to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:31 | 31.05.2021

Πολιτική

Πυρ ομαδόν κατά Αχ. Καραμανλή για το νομοσχέδιο εκπαίδευσης και εξέτασης οδηγών

Με τη διαβούλευση να κλείνει αύριο τα άρθρα 15 και 26 φαίνεται να συγκεντρώνουν σκληρή κριτική από επαγγελματίες του χώρου, στους οποίους η κυβέρνηση είναι βαρύτατα εκτεθειμένη μιας και με την υλοποίηση αυτής της νομοθετικές πρωτοβουλίας αποδεικνύεται πως τους κορόιδεψε προεκλογικά


Το νομοσχέδιο με τίτλο: «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία» αναρτήθηκε για διαβούλευση 14 ημερών και ήδη έχει συγκεντρώσει αρκετούς πολέμιους.

Στο άρθρο 15 το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι: «Η πρακτική δοκιμασία όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης διενεργείται από έναν εξεταστή. Κατά τη διενέργεια πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων, παρίστανται μέσα στο όχημα ο εξεταστής, η θέση του οποίου βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα του οχήματος, στη θέση του συνοδηγού, και ο εκπαιδευτής του εκάστοτε υποψήφιου οδηγού, η θέση του οποίου βρίσκεται στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος. Η πρακτική δοκιμασία των υποψήφιων οδηγών και οδηγών μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων πραγματοποιείται με τον υποψήφιο να επιβαίνει μόνος του επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας ή του εκπαιδευτικού μοτοποδηλάτου, ακολουθούμενος από εκπαιδευτικό όχημα».

Αυτή η διάταξη φέρεται να έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων:

«Τα οχήματά μας δεν μπορούν να αποτελούν με το ζόρι κρατική περιουσία κατά το δοκούν. Εφόσον προτίθεστε να χρησιμοποιείτε τα οχήματά μας για την εξέταση των υποψηφίων οδηγών προφανώς και απαιτούμε να έχουμε τον έλεγχο καθώς και την ευθύνη για την οδική ασφάλεια της εξέτασης» τονίζει ένας εκπαιδευτής.

«Είναι εκτός πραγματικότητας ο εξεταστής να κάθεται ως συνοδηγός σε υποψήφιους οδηγούς (ΥΟ) που συναντά για πρώτη φορά και σε ξένο (εκπαιδευτικό) αυτοκίνητο. Δηλαδή να καλείται να παρέμβει μέσα στη διαδικασία των πρακτικών εξετάσεων αν διαπιστώνει κίνδυνο και να απορρίψει έτσι τον υποψήφιο λαμβάνοντας και τη σχετική ευθύνη ή να μη παρέμβει και να κινδυνέψει η ζωή του υποψήφιου, των λοιπών επιβαινόντων και της ξένης περιουσίας» επισημαίνει άλλος.

«Αν όντως σας ενδιαφέρει η διασφάλιση της διαφάνειας στην πρακτική εξέταση, γιατί δε μας αποδεσμεύετε εντελώς από αυτό το κομμάτι; γιατί δεν αναλαμβάνουν οι περιφέρειες την διεξαγωγή των πρακτικών εξετάσεων με δικά τους οχήματα;» συμπληρώνει ένας τρίτος.

Αδιανόητη διάκριση για τους κωφούς

Το αρ. 15 προβλέπει επίσης ότι: «Οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί που είναι κωφοί ή βαρήκοοι κατόπιν σχετικής δήλωσής τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν διερμηνέα ελληνικής νοηματικής γλώσσας ή χειλεανάγνωσης, η δαπάνη του οποίου βαρύνει τον ίδιο τον εξεταζόμενο. Ο διερμηνέας που προσέρχεται στον χώρο της πρακτικής δοκιμασίας με μέριμνα του εξεταζόμενου, διαθέτει σχετική πιστοποίηση από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας ή το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών ή το Σωματείο Διερμηνέων Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας, την οποία και επιδεικνύει στον εξεταστή».

Είναι σοκαριστικό οι κρατικές και αυτοδιοικητικές αρχές το έτος 2021 να μεριμνεί ένας υποψήφιος με προβλήματα ακοής για διερμηνέα και μάλιστα να επιβαρύνεται το κόστος. Η κυβέρνηση της ΝΔ ουσιαστικά δεν λαμβάνει καμία μέριμνα για συμπεριληπτικές εξετάσεις, δημιουργεί βάρη τα οποία για δεκάδες συμπολίτες μας μπορεί να είναι ανυπέρβλητα και μάλιστα νομοθετεί αυτές τις διατάξεις ανερυθρίαστα.

Μπάχαλο με τα «ιστορικά» αυτοκίνητα

Ένα άλλο άρθρο που συγκεντρώνει αντιδράσεις είναι αυτό που αφορά στη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντος.

Εδώ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με πολύ μεγάλο αριθμό ιστορικών οχημάτων τα οποία πωλήθηκαν με ιδιωτικά συμφωνητικά («υπεύθυνες δηλώσεις») για διάφορους λόγους (π.χ. άγνωστος αρχικός ιδιοκτήτης, απώλεια εγγράφων, τυχαία εύρεση οχήματος σε αποθήκες κλπ) και ο ιδιοκτήτης στο Μητρώο δεν ταυτίζεται με τον πραγματικό κάτοχο ο οποίος εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης στη βεβαίωση ιστορικότητας των φορέων. Επίσης σε περίπτωση εκτελωνισμού οχημάτων σαν αντικείμενα συλλογών.

Ενώ θέματα εγείρονται και στη προτεινόμενη ταξινόμηση, όπως αναφέρει κάποιος χρήστης: «Η εξαίρεση των λεγομένων οχημάτων «ειδικού τύπου» από την υποχρέωση απόκτησης κρατικών στοιχείων κυκλοφορίας, όπως αυτή αναφέρεται στο σχέδιο νομού, δηλαδή των πυροσβεστικών και στρατιωτικών οχηματων, χρήζει εξειδίκευσης προς αποφυγή παρερμηνειών που θα οδηγήσουν σε αδικίες και θα θέσουν θέματα αντισυνταγματικότητας. Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειοψηφία των στρατιωτικών οχημάτων που βρίσκονται σε χέρια ιδιωτών είναι jeep (τζιπ), δηλαδή οχήματα κυκλοφορίας που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό μεταπολεμικά, ως κανονικά οχήματα κυκλοφορίας πολιτών/ιδιωτών, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να είναι στις προθέσεις του νομοθέτη να διαφοροποιήσει τη μεταχείριση ενός «στρατιωτικου» τζιπ σε σχέση με τη πολιτική έκδοση του ιδίου τζιπ».

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)