to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:22 | 28.01.2021

Κοινωνία

Χωρίς ΕΛΤΑ η Εύβοια: Τραγικές οι συνέπειες της μείωσης προσωπικού και των λουκέτων

Οι αποφάσεις της Διοίκησης αλλά και οι νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν βάλει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) σε τροχιά απαξίωσης και υποβιβασμού του έργου που προσφέρουν.


Σε τροχιά απαξίωσης και υποβιβασμού του έργου που προσφέρουν φαίνεται πως βρίσκονται και τα ΕΛΤΑ, κάτι που κατά τον βουλευτή Ευβοίας, Βαγγέλη Αποστόλου, οφείλεται στις αποφάσεις της Διοίκησης αλλά και οι νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης κατάτο τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως λέει ο ίδιος σχολιάζοντας την κατάσταση στη περιφέρεια του.

Τα περιφερικά καταστήματα που φημολογείται ότι θα κλείσουν στην Εύβοια είναι στο Μαρμάρι, στα Νέα Στύρα, στο Αυλωνάρι, στην Αμάρυνθο, στο Βασιλικό, στα Λουτρά, στο Μαντούδι και στα Ψαχνά ή στην Νέα Αρτάκη.

Στην περιφερειακή Ενότητα της Ευβοίας το 2018 υπήρχαν 92 εργαζόμενοι, ενώ σήμερα είναι 70 και από αυτούς οι 9 θεωρούνται πλεονάζον προσωπικό. Από τα 16 περιφερικά καταστήματα της Εύβοιας τα 13, που είχαν από 2 έως 4 τομείς διανομής, τροποποιούνται σε μονοπρόσωπα με τεράστιο τομέα αγροτικού δρομολογίου.

Όπως σχολιάζει ο βουλευτής, καταθέτοντας μάλιστα σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι ανέφικτο να εκτελεστεί το συγκεκριμένο έργο από ένα ταχυδρόμο, πόσο μάλλον όταν, σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται να κλείσουν τα μισά και να παραμείνουν τα 8.

Τα περιφερικά καταστήματα που φημολογείται ότι θα κλείσουν στην Εύβοια είναι στο Μαρμάρι, στα Νέα Στύρα, στο Αυλωνάρι, στην Αμάρυνθο, στο Βασιλικό, στα Λουτρά, στο Μαντούδι και στα Ψαχνά ή στην Νέα Αρτάκη.

Δυσοίωνο βέβαια είναι όμως το μέλλον των ΕΛΤΑ σε ολόκληρη την επικράτεια και κατ’ επέκταση των εργαζομένων σ’ αυτά. Το Δεκέμβριο του 2020 ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ο νόμος 4758 στον οποίο την τελευταία στιγμή και απροειδοποίητα συμπεριλήφθηκε τροπολογία που αφορά στον μετασχηματισμό των ΕΛΤΑ, με την οποία όχι μόνο καταργούνται επί της ουσίας οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, αλλά και δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων.

Όσοι απομείνουν μετά την εθελουσία έξοδο θα έχουν μειωμένα εργασιακά δικαιώματα, ενώ οι νεοπροσλαμβανόμενοι δεν θα έχουν καθόλου δικαιώματα, αφού δεν θα καλύπτονται ούτε από τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, ούτε από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Στην ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής, συμπεραίνει πως, (α) όλες αυτές οι ενέργειες απαξιώνουν τη λειτουργία των ΕΛΤΑ και οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση του έργου του και (β) με την κατάργηση των 8 περιφερειακών καταστημάτων της Εύβοιας οι ταχυδρόμοι δεν θα εξυπηρετούν τους Δήμους με όλα τα χωριά που εντάσσονται σε αυτούς , γιατί δεν θα μπορούν να πηγαίνουν σε όλα τα χωριά, ούτε μία φορά την εβδομάδα.

Έτσι, ερωτάται ο υπουργός:

1) γιατί δεν λαμβάνετε υπόψη σας τις επιπτώσεις στους κατοίκους της Εύβοιας από τη μείωση των περιφερειακών καταστημάτων και
2) τι τελικά επιφυλάσσετε για το μέλλον των εργαζομένων των ΕΛΤΑ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)