μέλη μονογονεϊκών οικογενειών.

Κλείνοντας, η κα Γκαρά σημείωσε: «θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως η τηλεργασία είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο, και πολλές φορές και αναγκαίο, αλλά συμπληρωματικό εργαλείο για τον δημόσιο τομέα. Δεν ήρθε, για να αντικαταστήσει τη διά ζώσης εργασία, ούτε βεβαίως για να οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων».

Χ. Καφαντάρη: Δεν σας έχουμε εμπιστοσύνη, κύριοι της Κυβέρνησης, ούτε και στην εφαρμογή της τηλεργασίας

Στην τοποθέτησή της η βουλευτής Δυτικής Αθήνας και Αν. Τομεάρχη Πολιτικής Προστασίας της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Χαράς Καφαντάρη, στην Ολομέλεια, κατά τη συζήτηση του σ/ν Υπουργείου Εσωτερικών τόνισε μεταξύ άλλων:

Θέλουμε να διορίσουμε κάποιον στο δημόσιο ως γενικό γραμματέα, σύμβουλο, επικεφαλής κάποιας αρχής και δεν έχει τα προσόντα; Αλλάζουμε τον νόμο. Αυτή είναι η Ελλάδα των αρίστων της Νέας Δημοκρατίας.
Η συζήτηση στην Ολομέλεια γίνεται μέσα σε ένα κλίμα αντίδρασης του κόσμου της εργασίας, στο νέο εργασιακό έκτρωμα το οποίο ετοιμάζει η Κυβέρνηση, την κατάλυση του εργατικού δικαίου, την κατάργηση δικαιωμάτων και βέβαια την εξυπηρέτηση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και πρώτιστα του ΣΕΒ.

Εκσυγχρονισμός για τη Νέα Δημοκρατία είναι οι συνθήκες εργασιακής γαλέρας, η κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, το χτύπημα του συνδικαλιστικού κινήματος ή να υπάρχει το συνδικαλιστικό κίνημα το οποίο μας εξυπηρετεί.

Ζούμε μια ψηφιακή επανάσταση, αλλά η ψηφιακή αυτή εποχή και επανάσταση πρέπει να εξυπηρετεί και να βελτιώνει προς το καλύτερο τις συνθήκες εργασίας. Να μη δημιουργεί επιπλέον δεσμεύσεις, επιπλέον εκμετάλλευση των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι νιώθουν αβέβαιοι και ανασφαλείς για τις συνθήκες που διαμορφώνονται στη νέα μορφή εργασίας κάτι το οποίο συμβαίνει και στους εργοδότες.

Σοβαρό είναι το ζήτημα συνδυασμού προσωπικής οικογενειακής ζωής με την επαγγελματική στον ίδιο χώρο, μετατροπή του σπιτιού σε γραφείο, χωρίς ωράριο, χωρίς όριο, με συγχώνευση της οικογενειακής ζωή απόλυτα στην επαγγελματική. Η καθημερινή και κοινωνική επαφή στον εργασιακό χώρο λόγω αυτού του περιορισμού έχει εξαλειφθεί εντελώς. Μετατρέπουν την εργασία σε νούμερα και παραγωγή. Οι ειδικοί ψυχολόγοι και ειδικοί μιλάνε για τον κίνδυνο στον ψυχισμό των εργαζομένων από την τηλεργασία.

Η εκπαιδευτική κοινότητα σε όλο τον κόσμο θεωρεί ότι είναι δύσκολο να υποκαταστήσει ικανοποιητικά τη φυσική σχέση μαθητή εκπαιδευόμενου αλλά και την αλληλεπίδραση μαθητών μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει πλήθος εξουσιοδοτικών διατάξεων. Είναι ένα σύνηθες φαινόμενο στη νομοθέτηση που κάνει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Παραπέμπει σε εξουσιοδοτικές πράξεις, σε έκδοση προεδρικών διαταγμάτων στο μέλλον. Αυτό σημαίνει κακή νομοθέτηση.

Ποιος θα καλύψει το κόστος εξοπλισμού για τον τηλεργαζόμενο; Προβλέπουμε πιθανό πάρτι με απευθείας αναθέσεις για ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Θέλουμε απόλυτη διαφάνεια στο κομμάτι αυτό των δημόσιων και ιδιωτικών προμηθειών.

Δεν είναι σαφές το πλαίσιο ενθάρρυνσης τηλεργασίας για ειδικές ομάδες, όπως άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις, μονογονεϊκές οικογένειες.

Οι Ευρωβουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ψήφισαν κατά σε τροπολογία που προέβλεπε το πάγωμα της κατοχύρωσης του δικαιώματος στην αποσύνδεση για το τηλεργαζόμενους. Αυτό ίσως δείχνει κάποιες σκέψεις και πιθανές προθέσεις.

Έχετε στόχο να εξαρτώνται οι υπάλληλοι που θα υπαχθούν στην τηλεργασία απευθείας από το διευθυντικό δικαίωμα του ανώτερου. Πώς θα κατοχυρώνεται ο οικειοθελής χαρακτήρας της ευέλικτης μορφής απασχόλησης; Πώς διασφαλίζονται τα προσωπικά δικαιώματα; Θα πιέζονται, θα εκβιάζονται οι εργαζόμενοι για τηλεργασία;

Σχεδιάζεται έμμεσα με την τηλεργασία η μείωση του εργατικού προσωπικού και η αύξηση της ανεργίας;

Θα εξασφαλιστεί η προσωπική ισορροπία, ψυχική, επαγγελματική, όλων των εργαζομένων.

Μήπως μέσα από το εν λόγω σχέδιο νόμου έχετε στόχο καθαρά την απομόνωση των εργαζομένων μεταξύ τους; Το χτύπημα του συνδικαλισμού έτσι όπως τον εννοείτε;

Για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης μας φέρνετε μία μέθοδο, ένα διαγωνισμό παλαιών εποχών, δυο-τρεις μήνες πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων που δημιουργεί πολλά προβλήματα στους προετοιμαζόμενους συμπολίτες μας

Το ίδιο ισχύει και για τις πανελλήνιες. Μέσα στις πανελλήνιες που αρχίζουν άμεσα αλλάζει η βάση, ο τρόπος εισαγωγής. Υπάρχει κίνδυνος είκοσι πέντε χιλιάδες - τριάντα  χιλιάδες νέα παιδιά να μείνουν εκτός πανεπιστημίου μετά από τη βάσανο της πανδημίας. Και εφαρμόζετε από τώρα τις ρυθμίσεις που κάνατε για τους σκληρά εργαζόμενους μαθητές για τα εσπερινά λύκεια. Αυτό δημιουργεί πολλά ερωτηματικά ως προς τους στόχους σας.
 

