to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:29 | 25.06.2013

Συνέντευξη των εργαζομένων της ΕΡΤ: Το «μαύρο» κοστίζει ακριβά στη δημοκρατία και πάνω από 300 εκατ. στον προϋπολογισμό

Αποφασισμένοι να παραμείνουν στο ραδιομέγαρο της ΕΡΤ δήλωσαν σε κάθε τόνο οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν το μεσημέρι της Τρίτης σε στούντιο της Αγίας Παρασκευής. Παράλληλα, παρουσίασαν τις ζημιές που υπέστη και πρόκειται να υποστεί το ελληνικό δημόσιο από τη διακοπή λειτουργίας της δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης.


Ελληνικό δημόσιο: Ο μεγάλος χαμένος

«Καθημερινά αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχέδιο για τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, όλα βρίσκονται στον αέρα», τόνισε ο δημοσιογράφος της ΕΡΑ, Γιώργος Γιουκάκης.

Στη συνέχεια περιέγραψε με στοιχεία και οικονομικά μεγέθη τις ζημίες που πρόκειται να υποστεί το ελληνικό δημόσιο και οι οποίες με μέτριους υπολογισμούς των εργαζομέων θα ξεπεράσουν τα 300 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το ποσόν περιλαμβάνονται αποζημιώσεις εργαζομένων, ρήτρες διεθνών συμβολαίων και ακύρωση συμφωνιών το οποίο θα επιβαρύνει τον ήδη ελλειμματικό προϋπολογισμό.

Από τους εκπροσώπους των εργαζομένων τονίστηκε με έμφαση ότι συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά της ΕΡΤ και ότι «δεν υφίσταται κανενός είδους κατάληψη». Στόχος όλων ήταν και παραμένει η ΕΡΤ να μείνει ανοιχτή.

Ζητήθηκε η επαναφορά του σήματος και η έναρξη μιας καθαρής και ειλικρινούς συζήτησης για το αύριο της ΕΡΤ, χωρίς προαπαιτούμενα.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Ο Γ. Γιουκάκης έδωσε και μια είδηση, ενδεικτική της αποφασιστικότητας των εργαζομένων. Απόψε στις 9 μ.μ θα μεταδοθεί ο αγώνας Ελλάδα-Μάλι, από το Μουντιάλ Νέων της Τουρκίας.

Στα θέματα των ζημιών για το ελληνικό δημόσιο αναφέρθηκαν επίσης ο Π. Καλφαγιάννης που παρουσίασε τα συμβόλαια για τη μετάδοση αθλητικών μεταδόσεων που η ΕΡΤ εφόσον αθετήσει θα πληρώσει ρήτρες.

Ο Νίκος Μιχαλίτσης, τεχνικός της ΕΡΤ, αναφέρθηκε στις τεράστιες ζημιές που επιφέρει το κλείσιμο της ΕΡΤ στη μεταφορά, διανομή και εκμετάλλευση του δορυφορικού σήματος ΕRTWorld, αλλά και στην προφανή ακύρωση των χρηματοδοτήσεων από το ΕΣΠΑ, αφού η εταιρία έκλεισε, για προτάσεις που αφορούσαν την ανάπτυξη του αρχείου της, τη δημιουργία Οπτικοακουστικού Μουσείου κ.ά.

Επίσης, ο Ν. Μιχαλίτσης αναφέρθηκε στην πιθανή αφαίρεση συχνοτήτων από την ΕΡΤ και την αναγκαστική εκπομπή μέσω ιδιωτών παρόχων επί πληρωμή.

Εκτενή αναφορά σε παραγωγές που έχουν διακοπεί ή δεν έχουν ανατεθεί έκανε η Πανδώρα Μουρίκη, σκηνοθέτης και διευθύντρια Προγράμματος της ΕΡΤ. Τόνισε ότι με τη διακοπή αυτών των παραγωγών καταστρέφεται η κινηματογραφική κοινότητα και οι εργαζόμενοι του κλάδου, ενώ δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί η οικονομική ζημία. Πολλοί εκ των παραγωγών άλλωστε θα απαιτήσουν ρήτρες λόγω της αθέτησης εκ μέρους της ΕΡΤ των συμβολαίων παραγωγής...

