to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

18:34 | 26.11.2020

Πολιτική

Π. Πέρκα: «Ψέματα, ανακρίβειες και στο βάθος Aegean» (βίντεο)

«Δε γίνεται την ώρα που προβλέπεται επιστρεπτέα προκαταβολή για όλες τις επιχειρήσεις στη χώρα, εσείς να κάνετε δώρο "ζεστό" χρήμα στην Aegean»


Στην ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής επί του Σ/Ν του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών με τίτλο: «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών»,  η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα, ανέφερε  τα παρακάτω:

«Ολοκληρώνεται σήμερα η διαδικασία για την ψήφιση του Σ/Ν που αφορά στη σύσταση της ανεξάρτητης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), σημειώνω ότι βεβαίως και συμφωνούμε στον διαχωρισμό, αλλά συνειδητοποιώ ότι για το σύνολο του νόμου, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να συμφωνήσουμε γιατί δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση σε κανένα από τα ερωτήματά μας. Όλοι οι συνάδελφοι, αλλά και προσωπικά, έχω κάνει κρίσιμα ερωτήματα σε τρεις ομιλίες και δεν έλαβα τίποτα ως απάντηση. Μόνο ψέματα και λυπάμαι πάρα πολύ γι’ αυτό. Στον λίγο χρόνο που έχω θα μπω στον πειρασμό να απαντήσω σε κάποια από αυτά.

Η μεγαλύτερη διαφορά του ν/σ που φέρατε στη Βουλή σε σχέση με το Ν4427/2016 είναι η κατάργηση των Αεροπορικών Αρχών. Είναι ξεκάθαρο για μας ότι οι αρχές, ιδιαίτερα στα περιφερειακά αεροδρόμια, διασφαλίζουν την ασφάλεια των πτήσεων και τα δικαιώματα των επιβατών. Ειδικότερα όμως σήμερα, με την ιδιωτικοποιημένη μορφή πολλών και κομβικών αεροδρομίων και με την κορύφωση της τουρκικής προκλητικότητας, απαιτείται αυξημένος κρατικός έλεγχος και φυσική παρουσία της Αρχής στα αεροδρόμια».

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΙΚΩΝ

Κύριε Υπουργέ, περιορίσατε τις αρμοδιότητες των αερολιμενικών σε 6, οι οποίες είναι πάνω από 60 και τελικά βγάλατε και το πόρισμα ότι οι τελευταίοι δε χρειάζονται να βρίσκονται επί τόπου, γιατί όλα γίνονται ηλεκτρονικά. Δεν έχω το χρόνο να απαντήσω και να αναιρέσω μια-μια τις άτοπες δηλώσεις σας, θα πω όμως το εξής: Είπατε πως αρμοδιότητα για τα ατυχήματα δεν έχει ο Αερολιμενικός, αλλά η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων. Γίνεται να μην το γνωρίζετε ότι η συγκεκριμένη Επιτροπή αναλαμβάνει δράση σε περίπτωση μεγάλου αεροπορικού ατυχήματος (major accident), με απώλεια ανθρώπινης ζωής ή καταστροφή περιουσιακών στοιχείων; Για τα υπόλοιπα ατυχήματα που είναι και τα πιο συχνά, όπως πχ εργατικά ατυχήματα, ατυχήματα κατά τη μεταφορά επιβατών κτλ, η Αεροπορική Αρχή είναι η μόνη υπεύθυνη.

Το επιχείρημα ότι στην Επιτροπή που είχε συσταθεί για τη σύσταση της ΑΠΑ συμμετείχε και άτομο από την EASA, το οποίο λέτε και επαναφέρετε και σας λέω ότι αυτό το άτομο, που τυχαίνει να είναι το ίδιο, είχε πει «ναι» σε μια Αρχή 487 ατόμων, με παρουσία στα περιφερειακά αεροδρόμια και λέει επίσης «ναι» σε μια αθηνοκεντρική Αρχή 172 ατόμων. Γιατί άραγε; Γιατί προφανώς η αρμοδιότητά του είναι να καταστήσει σαφές ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ασφάλεια, το πώς θα γίνει αυτό, δεν αφορά την EASA, η οποία δε γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά κάθε χώρας. Μετά την εφαρμογή του Νόμου θα προβεί σε ελέγχους η EASA, για να δει αν τελικά με τη σύσταση του «ευέλικτου σχήματος» που προτείνετε, τίθενται θέματα ασφαλείας. 

Τελικά λοιπόν, ενώ οι ιδιωτικοί φορείς διαχείρισης δέχονται την παρουσία της Αρχής στα αεροδρόμια, διότι είναι συμβατική τους υποχρέωση και αναφέρεται στις συμβάσεις τους, έρχεστε εσείς με το νομοσχέδιο και αφήνετε τη Fraport να διαχειριστεί έκτακτες καταστάσεις προς όφελος των ελληνικών συμφερόντων!».

ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΗΣ ΑΠΑ

«Σε ότι αφορά στα θέματα προσωπικού και τον αδικαιολόγητα μειωμένο αριθμό υπαλλήλων, τα οποία έχουν αναλυθεί και σας τα είπα αυτά,  μας ρωτήσατε για τον «μαγικό» αριθμό, «εσείς για τους 487 κάνατε μελέτη;» και σας απαντάμε ότι φυσικά και κάναμε κ. Υπουργέ. Είχε προηγηθεί πολύ δουλειά από τους υπηρεσιακούς της ΥΠΑ, κάτι που οφείλατε να γνωρίζετε. Εσείς όμως είχατε προτεραιότητα να ακυρώσετε για άλλη μια φορά ό,τι είχε κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ -αυτό είναι πια καθεστώς- για να «βολέψετε» 25 ημετέρους, άσχετους με το αντικείμενο και να δημιουργήσετε την «επιτελική ΑΠΑ των αρίστων», ρίχνοντας το ποσοστό των ΠΕ, αυτών που κατέχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση από 90% σε 68%».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

«Μήπως όμως τελικά η ανεδαφική αυτή πρόταση έχει να κάνει με το ότι δεν θέλετε να δώσετε λεφτά για την εποπτεία της αεροναυτιλίας; Πώς αλλιώς να εξηγήσουμε ότι από το ήδη πενιχρό αεροναυτικό τέλος των €30 (όταν ο μέσος όρος πανευρωπαϊκά είναι €45), με το νομοσχέδιο εισηγείστε μόνο €1 ή αλλιώς 3% του τέλους για την εποπτεία της αεροναυτιλίας. Τι κι αν το αντίστοιχο ποσοστό για την Κύπρο των 2 αεροδρομίων είναι 28,5%, της Εσθονίας των 4 αεροδρομίων 22%...ας μη συνεχίσω. Το παν για τη ΝΔ είναι η εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων, να μείνει ευχαριστημένη η Aegean με τα €30 (αν και δε φαίνεται να διαμαρτύρεται όταν καταβάλλει στην Ιταλία €78) και η ασφάλεια ας πάει περίπατο».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ AEGEAN

Σε σχέση με την Aegean, μιας και την ανέφερα, δεν μπορώ να μην σχολιάσω την κρατική ενίσχυση. Σας είχα κάνει ερωτήσεις, πολλές επίκαιρες και δεν απαντήθηκαν επαρκώς όπως όλες οι απαντήσεις που δίνετε, αλλά θέλω να το καταλάβετε. Βεβαίως οι μεταφορές πρέπει να βοηθηθούν καθώς και οι αερομεταφορές. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει με εγγυήσεις για το ελληνικό δημόσιο. Δε γίνεται την ώρα που προβλέπεται επιστρεπτέα προκαταβολή για όλες τις επιχειρήσεις στη χώρα, εσείς να κάνετε δώρο «ζεστό» χρήμα στην Aegean. Σας το είπα και προχθές ότι για τη μέχρι τώρα βοήθεια που έχει λάβει η Aegean, το μόνο που έκανε είναι να απολύσει κόσμο από τα αεροδρόμια. Άρα, έλαβε μέχρι τώρα τα λεφτά από τα vouchers, έδιωξε κόσμο ενώ θα έπρεπε να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας, της φτιάχνετε και ένα νόμο για να μην ελέγχεται με ένα Εκτελεστικό Συμβούλιο ελεγχόμενο από εσάς και θέλει συν τοις άλλοις, να της δώσετε και 120 εκατ. ευρώ.

Το κράτος με το ποσό των 120 εκ ευρώ, αντί για μετοχές εξασφαλίζει δικαιώματα προαίρεσης για την απόκτηση μετοχών της Aegean εντός της προσεχούς πενταετίας, σε τιμή χαμηλότερη από αυτήν στην οποία διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο την ημερομηνία μετατροπής των warrants. Σε περίπτωση που φαλιρίσει η Aegean, ποια είναι η εξασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου; Τουλάχιστον αυτό απαντήστε το. Γιατί δε γίνεται λοιπόν τώρα με την τρέχουσα τιμή της μετοχής η εξαγορά; Πάνω κάτω είναι στα 4 ευρώ  ανά μετοχή. Βάσει αυτής της τιμής και όχι χαμηλότερης, το δημόσιο με τα 120 εκ. ευρώ θα μπορούσε να κατέχει το 40% των μετοχών. Αλλά εκεί ακριβώς κρύβεται η αλήθεια με το δεδομένο ότι ο μεγαλύτερος μέτοχος στην Aegean σήμερα είναι ο κ. Βασιλάκης με τη συμμετοχή του να ανέρχεται σε 36,68%, μια τέτοια εξέλιξη θα καθιστούσε απόλυτο κυρίαρχο το δημόσιο».