Χ. Μαμουλάκης: Αυτή η κυβέρνηση είναι η πιο ρουσφετολογική που είχε ο τόπος από την περίοδο 1989-1993

Σε υψηλούς τόνους κινήθηκε η τοποθέτηση στη Βουλή του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη την Πέμπτη 10/06, κατά τη διαδικασία συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών».

Ο Χάρης Μαμουλάκης, αφού έκανε αναφορά στον τρόπο με τον οποίο η πανδημία επιτάχυνε τις τάσεις μετασχηματισμού της εργασίας που ήταν ήδη εν εξελίξει και στα θετικά του στοιχεία, επεσήμανε τους κινδύνους που ο ίδιος μετασχηματισμός ενέχει. Αναφέρθηκε στην απειλεί κατάργησης της ιδιωτικότητας των εργαζομένων, στην κατάργηση του ωραρίου, καθώς και στην απειλή της οικείας και οικογενειακής ζωής, μέσα από την «εισβολή» των εργασιακών υποχρεώσεων στον χρόνο της προσωπικής ζωής, χωρίς αρχή αλλά ούτε και τέλος. «Επί της αρχής, η σημερινή πρωτοβουλία της κυβέρνησης είναι σε θετική κατεύθυνση, με δύο όμως αστερίσκους: Πρώτον, ότι η σημερινή ρύθμιση της τηλεργασίας στο δημόσιο δεν είναι συγχωροχάρτι για την προσπάθεια θεσμικής εμπέδωσης της απορρύθμισης του ιδιωτικού τομέα, και εξαιτίας της τηλεργασίας, στην οποία οδηγεί το έκτρωμα του κυρίου Χατζηδάκη. Και δεύτερον, με την παρατήρηση ότι υποθέτουμε, όλες και όλοι, ότι το σημερινό σχέδιο νόμου, οι 9 σελίδες και τα 19 αυτά άρθρα που μας φέρατε, πράγματι ρυθμίζουν κάτι και δεν αποτελούν ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.

Καυτηρίασε επίσης το γεγονός ότι ο συγκεκριμένο νόμος δεν θέτει «το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων για να απαντήσει στα βασικά ερωτήματα που τίθενται για την εργασία στο δημόσιο. Δεν θα έλεγε για παράδειγμα απλά και μόνο ότι τα προσωπικά δεδομένα είναι ιερά και ότι πρέπει να τα προστατεύουμε, αλλά θα περιέγραφε και την διαδικασία μέσα από την οποία θα τα προστατεύαμε. Θα έλεγε, δηλαδή, ρητά ότι η καταγραφή των εργαζομένων απαγορεύεται και δεν θα άφηνε τα παράθυρα που αφήνει το άρθρο 6 του παρόντος νομοσχεδίου. Θα έδινε συγκεκριμένο περιεχόμενο στην «εθελοντική» συμμετοχή των εργαζομένων στην τηλεργασία. Και θα προσδιόριζε με σαφήνεια ποιες είναι αυτές οι «έκτακτες συνθήκες και ανάγκες», που αναφέρονται στο άρθρο 7 παρ. 3, στην βάση των οποίων υποχρεούται ένας εργαζόμενος υποχρεωτικά να εργαστεί εξ αποστάσεως» τόνισε ο Χάρης Μαμουλάκης, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι απουσιάζει η μέριμνα για την κάλυψη του απαιτούμενου εξοπλισμού, όπως είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, καθώς και του κόστους χρήσης των δικτύων ίντερνετ.

Στη συνέχεια, ο Χάρης Μαμουλάκης αναφέρθηκε στην τροπολογία για τον τρόπο εισαγωγής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης - ΕΣΔΔΑ, με την απαράδεκτη πρόβλεψη για την εφαρμογή της άμεσα, στον πρώτο μεγάλο διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ από το 2011, η οποία υποτιμά τις νέες και τους νέων που προετοιμάζονται χρόνια για αυτό το διαγωνισμό. «Για την προσθήκη του αντιδημοκρατικού​ και παλαιοκομματικού θεσμού της συνέντευξης, μετά το ΑΣΕΠ, την ΔΕΗ, τώρα και στην ΕΣΔΔΑ, δεν έχετε καμία δικαιολογία, καμία αιτίαση, κανένα φύλλο συκής για να καλύψετε τον σκοπό σας» είπε ο Χάρης Μαμουλάκης αναφερόμενος στον Υπουργό Εσωτερικών και τόνισε «Ο κ. Βορίδης το μόνο που θέλει είναι να αναστήσει ένα κράτος με πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων-light, στο οποίο η συνέντευξη θα λειτουργεί ως φίλτρο για ανθρώπους με επικίνδυνες, δηλαδή δημοκρατικές, ιδέες.».

Ο Χάρης Μαμουλάκης κατέληξε λέγοντας: «Δεν γνωρίζω αν η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η χειρότερη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης. Ο ανταγωνισμός από την κυβέρνηση Σαμαρά είναι μεγάλος, ο αγώνας θα ήταν αμφίρροπος. Γνωρίζω όμως με βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη είναι η πιο ρουσφετολογική που είχε ο τόπος από την περίοδο 1989-1993!».

Γιώργος Παπαηλιού: Το ζήτημα είναι το περιεχόμενο και ο τρόπος ρύθμισης της τηλεργασίας

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεν διαφωνεί, ίσα-ίσα συμφωνεί και «επαυξάνει»,  με την ανάγκη ρύθμισης της τηλεργασίας. Το ζήτημα είναι το περιεχόμενο και ο τρόπος ρύθμισής της, τόνισε ο Γ. Παπαηλιού, και επισήμανε:

Η κυβερνοασφάλεια, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι «στον αέρα» και δημιουργεί προβλήματα και κινδύνους, αφού εναπόκειται στον προσανατολισμό-στην κατεύθυνση που θα τους προσδοθεί και θα εξαρτάται από την αυθαίρετη κρίση του Υπουργού.

Ο τρόπος νομοθέτησης, εν προκειμένω κακής νομοθέτησης, με την  προσθήκη άρθρων και ρυθμίσεων στο νομοσχέδιο μετά τη διαβούλευση και με την κατάθεση τροπολογιών-ολόκληρων νομοσχεδίων άλλων Υπουργείων για άσχετα θέματα, είναι αντισυνταγματικός και απαράδεκτος. Η κυβέρνηση των «αρίστων» του επιτελικού κράτους κάθε φορά «το τερματίζει»!!!

Δεν έχουμε την παραμικρή εμπιστοσύνη στη ΝΔ. Ούτε η κοινωνία της έχει πλέον, όπως αποδεικνύεται (και) με τη μεγάλη παλλαϊκή κινητοποίηση ενάντια στο νομοσχέδιο-«έκτρωμα» για τα εργασιακά.

Η ΝΔ έχει βεβαρημένο μητρώο και συνεχίζει να το εμπλουτίζει. Η κατάθεση, συζήτηση, υπεράσπιση και ψήφιση του νομοσχεδίου-«εκτρώματος» αποδεικνύει, ότι συνεχίζει απτόητη το δρόμο της νεοφιλελεύθερης κατεδάφισης των πάντων. 