Οι εργαζόμενοι, η μόνη λύση

Ο Γ. Σαββίδης, πρόεδρος της ΠΟΕΣΥ, καταφέρθηκε εναντίον της «σκοταδιστικής κυβέρνησης» και εξέφρασε το θαυμασμό του προς τους εργαζόμενους που διατήρησαν το φως έναντι του μαύρου, δηλώνοντας τη συμπαράσταση στον αγώνα τους για ανοιχτή ΕΡΤ.

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, Π. Καλφαγιάννης αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο των εργαζομένων και τόνισε ότι η ΕΡΤ είναι οι εργαζόμενοί της. Διευκρίνισε ότι δεν είναι στις προθέσεις των εργαζομένων να μετατραπεί η ΕΡΤ σε... βίντεο-κλαμπ που θα εκπέμπει μέσω Digea. Μίλησε επίσης για τις προσφυγές που ήδη έχουν κατατεθεί στη δικαιοσύνη αλλά και για όσες επιφυλάσσονται να καταθέσουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Για τη χρήση των ένδικων μέσων περισσότερες διευκρινίσεις δόθηκαν στη συνέχεια από τον νομικό Δ. Περπατάρη. Ο εργατολόγος μίλησε με έμφαση για την πλήρη ανυπαρξία νομοθετικού πλαισίου. Τόνισε ότι, πέρα από τον διορισμό διαχειριστή, δεν έχει υπάρξει καμιά διαχειριστική πράξη, δεν υπάρχει κανένα θεσμικό πλαίσιο για το μέλλον της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Επίσης, διατύπωσε τις αμφιβολίες του για το εργασιακό καθεστώς των νέων προσλήψεων και για το αν αυτές θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Διότι, αν δεν γίνουν με διαφάνεια οι προσλήψεις, για ποια αξιοκρατία μιλάμε; 

Επίσης, αναφέρθηκε ότι θα κατατεθούν μηνύσεις εναντίον του Γ. Στουρνάρα και του διαχειριστή για τα διαφυγόντα κέρδη. Μήνυση επίσης θα κατατεθεί και για την παράνομη, κλεψίτυπη έκδοση της «Ραδιοτηλεόρασης».

Η δημοσιογράφος και εκπρόσωπος των εργαζομένων της τηλεόρασης, Μάχη Νικολάρα, αναρωτήθηκε σε ποια βάση θα γίνει ένας διάλογος, δεδομένου ότι η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για το μέλλον. 

Από τη μεριά του ο Νίκος Τσιμπίδας, εργαζόμενος στο ραδιόφωνο, έδωσε έμφαση στο δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να έχει η ενημέρωση και ο πολιτισμός και τόνισε ότι η κοινωνία πρέπει να δώσει μάχη για να προασπιστεί αυτά τα δημόσια αγαθά που βάλλονται.

Οι αποκαλύψεις των εργαζομένων

Μεταφορά, διανομή και εκμετάλλευση δορυφορικού σήματος ERTWorld

α. Το δορυφορικό πρόγραμμα της ΕΡΤ, το ERTWorld, πριν το κλείσιμο της ΕΡΤ, μεταφερόταν δορυφορικά σε όλες τις ηπείρους. Για τη μεταφορά του, μετά από διεθνή διαγωνισμό η ΕΡΤ είχε συνάψει τριετή σύμβαση με εταιρεία. Η σύμβαση είχε ημερομηνία έναρξης την 4η/9/2012 και το ετήσιο κόστος που πλήρωνε η ΕΡΤ ήταν 1.100.000 € συμπ. ΦΠΑ ετησίως. Η αιφνίδια διακοπή του σήματος ERTWorld, πέρα από το γεγονός του μαύρου στους ομογενείς, δίνει το δικαίωμα στην εταιρεία που παρείχε την υπηρεσία να διεκδικήσει το συμβατικό τίμημα αφού δεν υπήρξε καταγγελία της σύμβασης με προηγούμενη προειδοποίηση.

