to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:23 | 29.07.2020

Πολιτική

Με ψήφους της ΝΔ και της Ελληνικής Λύσης πέρασε το νομοσχέδιο-ρουσφέτι στους σχολάρχες

Σε υψηλούς τόνους διεξήχθη η συζήτηση στη Βουλή. Για «μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση με τεράστιες συνέπειες στο χώρο της Παιδείας» κάνει λόγο η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. «Η κυβέρνηση εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια», επεσήμανε κατά την αγόρευση του ο υπεύθυνος του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φιλης.


Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25 καταψήφισαν.

Αρκετές είναι οι επιμέρους ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση που συγκέντρωσαν αρνητικά σχόλια σε ποσοστά που αγγίζουν το 90% (στη δημόσια διαβούλευση), όπως για παράδειγμα το άρθρο που αφαιρεί την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας από τις απογευματινές δραστηριότητες των ιδιωτικών σχολείων, με αποτέλεσμα να αφήνεται ελεύθερο το πεδίο για την αδήλωτη εργασία και φοροδιαφυγή. Οι ήδη υφιστάμενες ελαστικές σχέσεις εργασίας στο πεδίο των ιδιωτικών σχολείων πολλαπλασιάζονται καθώς αφαιρείται η Ανεξάρτητη Επιτροπή για τις απoλύσεις στα ιδιωτικά σχολεία με την ταυτόχρονη διάταξη «οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους». Για το νομοσχέδιο Κεραμέως -στο σύνολο του- μίλησε στο ThePressProject o Γενικός Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ, Γιώργος Χριστόπουλος, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «το πρόβλημα είναι ότι με αυτό το νομοσχέδιο δεν επηρεάζονται μόνο τα εργασιακά τα δικά μας, αλλά επηρεάζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης».

Για «μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση με τεράστιες συνέπειες στο χώρο της Παιδείας» έκανε λόγο η κεντρική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ). «Το νομοσχέδιο-ρουσφέτι στους σχολάρχες έγινε νόμος του κράτους», αναφέρει. Η ΟΙΕΛΕ περιγράφει το ψηφισθέν νομοσχέδιο στη Βουλή ως έναν νόμο που καμιά έγνοια δεν έχει για το αγαθό της εκπαίδευσης και για τους μαθητές, αλλά μόνο για την ικανοποίηση των πιο ακραίων απαιτήσεων των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, χορηγών του κυβερνώντος κόμματος. Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θα συνεδριάσει εκτάκτως αύριο στις 12 για να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις του κλάδου, ώστε να ανατραπεί το ζοφερό καθεστώς Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Στα μέτρα των σχολαρχών

«Είστε μεσίτες συμφερόντων. Υπονομεύετε τη δημόσια εκπαίδευση» τόνισε ο Νίκος Φίλης μιλώντας στην Ολομέλεια, ως εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στο σχέδιο νόμου της κυβέρνησης για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ο Ν. Φίλης χαρακτήρισε έκανε λόγο για επιστροφή στην πολιτική Αρβανιτόπουλου - Σαμαρά και Τρόικας. «Για ποιο λόγο η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εσπευσμένα, έξω τον προγραμματισμό που είχε ανακοινώσει και έξω από τις πιεστικές ανάγκες της επικαιρότητας, που απαιτεί σοβαρή ενασχόληση με ένα πράγμα, το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο» αναρωτήθηκε ρητορικά.

«Γιατί εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια! Είναι γραμμένα στη Διαύγεια τα ποσά που έχουν δώσει ιδιοκτήτες ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων στον προεκλογικό αγώνα της Νέας Δημοκρατίας. Και τώρα -να η αντιπαροχή!»

Ο Ν. Φίλης τόνισε ότι η σημερινή ΝΔ μετακινείται στον ακραίο νεοφιλελευθερισμό και στο χώρο της εκπαίδευσης. Ξηλώνει το μεταπολιτευτικό, δημοκρατικό, συνταγματικό κεκτημένο όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 16 του Συντάγματος, που ήταν έμπνευση -και γραφή- του Ευάγγελου Παπανούτσου. Ταυτόχρονα ξηλώνει τη νομοθεσία Ράλλη, επί κυβέρνησης Καραμανλή· τη νομοθεσία Ευθυμίου - Γκεσούλη, επί κυβέρνησης Σημίτη. Ακόμα και τη νομοθεσία Γιαννάκου. Και φυσικά, τους νόμους του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπαίδευση. «Θλιβερό να βλέπει κανείς ως κατάληξη αυτής της ιστορικής εξέλιξης, μια υπουργό μεσίτρια των συμφερόντων των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων» είπε χαρακτηριστικά. «Και τι επαναφέρει στη θέση εκείνων που ξηλώνει; Τη νομοθεσία που ψηφίστηκε κατ’ υπόδειξη της τρόικας από την κυβέρνηση Σαμαρά, με υπουργό τον Αρβανιτόπουλο. Μια νομοθεσία μνημονιακή, διαλυτική, εργοδοτική, που κυρίως ικανοποιούσε τα βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών των σχολείων»