Ο Γιώργος Παπαηλιού τόνισε συγκεκριμένα ως εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης:

1) Σήμερα, ημέρα γενικής απεργίας, οι εργαζόμενοι αγωνίζονται και διεκδικούν «στο δρόμο» τα  δικαιώματά τους. (Αγωνίζονται) ενάντια στο εργασιακό νομοσχέδιο-«έκτρωμα» που η κυβέρνηση της ΝΔ έχει εισαγάγει και συζητείται αυτή την εβδομάδα στις αρμόδιες Επιτροπές και την επόμενη στην Ολομέλεια της Βουλής. Ενάντια στο νομοσχέδιο που  ακρωτηριάζει το εργατικό δίκαιο, τόσο ως προς την προστατευτική όσο και ως προς τη συλλογική διάσταση και λειτουργία του. Ένα νομοσχέδιο που πλήττει όλους τους εργαζόμενους, του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Πλήττει και τους ήδη εργαζόμενους, αφού ενθαρρύνει την υπερεκμετάλλευση με μείωση αποδοχών και κατάργηση δικαιωμάτων και τους άνεργους, αφού δυσχεραίνει ή μάλλον αποτρέπει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Πλήττει όμως και τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, αφού ό περιορισμός της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων, τους επηρεάζει δυσμενώς (τους μικρομεσαίους).   Διαλύει το συνδικαλισμό και καταστρατηγεί το δικαίωμα στην απεργία. Καταδικάζει τη νεα γενιά σε ένα μέλλον ανασφάλειας, φθηνής και ελαστικής εργασίας.

Στη Βουλή και «στους δρόμους» αναμετρώνται δύο αντιλήψεις-δύο κόσμοι :

Η «αναπτυξιακή» πρόταση της νεοδεξιάς του Κυριάκου Μητσοτάκη που στηρίζεται σε φθηνό και ελαστικό εργατικό δυναμικό, εργατικό δυναμικό-«λάστιχο».

Η αναπτυξιακή πρόταση της προοδευτικής παράταξης που συνίσταται στην κοινωνικά δίκαιη παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με τις δυνάμεις της εργασίας για τις οποίες πρέπει να δημιουργηθούν σταθερές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και τις δυνάμεις της παραγωγικής δημιουργίας, στην πρωτοπορία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα συνεχίσει να αγωνίζεται με τους εργαζόμενους και όλη την ελληνική κοινωνία, στη Βουλή, «στους δρόμους»,  στους χώρους εργασίας, παντού  για να αποσυρθεί αυτό το αντεργατικό νομοσχέδιο-«έκτρωμα». Και αν αυτό τελικά «περάσει» και ψηφιστεί, ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεσμεύεται ότι, όταν με τη λαϊκή βούληση, αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, θα το καταργήσει.

Ας σημειωθεί, ότι και το  νομοσχέδιο για την τηλεργασία στο δημόσιο τομέα, έστω και σε light-μη κραυγαλέα μορφή, αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης της ΝΔ, με τρόπο που να δημιουργούνται κίνδυνοι και για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των (τηλ)εργαζομένων.

2) Όσον αφορά στον τρόπο νομοθέτησης : Βρισκόμαστε ακόμη μία φορά, ενώπιον  μιάς διαδικασίας κακής  νομοθέτησης από την κυβέρνηση των «αρίστων» και του «επιτελικού» κράτους της νεοδεξιάς του Κυριάκου Μητσοτάκη. Την τελευταία στιγμή κατατίθεται σειρά υπουργικών τροπολογιών-ολόκληρα νομοσχέδια διαφόρων Υπουργείων επί παντός επιστητού, τα οποία θα ψηφιστούν, χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση και με διαδικασίες fast-track. Αυτή   πρακτική συνιστά απαξίωση του κοινοβουλίου, απαξίωση της ίδιας της δημοκρατίας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν νομοθετεί με αυτό τον τρόπο για πρώτη φορά. Το πράττει συνεχώς, προκειμένου «να περνούν» όλα εν κρυπτώ. Η πανδημία της «ήρθε κουτί». Αυτό βέβαια δεν σημαίνει, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα σιωπήσει.

3) Το νομοσχέδιο ρυθμίζει το πεδίο της τηλεργασίας στο δημόσιο τομέα, υπό κανονικές αλλά και έκτακτες συνθήκες.

Η ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης που ξεκίνησε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, είναι αναγκαίο εργαλείο που συνδέεται με τις νέες τεχνολογίες, την πληροφορική  και ανταποκρίνεται στην παρούσα τεχνολογική εξέλιξη και πρόοδο. Όμως αυτή πρέπει να γίνεται συγκροτημένα και να έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό. Διαφορετικά μπορεί να τεθούν σε κίνδυνο τα δικαιώματα και των εργαζομένων αλλά και των συναλλασσόμενων πολιτών με τις δημόσιες υπηρεσίες.

Το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων είναι καθοριστικής σημασίας για τη λειτουργία της τηλεργασίας και το Προεδρικό Διάταγμα που προβλέπεται  να εκδοθεί και θα καθορίζει συγκεκριμένα τον τρόπο προστασίας τους, πρέπει να εκδοθεί τάχιστα. Αν δεν συμβεί αυτό, η έναρξη εφαρμογής του νόμου θα είναι «στον αέρα».

Με το νομοσχέδιο δεν επιτυγχάνεται η ολοκληρωμένη ρύθμιση του πεδίου της τηλεργασίας, διότι σε αυτό εμπεριέχονται σημαντικές αοριστίες  και δεν διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων. Τα περισσότερα ζητήματα θα ρυθμιστούν στο μέλλον βάσει  εξουσιοδοτικών διατάξεων, με Προεδρικό Διάταγμα η προστασία των προσωπικών δεδομένων και με υπουργικές αποφάσεις τα υπόλοιπα θέματα.

Στο πλαίσιο της τηλεργασίας, πρέπει να κατοχυρώνεται ρητά το δικαίωμα του εργαζόμενου στην αποσύνδεση, το ωράριο εργασίας, όλα τα δικαιώματα που προβλέπονται στην εργατική νομοθεσία και ισχύουν για τους υπόλοιπους εργαζόμενους με φυσική παρουσία, να απαγορεύεται ρητά  οποιαδήποτε δυσμενής διάκριση, υπηρεσιακή εξέλιξη και κρίση εκ του λόγου ότι ο εργαζόμενος ζητεί ή παρέχει τηλεργασία.