β. Μπορεί η ΕΡΤ να πληρώνει για τη μεταφορά του σήματος ERTWorld παγκοσμίως, εν τούτοις εισέπραττε πολύ περισσότερα από την εκμετάλλευσή του από αρκετές δορυφορικές ή καλωδιακές συνδρομητικές πλατφόρμες κυρίως στην Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική. Μέχρι τις 3/9/2012 ο ανάδοχος που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό της παγκόσμιας εκμετάλλευσης, απέδιδε στην ΕΡΤ το ποσό των 2.000.000 € συμπ. ΦΠΑ ετησίως. Παρότι υπήρξαν έγκαιρες εισηγήσεις για προκήρυξη νέου διαγωνισμού μετά τη λήξη της προηγούμενης σύμβασης στις 3/9/12, οι τελευταίες δύο διοικήσεις της ΕΡΤ κωλυσιεργούσαν και δεν προκήρυξαν τον διαγωνισμό. Οι συνδρομητικές πλατφόρμες συνέχισαν να μεταδίδουν το ERTWorld και να εισπράττουν από τους ομογενείς συνδρομητές τους. Η ΕΡΤ είχε σκοπό να τους ζητήσει αναδρομικά από τις 4/9/12 τα σχετικά χρήματα. Εν τούτοις, η αιφνίδια και χωρίς προειδοποίηση διακοπή της μετάδοσης δίνει την ευκαιρία σε όλες τις συνδρομητικές πλατφόρμες να αρνηθούν την καταβολή των χρημάτων επικαλούμενες τη ζημία που υπέστησαν οι ίδιες από την διακοπή των συμβολαίων με τους συνδρομητές τους. Ετήσιες απώλειες για την ΕΡΤ 2.000.000 € από τις 4/9/12 και εντεύθεν.

Το ΕΣΠΑ

Η ΕΡΤ είχε καταθέσει πρόταση στο ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη του αρχείου της, την ευρύτερη διάδοσή του στους πολίτες και τη δημιουργία Οπτικοακουστικού Μουσείου στις εγκαταστάσεις της Κατεχάκη. Το έργο είχε προεγκριθεί για συνολική χρηματοδότηση 9.800.000 €. Η τελική έγκριση αναμενόταν αυτό τον μήνα για 3 από τα 5 υποέργα ύψους 5,8 εκ. €, ενώ για τα υπόλοιπα δύο υποέργα ύψους 4 εκ. € αναμενόταν τον Σεπτέμβριο του 2013. Η διάλυση της ΕΡΤ ακυρώνει ουσιαστικά τη συμμετοχή της στο ΕΣΠΑ. Ακόμα και αν επαναλειτουργήσει είναι σχεδόν βέβαιο ότι η χρονική καθυστέρηση που προκλήθηκε με τη διάλυσή της θα αποβεί μάλλον μοιραία. Η ζημία των 9,8 εκ. € δεν αποτελεί απώλεια μόνον για την ΕΡΤ, αλλά και για το κράτος που είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα απορροφήσει τα χρήματα αυτά.

Η απώλεια των συχνοτήτων στην ψηφιακή τηλεόραση

Στις 30 Ιουνίου 2013 πρόκειται να προκηρυχθεί η δημοπρασία για την αδειοδότηση παρόχων δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης. Εντός των προδιαγραφών της δημοπρασίας υπάρχει χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης ψηφιακών πομπών σε 156 σημεία της χώρας από τις 30/9/13 έως τις 30/9/14. Στην ΕΡΤ αποδίδονται δύο συχνότητες που σημαίνει ότι θα πρέπει να εγκαταστήσει περί τους 300 πομπούς, στο χρονικό αυτό διάστημα. Το χρονοδιάγραμμα είναι αυστηρό και δεν επιτρέπει καμία απόκλιση με ποινή την αφαίρεση της άδειας. Ως γνωστόν, η ΕΡΤ αγοράζει εξοπλισμό με διαγωνισμούς. Οι προδιαγραφές για την  αγορά 300 πομπών είχαν ετοιμαστεί από τα τέλη του 2012. Εν τούτοις, η τελευταία διοίκηση της ΕΡΤ με διάφορες κωλυσιεργίες και δικαιολογίες δεν είχε προκηρύξει το σχετικό διαγωνισμό. Με τη διακοπή της λειτουργίας της, η  ΕΡΤ  χάνει κάθε δυνατότητα να προμηθευτεί εγκαίρως τους αναγκαίους πομπούς, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο (πολύ πιθανός) κίνδυνος να της αφαιρεθεί η άδεια παρόχου δικτύου λόγω μη συμμόρφωσης με το χρονοδιάγραμμα εγκατάστασης. Στην περίπτωση αυτή οι συχνότητές της θα αποδοθούν στον ιδιώτη ανάδοχο (πιθανότατα μαζί με τον υπάρχοντα εξοπλισμό της). Η ζημία είναι ανυπολόγιστη όχι μόνον οικονομικά αλλά και γιατί το δημόσιο θα μείνει χωρίς δικές του συχνότητες και χωρίς δικό του δίκτυο στην ψηφιακή τηλεόραση.