Σύμφωνα με τον Ν. Φίλη, η κυβέρνηση κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς όταν δεν «συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις» για καλύτερο βαθμό. «Έχουν υπάρξει ουκ ολίγες καταγγελίες παλιότερα για τέτοια ζητήματα! Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές! Ουσιαστικά υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό και το ρόλο του. Και ταυτόχρονα υποβαθμίζει το ίδιο το ιδιωτικό σχολείο. Γιατί με δασκάλους και καθηγητές χωρίς επαγγελματική ασφάλεια και αξιοπρέπεια σχολείο δεν υπάρχει. Με τον εκπαιδευτικό καταδιωκόμενο και φοβισμένο απέναντι στις εντολές του σχολάρχη, μάθημα δεν γίνεται. Το γνωρίζουμε αυτό στη διαδρομή δεκαετιών, όταν με αγώνες κατακτήθηκε ένα καλύτερο σχολείο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη» συνέχισε ο Ν. Φίλης.

Ο Ν. Φίλης θύμισε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου παίζει ρόλο στην επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις. «Όταν η κρατική εποπτεία εξανεμίζεται, όταν η ασφάλεια του ιδιωτικού καθηγητή καταρρακώνεται, τότε υπεισέρχεται ένα στοιχείο αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττει τους μαθητές πρωτίστως των δημοσίων σχολείων. Η κυβέρνηση νομοθετεί πρόχειρα. Χωρίς να λαμβάνει υπόψη τη διαβούλευση. Διπλασιάζοντας την τελευταία στιγμή τα άρθρα που φέρνει προς ψήφιση» τόνισε και συνέχισε.

«Η κυβέρνηση παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ ένα σημαντικό έργο στην εκπαίδευση. Φέραμε τη Δημοκρατία στο σχολείο. Ακυρώσαμε διαθεσιμότητα και απολύσεις με την υπογραφή του τότε υπουργού διοικητικής -κατ' όνομα- «ανασυγκρότησης», Κυριάκου Μητσοτάκη. Δώσαμε μάχη για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε συνθήκες μνημονιακών καταναγκασμών. Προβλέψαμε και ψηφίσαμε τα κονδύλια για να γίνουν πρώτη φορά μετά από 10 ολόκληρα χρόνια προσλήψεις 15.000 μονίμων εκπαιδευτικών, το ένα τρίτο στην Ειδική Αγωγή. Η ΝΔ το μόνο που έκανε ένα χρόνο τώρα είναι να τις καθυστερεί για να τις παρουσιάσει ως δικές της. Θαρρείς και δεν ξέρουν οι εκπαιδευτικοί!

Αυτή την πορεία επιχειρεί η κυβέρνηση να αναστρέψει και να ακυρώσει. Θέλει τα σχολεία των voucher, δημοσίων και ιδιωτικών. Δεν θα της περάσει. Οι εκπαιδευτικοί θα ακυρώσουν στους δρόμους τα σχέδιά της και η επόμενη κυβέρνηση θα τα καταργήσει. Ο αγώνας που δίνουμε είναι για ένα αναβαθμισμένο, δημοκρατικό, δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο για όλους τους Έλληνες» κατέληξε.

Διαβάστε επίσης: 

Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου: Οι δύο κόσμοι που συγκρούονται είναι του καθαρόαιμου νεοφιλελευθερισμού και του προοδευτισμού

«Από τις δέκα αλήθειες που είπε η υπουργός Παιδείας ότι φέρνει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση συμφωνώ με τη 10η. Ότι συγκρούονται δύο κόσμοι, δύο διαφορετικές πολιτικές προσεγγίσεις. Ο καθαρόαιμος νεοφιλελευθερισμός και ο προοδευτισμός». Αυτό τόνισε η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, απαντώντας στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία έκανε λόγο για δέκα αλήθειες του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση.