Το δικαίωμα στην αποσύνδεση, σημαίνει ότι ο τηλεργαζόμενος  διακόπτει την παροχή εργασίας, δεν επικοινωνεί, δεν απαντά και δεν ανταποκρίνεται σε τηλεφωνικά μηνύματα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή οποιασδήποτε μορφής επικοινωνία εκτός του ωραρίου εργασίας και κατά τη διάρκεια των ημερών ανάπαυσης (ρεπώ) και των ημερών άδειας οποιουδήποτε είδους. Στο δικαίωμα αυτό εμπεριέχεται και η υποχρέωση του εργοδότη «να μην ενοχλεί» με οποιονδήποτε τρόπο (ενδεικτικά με την αποστολή μηνυμάτων κλπ) τον τηλεργαζόμενο.

Επιπλέον το πλαίσιο ρύθμισης της τηλεργασίας πρέπει να προβλέπει τη διάθεση (στον τηλεργαζόμενο) του απαραίτητου εξοπλισμού και του σχετικού λογισμικού  από τον φορέα (εργοδότη), προκειμένου να διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα που διαθέτει το Δημόσιο, των τηλεργαζομένων και των συναλλασσομένων με αυτό.

Αν πάντως ο τηλεργαζόμενος διαθέσει τον δικό του χώρο, εξοπλισμό και λογισμικό (για την παροχή τηλεργασίας), ο φορέας-το Δημόσιο επιβάλλεται να καλύψει το σύνολο των λειτουργικών εξόδων και της δαπάνης, στα οποία θα υποβληθεί (ο τηλεργαζόμενος).

H τηλεργασία πρέπει να αποτελεί την εξαίρεση. Ο κανόνας πρέπει να είναι, και δεν μπορεί να ισχύει κάτι διαφορετικό,  η εργασία με φυσική παρουσία στις εγκαταστάσεις του φορέα-του εργοδότη.

Γι΄ αυτό το λόγο, η ένταξη σε καθεστώς τηλεργασίας πρέπει να έχει οικειοθελή χαρακτήρα για τον εργαζόμενο. Δεν μπορεί να επιβάλλεται από τον εργοδότη-προϊστάμενο της υπηρεσίας. Το οικειοθελές του χαρακτήρα της τηλεργασίας πρέπει να διασφαλίζεται, με τρόπο ώστε να μην αφήνεται η αποδοχή της  στο διευθυντικό δικαίωμα, αυθαίρετα και χωρίς κριτήρια. Ο περιορισμένος αριθμός των τηλεργαζομένων δημοσίων υπαλλήλων επιβάλλει τη θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την επιλογή τους.  Γι΄ αυτό, εκτός των αντικειμενικών κριτηρίων, πρέπει να προβλεφθεί,  το αιτιολογημένο της άρνησης της υπηρεσίας στο αίτημα του εργαζόμενου (για τηλεργασία) και  δικαίωμα ένστασης εκ μέρους του, σε περίπτωση αρνητικής απάντησης. Και από την τοποθέτηση του Υπουργού Εσωτερικών στην αρμόδια Επιτροπή φαίνεται ότι η εμφανιζόμενη, ως οικειοθελής, τηλεργασία διολισθαίνει προς την άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος, με  την απόφαση του φορέα-εργοδότη, αφού αυτός θα αποφασίζει για την επιλογή του προσωπικού της δημόσιας υπηρεσίας που θα τίθεται υπό καθεστώς τηλεργασίας, χωρίς κριτήρια, αφού τέτοια  δεν προβλέπονται στο νομοσχέδιο.

Πρέπει να  διασφαλίζεται ότι η τηλεργασία δεν θα είναι ο κανόνας για κάποιους εργαζόμενους, ότι δεν θα αποτελέσει εργαλείο επιβολής «κυρώσεων» από τους προϊστάμενους των υπηρεσιών και «δώρο» για κάποιους «προνομιούχους» εργαζόμενους. Γι΄ αυτό, το νομοσχέδιο πρέπει να έχει κανόνες διατυπωμένους με σαφή τρόπο και ολοκληρωμένα, πράγμα που δεν συμβαίνει. Επιπλέον πρέπει στο νομοσχέδιο να διασφαλίζεται η προστασία των εργαζομένων όπως ακριβώς προστατεύεται κάθε εργαζόμενος από το ισχύον εργατικό δίκαιο.

4) Η τηλεργασία θα μπορούσε να συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη, με την αξιοποίησή της  για την  ενίσχυση της ανάπτυξης των παραμεθόριων, νησιωτικών, ορεινών, απομονωμένων, αραιοκατοικημένων και εν γένει μειονεκτικών περιοχών, με μέτρα διευκόλυνσης της παραμονής ή της εγκατάστασης εργαζομένων του δημοσίου που θα έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται είτε από το σπίτι τους είτε από σταθμούς-κέντρα τηλεργασίας στις περιοχές αυτές.

Μία τέτοια πρόβλεψη ανταποκρίνεται στη συνταγματική ρύθμιση του άρθρου 101 παρ. 4, βάσει της οποίας  «ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξη τους».

Έτσι στα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων για τηλε-εργασία θα πρέπει να συμπεριληφθεί η μόνιμη κατοικία ή η μετεγκατάσταση σε αγροτικές, νησιωτικές και απομονωμένες περιοχές.

Το άρθρο 26 του νομοσχεδίου για την παροχή κινήτρων σε εργαζόμενους των ΟΤΑ σε ορεινές, νησιωτικές και εν γένει μειονεκτικές περιοχές, και συγκεκριμένα (για την παροχή) «δωρεάν σίτισης και    καταλύματος διαμονής»  από τους ΟΤΑ (όπως προβλέπεται ήδη για τους εκπαιδευτικούς, το ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό των ΚΥ, νοσοκομείων, ΕΚΑΒ και τα στελέχη της  ΕΛΑΣ και του ΠΣ κλπ) είναι εξαιρετικά «αδύναμο», αφού αυτή η παροχή εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των ΟΤΑ. Θα έπρεπε οι ΟΤΑ να υποχρεούνται προς τούτο, με την αυτονόητη αντίστοιχη υποχρέωση της κεντρικής κυβέρνησης να καλύψει τη σχετική δαπάνη με τους αναγκαίους πόρους.

5) (Ως προς την τροπολογία για το διαγωνισμό στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης) :  Aλλάζει το περιεχόμενο του δεύτερου σταδίου του εισαγωγικού διαγωνισμού της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. Καθιερώνονται η γραπτή και προφορική δοκιμασία στην ενότητα « Δημόσια Διοίκηση και Διακυβέρνηση» και η γραπτή δοκιμασία στην ξένη γλώσσα, η άριστη γνώση της οποίας μέχρι τώρα πιστοποιούταν με τον αντίστοιχο τίτλο.  Οι αλλαγές αυτές προβλέπεται να ισχύσουν από τον επόμενο-τον επικείμενο διαγωνισμό, τον 28 ο. Αυτό προσκρούει  στη  συνταγματική τάξη και τις αρχές της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση και της ασφάλειας δικαίου Επομένως, δεν πρέπει να ισχύσουν από τον επόμενο-επικείμενο διαγωνισμό, αλλά από τον μεθεπόμενο, όπως απαιτούν οι συνταγματικοί κανόνες και οι αρχές της χρηστής διοίκησης, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση και της ασφάλειας δικαίου. Οι υποψήφιοι δεν πρέπει να αιφνιδιαστούν, να υποβληθούν σε πρόσθετη σωματική και ψυχική ταλαιπωρία και σε πρόσθετες δαπάνες, με την αλλαγή του περιεχομένου και του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων. Δεν είναι, ούτε νόμιμο ούτε ηθικό. Ο Υπουργός Εσωτερικών καλείται «να μην παίζει» με την αγωνία των υποψηφίων και  προχωρήσει σε τροποποίηση  της ρύθμισης, με τη συμπερίληψη μεταβατικής διάταξης, ώστε ο νέος τρόπος εισαγωγής να ισχύσει από το μεθεπόμενο διαγωνισμό.

