to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

15:34 | 21.05.2020

Οικονομία

«Φροντίδα» και φυσικά όχι κρατικοποίηση, υπόσχεται η κυβέρνηση στην Aegean

Δηλώσεις «γενναιοδωρίας» από Κ. Αχ. Καραμανλή και Αδ. Γεωργιάδη


O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας την Πέμπτη 21/5 στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3» και απαντώντας σε σχετική ερώτηση, τόνισε ότι δεν τίθεται ζήτημα κρατικοποίησης της εταιρείας Aegean, επισημαίνοντας ότι έχει δοθεί σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες αναστολή των τελών τους και διευκόλυνση για μετάθεση ορισμένων πληρωμών στο μέλλον, και το ίδιο ισχύει και για τα αεροδρόμια, ενώ με το υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται και άλλα μέτρα.

Ακόμα πιο γλαφυρός (το συνηθίζει άλλωστε) ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης, ο οποίος, την ίδια ημέρα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, τόνισε: «Δεν θα αφήσουμε εταιρείες, όπως η Aegean, χωρίς φροντίδα».

Ανάφερε ότι η «κυβέρνηση ήδη ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean, το οποίο όμως δεν είναι ακόμη έτοιμο, οπότε δεν είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε το ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο, επεξεργαζόμαστε ένα τέτοιο σχέδιο και στόχος μας είναι να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας η εταιρεία».

Ο υπουργός χαρακτήρισε στρατηγικού χαρακτήρα την εταιρεία και για το θέμα που αντιμετωπίζει ανέφερε πως οι ανταγωνιστές της Aegean λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αυτό δημιουργεί στον κλάδο νόθευση των κανόνων ανταγωνισμού, οπότε «είναι λογικό η εταιρεία να έχει αγωνία για το μέλλον της».

Επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο για να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας. «Το πρόβλημα δεν είναι αν θα μπει το δημόσιο ως μέτοχος στην εταιρεία, αλλά να παρουσιάσουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο», είπε ο υπουργός.

Πριν καν μάθουμε το ακριβές σχέδιο, είναι φανερό ότι η κυβέρνηση θα κάνει το χατήρι του προέδρου της Aegean, Ευτ. Βασιλάκη, o οποίος ζήτησε «ενίσχυση αλλά όχι κρατικοποίηση». Ο επικεφαλής της Aegean έκανε εκ νέου λόγο (18/5/20) για «λογικό» ύψος κρατικής βοήθειας. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, πως η όποια κρατική βοήθεια δεν πρόκειται να συνδεθεί με παραχώρηση ποσοστού της εταιρείας στο ελληνικό Δημόσιο.

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο κ. Βασιλάκης πιέζει, η Fraport μοιράζει μπόνους, οι εργαζόμενοι στην αίθουσα αναμονής

Με άλλα λόγια, το ελληνικό δημόσιο αναμένεται να επωμιστεί το χρέος της αεροπορικής εταιρίας, δίχως όμως να μπορεί το ίδιο να βάζει όρια σε τυχόν bonus σε στελέχη, να ελέγχει εσωτερικά και να έχει λόγο στις αποφάσεις της.

Είναι να απορεί κανείς πώς είναι δυνατόν αυτός που ζητά την κρατική βοήθεια να βάζει και όρους στη διαχείριση των εκατομμυρίων που θα δοθούν. Αλλά, όπως μας λένε μονότονα τα κυβερνητικά στελέχη, καπιταλισμό δεν έχουμε; Δηλαδή σοσιαλισμό για τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα...

«Κανείς δεν αγνοεί τη σημασία της εταιρείας για τον τουρισμό, όπως δεν αγνοεί επίσης ότι τα χρήματα που θα δοθούν δεν θα είναι από το ταμείο της ΝΔ, αλλά θα είναι χρήματα των φορολογουμένων», σχολιάζει επικριτικά ο τομεάρχης Μεταφορών και Υποδομών της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, ο οποίος κάλεσε για ακόμα μια φορά «να μην υπάρξουν αδιαφανή παιχνίδια στη διάσωση της Aegean».

Το θέμα για τον τομεάρχη είναι ποιες εγγυήσεις θα υπάρξουν για την επιστροφή των χρημάτων ή ποιός ο ρόλος του κράτους σε αντάλλαγμα αυτής της ενίσχυσης. «Το δημόσιο δεν μπορεί απλώς να παρευρίσκεται και να χαιρετίζει την όλη διαδικασία ενίσχυσης χωρίς να έχει περαιτέρω λόγο», συμπλήρωσε.

«Γιατί άραγε η Κυβέρνηση της ΝΔ το δέχεται ακρίτως, χωρίς ανταλλάγματα και εγγυήσεις, ενώ την ίδια ώρα έχουμε τα παραδείγματα μεγάλων αεροπορικών εταιριών, όπως η Lufthansa, η Air France/KLM και η Alitalia, όπου θεωρείται αναγκαία η συμμετοχή του κρατικού παράγοντα στο Διοικητικό Συμβούλιο;», ήταν το εύλογο ερώτημα που έθεσε πρόσφατα η αναπληρώτρια τομεάρχης Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Πέρκα, αναφερόμενη στις ενισχύσεις σε Fraport και Aegean την περίοδο της πανδημίας.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)