«Υπάρχουν πράγματι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα μας που αποτυπώνονται γλαφυρά με τη πολιτική που εφαρμόζετε. Από τη μια είναι ο καθαρόαιμος νεοφιλελεύθερος προσανατολισμός σας, η λογική της αγοράς -ακόμα και σε περίοδο κρίσης - και η αποδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, και από την άλλη είναι η δική μας προοδευτική αντίληψη ότι η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα και όχι καταναλωτικό προϊόν», υπογράμμισε η κ. Ξενογιαννακοπούλου.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «ψευτοδίλημμα» το ερώτημα που έθεσε η κ. Κεραμέως για το αν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης είναι υπέρ ή κατά να υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, γιατί, όπως είπε, «αυτό το δίλημμα το έλυσε το ίδιο το Σύνταγμα». «Εμείς λέμε ιδιωτικά σχολεία κάτω από την εποπτεία του κράτους. Παιδεία δηλαδή ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως καταναλωτικό προϊόν. Αυτό έχει ανάγκη ο τόπος και όχι τον δικό σας καθαρόαιμο νεοφιλευθερισμό και τις ιδεοληψίες του που αποτυπώνετα στη πολιτική σας», ανέφερε.

Τέλος, η κ. Ξενογιαννακοπούλου κατηγόρησε τη κυβέρνηση ότι «εφαρμόζει ένα ιδιότυπο βαλκανικό πρότυπο στη παιδεία στη λογική της εμπορευματοποίησης της που πάει χέρι - χέρι με τις εκλεκτικές και πελατειακές σχέσεις της κυβέρνησης με τους επιχειρηματίες».

«Υπάρχει και ένα άλλο στοιχείο στη πολιτική σας, το οποίο συνάδει με όσα λέτε και κάνετε και είναι και το πιο επικίνδυνο. Και αυτό είναι οι εμμονές σας γιατί είστε εκτός πραγματικότητας. Φέρνετε προς ψήφιση όλες τις νεοφιλελεύθερες και αποτυχημένες πολιτικές που σταμάτησαν άλλες χώρες να εφαρμόζουν και οι οποίες είναι εκτός εποχής», κατέληξε η κ. Ξενογιαννακοπούλου.

Σ. Αναγνωστοπούλου: Η ΝΔ πριμοδοτεί την ασυδοσία των σχολαρχών και καταργεί κάθε έννοια της παιδείας ως δημόσιου αγαθού

«Καταρχάς να ευχαριστήσω την υπουργό Παιδείας που μου έκανε την τιμή να ασχοληθεί χθες με την ταπεινότητά μου και μία ανάρτηση μου στο facebook. Δεν θα απολογηθώ για την ανάρτησή μου ειδικά αφού αφορά το Πανεπιστήμιό μου, το οποίο υπηρετώ επί πάρα πολλά χρόνια, φοιτητές μου άλλωστε υπήρξαν και από τη ΝΔ.

Θα απαντήσω όμως σε αυτό το επικοινωνιακό σχόλιο που έκανε για τα μέλη ΔΕΠ αν τα θεωρώ να είναι του Δημοσίου ή όχι. Δεν έχω μάθει να λειτουργώ επικοινωνιακά ούτε στην πολιτική ούτε στην ακαδημαϊκή μου καριέρα. Έχω μάθει να λειτουργώ ουσιαστικά.

Δ. Κουτσούμπας: «Όταν μιλάτε για ελευθερία στην άσκηση του επιχειρείν στην ιδιωτική εκπαίδευση ή για την αυτονομία και την ευελιξία που πρέπει να παρέχεται στους εργοδότες, ένα πράγμα εννοείτε: Απόλυτη ελευθερία των σχολαρχών να εκμεταλλεύονται όσο θέλουν, όποτε θέλουν και με όποιον τρόπο επιθυμούν τους εργαζόμενους». 

Αυτό τόνισε κατά την ομιλία του στη συζήτηση για την ψήφιση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, ο ΓΓ Γραμματέας του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπας. «Όλες οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα είναι σύμφωνες με το γενικό εργατικό Δίκαιο και θα συνάπτονται εξαρχής ως αορίστου χρόνου, καταργώντας στην πράξη κατακτήσεις χρόνων στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης» τόνισε ακόμα ο Δ. Κουτσούμπας και συνέχισε λέγοντας τα εξής:

«Νομοθετείτε για λογαριασμό των εργοδοτών:

--Ελεύθερες απολύσεις χωρίς έλεγχο από οποιοδήποτε όργανο θα έκρινε την καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης πριν αυτή γίνει αποδεκτή από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.

