to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

21:33 | 28.01.2021

Πολιτική

Δ. Καλαματιανός για ν/σ του υπ. Ναυτιλίας: Η κυβέρνηση νομοθετεί προς όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων

Σημεία από την ομιλία του Διονύση Καλαματιανού, Βουλευτή Ηλείας, αναπληρωτή τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, στην Ολομέλεια της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής


Την πρακτική της κυβέρνησης να νομοθετεί επανειλημμένως μέσα στην πανδημία υπέρ της απομείωσης δικαιωμάτων εργαζομένων και πολιτών, περιορίζοντας τη λειτουργία του δημοσίου, ικανοποιώντας παράλληλα απαιτήσεις ιδιωτών, καταδίκασε ο Διονύσης Καλαματιανός. Με αυτό τον τρόπο συνεχίζει απτόητη το νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά της, εφαρμόζοντας αυθαίρετες, αυταρχικές, αντιδημοκρατικές και αντισυνταγματικές διατάξεις, που σε καμία περίπτωση δεν είναι επείγουσες.

Ξεκινώντας την ομιλία του, αναφέρθηκε στο ολοκαύτωμα των Εβραίων επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε τα ειδεχθή εγκλήματα του ναζισμού και του φασισμού κατά της ανθρωπότητας, οφείλοντας παράλληλα να μεριμνήσουμε για τον αποκλεισμό όλων εκείνων των πολιτικών και των νοοτροπιών που επιτρέπουν την εκκόλαψη του αυγού του φιδιού.

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο, ανέφερε ότι υπάρχουν σε αυτό πολλές διατάξεις που είτε είναι απλά ευχολόγια είτε εξυπηρετούν καταφανώς συγκεκριμένα συμφέροντα, χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο για τα νησιά.

«Αναφέρομαι καταρχάς, στην προκλητική διάταξη για την πλοηγική υπηρεσία. Απομειώνετε τη σημασία του δημόσιου χαρακτήρα της Πλοηγικής Υπηρεσίας και δημιουργείτε τεράστια προβλήματα στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και των λιμανιών. Με την διάταξη αυτή η ασφάλεια των ναυτικών και των επιβατών στα πλοία τίθεται σε κίνδυνο. Αυτό που σας ενδιαφέρει είναι αφενός να εξυπηρετήσετε συγκεκριμένα εφοπλιστικά συμφέροντα και αφ’ ετέρου να υποβαθμίσετε και να απαξιώσετε την δημόσια Πλοηγική Υπηρεσία».

Σχετικά με τη διάταξη για την εξαίρεση από την υποχρέωση για περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των έργων ναυσιπλοΐας και θαλάσσιας επιτήρησης του Λιμενικού, επεσήμανε ότι είναι πρόκληση για την περιβαλλοντική νομοθεσία και αντίθετη σε βασικές αρχές του Συντάγματος και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.

«Τα έργα αυτά πράγματι είναι εθνικής σημασίας. Γνωρίζετε, όμως, ότι δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν με κονδύλια της Ε.Ε. αν χαρακτηριστούν ως έργα εθνικής άμυνας και δεν τηρούν τους περιβαλλοντικούς κανόνες.

Έχετε καθυστερήσει αδικαιολόγητα την εφαρμογή, εγκατάσταση και λειτουργία των παραπάνω συστημάτων, που εμείς ως κυβέρνηση είχαμε δρομολογήσει και είχαμε εξασφαλίσει και τους Ευρωπαϊκούς πόρους.

Τώρα προσπαθείτε να καλύψετε τον χαμένο χρόνο παρακάμπτοντας την περιβαλλοντική νομοθεσία. Δημιουργείτε, όμως, μεγαλύτερα προβλήματα που θέτουν τα έργα σε μεγάλη διακινδύνευση».

Παράλληλα, υποστήριξε ότι απογυμνώνεται η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων από σημαντικές αρμοδιότητες εποπτείας, ελέγχου και διασφάλισης της νομιμότητας των σχέσεων μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων του εθνικού λιμενικού συστήματος.

«Μετατρέπετε τη Ρ.Α.Λ. σε απλό γνωμοδοτικό όργανο, εγκαταλείποντας κάθε έννοια διαφάνειας. Επί της ουσίας καταργείτε κάθε δυνατότητα παρέμβασης και ελέγχου της Ανεξάρτητης Αρχής.

Έτσι θα σταματήσουν οι εν εξελίξει ελεγκτικές διαδικασίες σχετικά με τη διαχείριση αποβλήτων σε Οργανισμούς Λιμένα, αλλά και κάθε άλλη διαδικασία ελέγχου που είχε προγραμματιστεί.

Με την μεταφορά των αρμοδιοτήτων για την εποπτεία των συμβάσεων παραχώρησης στον Υπουργό Ναυτιλίας που μεθοδεύετε, θα έχουμε την εξής νομικά ανεπίτρεπτη κατάσταση:

Το Ελληνικό Δημόσιο θα ελέγχει συμβάσεις, στις οποίες είναι αντισυμβαλλόμενο.

Επίσης, με την τροπολογία αυτή μειώνετε το ύψος των προστίμων που μπορεί να επιβάλλει η ΡΑΛ, το οποίο κυμαινόταν από 5.000 ευρώ έως και το 1% του κύκλου εργασιών του παραβάτη. Πλέον θα κυμαίνεται από 5.000 ευρώ έως 15.000 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι με αυτή τη νομοθέτηση τα πρόστιμα θα είναι χάδια για τους παραβάτες που αποκομίζουν εκατομμύρια ευρώ».

«Αντίστοιχο είναι το αποτέλεσμα και με την Τροπολογία σας για τη μείωση των προστίμων για παραβίαση της ναυτεργατικής νομοθεσίας. Είναι προφανές ότι κάνετε δώρο σε συγκεκριμένους πλοιοκτήτες.

Μέχρι τώρα, τα πρόστιμα που ίσχυαν σε περίπτωση παραβίασης της ναυτεργατικής νομοθεσίας και ειδικά στην παραβίαση του ωραρίου εργασίας, ανέρχονταν στα 300 έως 500 ευρώ, ανά ναυτικό. Αν, δηλαδή, εργάζονται 30 ναυτικοί στο πλοίο το πρόστιμο θα είναι από 9.000 έως 15.000 ευρώ. Αυτό που εισάγετε τώρα, είναι ότι τα πρόστιμα θα επιβάλλονται ανά ημέρα και έως 1.000 ευρώ, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ναυτικών.

Οι πλοιοκτήτες, λοιπόν, θα μπορούν να εξαναγκάζουν όλο το πλήρωμα σε απλήρωτη υπερωριακή απασχόληση, με κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα, την υγεία των εργαζομένων και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και θα πληρώνουν μικρά πρόστιμα σε σχέση με τα υπερκέρδη τους.

Θέλετε να διασφαλίσετε τα κέρδη συγκεκριμένων πλοιοκτητών και να τους επιτρέψετε να παραβιάζουν το ωράριο των ναυτεργατών, πληρώνοντας ελάχιστα ποσά για πρόστιμο», συμπλήρωσε με έμφαση.

Κλείνοντας την ομιλία του, τόνισε ότι κάθε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας πρέπει να κινείται στο πλαίσιο της ενίσχυσης της προστασίας και του σεβασμού στο θαλάσσιο περιβάλλον, στα λιμάνια και κυρίως στους ανθρώπους της.


 

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)