Η τηλεργασία μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο συμπληρωματικό εργαλείο για το δημόσιο τομέα. Όμως δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διά ζώσης εργασία. Και πάντως, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αποτελέσει μοχλό για την μείωση του προσωπικού στις δημόσιες υπηρεσίες, τη μείωση των αποδοχών, την αύξηση του φόρτου εργασίας, την ελαστικοποίηση του ωραρίου και βέβαια για απευθείας αναθέσεις που αποτελούν για την κυβέρνηση της ΝΔ την πεπατημένη-τον κανόνα. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος από πλευράς του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία θα είναι συνεχής.

6) Συμπερασματικά :

Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία δεν διαφωνεί, ίσα-ίσα συμφωνεί και «επαυξάνει»,  με την ανάγκη ρύθμισης της τηλεργασίας.

Το ζήτημα είναι το περιεχόμενο και ο τρόπος ρύθμισής της.

Γι’ αυτό και καταψηφίζει-ουμε το νομοσχέδιο.

Το νομοσχέδιο συνιστά εν πολλοίς μία έκθεση ιδεών. Περιλαμβάνει γενικές ρήτρες και αόριστες ρυθμίσεις, χωρίς να τις εξειδικεύει και χωρίς να διαμορφώνει ένα συγκροτημένο και πλήρες ρυθμιστικό πλαίσιο. Την εφαρμογή τους στην πράξη, την παραπέμπει στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και υπουργικών αποφάσεων για τα υπόλοιπα θέματα.

Αυτό σημαίνει ότι η κυβερνοασφάλεια, η προστασία των προσωπικών δεδομένων και η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων είναι «στον αέρα» και δημιουργεί προβλήματα και κινδύνους, αφού εναπόκειται στον προσανατολισμό-στην κατεύθυνση που θα τους προσδοθεί και θα εξαρτάται από την αυθαίρετη κρίση του Υπουργού.

Ο τρόπος νομοθέτησης, εν προκειμένω κακής νομοθέτησης, με την  προσθήκη άρθρων και ρυθμίσεων στο νομοσχέδιο μετά τη διαβούλευση και με την κατάθεση τροπολογιών-ολόκληρων νομοσχεδίων άλλων Υπουργείων για άσχετα θέματα, είναι αντισυνταγματικός και απαράδεκτος. Η κυβέρνηση των «αρίστων» του επιτελικού κράτους κάθε φορά «το τερματίζει» !!!

Δεν έχουμε την παραμικρή εμπιστοσύνη στη ΝΔ. Ούτε η κοινωνία της έχει πλέον, όπως αποδεικνύεται (και) με τη μεγάλη παλλαϊκή κινητοποίηση ενάντια στο νομοσχέδιο-«έκτρωμα» για τα εργασιακά.

Η ΝΔ έχει βεβαρημένο μητρώο και συνεχίζει να το εμπλουτίζει. Η κατάθεση, συζήτηση, υπεράσπιση και ψήφιση του νομοσχεδίου-«εκτρώματος» αποδεικνύει, ότι συνεχίζει απτόητη το δρόμο της νεοφιλελεύθερης κατεδάφισης των πάντων.

Γ. Ραγκούσης: «Ο Κωστής Χατζηδάκης έχει τόση σχέση με την αλήθεια, όση σχέση έχει με τη μουσική του Μάνου Χατζηδάκι»

​«Λέει ότι μετατρέπει το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) σε Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά θεσπίζει ότι 3 στους 5 που θα επιλέγουν τη διοίκηση του ΣΕΠΕ θα είναι κυβερνητικές επιλογές!», τόνισε ο  κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ  Γ. Ραγκούσης μιλώντας στη Βουλή επί του ν/σ του υπουργείου Εσωτερικών για το θεσμικό πλαίσιο της τηλεργασίας, και επισήμανε: «​Για 2 χρόνια, μέχρι πρόσφατα, η Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένα η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός δεν έβγαλαν τον πραγματικό τους εαυτό το προηγούμενο διάστημα, για πολλούς και διάφορους λόγους. ​Αυτό πια δεν συμβαίνει. Διανύουμε -και υπ’ αυτήν την έννοια κατά τη γνώμη μου διερχόμαστε μια περίοδο ορόσημο- μια περίοδο που πια έχουμε μπροστά μας τον πραγματικό εαυτό της Νέας Δημοκρατίας, της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη»


Ο Γ. Ραγκούσης επισήμανε ακόμα:

Τώρα δεν μπορώ να το αποφύγω να ξεκινήσω με μια επισήμανση -δεν λέω ούτε παρατήρηση, προς Θεού, ούτε κάτι άλλο- προς τον αγαπητό Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας που πριν από λίγο ολοκλήρωσε την παρέμβασή του. 

Το μεγάλο πλεονέκτημα της εκάστοτε κυβέρνησης στον κοινοβουλευτικό διάλογο σε αντίθεση με το δομικό μειονέκτημα που έχει η αντιπολίτευση είναι ότι η εκάστοτε κυβέρνηση μπορεί και προσέρχεται στον κοινοβουλευτικό διάλογο με στοιχεία, λόγω του ότι υπάρχουν υπηρεσίες, υπάρχουν δομές, παρακολουθεί τα δεδομένα, ενημερώνεται κ.λπ.. 

Η αντιπολίτευση έχει αυτό το δομικό μειονέκτημα, έχει πρόβλημα στα στοιχεία.

Όταν, αγαπητέ Κοινοβουλευτικέ Εκπρόσωπε της Νέας Δημοκρατίας, έρχεται σε αυτό το Βήμα η αντιπολίτευση με στοιχεία και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της κυβερνητικής πλειοψηφίας δεν ανταπαντά με στοιχεία, δεν καταρρίπτει αυτά τα στοιχεία με άλλα στοιχεία, τότε καλύτερα -τη γνώμη μου λέω - να σιωπά. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτές τις βδομάδες συμπληρώνονται 2 χρόνια από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία και το σχηματισμό της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι οι μέρες που περνάμε είναι μέρες ορόσημο, είναι μέρες σταθμός. Και αυτό το λέω με την εξής έννοια: ότι για 2 χρόνια, μέχρι πρόσφατα, η Νέα Δημοκρατία και συγκεκριμένα η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός δεν έβγαλαν τον πραγματικό τους εαυτό το προηγούμενο διάστημα, για πολλούς και διάφορους λόγους.

