to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

17:43 | 19.06.2020

Πολιτική

iSYRIZA: Ένοχη σιωπή της κυβέρνησης, μετά από μήνες πολυλογίας και μονοφωνίας

Η κυβέρνηση, χρησιμοποίησε ως απλή δικαιολογία την πανδημία, για να χρηματοδοτήσει μια καμπάνια, που σε διαφορετική περίπτωση, θα γινόταν τζάμπα.


 Το επιχείρημα περί ενίσχυσης του Τύπου δε στέκει, πολύ απλά διότι το έκανε χωρίς κανένα κριτήριο, ούτε για τον αριθμό των εργαζομένων του κάθε Μέσου, ούτε για την επισκεψιμότητα ή τηλεθέαση.

Διαβάζουμε στο σημερινό ενημερωτικό δελτίο του iSYRIZA:

Ας κρατήσουμε τρία σημεία:

1. Η οικονομική κρίση, της περασμένης δεκαετίας, μεταφράστηκε σε κρίση αξιοπιστίας για τα ελληνικά ΜΜΕ, σύμφωνα με σειρά ερευνών. Οι πολίτες, δηλώνουν ότι τα εμπιστεύονται ολοένα και λιγότερο. Απόδειξη: οι πωλήσεις των εφημερίδων βαίνουν συνεχώς, θεαματικά μειούμενες.

2. Ελληνικά ΜΜΕ, κατά καιρούς, έχουν ασκήσει πιέσεις σε κόμματα και έχουν διαδραματίσει πολιτικό ρόλο, που ξέφευγαν κατά πολύ του δεοντολογικού εύρους τους. «Διαπλεκόμενα συμφέροντα», τα χαρακτήρισε κάποτε ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κωνσταντίνος Μητσοτάκης.

3. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω, βγάζει το εξής αποτέλεσμα: για να επαναληφθούν οι παλιές συνταγές χειραγώγησης, χρειάζονται πολύ και άμεσο χρήμα σε ανύπαρκτα ή παραπαίοντα ΜΜΕ. Και, ως γνωστόν, ο άμεσος πακτωλός χρημάτων – απ’ ευθείας από το δημόσιο ταμείο – προϋποθέτει αδιαφάνεια.

 

Η κυβέρνηση, χρησιμοποίησε ως απλή δικαιολογία την πανδημία, για να χρηματοδοτήσει μια καμπάνια, που σε διαφορετική περίπτωση, θα γινόταν τζάμπα. Το επιχείρημα περί ενίσχυσης του Τύπου δε στέκει, πολύ απλά διότι το έκανε χωρίς κανένα κριτήριο, ούτε για τον αριθμό των εργαζομένων του κάθε Μέσου, ούτε για την επισκεψιμότητα ή τηλεθέαση.

Τα δεκάδες, ανύπαρκτα site, στη λίστα των 1.232 Μέσων, επιβεβαιώνουν αυτό που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ από την πρώτη στιγμή. Ότι στόχος δεν ήταν η ενημέρωση. Στόχος δεν ήταν η ενίσχυση του Τύπου. Στόχος ήταν η χειραγώγησή του, ο οικονομικός εκβιασμός κάθε φωνής, που ασκούσε κριτική.

Ωστόσο, ο Μητσοτάκης έδωσε την άδεια της έγκρισης 20 εκ. ευρώ, με την υπογραφή του κυβερνητικού εκπροσώπου, για να μοιραστούν 20 εκ. ευρώ σε κολλητούς και κουμπάρους και να αποκλειστούν όσοι είναι δυσάρεστοι.

Μέσα στην εβδομάδα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή, προς τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Χρησιμοποίησε ένα ισχυρότατο κοινοβουλευτικό εργαλείο που έχει στη διάθεσή του. Το θέμα, πλέον, ξεφεύγει κατά πολύ από το να είναι απλά και μόνο ο διαχειριστικός έλεγχος μιας καμπάνιας ενημέρωσης. Αν ήταν κάτι τέτοιο, τα κριτήρια θα είχαν δημοσιευθεί και τα ποσά θα βρίσκονταν στην Διαύγεια σε real time.

Το θέμα εξελίσσεται σε βαρύτατο πολιτικό ζήτημα, με ουρά. Η καμπάνια, είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η επιμονή της απόκρυψης της «λίστας Πέτσα», εξάπτει υποψίες για παγιωμένες σχέσεις χρόνων, που πρέπει να μείνουν κάτω από το νερό.

Η λίστα με τις εντολές τιμολόγησης, υπάρχει στο Υπουργείο Οικονομικών από τις 30 Μαΐου. Σήμερα, ο κ. Πέτσας, μας αποκάλυψε ότι «γίνεται ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος». Μας αποκάλυψε δηλαδή ότι επιχειρείται μαγείρεμα, ώστε να παρουσιαστεί μία λίστα, που δεν θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, τόσο από τα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης, όσο και από τα ίδια τα υπαρκτά Μέσα.

Οι ευθύνες του κυβερνητικού εκπροσώπου, ξεπερνούν κατά πολύ ήδη τις πολιτικές. Εάν αλλοιωθεί η λίστα ή γίνουν μαγειρέματα με τα τιμολόγια, τότε στην ίδια θέση θα βρεθούν και άλλα μέλη του υπουργικού συμβουλίου.

«Ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει πλέον κανένα περιθώριο να κρύβεται» έγραψε ο Αλέξης Τσίπρας στο facebook, την ημέρα κατάθεσης της ερώτησης. Και συνέχισε:

«Δεν είναι ζήτημα καλής θέλησης, είναι ζήτημα αυτονόητης κοινοβουλευτικής λογοδοσίας, είναι ζήτημα Δημοκρατίας. Οφείλει να δώσει σήμερα κιόλας τη λίστα με τα ποσά που διένειμε. Αφού είναι όλα νόμιμα, όπως λέει ο εκπρόσωπός του, δεν έχει τίποτα να φοβάται.
Εκτός κι αν έχει...».

tags: isyriza

2020 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)