to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:24 | 16.09.2020

Οικονομία

Ολοταχώς προχωρούν στην ιδιωτικοποίησης της δημόσιας συγκοινωνίας

Η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας καλεί τους εργαζόμενους και τα Σωματεία μέλη της σε εγρήγορση, ετοιμότητα, συντονισμό των ενεργειών τους, «με σκοπό και στόχο την ακύρωση των αντικοινωνικών σχεδίων της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας η οποία έχει ενσκήψει στη χώρα»


Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της ΟΣΜΕ (16/9/20) με τίτλο «Η Συγκοινωνία εάλω»:

Όσα και αν, λεκτικά τερτίπια, χρησιμοποιήσει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου  να αποσπάσει την προσοχή της κοινής γνώμης, από το σημαντικό γεγονός της “βίαιης”, και κατά παρέκκλιση των  εθνικών διατάξεων, πανηγυρικής εισόδου των ιδιωτών στη Δημόσια Συγκοινωνία και να δικαιολογήσει την υπέρ των συμφερόντων πολιτική της, δεν θα τα καταφέρει. 

Τα περί κορωνοϊού, συνωστισμού, ποιοτικής  αναβάθμισης, ενίσχυσης και ομαλοποίησης της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών, ασφαλέστερης μετακίνησης των επιβατών, θωράκισης επιβατικού κοινού και εργαζόμενων, και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, αποτελούν το πρόσχημα συγκάλυψης των  προθέσεων   της νεοφιλελεύθερης Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίες δεν είναι άλλες, από την απαξίωση, τον κατακερματισμό και την ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Συγκοινωνίας. 

Στα πρότυπα του ΟΑΣΘ, της χρηματοδοτικής  μίσθωσης, των αντίστοιχων συμφωνιών και της απευθείας ανάθεσης και παραχώρησης στους ιδιώτες, μεγάλου μέρους του Δημόσιου αστικού συγκοινωνιακού έργου, τάζοντας “λαγούς με πετραχήλια”, εισβάλει η κυβέρνηση στη Δημόσια συγκοινωνία της πρωτεύουσας. 
Με τις ασύδοτες, ανεξέλεγκτες και απαξιωμένες στη συνείδηση του επιβατικού κοινού επιχειρήσεις  ΚΤΕΛ, ως συμμάχους, επιχειρεί η κυβέρνηση να υφαρπάξει το δημόσιο αγαθό και να μετατρέψει τη Δημόσια Συγκοινωνία σε εμπόρευμα.  

Ήδη υπεγράφη το προσύμφωνο μεταξύ του ΟΑΣΑ και του ΚΤΕΛ Αττικής, σηματοδοτώντας την έναρξη υλοποίησης της συνέργειας των δύο μερών. 

Το ΚΤΕΛ Αττικής, το οποίο έχει επανειλημμένα καταγγελθεί για την αντεργατική του πολιτική, την μη καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών και τη στέρηση της μισθοδοσίας του προσωπικού για περισσότερο των έξι μηνών, την ομηρία των πολυετών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, την  παραβίαση ουσιωδών κανόνων της εργατικής νομοθεσίας  και του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, την παραβίαση των κανόνων ασφαλούς μεταφοράς του επιβατικού κοινού, των κανόνων κατά της διασποράς του κορωνοϊού και της επέκτασης της πανδημίας, επιβραβεύεται και αναλαμβάνει με απευθείας ανάθεση την οργάνωση, τη λειτουργία και την εκτέλεση ενός μεγάλου και σημαντικού τμήματος Δημόσιου αστικού συγκοινωνιακού έργου, εντός των περιοχών  ευθύνης του ΟΑΣΑ στο νομό Αττικής. 

Με 203 “σύγχρονα” οχήματα άνω των δέκα ετών και 550 σύγχρονους είλωτες, αλυσοδεμένους χειροπόδαρα οδηγούς, εισέρχονται πανηγυρικά τα ΚΤΕΛ στη Δημόσια Συγκοινωνία. 

Ταυτόχρονα οι “εθνικοί ευεργέτες” με άλλα 300  (προς το παρόν), “σύγχρονα” πανάκριβα σαράβαλα, χωρίς τις προδιαγραφές που απαιτούνται για το αστικό έργο και τα δεδομένα της χώρας συμπληρώνουν το παζλ της άλωσης της Δημόσιας συγκοινωνίας. 

Η υπαρκτή δυνατότητα της άμεσης επισκευής και δρομολόγησης τουλάχιστον 500  οχημάτων της ΟΣΥ, με ελάχιστο κόστος, παρακάμπτεται και παρεμποδίζεται προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων και του σχεδίου της Κυβέρνησης ξεπουλήματος του γνήσιου κοινωνικού αγαθού της συγκοινωνίας. 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ

Πάγια,  διατυπωμένη  και  καταγεγραμμένη  θέση  της  Ομοσπονδίας  Συνδικάτων  Μεταφορών  Ελλάδας  (ΟΣΜΕ),  είναι  η  διατήρηση  του  κοινωνικού  ρόλου  και  του  δημόσιου  χαρακτήρα  των  δημόσιων  αστικών  επιβατικών  μεταφορών,  οι  οποίες  εκτελούνται  εντός  των  ορίων  της  περιφέρειας  Αττικής,  καθώς  και  αυτών  που  εκτελούνται  εντός  των  ορίων  της  περιφερειακής   ενότητας  Θεσσαλονίκης.

Πάγια  επίσης  θέση  της  Ομοσπονδίας  Συνδικάτων  Μεταφορών  Ελλάδας  (ΟΣΜΕ)  είναι  η  υπαγωγή  του  δημόσιου  αστικού  και  υπεραστικού  έργου  των  δημόσιων  οδικών  επιβατικών  μεταφορών,  το  οποίο  εκτελείται  από  τα  αστικά  και  υπεραστικά  ΚΤΕΛ  της  χώρας,  υπό τον  αυστηρό  και  απόλυτο  έλεγχο  του  δημοσίου.

Τούτων δοθέντων, η αντίδραση  της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών  Συνδικάτων Ελλάδας (ΟΣΜΕ), κατά των ενεργειών και της προσπάθειας της Κυβέρνησης, ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Συγκοινωνίας θα πρέπει  να θεωρείται δεδομένη. 

Στην κατεύθυνση αποτροπής της εισόδου των ιδιωτών και ανάληψης ουσιαστικού ρόλου στη Δημόσια Συγκοινωνία,
 
Καλούμε τους εργαζόμενους και τα Σωματεία μέλη μας στην ΟΣΥ, σε εγρήγορση, ετοιμότητα, συντονισμό των ενεργειών μας και προγραμματισμό κινητοποιήσεων, με σκοπό και στόχο την ακύρωση των αντικοινωνικών σχεδίων της νεοφιλελεύθερης λαίλαπας η οποία έχει ενσκήψει στη χώρα. 

Ούτε  σπιθαμή  ζωτικού  χώρου  της  Δημόσιας  Συγκοινωνίας  στους  ιδιώτες


Η συγκοινωνία δεν θα αλωθεί


Η συγκοινωνία θα παραμείνει κοινωνικό αγαθό


Ο δρόμος του αγώνα μας περιμένει

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)