to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

16:10 | 02.03.2021

Πολιτική

Στη Βουλή η βιομηχανία απευθείας αναθέσεων του υπουργείου Παιδείας

Δεν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και της ΕΡΤ2 και αντ’ αυτού προτιμήθηκαν συγκεκριμένες ιδιωτικές εταιρίες με κόστος 700.000 €


Σε «βιομηχανία» απευθείας αναθέσεων έχει μετατρέψει το υπουργείο Παιδείας η Νίκη Κεραμέως, εν μέσω της πανδημίας. Η υπουργός Παιδείας -μέσω απευθείας αναθέσεων και χωρίς διαγωνισμό- έχει προχωρήσει σε συνολική δαπάνη ύψους 700.000 ευρώ για την παραγωγή βιντεο-μαθημάτων και επικοινωνία. Απαντήσεις ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, ο οποίος φέρνει το θέμα στη Βουλή.

Με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ», η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων παρήγγειλε «την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, καθώς και για την παραγωγή μαγνητοσκοπήσεων μαθημάτων με διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού».

Η ίδια έχει αναθέσει στην εταιρία «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ», πάλι δίχως διαγωνισμό, την καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε Ασφαλείς», τη δημιουργία της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι», όπως και την παραγωγή γραφικού υλικού για αναρτήσεις στα social media του υπουργείου και της υπουργού.

Όλα τα παραπάνω εγείρουν ερωτηματικά καθώς όσον αφορά την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων, τα οποία προβάλλονται στην ΕΡΤ2, δεν αξιοποιήθηκαν οι υποδομές, η τεχνογνωσία και το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Αλλά δαπανήθηκαν στο σύνολο 693.481,16 € σε δύο συγκεκριμένες εταιρίες για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και επικοινωνιακή καμπάνια.

Το θέμα αναδεικνύουν με ερώτησή τους στη Βουλή 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Παιδείας της ΚΟ Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας Τομεάρχη Μερόπης Τζούφη.

Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνουν:
Σύμφωνα με τα αναρτημένες πράξεις στη Δι@υγεια (diavgeia.gov.gr), η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως έχει προχωρήσει -μέσω απευθείας αναθέσεων και χωρίς διαγωνισμό- σε συνολική δαπάνη ύψους 528.000 € προς την εταιρία «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ»
Αυτά αφορούσαν «την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων για μαθητές και μαθήτριες δημοτικού, καθώς και για την παραγωγή μαγνητοσκοπήσεων μαθημάτων με διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού».
Στο ίδιο μήκος κύματος, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων -αξιοποιώντας τις διατάξεις του Ν. 4690/2020 και του Ν. 4763/2020, οι οποίες «διευκολύνουν» τις απευθείας αναθέσεις με πρόσχημα την πανδημία και παρακάμπτουν κάθε προβλεπόμενη διαδικασία περί δημόσιων συμβάσεων- έχει αναθέσει στην εταιρία «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ», πάλι δίχως διαγωνισμό, την καμπάνια του υπουργείου Παιδείας «Μαθαίνουμε Ασφαλείς», τη δημιουργία της ιστοσελίδας «Μαθαίνουμε στο Σπίτι», όπως και την παραγωγή γραφικού υλικού για αναρτήσεις στα social media του υπουργείου και της υπουργού.
Συνεπώς, από την πρώτη φάση εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης μέχρι σήμερα, η υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων έχει εγκρίνει απευθείας αναθέσεις συνολικού ύψους 693.481,16 € σε δύο συγκεκριμένες εταιρίες για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και επικοινωνιακή καμπάνια.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1.    Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι εταιρίες «FILMIKI PRODUCTIONS ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΑΙΝΙΩΝ & ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕ» για την παραγωγή βιντεομαθημάτων και «INTERWEAVE ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΕΠΕ» για την επικοινωνία καμπάνια του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης;

2.    Υπήρχαν άλλες προσφορές για τις προαναφερθείσες δράσεις του υπουργείου Παιδείας;

3.    Όσον αφορά την παραγωγή μαγνητοσκοπημένων μαθημάτων, τα οποία προβάλλονται στην ΕΡΤ2, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υποδομές, η τεχνογνωσία και το προσωπικό της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης; Εξετάστηκε το κόστος αυτής της επιλογής; Γιατί δεν αξιοποιήθηκε η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δηλαδή ο σχετικός φορέας του υπουργείου Παιδείας, η οποία από το 2017 έχει συνάψει Σύμφωνο Συνεργασίας με τον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής των Ελλήνων;

4.    Όσον αφορά τη δημιουργία ιστοσελίδων και επικοινωνιακής καμπάνιας, γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υπάρχουσες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και αντ’ αυτού προτιμήθηκε συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρία;

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)