--Αορίστου χρόνου σύμβαση σημαίνει, σε συνδυασμό με το παραπάνω, ότι θα μπορεί ο εργοδότης να απολύει τον εκπαιδευτικό ακόμη και στο μέσον της χρονιάς.

--Οι εκπαιδευτικοί, με άλλα λόγια, δεν θα έχουν την ελάχιστη προστασία για να αποκρούσουν εκβιασμούς της εργοδοσίας, αν αυτή κρίνει ότι συμφέρον της επιχείρησης είναι όλοι οι μαθητές να αποφοιτούν με Άριστα ή αντιστρόφως, αν κρίνει ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολείο σκληρής “αριστείας”, με αποκλεισμό όσων παιδιών δεν μπορούν να ακολουθήσουν.

Στο πλαίσιο της δήθεν ελεύθερης και ωραίας σχέσης εργοδότη-εργαζόμενου, ο εργαζόμενος δύναται να δεχθεί υπερωριακή εργασία σε απογευματινές ώρες ή σε μέρες που το σχολείο αργεί, πάντα βέβαια με “τη νόμιμη αμοιβή”. Να παραιτηθεί από μέρος του ωραρίου και του μισθού του. Βέβαια, πάντα οικειοθελώς!

Ρωτάμε, λοιπόν: Ποιος εκπαιδευτικός θα αρνηθεί αυτήν την τόσο “ελεύθερη” επιλογή με το πιστόλι στον κρόταφο, που λέγεται απόλυση χωρίς έλεγχο και χωρίς χρονικό περιορισμό;

Δίνεται η δυνατότητα (βλέπε ελεύθερη επιλογή) σε κάθε σχολείο να ορίζει δικό του σύστημα αξιολόγησης, με δικά του κριτήρια και διαδικασίες. Σε συνδυασμό με το νέο πλαίσιο απολύσεων, δημιουργείται η εφιαλτική προοπτική, όχι μόνο της απόλυσης, αλλά και της απόλυσης με τη ρετσινιά του ανεπαρκούς, στη βάση των κριτηρίων που θα καθοριστούν με ξεκάθαρα επιχειρηματικά κριτήρια.

Τα σχολεία έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου ως χώροι φροντιστηριακής ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άτυπης εκπαίδευσης, είτε υπό τη σκέπη της ίδιας επιχείρησης, είτε με οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό σχήμα, προσελκύοντας μαθητές από δημόσια σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες.

Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και ιδιοκτήτες μικρών φροντιστηρίων, θα οδηγηθούν στο λουκέτο, στο κλείσιμο, στην ανεργία, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στο ανταγωνισμό με τα μεγαθήρια που υπάρχουν στο χώρο».

Γιάνης Βαρουφάκης: Το νομοσχέδιο για την ιδιωτική παιδεία καταργεί την αυτονομία του δασκάλου και ενισχύει την παραπαιδεία

Το σχέδιο νόμου, απελευθερώνει τις απολύσεις των διδασκόντων στα ιδιωτικά σχολεία και οδηγεί σε υποτίμηση της εργασιακής σχέσης του διδάσκοντα σε εξαρτημένη εργασία, όπως ακριβώς είναι η σχέση ενός εργαζόμενου σε σούπερ μάρκετ, σε τράπεζα ή σε οικοδομή, υποστήριξε μεταξύ άλλων μιλώντας στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βαρουφάκης.

"Είναι σφάλμα να κάνουμε έναν απλό διαχωρισμό μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Οι ταξικές διαφορές, διχοτομούνται και πολλαπλασιάζονται. Μπορούμε να τις δούμε και μέσα στην ιδιωτική παιδεία, όπου υπάρχουν τουλάχιστον τριών ειδών ιδιωτικά σχολεία. Τα σχολεία της ολιγαρχίας, τα σχολεία της μεσαίας τάξης και τα μικρομεσαία ιδιωτικά, χαμηλών εκπαιδευτικών προδιαγραφών. Το νομοσχέδιο πλήττει το μέλλον της χώρας", υποστήριξε ο γραμματέας του ΜέΡΑ25.

