to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:26 | 29.10.2020

Πολιτική

Πλήρης εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση με την κατάργηση των νέων προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσαν 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Χριστόφορου Βερναρδάκη με θέμα την πλήρη εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση μέσω της αναχρονιστικής και αναιτιολόγητης κατάργησης των νέων προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας (2019). Οι βουλευτές αιτήθηκαν και τη σχετική κατάθεση εγγράφων.


Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

-       Τα νέα προγράμματα σπουδών για την αναμόρφωση του μαθήματος της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που εγκρίθηκαν το 2019, βρέθηκαν πρόσφατα στο αντιμεταρρυθμιστικό στόχαστρο του Υπουργείου Παιδείας

-       Πρόκειται για το συστηματικό έργο της 21μελούς επιστημονικής Επιτροπής που συγκροτήθηκε για το σκοπό αυτό, συνεκλήθη επισήμως στις αρχές του 2017 και αποτελούνταν από έγκριτους πανεπιστημιακούς ιστορικούς και εκπαιδευτικούς υψηλού επιστημονικού προφίλ, αποσκοπούσε δε στην ανανέωση του περιεχομένου και στον εκσυγχρονισμό του τρόπου διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολεία κατά τρόπο που να γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στη σχολική και επιστημονική ιστορία καθώς και ανάμεσα στη σχολική ιστορία και τη σύγχρονη ζωή.

-       η σημερινή Υπουργός Παιδείας σε μια έξαρση ανορθολογικής τυφλότητας, θεσμικής αμνησίας και πολιτικού συγκεντρωτισμού, αποφάσισε την αναιτιολόγητη κατάργηση των προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας του 2019.

-       ανέσυρε και επανέφερε στα σχολεία τα προ πολλού ξεχασμένα και απαρχαιωμένα μοντέλα προγραμμάτων Ιστορίας του έτους 2002-2003.

-       μέσω μιας δογματικής, μονοδιάστατης και χωρίς ερείσματα συλλογιστικής προκρίθηκε εκ νέου η διατήρηση του μαθητικού δυναμικού σε κατάσταση ιστορικού αναλφαβητισμού, αδιαφορίας, μαρασμού της κριτικής ιστορικής σκέψης, της ανάπτυξης ανεκτικής ιστορικής ταυτότητας και πλουραλιστικής ιστορικής αυτογνωσίας προς όφελος της συντήρησης μιας εργαλειοποιημένης «εθνικής συνείδησης», η οποία επιβιώνει με παραδοσιακές στερεοτυπικές αφηγήσεις, κατακερματισμένη προσέγγιση συγκεκριμένων μόνο ιστορικών περιόδων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (και σε κάθε περίπτωση όχι της σύγχρονης ιστορίας) και αποσπασματικών φρονηματικών αναγνώσεων και θεωρήσεων της σχολικής ιστορίας.

-       η εθνική αυτογνωσία κατακτάται μέσω της κριτικής γνώσης και αξιολόγησης του παρελθόντος

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1     Σε ποια επιστημονική επιτροπή ανατέθηκε η αξιολόγηση της επιστημονικής εργασίας των προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας του έτους 2019;

2     Από ποια μέλη αποτελείται η εν λόγω επιτροπή; Ποιες είναι οι ιδιότητές τους; Πόσα από τα μέλη αυτής διαθέτουν ειδίκευση στη Διδακτική της Ιστορίας;

3      Πότε συστάθηκε η εν λόγω επιτροπή; Πότε παρέδωσε το πόρισμά της, στο οποίο στηρίχθηκε η απόφαση για την κατάργηση των προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας;

4      Γιατί δεν ανάρτησε το εν λόγω πόρισμα στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή έστω δεν το κοινοποίησε στην επιστημονική επιτροπή συγγραφής και εκπόνησης των επίμαχων προγραμμάτων σπουδών;

Η Υπουργός καλείται να καταθέσει στο Σώμα για την πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών:

1     Την πράξη συγκρότησης και ορισμού μελών της Επιστημονικής Επιτροπής που διενήργησε την αξιολόγηση των καταργηθέντων προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας 2019.

2      Το πόρισμα της Επιστημονικής Επιτροπής στη βάση του οποίου αποφάσισε την κατάργηση των προγραμμάτων σπουδών Ιστορίας 2019.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)