to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

12:45 | 25.10.2020

Κοινωνία

«Ο Πειραιάς δεν είναι μία ιδιωτική πόλη της Cosco ούτε θα γίνει»

«Από τη στιγμή που οι δημοκρατικές αποφάσεις πετιούνται στα σκουπίδια, οι έλεγχοι είναι έλεγχοι τυφλών και ο νόμος δεν εφαρμόζεται πίσω από τα κάγκελα του ΟΛΠ, εναπόκειται στην αυτοδιοίκηση, σε όλους τους κατοίκους και τους εργαζόμενους των πειραϊκών δήμων να εμποδίσουν τις καταστροφές στις ακτές της πόλης μας»


Ο «Πειραιάς για Όλους» αναφέρει σε ανακοίνωσή του: 

Η κυβέρνηση δεν έχει εγκρίνει ακόμη -έξι μήνες τώρα- τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Προφανώς περιμένει να τελειώσει το έργο και μετά να εκδώσει την άδεια νομιμοποίησης του. Και δεν φτάνουν αυτά. Ο ΟΛΠ θα επιχειρήσει να περάσει όλο τον όγκο των μπάζων που απαιτούνται για να γίνει το ανώτερο τμήμα του προβλήτα, μέσα από την πόλη!!!

Με απλή αριθμητική τι σημαίνει αυτό; Περίπου 700.000 τόνοι μπάζων για τα οποία απαιτούνται 55.000 δρομολόγια φορτωμένων βαρέων τριαξονικών φορτηγών από τα νταμάρια προς τον Πειραιά και άλλα τόσα για την επιστροφή τους. Χονδρικά δηλαδή 110.000 δρομολόγια για δύο χρόνια. Οι επιπτώσεις με τη σειρά είναι πρώτα η συνεχής εκπομπή σκόνης, θορύβου και καυσαερίων σε όλο το θαλάσσιο μέτωπο από το Σχιστό, στο Κερατσίνι, στη Δραπετσώνα, στον Άγιο Διονύση, στην ακτή Μιαούλη και στο Χατζηκυριάκειο ως το Παλατάκι, και στη συνέχεια η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η βέβαιη καταστροφή οδοστρωμάτων και υπόγειων αγωγών αποχέτευσης και ομβρίων.

Εάν οι αρμόδιοι υπουργοί είχαν εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη με τις παρατηρήσεις του Δήμου Πειραιά και της Περιφέρειας Αττικής, ο ΟΛΠ δεν θα είχε δικαίωμα να το κάνει. Διότι οι περιβαλλοντικοί όροι απαγορεύουν ρητά αυτή τη μεταφορά.  Είναι προφανές,  λοιπόν, ότι η κυβέρνηση δεν εγκρίνει τη μελέτη, για να μην «ζοριστεί» ο ΟΛΠ. Είναι επίσης προφανές ότι περιέπαιζαν τους πάντες όταν διακήρυσσαν ότι το έργο έχει περιβαλλοντική έγκριση, δεδομένου ότι τώρα αποδεικνύεται περίτρανα ότι δεν έχει.

Τώρα λοιπόν, εκτός των άλλων, οφείλουμε να αξιολογήσουμε και το ότι ο Περιφερειάρχης και ο Δήμαρχος Πειραιά δήλωσαν ότι τους πίστεψαν και για αυτό σταμάτησαν να αντιδρούν!

Τι λέμε και τι κάνουμε; Είμαστε πεισμένοι ότι ο ΟΛΠ με λυτά τα χέρια από την κυβέρνηση δρομολογεί καταστροφές απ’ άκρου εις άκρο: από τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων με τα διαλυτήρια πλοίων ως την Αίγινα με την απόρριψη τοξικών στον βυθό της. Από το Πέραμα που κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα από τα καζάνια, το Ικόνιο, το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα που στενάζουν από τη ρύπανση και από τα δρομολογημένα έργα ως τους εργαζόμενους της ναυπηγοεπισκευής που απειλούνται με κλείσιμο των ελληνικών ναυπηγείων.

Είμαστε πλέον πεισμένοι ότι αυτή η πολιτική του ΟΛΠ και της Cosco είναι επικίνδυνη για όλο τον Πειραιά και τον Σαρωνικό. Το έργο της κρουαζιέρας έχει αποδειχθεί ότι είναι άχρηστο, μη βιώσιμο, και λόγω των περιβαλλοντικών του προβλημάτων επικίνδυνο για την πόλη μας. Στο Παλατάκι προχωρούν μέσα σε ένα σιδερόφραχτο οικόπεδο ανεξέλεγκτα έργα χωρίς νομιμότητα. Έξω όμως από τους φράχτες, υπάρχουν οι δρόμοι της πόλης.

Ο «Πειραιάς για Όλους» ακολούθησε την οδό της νομιμότητας, τεκμηρίωσε επιστημονικά τους κινδύνους, συμμετείχε στη λήψη αποφάσεων με δημοκρατία και σεβασμό στους θεσμούς.  Η άλλη πλευρά, η Cosco αγνοεί τους πάντες. Η κυβέρνηση τής παρέχει «εξυπηρετήσεις» για να προχωρήσει επικίνδυνα έργα, εγκαταλείποντας κάθε έλεγχο. Ο Πειραιάς δεν είναι μία ιδιωτική πόλη της Cosco ούτε θα γίνει. Από τη στιγμή που οι δημοκρατικές αποφάσεις πετιούνται στα σκουπίδια, οι έλεγχοι είναι έλεγχοι τυφλών και ο νόμος δεν εφαρμόζεται πίσω από τα κάγκελα του ΟΛΠ, εναπόκειται στην αυτοδιοίκηση, σε όλους τους κατοίκους και τους εργαζόμενους των πειραϊκών δήμων να εμποδίσουν τις καταστροφές στις ακτές της πόλης μας.

Στη φωτογραφία αρχείου, από ανάλογο έργο στην Κύπρο, φαίνεται πως θα είναι η είσοδος του λιμανιού σε λίγο καιρό, όταν αρχίσουν οι επιχωματώσεις.

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)