High Definition -  ΕΡΤ HD  και εξοπλισμός  HD

Η πιθανή αφαίρεση συχνοτήτων από την ΕΡΤ και η αναγκαστική εκπομπή (όποιων προγραμμάτων της παραμείνουν) μέσω ιδιωτών παρόχων δικτύου επί πληρωμή, προδιαγράφει τον κίνδυνο κατάργησης του προγράμματος ERTHD,  που τόσο πολεμήθηκε από τους ιδιωτικούς σταθμούς και ουσιαστικής αχρήστευσης ανάλογου εξοπλισμού ύψους περίπου 8 εκ. € που έχει προμηθευτεί μέχρι σήμερα η ΕΡΤ. Η μεγαλύτερη ζημιά, ωστόσο, είναι η μετατροπή  της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης  από πρωτοπόρο σε ουραγό στην τεχνολογική εξέλιξη.

———————————————————–

H ΕΡΤ κατηγορείται ότι επιβαρύνει τον Έλληνα πολίτη με μηνιαίο κόστος 4,24 €, χωρίς όμως κανείς να αναφέρει τι προσφέρει η ΕΡΤ στον τομέα του αθλητισμού.

Η ΕΡΤ προσφέρει αθλητικά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, ελεύθερα, προσβάσιμα σε όλους.

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ΕΡΤ δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν τις αντίστοιχες των συνδρομητικών καναλιών των οποίων οι μηνιαίες συνδρομές είναι 50 €

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος η ΕΡΤ ή το Ελληνικό Δημόσιο να ζημιωθούν με τεράστια ποσά από την αθέτηση υπογεγραμμένων συμβολαίων.

Στην τρέχουσα καλοκαιρινή περίοδο αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

1. Παγκόσμιο Κύπελλο Συνομοσπονδιών (Confederation Cup – 16 αγώνες)
Προβλέπεται στο συμβόλαιο του Παγκόσμιου Κύπελου Ποδοσφαίρου της Βραζιλίας (συνολικού κόστους 14 εκ. €)

2. Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου κάτω των 20 ετών (52 μάτς με συμμετοχή και της Ελληνικής Εθνικής Ομάδας)
Προβλέπεται στο συμβόλαιο του Παγκόσμιου Κύπελου Ποδοσφαίρου της Βραζιλίας (συνολικού κόστους 14 εκ. €)

3. Προκριματική φάση του UEFA Champion League (με πιθανότητα όχι μόνον μετάδοσης ξένων αγώνων, αλλά και παραγωγής και μετάδοσης από την ΕΡΤ)
Η UEFA καθυστερεί τις συναντήσεις του Ιουλίου για να δει τι θα κάνει.
Προβλέπεται στο συμβόλαιο συνολικού κόστους  τριετίας 31,5 εκ. €

4. Μεσογειακοί Αγώνες στην Τουρκία
Σε εξέλιξη με πολλές Ελληνικές διακρίσεις

5. Circuit Beach Volley
19 διήμερα, με Ελληνική Συμμέτοχη

6. Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κολύμβησης – Ιούλιο
Με Ελληνικές συμμετοχές και Ομάδες πόλο Ανδρών και Γυναικών

7. Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου – Μόσχα

8. Αγώνες Formula-1
(2 αγώνες τον Ιούλιο και 1 αγώνας τον Αύγουστο)

9. Eurobasket τον Σεπτέμβρη

—————————————

Καθημερινά αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση δεν έχει κανένα σχέδιο για τη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, όλα βρίσκονται στον αέρα.

Τα νομικά εμπόδια για οποιαδήποτε κίνηση στη λογική του λουκέτου στην ΕΡΤ, του «ενδιάμεσου φορέα» και του «διάδοχου σχήματος», αποδεικνύονται ήδη ότι είναι τεράστια και πιθανότατα αξεπέραστα.

Το μόνο που λείπει αυτή τη στιγμή για την απρόσκοπτη λειτουργία της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, είναι να δοθούν σε κανονική λειτουργία οι συχνότητες της ΕΡΤ, όπως φάνηκε και από τις δύο πρώτες αποφάσεις του ΣτΕ.