Β. Κεκέρογλου: Υποβαθμίζετε την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Έντονη κριτική, τόσο κατά της κυβέρνησης της ΝΔ όσο και κατά του ΣΥΡΙΖΑ, άσκησαν ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου και η τομεάρχης Παιδείας του κόμματος Χαρά Κεφαλίδου, κατηγορώντας τα δύο κόμματα ότι με τις πολιτικές τους υποβαθμίζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Παράλληλα, επέκριναν τη νομοθετική πρωτοβουλία της ΝΔ για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης, υποστηρίζοντας ότι ενισχύει τους σχολάρχες και διαλύει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

«Η διασφάλιση του επιχειρείν μέσα από αυτό το νομοσχέδιο, και μάλιστα μέσα από την απελευθέρωση των απολύσεων, δεν τιμά κανένα. Ούτε την κυβέρνηση, αλλά ούτε και τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κεφαλίδου, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

«Η αναφορά του προέδρου του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολών Χαράλαμπου Κυραϊλίδη, ότι τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών διαγωνισμών αποδεικνύουν ότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι δύο εκπαιδευτικά έτη μπροστά σε σχέση με τα δημόσια σχολεία, δείχνει την κατάσταση που επικρατεί στο δημόσιο σχολείο. Και αυτό, έπρεπε να κάνει το ΣΥΡΙΖΑ να κρύβεται, και τη ΝΔ να χαμηλώνει το κεφάλι», πρόσθεσε η κ. Κεφαλίδου.

Αναφερόμενη στη διάταξη για την αξιολόγηση «την οποία το υπουργείο Παιδείας έκανε σημαία του», η κ. Κεφαλίδου σημείωσε ότι «όντως ο ΣΥΡΙΖΑ την κατήργησε, ωστόσο η ΝΔ δεν τόλμησε να την εφαρμόσει για το δημόσιο σχολείο, ενώ για την ιδιωτική εκπαίδευση έφερε μια πρόχειρη λύση».

Από την πλευρά του, έντονη κριτική άσκησε ο κ. Κεγκέρογλου στο άρθρο 10, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι «δημιουργεί εκπαιδευτικούς δύο ταχυτήτων, ενώ πάει περίπατο η συνταγματική επιταγή για ισότητα».

Η ΟΙΕΛΕ καταγγέλλει την Υπουργό Παιδείας για πελατειακή εξυπηρέτηση των σχολαρχών: 

Όπως επισημάναμε και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η κ. Υπουργός δεν γνωρίζει ούτε τι ισχύει νομοθετικά σήμερα, ούτε τι φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή και αυτό είναι εξόχως προβληματικό. Διευκρινίζουμε ότι η Υπουργός ισχυρίστηκε, καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους, ότι φέρνει προς ψήφιση σειρά μέτρων που ήδη ισχύουν, όπως ενδεικτικά:

  • Το διευρυμένο ωράριο των 40 ωρών
  • Τις απογευματινές δράσεις
  • Την εσωτερική αξιολόγηση
  • Την «πρόσθετη» αμοιβή για απογευματινές υπηρεσίες

Επίσης, φέρνει προς ψήφιση μέτρα που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τους τίτλους σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, αλλοιώνοντας τη συνταγματική επιταγή και την παραγόμενη εξ αυτής νομολογία, όπως την ουσιαστική ακύρωση της στενής εποπτείας της πολιτείας στην πρόσληψη, την υπηρεσιακή εξέλιξη και την απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Κυρίως, όμως, καταστρατηγούν την από το 2014 (μετά την ψήφιση του νόμου Αρβανιτόπουλου) σαφή οδηγία του European Advisory Group, για τη θέσπιση ρυθμιστικού πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση και τη διασφάλιση α) της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και β) της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Υποχρεωνόμαστε να επισημάνουμε ότι η Κομισιόν τότε, λόγω της δικής μας προσφυγής για την αναρχία στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, είχε «παγώσει» την αντιστοίχιση του Εθνικού (ΝQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (ΕQF).

Τέλος, με ρυθμίσεις όπως η απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας για τις απογευματινές δράσεις, ή η επαίσχυντη ρύθμιση για την δήθεν οικειοθελή και επί της ουσίας εξαναγκασμένη παραίτηση από μέρους του ωραρίου ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου για την εκτίναξη της αδήλωτης εργασίας και της φοροδιαφυγής, για την άγρια εργασιακή εκμετάλλευση χιλιάδων εκπαιδευτικών και για τη δημιουργία ενός άθλιου κλίματος μέσα σε εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα έπρεπε να λειτουργούν σε κλίμα αρμονίας.

Για τους λόγους αυτούς, η ΟΙΕΛΕ προτείνει στην πολιτική ηγεσία την απόσυρση του νομοσχεδίου τουλάχιστον για ένα μήνα και την επανεκκίνηση το Σεπτέμβριο ενός γόνιμου και ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα κρίσιμα ζητήματα του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όταν θα είναι λειτουργούσα και η εκπαιδευτική κοινότητα.

Διαβάστε σχετικά:

2022 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)