to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

14:12 | 02.06.2020

πηγή: alfavita.gr

Κοινωνία

Τράπεζα Θεμάτων: Όταν η πρώτη εφαρμογή της άφησε μετεξεταστέους έναν στους πέντε μαθητές!

Ο Θέμης Κοτσιφάκης υπενθυμίζει τι είχε συμβεί στην πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων πριν από 6 χρόνια


Με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ και την εκ νέου νομοθέτηση της τράπεζας θεμάτων στο λύκειο, ο πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης απέστειλε στοιχεία για το τι συνέβη  το 2013-2014, που δείχνουν τον τρόπο με τον οποίο δυστυχώς η ιστορία το επαναλαμβάνεται...

'Οπως προκύπτει μεταξύ άλλων, με την πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων το ποσοστό μετεξεταστέων στην Α Λυκείου απο 4,2% την προηγούμενη χρονιά αρχικά εκτινάχθηκε στο...23,3%! "Ενας στους πέντε έμεινε μετεξεταστέος στην Α' Λυκείου", ήταν ο τίτλος της "Καθημερινής" στις 4/7/2014. Μετά τα πρώτα αποτελέσματα, το Υπ. Παιδείας θορυβήθηκε και έγινε διόρθωση στον τρόπο υπολογισμού του Μ.Ο. προαγωγής και έπεσε το ποσοστό των μετεξεταστέων από 23,3% σε 16% και τελικά απορρίφθηκε το 10% των μαθητών.

Μάλιστα σε ορισμένες περιοχές οπως λχ η Ζάκυνθος, αρχικά έμειναν μετεξεταστέοι το ...46% των μαθητών, ενώ σε άλλες οπως η Νέα Σμύρνη, το ποσοστό των μετεξεταστέων αυξήθηκε...40 φορές (!) και απο 0,6% που ήταν πριν την εφαρμογή της τράπεζας έφτασε στο 22,5%..

Αντίθετα, τα φροντιστήρια επωφελήθηκαν με αύξηση κατά 15% των μαθητών Α'Λυκείου που προσέφυγαν στην εξωσχολική βοήθεια...

Η κατάσταση αυτή οδήγησε τον τότε εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ να δηλώσει:

Με το νόμο 4186/13 επιχειρήθηκε η μετατροπή του Λυκείου σε διαρκές εξεταστικό κέντρο, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις μέσα από την «Τράπεζα Θεμάτων» και με τη δεσποτεία των τεστ και των τυπικών κριτηρίων στην εξεταστική διαδικασία. Συνδέθηκε ο βαθμός όλων των μαθημάτων και όλων των τάξεων του λυκείου με το απολυτήριο και βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυστηροποιήθηκε ο τρόπος προαγωγής των μαθητών. Αυτά τα μέτρα αποτελούσαν και το πρώτο βήμα για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων και τελικά τη δημιουργία σχολείων διαφορετικών επιπέδων και ταχυτήτων.

• Η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων αυτού του νόμου είχε ήδη καταστροφικές συνέπειες για τους μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου, όπως:

• αύξηση της μαθητικής διαρροής και βίαιη εξώθηση των μαθητών και μαθητριών στην πρόωρη άτυπη κατάρτιση μετά το γυμνάσιο και στην απλήρωτη και εκμεταλλευτική μαθητεία, μέσα από τη θεσμοθέτηση των μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης (ΣΕΚ)

• ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, • μεταβολή του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο αλλεπάλληλων εξετάσεων, με αποτέλεσμα τον αποκλειστικό προσανατολισμό της λειτουργίας του σχολείου στις εξετάσεις με μοναδικό στόχο την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση,

• ενίσχυση της προσφυγής στα φροντιστήρια σε μια περίοδο ακραίας οικονομικής ανέχειας και σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικογένεια.

• Δυστυχώς, τα αποτελέσματα των εξετάσεων της περσινής Α΄ Λυκείου ήταν δραματικά για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος (μεγάλη αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, αλλά και των μαθητών που τελικά απορρίφθηκαν)

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)