Το μέγιστο λάθος της αιφνιδιαστικής επιχείρησης κλεισίματος της ΕΡΤ δεν μπορεί να διορθωθεί με συνεχιζόμενα λάθη.

Ποιο είναι το λάθος και ποια λάθη δεν πρόκειται να το διορθώσουν ?

Η απόφαση για κλείσιμο της ΕΡΤ και ο οποιοσδήποτε έωλος κυβερνητικός σχεδιασμός για τη συνέχεια, δημιουργεί αυτή τη στιγμή στα κρατικά ταμεία, στα δημόσια λογιστικά της χώρας, ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΕΟΣ που με πολύ μέτριους υπολογισμούς ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, ίσως να πλησιάσει και το μισό δισ. Ευρώ.

Οι αποζημιώσεις των 2650 εργαζομένων, οι ρήτρες διεθνών συμβολαίων, η ακύρωση συμφωνιών παραγωγών προγράμματος, τεράστια κόστη για αποζημιώσεις πάσης φύσεως, με την «ΚΥΑ Κεδίκογλου» μεταφέρονται όλες στο δημόσιο λογιστικό και στον ελλειμματικό προϋπολογισμό. Είναι ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που άμεσα θα κληθούν οι Έλληνες πολίτες να καλύψουν με το γνωστό τρόπο των περικοπών μισθών, συντάξεων, επιπλέον χαρατσιών.

Θυμίζουμε ότι πέρσι τέτοιοι καιρό, για ένα κενό 350 εκατ. ευρώ στο Β΄ Μνημόνιο, διεξαγόταν επί εβδομάδες ένα δραματικό πινγκ πονγκ μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας, για να καλυφθεί το ποσό από τα ειδικά μισθολόγια, και τελικά υπήρξε άλλο ένα «κούρεμα» των συντάξεων.

Τι μας λέει δηλαδή η κυβέρνηση ?? Ότι δημιουργεί με την απόφασή της για την ΕΡΤ άλλη μια «μαύρη τρύπα» 300 εκατ. Ευρώ άμεσα. Και στην περίπτωση που υπάρξει ο ενδιάμεσος φορέας, εμείς οι συμμέτοχοι σε αυτόν, θα συνεχίσουμε να αμειβόμαστε από τα δημόσια ταμεία.

Όλα αυτά, προφανώς και δεν θα υπήρχαν, εάν η οποιαδήποτε επιχείρηση αναδιάρθρωσης της ΕΡΤ γινόταν εν λειτουργία της ΕΡΤ. Ακόμη και οι αποζημιώσεις απόλυσης όλων μας θα πληρώνονταν από την ίδια την ΕΡΤ και στα δημοσιονομικά η επιβάρυνση θα ήταν ΜΗΔΕΝΙΚΗ.

Ρωτάμε αν όλα αυτά τα γνωρίζει η Τρόικα, τα γνωρίζει ο Όλι Ρεν και η Κομισιόν.

Έστω και αυτή την ώρα, το λάθος και τα συνεχιζόμενα λάθη που ακολούθησαν για να διορθώσουν το πρώτο της 11ης Ιουνίου, διορθώνεται με μια ΚΙΝΗΣΗ.

Την επαναφορά του χρόνου στις 10 Ιουνίου και την έναρξη μιας ειλικρινούς και καθαρής συζήτησης για το αύριο της ΕΡΤ, για τον Δημόσιο Ραδιοτηλεοπτικό Φορέα της χώρας. Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες έχουν καταγραφεί ήδη.

Η ΕΡΤ υπάρχει, λειτουργεί με τους ανθρώπους της, ας αναλάβει η κυβέρνηση τις ευθύνες της για τη μόνη καθαρή ΛΥΣΗ που διαγράφεται αυτή τη στιγμή.

Το τρίπτυχο της στάσης των δημοσιογράφων της ΕΡΤ:

• Συνεχίζουμε σε καθημερινή 24ωρη βάση να προσφέρουμε την εργασία μας στην ΕΡΤ, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι δεν αποδεχόμαστε ότι η ΕΡΤ έχει κλείσει και ότι οι εργαζόμενοί της έχουν απολυθεί.