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ TAP ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ

«Και κάτι ακόμα κ. Υπουργέ και σας προκαλώ να απαντήσετε και σε αυτό. Μιλάτε για τον TAP της Πορτογαλίας αλλά δεν ξέρετε ότι μέτοχος στο 50% είναι το Πορτογαλικό Δημόσιο; Μάλιστα η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιο της στο 72,5%,  με τον δε επιχειρηματία Humberto Pedrosa να κατέχει μόλις το 22,5% και το 5% να ανήκει σε υπαλλήλους του TAP. Τι συγκρίνετε λοιπόν;»

ΓΙΑ ΤΗΝ FRAPORT

«Στο ίδιο μήκος κύματος κινείστε βέβαια και με τη Fraport. Έχει λάβει αναστολή 22,9 εκ. για το έτος 2019 -την ίδια στιγμή που τον Απρίλιο του 2020 τα στελέχη τους έλαβαν bonus λόγω των υπερκερδών τους- και ερωτώ: Προβλέπεται η αναστολή για το 2019 ενώ δεν υπήρχε κορονοιός; ΟΧΙ. Επίσης, για το 2020 έχουν λάβει επίσης αναστολή ενώ το 2020 δεν έχει τελειώσει, και δεν υπάρχει λογιστικός έλεγχος για να δούμε πόση ζημία έχετε υποστεί, παρόλο που αυτό δεν έχει άλλωστε καμία σημασία –κι εδώ σας έχω κάνει ερώτηση- γιατί η αναστολή είναι παρά τη Σύμβαση. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στην Σύμβαση Παραχώρησης. Τις τηρούμε τις συμβάσεις; Σύμφωνα με τα άρθρα της Σύμβασης δεν τη δικαιούνται. Από ότι μαθαίνω θέλει και αυτή «ζεστό» χρήμα».

ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο στα μέτρα σας. Γιατί κ. Υπουργέ δε φέρνετε τη γνωμοδότηση της Επιτροπής στη Βουλή; H επιλογή των μελών έχει ολοκληρωθεί ήδη από τον Ιούνιο του 2019! Γιατί προσπαθείτε με τελείως αντισυνταγματικό τρόπο να σταματήσετε μια διαδικασία που βρίσκεται στο στάδιο της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας; Για το προφανές, για να διορίσετε ημετέρους και να έχετε τον απόλυτο έλεγχο του Συμβουλίου. Τα μέλη του με αυτό το νομοσχέδιο θα επιλέγονται από τον ίδιο τον Υπουργό Μεταφορών και όχι από μία ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία από ανεξάρτητη επιτροπή με μέλη του ΑΣΕΠ και επιστήμονες εγνωσμένου κύρους που προέβλεπε ο Ν4427/2016.

Παράλληλα, εκ του πονηρού εισάγετε το Άρθρο 43 περί Διαιτησίας προκειμένου συγκεκαλυμμένα να δοθούν χαριστικά οικονομικές ενισχύσεις υπέρ ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών και εταιριών διαχείρισης αερολιμένων, με την επίφαση ότι αυτό έγινε κατόπιν απόφασης της ανεξάρτητης αρχής που εσείς έχετε διορίσει και εν πάσει περιπτώσει ξαναζητάω να μας πείτε τι περιλαμβάνει η «αμοιβαία επωφελής» λύση μεταξύ Fraport και Πρωθυπουργού.

            Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της, η κα Πέρκα ανέφερε: «Να σας πως κάτι κ. Υπουργέ, βρήκα ότι ως τομεάρχης Μεταφορών της ΝΔ είχατε αναγνωρίσει ως πολύ θετικό όταν ψηφιζόταν ο Νόμος ότι «η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να μην μπούμε σε μια διαδικασία εκποίησης του εναέριου χώρου». Προφανώς εμείς παρεξηγήσαμε τα λόγια σας και θεωρήσαμε ότι το λέγατε θετικά, αλλά μάλλον εννοούσατε αφήστε να τον εκποιήσω εγώ…

Και βεβαίως,  δεν μας απαντήσατε τι θα γίνει με τις πολύ σημαντικές αρμοδιότητες της ΑΠΑ που ασκούνται μέχρι σήμερα από τους Μηχανικούς της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΥΠΑ, οι οποίες πάνε στον αέρα. Ποιος θα εκδίδει οικοδομικές άδειες και ποιος θα εκδίδει τις πιστοποιήσεις; Είναι ένα κενό, αλλά είναι και μία τακτική για να υπάρχουν καθυστερήσεις και να δικαιούνται κάποιοι αποζημιώσεις σύμφωνα με κάποιες συμβάσεις…

Έτσι λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα νομοσχέδιο γεμάτο αντισυνταγματικότητες, πλήθος επιτροπών, υποεπιτροπών. Στο σύνολό του και σε σχέση με το Ν4427/2016 υποβαθμίζεται ξεκάθαρα η ΑΠΑ. Οι μόνοι που τοποθετήθηκαν θετικά στο σύνολό του για την αποψίλωση και υποβάθμιση που προβλέπουν οι ρυθμίσεις σας για την ΑΠΑ είναι τελικά οι ελεγχόμενοι,  συγκεκριμένα ο ΣΕΤΕ, η Aegean και μην ξεχνάμε τη Fraport, γιατί το μόνο που έκαναν στη διαβούλευση ήταν να ζητήσουν μείωση προστίμων, σα να μην έφταναν όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις μέσα στην πανδημία. Για αυτό το λόγο έχετε απέναντί σας, όχι μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ και όλα τα συλλογικά όργανα αλλά και το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης».

tags: AEGEAN

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)