Αυτό πια δεν συμβαίνει. Διανύουμε -και υπ’ αυτήν την έννοια κατά τη γνώμη μου διερχόμαστε μια περίοδο ορόσημο- μια περίοδο που πια έχουμε μπροστά μας τον πραγματικό εαυτό της Νέας Δημοκρατίας, της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. 

Ποια είναι τα βασικά συστατικά αυτού που θα μπορούσε κανείς να υιοθετήσει ως όρο «πραγματικός εαυτός»; 

1ο  βασικό συστατικό, κατά τη γνώμη μου -και το ξεκινάω όχι ιεραρχικά, απλώς έτσι έχω δομήσει την παρέμβασή μου- είναι η προχειρότητα. 

2ο  βασικό χαρακτηριστικό αυτού του πραγματικού εαυτού της Νέας Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η ταξική μεροληψία, δηλαδή ότι είναι μια Κυβέρνηση η οποία δουλεύει υπέρ των λίγων και εναντίον των πολλών.

Και 3ο βασικό χαρακτηριστικό αυτού του πραγματικού εαυτού της Νέας Δημοκρατίας, της Δεξιάς στην Ελλάδα, της Δεξιάς του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι το ψέμα. 

Όσον αφορά την προχειρότητα, δεν χρειάζεται να πάμε μακριά. Αρκεί να αναφερθούμε στο παρόν νομοσχέδιο. 

Κύριε Βορίδη, κανείς από εμάς, ούτε ο Εισηγητής μας, ο κ. Παπαηλιού, ούτε κανείς συνάδελφος από την Αξιωματική Αντιπολίτευση δεν επικέντρωσε την κριτική του σε μία αιτίαση του τύπου «γιατί δεν φέρατε αυτό το νομοσχέδιο νωρίτερα». 

Εγώ θα συμπλήρωνα ότι ούτε θα είχαμε ποτέ την πρόθεση ή τη διάθεση να σας επικρίνουμε γιατί δεν προηγηθήκατε και της πραγματικής ζωής, γιατί έρχεστε δηλαδή ως Κυβέρνηση, άρα ερχόμαστε συνολικά ως πολιτεία, πίσω από τις εξελίξεις που δημιουργεί η ίδια η πραγματικότητα, η ίδια η ζωή, η ίδια η κίνηση της ανθρωπότητας και τα προβλήματα που έχει. 

Όμως, κύριε Βορίδη, το να έρχεστε μετά από ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, πάνω από 1 χρόνο, με ένα τέτοιο νομοσχέδιο για ένα τέτοιο θέμα νομίζω ότι δεν επιτρέπει και δεν σας αφήνει καμία απολύτως δικαιολογία. 

Δεν είναι νομοσχέδιο για την ελληνική πολιτεία, για την ελληνική Κυβέρνηση, για ένα σημαντικό και καινούργιο θέμα που είναι το θέμα της τηλεργασίας. 

Δεν έχετε καμία δικαιολογία να έρχεστε με ένα τέτοιο νομοσχέδιο, ένα γονατογράφημα στην πραγματικότητα, που αρχίζει και ξεκινάει από τον περισπούδαστο ορισμό ότι η τηλεργασία είναι η εξ αποστάσεως εργασία. 

2 θέματα είναι στο επίκεντρο ενός παγκόσμιου ακαδημαϊκού, θεωρητικού πρωτίστως, αλλά και πραγματικού προβληματισμού, όταν ανοίγει κανείς τη συζήτηση, τον φάκελο τηλεργασία, γενικά χρήση και ένταξη των τεχνολογιών πληροφορικής στον χώρο της εργασίας: 

Το 1ο  μεγάλο θέμα είναι η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Είναι δυνατόν να έρχεστε με ένα νομοσχέδιο στη Βουλή γι’ αυτό το μείζον θέμα σε σχέση με την εργασία και να μην έχετε να πείτε μία κουβέντα και να παραπέμπετε αυτό το ουσιώδες, το μείζον, το θεμελιώδες ζήτημα σε Προεδρικό Διάταγμα του μέλλοντος;

Μα, αυτό έπρεπε να κάνετε για τον δημόσιο διάλογο, αυτό έπρεπε να κάνετε για τον κοινοβουλευτικό διάλογο, να έχετε προετοιμαστεί και να εισηγηθείτε ένα πλαίσιο συνολικό για το τι σημαίνει προστασία των προσωπικών δεδομένων από την ώρα που ξεκινάει και θεσμοθετείται η διαδικασία της τηλεργασίας στο ελληνικό Δημόσιο. 

Κι αν κάνατε -υποχρεωθήκατε από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στην πραγματικότητα, χτες που έδωσε στη δημοσιότητα τις επισημάνσεις της- μία προσθήκη, είναι αυτή που αναφέρατε μόλις προηγουμένως, δηλαδή στο τέλος της διαδικασίας επικύρωσης του νομοσχεδίου, ψήφισης του νομοσχεδίου που είναι ότι θα προβλέψετε πλέον και τη γνωμοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων γι’ αυτά τα ζητήματα, πριν το Προεδρικό Διάταγμα κατατεθεί προς επεξεργασία από το Συμβούλιο Επικρατείας. 

Το 2ο μεγάλο θέμα στον φάκελο τηλεργασία, κύριε Βορίδη, είναι πραγματικά μεγάλο, γιατί είναι ταυτόχρονα σίγουρα και δύσκολο θέμα, αλλά γι’ αυτό υπάρχουν οι κυβερνήσεις, για να αναμετρώνται με τα δύσκολα κι όταν έχουν και τον χρόνο και δεν φέρατε εδώ καμία ΠΝΠ, δεν φέρατε δηλαδή καμία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου γιατί όλα έγιναν χτες και έπρεπε σήμερα κάτι να νομοθετηθεί. 

Η Κυβέρνηση είχε πάνω από 1 χρόνο για να δουλέψει όλα αυτά τα θέματα. 

Ποιο είναι, λοιπόν, το 2ο μεγάλο και πολύ δύσκολο θέμα; 

Είναι με ποιους κανόνες θα λειτουργήσει το Δημόσιο από την ώρα που μπαίνει μπροστά η τηλεργασία. Ποιοι είναι οι κανόνες διαφάνειας, αμεροληψίας και αξιοκρατίας στη λειτουργία της τηλεργασίας μέσα στο ελληνικό Δημόσιο. 

Εσείς σε αυτό κάνατε μηδέν επεξεργασία, μηδέν δουλειά, μηδέν αναμέτρηση με το πραγματικό πρόβλημα. Κάνατε γενικές αναφορές ότι ο προϊστάμενος θα αποφασίζει. 