• Με την παραμονή μας στο Ραδιομέγαρο περιφρουρούμε την δημόσια περιουσία ύψους πολλών δισ. Ευρώ. Προφανώς και δεν υφίσταται κανενός είδους κατάληψη, με τον τρόπο που προπαγανδίζεται δεξιά και αριστερά. Η ΕΡΤ είναι ανοιχτή και αυτή τη στιγμή που μιλάμε στο Ραδιομέγαρο βρίσκονται συνεχώς καλεσμένοι, επισκέπτες, απλοί πολίτες, μαθητές, παιδιά από μουσικά και εικαστικά εργαστήρια, πολιτικά στελέχη από σχεδόν όλα τα κόμματα, πολιτικοί αρχηγοί, ξένοι προσκεκλημένοι, δημοσιογράφοι από όλα τα μέσα ελληνικά και ξένα. Η παραμονή μας στο Ραδιομέγαρο επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος και για την έμπρακτη απόδειξη της συνέχειας της λειτουργίας της ΕΡΤ.

• Η μόνη παρανομία που εξακολουθεί να υφίσταται είναι η συνεχιζόμενη άρνηση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τις δύο αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες διέταξαν να επανέλθουν άμεσα κανονικά οι συχνότητες της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης. Γι αυτό άλλωστε έχουν μηνυθεί από τις δημοσιογραφικές ενώσεις οι δύο υπουργοί Γ. Στουρνάρας και Σ. Κεδίκογλου.

Η θέση των δημοσιογράφων της ΕΡΤ παραμένει ισχυρή και αταλάντευτη:
• Κατάργηση της ΠΝΠ και ΚΥΑ που βάζουν «λουκέτο» στην ΕΡΤ.
• Μόνιμη αποκατάσταση του σήματος και των πομπών της ΕΡΤ.
• Έναρξη διαλόγου χωρίς το τετελεσμένο των απολύσεων.

Η ΕΡΤ είναι οι εργαζόμενοί της, τα εκατομμύρια των τηλεθεατών- ακροατών της, οι Έλληνες πολίτες που την χρηματοδοτούν και την στηρίζουν.

Η ΕΡΤ είναι και θα μείνει Ανοιχτή.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΡΤ

——————————————————-

ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΑΙ.
ΟΧΙ ΛΟΥΚΕΤΟ

Σχετικά με το πρόγραμμα.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ έχει σαν αποτέλεσμα το να μην δοθεί απάντηση σε 650 προτάσεις Ελλήνων παραγωγών και σκηνοθετών για τη νέα τηλεοπτική περίοδο .

Επιπλέον το να μην υπογραφούν συμβάσεις για αποφάσεις του Δ.Σ που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2012  Ιανουάριο –Φεβρουάριο 2013.

Οι ανεξάρτητοι παραγωγοί-σκηνοθέτες και οι περισσότερες εταιρείες παραγωγής που είναι συνεργάτες της ΕΡΤ , βρίσκονται στη δύσκολη θέση να έχουν κάνει γυρίσματα στο εσωτερικό της χώρας και στο εξωτερικό και τώρα να μη γνωρίζουν αν πρέπει να μοντάρουν και να ολοκληρώσουν τα έργα τους ενώ άλλοι που τα έχουν έτοιμα δεν ξέρουν πού να τα παραδώσουν.

Εκπομπές που προβάλλονταν , κόπηκαν στη μέση με τεράστια ζημιά για τους παραγωγούς τους πού έχουν τιμολογήσει , πρέπει να πληρώσουν ΦΠΑ και συνεργάτες και δεν γνωρίζουν πότε και αν θα πληρωθούν.

Το πότε έχει μεγάλη σημασία γιατί όλοι σχεδόν οι παραγωγοί και ειδικά οι νεώτεροι , έχουν δάνεια με υποθήκες.

Οι τράπεζες θεωρούσαν την σύμβαση με την ΕΡΤ ως εγγύηση . Από τη στιγμή που η ΕΡΤ δεν υπάρχει , κι αυτές δεν ανταποκρίνονται.

Ταυτόχρονα παραγωγοί που έχουν συμβόλαια και αποφάσεις του Δ.Σ βρίσκονται σε τραγική  θέση γιατί πρέπει να παραδώσουν τις παραγωγές που ανέλαβαν και η ΕΡΤ παραμένει κλειστή.

΄Αρα η  ΕΡΤ κλείνει και ταυτόχρονα κινδυνεύουν να κλείσουν και οι επιχειρήσεις του οπτικοακουστικού χώρου, όσες έχουν απομείνει ακόμα.

