to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:49 | 25.07.2013

Διεθνή

Ισπανία: Αυξήθηκαν οι νεκροί από τον εκτροχιασμό τρένου

Στους 77 ανέρχονταν το πρωί οι νεκροί από τον εκτροχιασμό του τρένου στις παρυφές της πόλης Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία της βόρειας Ισπανίας, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό τον οποίο ανακοίνωσε το Περιφερειακό Δικαστήριο της Γαλικίας. Τραυματίστηκαν επίσης τουλάχιστον 143 άνθρωποι.


Οι διασώστες ανέσυραν 73 πτώματα από τα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας, ενώ τέσσερις ακόμη άνθρωποι υπέκυψαν στα τραύματά τους στο νοσοκομείο, δήλωσε εκπρόσωπος του δικαστηρίου.


Ο ίδιος πρόσθεσε πως «ορισμένα τμήματα» του τρένου δεν έχουν ακόμη ερευνηθεί.

Στο σημείο του δυστυχήματος θα βρεθεί σήμερα ο ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι, ο οποίος συγκάλεσε χθες έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη. Σε μήνυμά του στο twitter o κ. Ραχόι εξέφρασε την αγάπη και την αλληλεγγύη του «προς τα θύματα του τρομερού σιδηροδρομικού δυστυχήματος».

Από το Ρίο ντε Τζανέιρο, ο Πάπας Φραγκίσκος κάλεσε τον κόσμο να προσευχηθεί στη μνήμη των θυμάτων και υπέρ των οικογενειών τους.

Το τρένο από τη Μαδρίτη κατευθυνόταν προς την πόλη της Φερόλ, στις ακτές του Ατλαντικού, και μετέφερε 218 επιβάτες και τέσσερις υπαλλήλους της Renfe, της ισπανικής εταιρείας σιδηροδρόμων.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 20.42 τοπική ώρα (21.42 ώρα Ελλάδος) της Τετάρτης σε ένα τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής για αμαξοστοιχίες μεγάλης ταχύτητας, πάνω σε μια στροφή αρκετά υπερυψωμένη, σχεδόν τέσσερα χλμ. από τον σταθμό της Κομποστέλα, της παγκοσμίως γνωστής πόλης για το προσκύνημα στον Άγιο Ιάκωβο, τον προστάτη της Γαλικίας. Πολλά βαγόνια εκτροχιάστηκαν, πέφτοντας το ένα πάνω στο άλλο.

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές τραγωδίες που έχει γνωρίσει η Ισπανία. Το 1944, η σύγκρουση τρένου, που επίσης ερχόταν από τη Μαδρίτη στη Γαλικία, και ατμομηχανής, προκάλεσε τον θάνατο εκατοντάδων ανθρώπων. Το 1972, 77 άνθρωποι σκοτώθηκαν από εκτροχιασμό τρένο που εκτελούσε το δρομολόγιο Κάδιξ - Σεβίλλη στην Ανδαλουσία.

Η Ισπανία διαθέτει ένα πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρόμων με γραμμές μήκους 3.100 χιλιομέτρων και είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο, μετά την Κίνα, σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.

Ερευνώνται τα αίτια της τραγωδίας

Σε ό,τι αφορά τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας οι τοπικές αρχές εκτιμούν ότι πρόκειται για δυστύχημα.

«Διεξάγεται έρευνα και πρέπει να περιμένουμε» για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας Renfe. «Θα μάθουμε σύντομα για την ταχύτητα όταν εξετάσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου».

Σύμφωνα με τον ισπανικό Τύπο, πιθανότερο αίτιο του δυστυχήματος είναι η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο.

«Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του ατυχήματος», έγραψε η εφημερίδα El Pais. Επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, η εφημερίδα ανέφερε ότι το τρένο κατά τη στιγμή του δυστυχήματος διερχόταν μια στροφή έχοντας αναπτύξει ταχύτητα 180 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ το σημείο είχε περιορισμό ταχύτητας στα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα.

«Αυτή ήταν μια πολύ-πολύ δύσκολη κλειστή στροφή. Για το λόγο αυτό στο σημείο όπου το τρένο εκτροχιάστηκε, απαγορεύεται η ταχύτητα να είναι πάνω από 80 χιλιόμτερα ανά ώρα», πρόσθεσε η El Pais.

Εκπρόσωπος της Renfe είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», σημείωσε.

«Φονική ταχύτητα», έγραψε στον τίτλο της και η εφημερίδα El Mundo, αναφέροντας ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.

«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολίασε η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας.

Πηγές: ΑΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο, Reuters

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)