Δεν ξέρω πόσο ακόμη θα είσαστε στο Υπουργείο Εσωτερικών ή δεν ξέρω πόσο ο ελληνικός λαός θα σας επιτρέψει να είσαστε Κυβέρνηση, αλλά θέλω να το θυμάστε, κύριε Βορίδη, ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που θα συναντήσει μπροστά του το ελληνικό Δημόσιο είναι ακριβώς οι μεγάλες τριβές που θα προκύψουν στο εσωτερικό λειτουργίας του Δημοσίου από την ώρα που θα τεθούν όρια και περιορισμοί στο πόσοι μπορούν να λειτουργήσουν και να εργαστούν με το σύστημα της τηλεργασίας. 

Με ποια κριτήρια θα αποφασίζει ο εκάστοτε, ο οποιοσδήποτε προϊστάμενος για το ότι ο κ. Παπαηλιού μπορεί να τηλεργαστεί και όχι ο κ. Ραγκούσης; 

Αυτό είναι μείζον πρόβλημα. Είναι δύσκολο θέμα. Είναι αυτό, όμως, για το οποίο έπρεπε να έχετε δουλέψει και να έρθετε εδώ και να πείτε εμείς προτείνουμε αυτούς τους 10 κανόνες, να αποφασίζει ο εκάστοτε προϊστάμενος με κανόνα α, β, γ, δ, επαγγελματικό, υπηρεσιακό, διοικητικό, κοινωνικό και αυτό εισηγούμαστε και να έρθουν τα κόμματα και οι Βουλευτές της Αντιπολίτευσης και να πουν τις δικές τους προτάσεις. 

Εσείς τίποτα. 

Μα, άμα δεν λέτε τίποτα για τους κανόνες με βάση τους οποίους θα λειτουργήσει μέσα στο Δημόσιο, μέσα στους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους του Δημοσίου η τηλεργασία, άμα δεν λέτε τίποτα για τα προσωπικά δεδομένα, τότε τι λέτε;

Να πώς αιτιολογείται -και δεν είναι μια κριτική εύκολη της Αντιπολίτευσης- αυτό που σας είπαμε προηγουμένως και σας το είπαν και οι συνάδελφοι περί γονατογραφήματος. 

Δεν αξίζει στη χώρα το 2021 να προσέρχεται Κυβέρνηση γι’ αυτό το καινούργιο, δύσκολο και σημαντικό θέμα με ένα τέτοιο νομοσχέδιο. 

2ο βασικό χαρακτηριστικό, βασικό στοιχείο της πολιτικής σας που αποκαλύπτει τον πραγματικό σας εαυτό είναι η ταξική μεροληψία, ότι δουλεύετε κυριολεκτικά για τους λίγους και αδιαφορείτε για τους πολλούς. 

Η πεμπτουσία του εργασιακού νομοσχεδίου που θα μπει την άλλη εβδομάδα στη Βουλή αυτή είναι ουσιαστικά και ήδη έχει τεκμηριωθεί. 

Δεν πιστοποιείται μόνο από το γεγονός της σημερινής απεργίας και τις κινητοποιήσεις.

Κι όλες οι καταγραφές που γίνονται και οι έρευνες της κοινής γνώμης αυτό το πιστοποιούν, κύριε Βορίδη. 

Πιστεύω να το ξέρετε και οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελληνίδων και των Ελλήνων τοποθετείται εντελώς αρνητικά απέναντι στο νομοσχέδιο του κ. Χατζηδάκη. 

Είναι, όμως, και αυτό το άλλο θέμα που έγινε αυτές τις μέρες με τις αντικειμενικές αξίες. 

Είναι δυνατόν το 2021, που ακολούθησε το 2020, μια χρονιά με τη μεγαλύτερη ύφεση που γνώρισε η ελληνική οικονομία, να έρχεται η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και να ρημάζει τις λαϊκές συνοικίες, τα λαϊκά νοικοκυριά, τα μικρομεσαία νοικοκυριά, τις λαϊκές περιοχές της χώρας, όπως είναι για παράδειγμα η Β΄ Πειραιά;  

Ανεβάζουν τις αντικειμενικές αξίες -κύριοι συνάδελφοι, δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε προλάβει να το δείτε- στο Πέραμα και στο Κερατσίνι 40%, στη Νίκαια και στον Κορυδαλλό από 20%. 

Την ίδια ώρα βέβαια σε περιοχές όπως η Εκάλη, η Κηφισιά, το Ψυχικό, η Φιλοθέη στις περισσότερες περιπτώσεις οι αντικειμενικές πέφτουν. Είναι δυνατόν, όμως, να πηγαίνεις στο Πέραμα και στο Κερατσίνι και στη Δραπετσώνα και στη Νίκαια και στον Κορυδαλλό και τη Σαλαμίνα και εν μέσω οικονομικής ύφεσης να λες ως Κυβέρνηση ότι ανεβάζω τις αντικειμενικές αξίες από 15% ως 40%;

Εάν αυτό δεν είναι ο ορισμός μιας σκληρής ταξικά Δεξιάς κυβέρνησης, με συγχωρείτε πάρα πολύ αλλά τότε τι είναι; Και εδώ είναι μετρήσιμα αυτά που λέμε.

Δεν είναι ανταλλαγή ιδεολογικών και πολιτικών πεποιθήσεων.

Εδώ λέμε ότι ο κάτοικος του Περάματος θα επιβαρυνθεί με 40%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Και δεν είναι μόνο ο ΕΝΦΙΑ κοκ. Μέχρι τα επιδόματα επηρεάζονται από τις αντικειμενικές αξίες, με βάση τις οποίες κάνει φορολογική δήλωση ο κάτοικος μιας τέτοιας περιοχής. 

Και 3ο και τελευταίο, κύριε Πρόεδρε, για να τελειώσω. 

Είναι αυτό το στοιχείο, που είπα στην αρχή, του πραγματικού εαυτού της Κυβέρνησης Μητσοτάκη που είναι το ψέμα. 

Έχει ξεκινήσει η δημόσια συζήτηση, έχει ξεκινήσει και η συζήτηση στην Επιτροπή. 

Εμείς ως Κόμμα, αλλά και όλη η αντιπολίτευση, όλα τα συνδικάτα, η κοινωνία, και, όπως είπαμε προηγουμένως, η πλειοψηφία των πολιτών, έχουμε ήδη τοποθετηθεί αρνητικά στο νομοσχέδιο. 

Έχετε ακούσει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, πολλές φορές τον Υπουργό σας, τον κ. Χατζηδάκη, να υπερασπίζεται το νομοσχέδιο και πολλοί από εσάς και στις τηλεοπτικές εκπομπές. 

Με κάποιους έχει τύχει να συζητήσω και εγώ το θέμα αυτό. 