Πλέον δεν μπορούμε να μιλάμε για 2700 άτομα νέους ανέργους , μιλάμε για πολλαπλάσιους. για όλο τον κινηματογραφικό χώρο, τους Έλληνες ντοκυμαντερίστες, τους μικρομηκάδες , τους παραγωγούς των εκπομπών της ΕΡΤ και τους παραγωγούς και τεχνικούς του σύγχρονου Ελληνικού Κινηματογράφου.

Γιατί η ΕΡΤ δίνει τα χρήματα για τον Ελληνικό Κινηματογράφο και όχι τα ιδιωτικά κανάλια , πλην της ΝΟΒΑ που δίνει ελάχιστα.

Γιατί η ΕΡΤ έχει το πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ , δηλαδή την παραγωγή των νέων κινηματογραφιστών,

Γιατί η ΕΡΤ παράγει και προβάλλει  όλα τα ντοκιμαντέρ σαν συμπαραγωγός ή παραγωγός ή με μίσθωση

Γιατί η ΕΡΤ  έχει και  όλη την παραγωγή των Ελληνικών παιδικών προγραμμάτων .

Σήμερα βρίσκονται εγκλωβισμένοι οι παραγωγοί των πολιτιστικών εκπομπών  των ντοκιμαντέρ και του ελληνικού κινηματογράφου.

Εκπομπές πολιτισμού όπως:

«Παρασκήνιο» του Λάκη Παπαστάθη
«Κεραίες της εποχής μας» με τον Ανταίο Χρυσοστομίδη και Μικέλα Χαρτουλάρη
«Μεσόγειος» του Πάνου Καρκανεβάτου
«Συναντήσεις με αξιοσημείωτους ανθρώπους»  του Μενέλαου Καραμαγγιώλη
«Δεν εισαι μόνος» , της Μαρίας  Χατζημιχάλη-Παπαλιού
«Εξάντας» του Γιώργου  Αυγερόπουλου
«Ωραίοι ως Ελληνες» με την Αννα Γρυμάνη
«Ριμέικ» με την Ρένα Θεολογίδου
«Βιβλία στο Κουτί» της Πένυς Παναγιωτοπούλου
«DOCVILLE», με πολλούς διαφορετικούς σκηνοθέτες και άλλες παραγωγές δεν μπορούν να παραδοθούν και να πληρωθούν, ενώ οι παραγωγοί τους έχουν  ήδη χρηματοδοτήσει τις παραγωγές και έχουν χρεωθεί , γιατί όπως είναι γνωστό , η ΕΡΤ δεν δίνει προκαταβολές και έναντι .

Οι παραγωγές πληρώνονται, αφού παραδοθούν και συνήθως 3-6 μήνες  μετά την προβολή τους. Άρα οι τόκοι των δανείων , συνήθως με 12% επιτόκιο , τρέχουν και δεν σταματούν επειδή έκλεισε η ΕΡΤ και οι συνεργάτες των παραγωγών , επιστημονικοί , καλλιτεχνικοί και τεχνικοί περιμένουν κι αυτοί την εξόφληση των αμοιβών τους.

Παραδείγματα:

Εκπομπή «Μεσόγειος»,  έχει κόψει 4 τιμολόγια για 144.000 , έχει δάνεια και εκχωρημένη σύμβαση με 12% επιτόκιο και πρέπει σε 15 μέρες να αποδώσει και το ΦΠΑ 18000. Τα προγράμματα έχουν προβληθεί και δεν γνωρίζει ο παραγωγός πότε και πως θα πληρωθεί.

«Εξάντας» , έχει παραδώσει και έχουν προβληθεί 2 επεισόδια από τα 6 που είχε αναλάβει. Έχει πληρωθεί ένα και  έχουν γυριστεί και βρίσκονται στο μοντάζ τα επόμενα τρία.

«Συναντήσεις με αξιοσημείωτους ανθρώπους», έχει κάνει τα γυρίσματα στο Σαν Φραντσίσκο, σε Βερολίνο,  Παρίσι , Λονδίνο για 8 επεισόδια.

«Ωραίοι ως Έλληνες» , επτά επεισόδια με διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού ήδη γυρισμένα.

«Παρασκήνιο» υπολείπονται 4 επεισόδια έτοιμα να παραδοθούν.

«DOCVILLE», 14 ετοιμα επεισόδια για παράδοση .

Σας ανέφερα μερικά παραδείγματα για να δείτε ότι απολυμένοι της  ΕΡΤ δεν είμαστε μόνο εμείς.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ δημιούργησε πρόβλημα και στον Ελληνικό κινηματογράφο.

Για παράδειγμα:

Η παραγωγή της ταινίας “Ξενία” του σκηνοθέτη Πάνου Κούτρα και της παραγωγού Ελένης Κοσσυφίδου αν και έχει βρεί χρηματοδότηση απο το εξωτερικό, από το κανάλι ARTE και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EURIMAGES με ποσό 530.000 Ευρώ , σταμάτησε τα γυρίσματα γιατί το κλείσιμο της ΕΡΤ που είναι συμπαραγωγός της ταινίας με 130.000 δημιούργησε πρόβλημα στους ξένους και δεν συνεχίζουν την χρηματοδότηση αν δεν λυθεί το θέμα της συμμετοχής της ΕΡΤ και της συνεργασίας της  με το ΕΚΚ που συμμετέχει και αυτό με 230.000  και τη NOVA με 30.000.

Γιατί γίνεται αυτό;

Διότι για να πάρει μία ταινία χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, πρέπει η χώρα παραγωγής της να βάλει το 50% .

Η ταινία έχει σταματήσει μετά από γυρίσματα 5 εβδομάδων .

Στην ταινία εργάζονται Έλληνες τεχνικοί και καλλιτέχνες και χρησιμοποιούνται ελληνικά εργαστήρια εικόνας και ήχου.

Αυτά τα χρήματα που έρχονται στην Ελλάδα από το εξωτερικό, επενδύονται και δίνουν δουλειά στους Έλληνες καλλιτέχνες και τεχνικούς αλλά και στα λίγα εργαστήρια που παραμένουν ανοικτά στη χώρα μας.

Το ίδιο θα συμβεί και στις υπόλοιπες ταινίες όσες έχουν χρηματοδότηση από την κλειστή ΕΡΤ. Υπάρχουν οι ταινίες του Οικονομίδη, του Αλεξίου του Καρκανεβάτου και άλλες, που είναι στο πρόγραμμα  Eurimages  και έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση τους.

Την ημέρα που έκλεισαν την ΕΡΤ περιμέναμε την ανακοίνωση των ταινιών του ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ και αμέσως μετά την ανακοίνωση των νέων ταινιών μεγάλου μήκους από το πρόγραμμα αξιολόγησης για τις κινηματογραφικές ταινίες. ΄

Ολα αυτά, σήμερα δεν υπάρχουν.

Στα κτήρια της Κατεχάκη , υπάρχουν εργαστήρια μοντάζ του προγράμματος. Ειναι φορτωμένες και μισοτελειωμένες  συναυλίες των Μουσικών Συνόλων , της ΚΟΑ και έργα της Λυρικής σκηνής, με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Υπάρχουν 22 συναυλίες γυρισμένες που πρέπει να μονταριστούν και που δεν ανήκουν μόνο στην ΕΡΤ.

Καθημερινά ακούω την αγωνία των συντελεστών της ΕΡΤ, που ζητούν να μάθουν τι θα απογίνουν όλα αυτά!

Υπάρχουν τρία ντοκιμαντέρ σε εκκρεμότητα εσωτερικής παραγωγής, ένα με τον συνθέτη  Νίκο Μαμαγκάκη, που έχουν γίνει όλα τα γυρίσματα και  άλλα δύο σε προετοιμασία για τον Ανδρέα Λεντάκη και για τον συνθέτη Σταμάτη Σπανουδάκη.

Άρα με το κλείσιμο της ΕΡΤ , και με τον τρόπο που έγινε, καταστρέφεται άμεσα  και αθόρυβα η κινηματογραφική κοινότητα, και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παραγωγής οπτικοακουστικών εργων .

Τι θα ήθελα να γίνει; να ανοίξει η ΕΡΤ που έχει την τεχνογνωσία και να δοθούν στην παραγωγή ελληνικού προγράμματος, όλα τα χρήματα που ο ελληνικός λαός δίνει γι αυτό το σκοπό .

Πανδώρα Μουρίκη
Σκηνοθέτης
Δ/ντρια Προγράμματος ΕΡΤ

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)