Έχετε, λοιπόν, ακούσει τον κ. Χατζηδάκη να λέει ότι δεν καταργείται το 8ωρο, δεν μειώνονται οι μισθοί, δεν καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις, δεν καθιερώνεται η μορφή της ατομικής σύμβασης ως κυρίαρχη μορφή, δεν, δεν, δεν. 

Και έχετε ακούσει, επίσης, τον κ. Χατζηδάκη να λέει, όταν κατηγορείται ότι έχει καταργήσει το ΣΕΠΕ, τους ελέγχους στους εργασιακούς χώρους, το εξής: «Τι λέτε; Το ΣΕΠΕ; Τον αναβαθμίζουμε και τον κάνω…» - λέει ο κ. Χατζηδάκης- «…και Ανεξάρτητη Αρχή». Έτσι δεν είναι; Πόσες φορές το έχει πει; Και στα non papers που σας έχει μοιράσει το Κόμμα σας, είμαι 100% βέβαιος και εγώ προσωπικά, ότι θα το έχετε δει ως ένα από τα βασικά επιχειρήματα που πρέπει να επικαλείστε. Είναι αλήθεια αυτό; Είναι αλήθεια λοιπόν. Μάλιστα. 

Άρα, αυτό που λέω εγώ, ότι το ψέμα χαρακτηρίζει τον πραγματικό εαυτό αυτής της Κυβέρνησης, δεν είναι αλήθεια. 

Πάμε, λοιπόν, τώρα να δούμε τώρα ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα, κύριε Βορίδη. 

Στο άρθρο 110 -και είναι συναφές με εσάς, για αυτό το αναφέρω σήμερα και όχι την ερχόμενη εβδομάδα, είναι συναφές με το ζήτημα ευρύτερα του ρόλου που έχει να παίζει το Υπουργείο Εσωτερικών- ο κ. Χατζηδάκης σας εισηγείται να ψηφίσετε την ανεξαρτητοποίηση του ΣΕΠΕ, της Επιθεώρησης Εργασίας, και λέει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΠΕ, η σύνθεσή του, τα μέλη του θα αποφασίζονται από μια 5μελή επιτροπή. 

Ποια θα είναι αυτή 5μελής  επιτροπή; Ανεξάρτητη. 

Πρώτον, λέει, από τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ. Εντάξει; Εντάξει. 

Δεύτερον, από τον υπηρεσιακό γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Εντάξει; Να πω εγώ εντάξει.

Τρίτον, από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. 

Εντάξει; Βεβαίως όχι εντάξει, διότι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εργασίας -στον υπηρεσιακό είπαμε να πούμε εντάξει- είναι πολιτικό πρόσωπο. 

Το ξέρετε και το ξέρουμε πάρα πολύ καλά. 

Διορίζεται όχι από τη δική σας Κυβέρνηση, αλλά από όλες τις κυβερνήσεις με κομματικά κυβερνητικά κριτήρια, με πολιτικά κριτήρια. 

Άρα, ο 3ος είναι πολιτικό προσωπικό. 

Ο 4ος  ποιος είναι; Ο Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής. 

Θα το αφήσω τελευταίο, γιατί έχει ενδιαφέρον αυτό.

Και ο 5ος  ποιος είναι; 

Ένα μέλος διδακτικού-ερευνητικού προσωπικού, ένας πανεπιστημιακός δηλαδή, που υποδεικνύεται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. 

Άρα, είναι 1 άνθρωπος στους 5 που μαζί με το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας είναι πολιτική επιλογή του Υπουργού, προσωπική, κομματική, πολιτική επιλογή. 

Θα πάρει έναν πανεπιστημιακό της αρεσκείας του και θα τον βάλει σε αυτή την 5μελή επιτροπή. 

Πάμε να δούμε τώρα ποιος είναι ο Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής, τι ρόλο παίζει, αν αυτός, με την παρουσία του, σπρώχνει και γέρνει αυτή την Επιτροπή που θα αποφασίσει τη σύνθεση και τη στελέχωση του νέου ΣΕΠΕ, της δήθεν Ανεξάρτητης Αρχής του κ. Χατζηδάκη, αν αυτός είναι αυτός που θα γείρει προς την αξιοκρατία ή προς την αναξιοκρατία και τον κομματισμό, προς την ανεξαρτησία ή προς την εξάρτηση του νέου ΣΕΠΕ από την Κυβέρνηση και τον Υπουργό. 

Θα καταθέσω στα Πρακτικά δημοσίευμα με τίτλο -δεν θα σταθώ σε αυτό, απλώς το αναφέρω, «Κομματικό και εργοδοτικό πραξικόπημα στην ΟΚΕ» με ημερομηνία 28/1/2021.

Ποιος είναι σήμερα ο Πρόεδρος της ΟΚΕ που θα είναι ο πέμπτος που θα κρίνει την ανεξαρτησία ή την εξάρτηση, τη χειραγώγηση ή όχι από την Κυβέρνηση του νέου ΣΕΠΕ; 

Είναι ο κ. Γιάννης Πάιδας, αν διαβάζω καλά το όνομά του. 

Ποιος είναι ο κ. Γιάννης Πάιδας, το πέμπτο μέλος της επιτροπής που θα στήσει το ανεξάρτητο ΣΕΠΕ;

Υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, κύριε Βορίδη.

Ναι, πρώην Πρόεδρος της ΑΔΕΔΥ και υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας δημοκρατίας είναι ο Πρόεδρος της ΟΚΕ. Εξ ου και το δημοσίευμα περί πραξικοπήματος. 

Ποια σύνθεση φτιάχνει, λοιπόν, ο κ. Χατζηδάκης για να επιλεγεί η νέα ηγεσία της Ανεξάρτητης Αρχής του ΣΕΠΕ; 

Μία σκληρή 3άδα στους 5, κομματικά και κυβερνητικά ελεγχόμενη, που όχι μόνο Ανεξάρτητη Αρχή δεν θα δημιουργήσει, αλλά θα διαιωνίσει τη μεγάλη παθογένεια του ελληνικού κράτους, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από τον κομματισμό. Και αν μεν δεν έλεγε τίποτα και ποιούσε την νήσσαν, ποιούσε την νήσσαν. 

Έχει, όμως, το θράσος να βγαίνει στα κανάλια -δεν ντρέπεται λίγο;- και να φλομώνει τον ελληνικό λαό με το ψέμα ότι στήνει Ανεξάρτητη Αρχή με 3 στους 5 που θα ελέγχει ο ίδιος, γιατί θα είναι κομματικά στελέχη και μέλη της Νέας Δημοκρατίας; 

Δεν ντρέπεται λίγο ο κ. Κωστής Χατζηδάκης πια με τα ψέματά του; 

Ο Κωστής Χατζηδάκης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχει τόση σχέση με την αλήθεια όση σχέση έχει με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι»

(η δημοσίευση ενημερώνεται περιοδικά)

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)